eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

7 zalet skutecznego oprogramowania sklepu internetowego

Wybór platformy sklepu internetowego nie jest łatwy. Na co warto zwrócić szczególną uwagę? Oto siedem cech świadczących o tym, że wybrane rozwiązanie będzie najlepsze. Dzięki nim twój e-biznes będzie prężnie działać.

1. Abonament i płatności

Jedną z kluczowych rzeczy przy wyborze interesującej nas usługi jest cena. Kluczową sprawą jest, by już na wstępie mieć pewność, ile dokładnie wyniesie nas konkretny zakup. Transparentność kontra ukryte koszty! Przymierzając się do korzystania z platformy sklepów internetowych, łatwo dać się skusić atrakcyjną ceną – na wstępie – nie zważając na konieczność np. wniesienia opłaty na rok z góry lub wzrostu kosztów już po 12 miesiącach od startu e-sklepu.

A tymczasem skuteczne i ekonomiczne rozwiązania doskonale się sprawdzają. Wystarczy skorzystać 14 dniowego darmowego okresu testowego, a po tym czasie można wybrać wygodną formę płatności w trybie miesięcznym, co odciąża portfel od dużego wydatku np.: za cały rok z góry. Jest to szczególnie atrakcyjne rozwiązanie w przypadku platform takich jak Sky-Shop.pl, które gwarantują abonament, za który wystarczy zapłacić nawet 40 zł netto/miesiąc.

2. Dopasowanie usługi do potrzeb klienta

Usługa Sky-Shop.pl dostosowana jest niemal do każdego klienta ze względu na swoją olbrzymią możliwość konfiguracji i dostosowywania funkcji w sposób mocno spersonalizowany, niespotykany nigdzie indziej. Atutem platformy sklepów internetowych jest możliwość wzbogacenia e-sklepu o dodatkowe funkcjonalności zgodnie ze specyfikacją Klienta i to w krótkim czasie. 

3. Grafika RWD oraz wygodna konfiguracja wyglądu sklepu

Grafika sklepu to jeden z tych elementów, którym zdobywa się zaufanie klienta. Wizualna strona sklepu potrafi skutkować szybkimi zakupami, bądź – wręcz przeciwnie – opuszczeniem witryny. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz, stąd warto wrócić uwagę na ten element przy wyborze oprogramowania sklepu. Obecnie, przy szybkim rozwoju rynku mobilnego, wersja responsywna (RWD) sklepu jest niezbędna, gdyż potrafi bezpośrednio przełożyć się na sprzedaż w e-sklepie.

Dobrze zaprojektowany proces zakupowy tzw. „koszyk” to kolejny fundament sprawnie działającego sklepu. Musi on być prosty i intuicyjny dla każdego klienta. – W platformie Sky-Shop.pl zaprojektowaliśmy proces zakupowy w sposób najbardziej optymalny – dzięki czemu Klient w łatwy sposób może przejść przez cały proces zakupowy pozytywnie, co skutkuje większą konwersją w sklepie.

Największą jednak zaletą w platformie sklepów jest fakt, iż możliwe jest dostosowanie układu sklepu do indywidualnych potrzeb dzięki zaawansowanemu edytorowi grafiki oraz ustawień treści CMS która dostępna jest z poziomu edycji sklepu.

4. Kompleksowe wsparcie biznesu e-commerce

Warto zwrócić także uwagę na dodatkowe wsparcie biznesu na innych płaszczyznach prócz samego oprogramowania. Sky-Shop.pl zapewnia:

  • profesjonalną i pomocną obsługę klienta,
  • wsparcie sytuacji awaryjnych 24/7,
  • obszerne poradniki, pomoce oraz blog informacyjny,
  • darmowy hosting e-mail i sklepu,
  • stabilność oprogramowania na poziomie 99,97%,
  • wiele integracji zewnętrznych, typu płatności i kurierzy,
  • integracje z ponad 117 hurtowniami internetowymi,
  • bezpieczeństwo danych oraz certyfikaty SSL,
  • możliwość prowadzenia hurtowni B2B,
  • dodatkowe usługi pozycjonowania SEO.

3-2

5. Niezbędne funkcje i integracje

Istotnym elementem oprogramowania sklepu internetowego jest niewątpliwie dostępność wielu funkcji oraz zewnętrznych integracji z różnymi usługami. Sky-Shop posiada ich wiele:

  • integracja z Allegro (dwukierunkowa!),
  • integracja z ponad 117 hurtowniami,
  • intuicyjne zarządzanie sklepem,
  • integracje z kurierami i paczkomatami,
  • integracje z systemami płatności,
  • rynki zagraniczne (wiele języków i walut),
  • zaawansowane raporty i statystyki (np. porzucone koszyki),
  • zoptymalizowany pod kątem SEO sklep oraz narzędzia marketingowe.

6. Obsługa klienta

Gotowe oprogramowanie sklepu internetowego to doskonałe rozwiązanie dla osób mniej wprawionych w tajniki programowania czy projektowania graficznego. Dobre oprogramowanie to doskonała podstawa, ale bez człowieka po drugiej stronie monitora czasem nie może się obejść.

E-sklep, choćby najbardziej przyjazny, pozostanie zaawansowanym narzędziem. Zastosowane przy jego tworzeniu rozwiązania, funkcje oraz jego obsługa mogą nasuwać pytania.

W Sky-Shop.pl obsługa klienta przebiega na najwyższym poziomie, z szacunkiem i zaangażowaniem. Możesz liczyć na to że wszelkie Twoje wątpliwości i pytania zostaną pozytywnie rozwiązanie. W razie pytań możliwy jest kontakt telefoniczny bądź mailowy. Dodatkowo, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, eksperci z platformy przygotowali całodobową telefoniczną linię awaryjną w przypadku sytuacji wyjątkowych.

7. Stabilność oraz kilka kluczowych faktów

Stabilność oprogramowania, szczególnie w intensywnych okresach jak grudzień, Święta Bożego Narodzenia czy okres przed Wielkanocą, jest bardzo ważna dla utrzymania zysków i pozytywnych odczuć wśród klientów. Stabilność oprogramowania Sky-Shop.pl oscyluje w granicach 99,97%, co jest osiągnięciem rzadko spotykanym. Gwarantuje to że Twój sklep działa praktycznie 365/24/7

Sky-Shop.pl to także:

  • 6 lat doświadczenia na rynku e-commerce,
  • ponad 2000 sklepów internetowych,
  • ponad 1200 dostępnych funkcji.

Zaciekawiony? Zobacz jak sprawdza się to w praktyce przez 14 dni za darmo → Sky-Shop.pl.

Autorem powyższego zestawienia jest Maciej Cebertowicz  – Manager ds. sprzedaży i rozwoju produktu w Sky-Shop.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Responsywność w email marketingu

Responsywność, jako właściwość danego obiektu oznacza, że automatycznie dostosowuje on swój rozmiar do rozdzielczości ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlany. Jest obecnie kluczową cechą każdej strony internetowej, wspieraną przez przeglądarki. Ze względu na upowszechnienie urządzeń mobilnych, zaczyna dotyczyć wszystkich form przekazu na nich odbieranych, także newsletterów.

Biorąc pod uwagę fakt, iż 53% wszystkich maili otwieranych jest na smartfonach, to w jaki sposób dana wiadomość będzie się prezentować na mniejszych ekranach, może mieć znaczący wpływ na powodzenie nawet najlepiej zaplanowanej kampanii email marketingowej. Upowszechnia się również trend dokonywania zakupów w sklepach internetowych przy wykorzystaniu smartfona – dotyczy on już 25% transakcji. Wyniki badań rynkowych wskazują, iż w 81% procentach takie decyzje zakupowe cechują się spontanicznością. Źle zaprojektowany newsletter może więc utrudniać potencjalnemu klientowi zapoznanie się z interesującą go treścią lub przejście do wykonania transakcji i finalnie zniechęcić go do zakupu.

Odpowiednio dobrany układ treści, wygodna nawigacja czy widoczność komunikatów call-to-action odgrywa kluczową rolę w przypadku mailingów wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Biorąc pod uwagę wymagania, które stawia przed email marketerami responsywność kreowanych wiadomości, FreshMail stworzył infografikę, podsumowującą najważniejsze wskazówki dotyczące profesjonalnego projektowania mailingów i newsletterów.

Przydatne informacje, które można w niej znaleźć to:

  • Wymagany układ treści newslettera wyświetlanego na urządzeniach mobilnych,
  • Odpowiednie wymiary użytych elementów graficznych,
  • Rekomendowane kroje czcionek.

Infografika-jak-tworzyć-responsywne-maile

 

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Dzięki za opublikowanie naszej infografiki, napracowaliśmy się :) Dla mocno zainteresowanych polecam również nasz obszerny poradnik o email marketingu na urządzeniach mobilnych http://bit.ly/1nltFg0

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Czy e-commerce w Polsce jest odpowiedzialny społecznie?

Do napisania tego artykułu skłonił mnie ostatnio wydany ebook platformy sklepowej Shoplo, który opisał 100 sposobów na pierwszą sprzedaż (informację o tej publikacji znajdziesz TUTAJ). Wśród wielu pomysłów, poruszono w nim zagadnienie CSR jako jeden z elementów mogących pozytywnie wpływać na wyniki finansowe danej firmy. Chciałbym przedstawić moje spojrzenie na ten temat.

Rzadko kiedy na łamach magazynów branżowych porusza się tematykę CSR. Zasadniczo jeśli dobrze by się przyjrzeć, to nie było chyba jeszcze artykułu, który zajął by się społeczną odpowiedzialnością biznesu w ujęciu branży e-commerce. Owszem, wiele się pisze i mówi o CSR w kontekście dużych spółek kapitałowych zwłaszcza tych z sektora publicznego. Od dwóch lat widać coraz większe zaangażowanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Jednak nie widziałem i nie słyszałem nawet wzmianki o udziale firm z naszego obszaru.

Prosty przykład: ostatni raport Dobrych Praktyk Biznesowych wydawany co roku przez Forum odpowiedzialnego Biznesu. Ujętych jest w nim zostało 700 przykładów działań CSR firm, w tym praktycznie co trzecia stanowiła praktykę długoletnią. Jak możemy przeczytać w podsumowaniu raportu: „Do 420 wzrosła liczba nowych, wcześniej niepublikowanych w Raporcie działań CSR zgłoszonych przez 124 firmy, w tym 31 z sektora małych i średnich przedsiębiorstw”.

Na 700 firm znalazłem jedynie dwie firmy reprezentujące branżę e-commerce. Jednak to Allegro znana doskonale wszystkim marka a druga to VIWA Entertinment – mała spółka z Koszalina, która obecnie przekształciła się w Kinguin Poland.

No dobrze, ktoś powie – okej, zagalopował się Pan, e-commerce to nie jest produkcja ciężkiego sprzętu, przemysł czy branża energetyczna, trudno nam wprowadzać praktyki CSR, bo nie oddziałujemy na środowisko, nie zatrudniamy tysięcy pracowników etc. Można powiedzieć, że jest w tym sporo racji, ale powstaje wobec tego pytanie: czy na ponad 20 tys. podmiotów funkcjonujących w Polsce z tego obszaru faktycznie mamy tylko dwie firmy, które angażują się w przedsięwzięcia poza finansowe?

Mam jednak przekonanie graniczące z pewnością, że są w naszej branży działa więcej przedsiębiorstw, które wprowadzają praktyki CSR tylko czasem o tym o nie wiedzą, a jeszcze inne firmy wychodzą z założenia, że nie ma czym się chwalić… Można inaczej!

Czym jest CSR (Corporate Social Responsibility)?

Proponuję wobec tego zacząć od tego aby przybliżyć w skrócie czym jest CSR czyli społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility). Najprościej rzecz ujmując to uwzględnienie przez przedsiębiorcę potrzeb pracowników i społeczeństwa oraz branie odpowiedzialność za prowadzony biznes i otoczenie, na które oddziałujemy. To sposób myślenia, który poza wynikami i osiągnięciami finansowymi uwzględnia również elementy poza finansowe, z których nie czerpie się bezpośrednich korzyści materialnych. CSR to wreszcie postawa, która zobowiązuje przedsiębiorcę do określonego zachowania zgodnego z etyką biznesu.

Z niedawnego raportu, który powstał przy współpracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu i KPMG Polska wynika, że „firmy z kapitałem zagranicznym zdecydowanie częściej prowadzą działania z zakresu CSR niż podmioty wyłącznie z kapitałem polskim. To pokazuje, że CSR jest trendem globalnym. W przypadku firm międzynarodowych prowadzenie działalności zgodnie z koncepcją społecznej odpowiedzialności często jest elementem globalnej strategii grupy, której firma jest częścią”.

pajacyk-csr

Istotnie świadomość przedsiębiorców o tym, czym jest CSR i dlaczego warto prowadzić odpowiedzialny biznes jest wśród małych firm bardzo mała, choć i tak większa niż jeszcze dwa lata temu. Dlatego też celowo wspominałem o tym, iż wiele firm również branży e-commerce stosuje praktyki odpowiedzialnego biznesu, ale bardzo często o tym nie wiedzą. Dlatego też tak ważna jest w tym zakresie edukacja i rozpowszechnianie istoty CSR. Tu warto zwrócić uwagę właśnie na olbrzymią robotę, którą wykonuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu organizator m.in. Raportu Dobrych Praktyk Biznesowych.

Zachęcam wszystkich przedsiębiorców branży e-commerce do tego żeby zgłaszali wszelkie przejawy swojej aktywności związane z projektami poza finansowymi: pomoc charytatywna, współpraca z otoczeniem, projekty pracownicze, projekty związane z różnorodnością. Katalog możliwych projektów jest ogromny i wyczerpuje go jedynie nasza wyobraźnia.

Inną sprawą są przedsiębiorcy, którzy uważają, że takimi projektami nie ma sensu się chwalić, bo wyjdzie na to, że dana akcja charytatywna jest sztuczna i robiona pod publiczkę. Tutaj sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana bo należy dotrzeć do nich z informacją, że nie powinni się obawiać sztuczności i zarzutów o działalność pod publiczkę. W działaniach CSR chodzi właśnie też o to żeby wyznaczać standardy, ścieżki zachowań dobre praktyki. Jest to potrzebne do tego żeby inspirować innych przedsiębiorców, żeby można było się uczyć i wyciągać wnioski. A to jest możliwie jedynie dzięki temu, że przedsiębiorcy będą mówić i dzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z CSR.

Jakieś przykłady? Proszę!

Przykładów tego co się już robią konkretni przedstawiciele naszej branży czy podmioty z e-commerce powiązane jest dużo. A jeszcze więcej jest świetnych pomysłów, które można zrealizować. Ważna uwaga – wcale nie musimy mieć dużego budżetu czy zatrudniać kilkudziesięciu pracowników. Ostatnio wśród blogerów i youtuberów związanych z branżą modową pojawiły się linki do Polskiej Akcji Humanitarnej pt.: Akcja Pajacyk, która w środowisku blogerów i youtuberów działa czasem na zasadzie IceBucket Challange tj. powstaje łańcuszek, w którym wyznaczamy swoich znajomych do określonej czynności w tym przypadku do kliknięcia na stronie internetowej http://www.pajacyk.pl/#index w „pełny brzuszek” za każde kliknięcie na konto fundacji wpływają konkretne pieniądze.

taniaksiazka-csr

Księgarnia TaniaKsiazka.pl wspiera Fundację “Pomóż Im” prowadzącą Hospicjum dla Dzieci

Sami widzicie, że tego typu działania nie kosztują zbyt wiele. Jednie chęci i czas. Druga akcja również w kontekście działalności charytatywnej to pomysł sklepu Goshico zajmującego się głównie damskimi torebkami. Stworzyli oni specjalną torbę na ramię Tukan, z której całkowity dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na rzecz oddziału onkologii dziecięcej Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie. Ambasadorami tego projektu są takie gwiazdy jak Magdalena Różyczka (http://www.sklep-goshico.com/torba-na-ramie-tukan.html). To są jednak działania związane z tylko z jedynym aspektem CSR, czyli aspektem charytatywnym. A żeby dobrze zrozumieć i oddać to, czym jest CSR, najlepiej pokazać również przykłady z innych płaszczyzn.

goshico-csr

Wspominana wcześniej koszalińska firma VIWA Entertainment, która obecnie działa pod nazwą Kinguin Poland zorganizowała projekt o nazwie VIWA Academy polegający na współpracy firmy i Wydziału Elektroniki i Informatyki Politechniki Koszalińskiej. Współpraca ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na wykwalifikowanych absolwentów zwłaszcza programistów. Firma zaproponowała zorganizowanie kursów prowadzonych przez doświadczonych pracowników firmy, którzy mieli przekazać studentom wiedzę praktyczną, tego czego wymaga się przy pracy w konkretnej branży i firmie. Projekt okazał się sukcesem nie tylko dla firmy, która dzięki tej współpracy ma dostęp do najzdolniejszych studentów i absolwentów, których może zatrudniać. Uczelnia z kolei jest w stanie zagwarantować studentom wiedzę praktyczną, pochodzącą od ekspertów. A studenci mają możliwość zdobycia praktycznych umiejętności i pracy. W tym roku została zorganizowana już druga edycja tego programu edukacyjnego. Śmiało można zatem zaryzykować stwierdzenie, że przykładów w naszej branży jest wiele. Chwalmy się tym.

Korzyści z odpowiedzialnego biznesu

Kiedy wdrażałem swoje pierwsze projekty, które polegały na współpracy uczelni i firmy, w której pracowałem mój szef sam nie bardzo widział sens takich działań. Dopiero kiedy okazało się, że wdrożony projekt przełożył się nie tylko na wizerunek dobrego pracodawcy, ale przede wszystkim dzięki temu konkretnemu projektowi mogliśmy zatrudnić młodego i zdolnego pracownika wszyscy przekonali się, że tego typu działalność ma sens. Okazuje się bowiem, że inwestując z CSR wskazujemy naszym potencjalnym: klientom, partnerom, udziałowcom, pracownikom, że dla nas nie liczy się jedynie zysk. Takie postępowanie coraz częściej podoba się chociażby kandydatom do pracy, którzy patrzą już nie tylko na to, ile będą zarabiać, ale również na inne aspekty naszej działalność tj. czy w firmie jest wdrożona strategia work – life ballance albo jak firma podchodzi do pracowników z dziećmi, czy ma dla nich specjalne programy.

Podsumowanie

CSR przynosi wiele korzyści. Te najszybciej widoczne to oczywiście wizerunkowe. Stajemy się zaufanym i wiarygodnym partnerem, a przede wszystkim stabilnym i przewidywalnym. Świat się zmienia i wszystko wskazuje na to, że nasza rzeczywistość również. Szkoda byłoby, gdyby w kolejnej edycji raportu dobrych praktyk zabrakło firm branży e-commerce. To mogłoby świadczyć o tym, że nasza branża jest społecznie nieodpowiedzialna. Wierzę jednak, że uda mi się wywołać dyskusję, która spowoduje zainteresowanie się tematyką CSR, a w konsekwencji, że dużo więcej ekomersowych firm ujawni swoje odpowiedzialne oblicze.

stukstukAutorem powyższego artykułu jest Michał Mętlewicz – PR manager, autor strategii CSR, obecnie sklep internetowy z ekstrawaganckim obuwiem damski stukstuk.pl.

Autor wpisu

Tagi

2 komentarzy do tekstu

  1. Jan Belzebub

    Proszę przykład http://preorder.pl/charytatywnie

    Już ponad rok.

    Odpowiedz ↓

  2. Właśnie pobrałem tego e-booka z Shoplo. Wiele ciekawych pomysłów na sprzedaż i reklamę sklepu patrząc pobieżnie (dopiero przeczytam).

    Dzięki.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)