eKomercyjnie.pl

Delivering Happiness – recenzja książki od Czytelnika eKomercyjnie

Zapraszam do przeczytania recenzji książki Delivering Happiness, opisującej burzliwe (a przez to ciekawy) losy sklepu Zappos.com. Tekst podesłał Artur Rynkiewicz, który wygrał tę pozycję w konkursie organizowanym na eKomercyjnie.pl. Miłej lektury!

Recenzja Delivering Happiness

Zacznę od tego, o czym Delivering Happiness nie jest. Książka nie jest o kampaniach reklamowych czy technikach negocjacji z kontrahentami. Jeśli ktoś szuka świetnych sposobów na reklamę czy cross-selling to na pewno ich w niej nie znajdzie.

Co w takim razie zawiera książka? Z początku lektury nie było to to, czego oczekiwałem po reklamie jaką przeczytałem o tej pozycji. Historia rozkręcała się, ale nie była ona przełomowa czy też rewolucyjna. Ot „zwykła” ścieżka kariery milionera. Możemy ocenić autora z punktu widzenia rzeczy, którymi się zajmował. A było ich wiele. Tony’ego można opisać jako osobę o niesamowitej motywacji i parciu do sukcesu. Co więcej, jest to sukces, który oznacza także pomoc innym.

Tony Hsieh pokazuje, jak dochodził do wiedzy i pozycji, którą ma. Opisuje powalające na kolana sukcesy, które okazują się drogą „do zatracenia”, jak i porażki, które mimo ich goryczy, stają się motywacją do zmian i kolejnych osiągnięć. Tony pokazuje unikalny sposób podejścia do ludzi i relacji z nimi. Jeden z fragmentów książki przytacza bardzo prostą i znaną wielu prawdę: nasze działania można skopiować, nasz software można kupić, ale nikt nie jest w stanie przewidzieć, co zrobimy. Dlatego, jeśli naszym działaniom przyświeca pasja, jeśli praca jest miejscem naszego rozwoju i innowacji to mamy przewagę, której nie dadzą firmie żadne inwestycje w sprzęt, oprogramowanie czy systemy zarządzania. Świetnie to pasuje do naszego rynku ecommerce, gdzie porównywarki cenowe są często dominującym motorem obrotów wielu firm, a sklepom brakuje inwencji w rozwoju.

Tony pokazał nie sposób zarządzania firmą, ale filozofię życia, która umożliwia między innymi skuteczne zarządzanie firmą. Nie bez przyczyny pełny tytuł w tłumaczeniu brzmi (tłumaczenie moje) – Dostarczając szczęście – ścieżka ku zyskom, pasji i skuteczności.

Dzięki lekturze można także podpatrzeć kulisy biznesu za Atlantykiem. Cokolwiek by się nie słyszało o kryzysie, który tam panuje i tak po lekturze czuje się zazdrość o łatwość z jaką przychodzi tam start własnej firmy i dalszy jej rozwój.

Nie chcę zdradzać wszystkich szczegółów książki, bo naprawdę warto samemu do niej zajrzeć. Nie ma jeszcze tłumaczenia na polski, ale język angielski w książce jest na poziomie dostępnym zwykłym śmiertelnikom. Książka napisana jest lekko, bez ekonomicznych wywodów i specjalistycznych określeń. Pokazuje to w części charakter autora, który sam pisze, iż woli prosty język, przemawiający do ludzi ponad slogany i hasła prezesa zarządu, którym w końcu jest.

Zdecydowanie polecam Delivering Happiness.

Artur Rynkiewicz

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Najpopularniejsze materiały na eKomercyjnie – sierpień 2010

Poniżej znajdziecie listę dziesięciu najpopularniejszych wpisów, które zanotowały największą oglądalność na łamach eKomercyjnie w sierpniu br. Zestawienie obejmuje wszystkie materiały z serwisu, a powstaje na podstawie statystyk Google Analytics.

Pomimo okresu wakacyjnego, serwis utrzymał oglądalność na podobnym poziomie co w lipcu, za co dziękujemy wszystkim Czytelnikom. W poprzednim miesiącu odwiedziło nas 6 368 użytkowników, którzy wygenerowali 13 595 odwiedzin i 30 681 odsłon. Pierwsze dni września zapowiadają konkretne przebicie tego wyniku:)

Oprócz Czytelników, dziękuję przy tej okazji wszystkim Partnerom i Sponsorom eKomercyjnie – cieszymy się, że do grona wspierających nas firm dołączają kolejne. W rozpoczętym miesiącu postaramy się o jakiś konkurs, dlatego stay tuned.

Oto lista najpopularniejszych wpisów na eKomercyjnie w sierpniu 2010 roku:

  1. Ku przestrodze, czyli historia sklepu internetowego, który mi nie wyszedł – Praktyczna.pl
  2. eKomercyjnie vs Cyfrowe.pl, czyli jak się robi e-handel w Polsce?
  3. SEO sklepu internetowego, czyli sprawdzony sposób na zdobycie klientów w Google
  4. Jak optymalizować koszty wystawiania aukcji Allegro?
  5. Co sprzedają najlepsi sprzedawcy, a co przeciętni?
  6. Najpopularniejsze witryny ecommerce w Polsce (czerwiec 2010)
  7. Mistrzowie prostej, czyli obroty na maksa a potem kraksa
  8. Co się dzieje ze sklepami Internetowego Domu Handlowego?
  9. Mystery shopping część 3 – Tuszmarkt.pl
  10. Konkurs na najlepszy sklep internetowy ciągle trwa, pula nagród rośnie

Przy okazji powyższego rankingu zapraszam też do wpisywania Waszych uwag na temat funkcjonowania serwisu (niedługo opublikujemy wyniki ankiety).

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Selly.pl

Krótki opis: Selly.pl to autorskie zaawansowane i wydajne oprogramowanie sklepu internetowego o bardzo dużej funkcjonalności, z pakietem ponad 50 integracji w cenie już od 99 zł netto miesięcznie.

Oferta firmy: Zaawansowana platforma sklepów internetowych z pełnym pakietem użytecznych narzędzi do prowadzenia każdego rodzaju ebiznesu. Ponad 30 integracji z porównywarkami cen, pasażami sklepów, płatnościami elektronicznymi oraz integracja z dowolną hurtownią to doskonałe narzędzie do szybkiego rozwoju. Nieograniczona możliwość indywidualnej rozbudowy, częste bezpłatne aktualizacje, rozwój oprogramowania oraz minimalne koszty początkowe dla rozpoczynających sprzedaż przez internet to podstawowe zalety platformy. Selly to kompleksowe i w pełni autorskie rozwiązanie dla wszystkich firm poszukujących bardzo wydajnego sklepu internetowego.

Całkowita opłata za przygotowanie sklepu: brak opłaty instalacyjnej, opcjonalny projekt graficzny, możliwość samodzielnej zmiany wyglądu poprzez edytor szablonów HTML/CSS.
Opłata instalacyjna: brak
Opłata za opracowanie grafiki sklepu: 5 pakietów graficznych do wyboru w cenach od 299zł netto, możliwość dostarczenia własnego projektu.
Opłata za kodowanie sklepu: od 299zł netto, możliwość samodzielnego wprowadzenia szaty graficznej przez edytor szablonów.
Opłaty abonamentowe: od 99zł netto miesięcznie (wysoki limit transferu 45GB miesięczne), kolejne opłaty abonamentowe dopasowane do popularności sklepu.

Konieczność podpisania umowy: nie

Dostępność do kodu źródłowego sklepu: wygodny dostęp do edytora wszystkich szablonów HTML i CSS przez panel administracyjny

Czas potrzebny na wykonanie sklepu: instalacja i udostępnienie sklepu w kilkanaście minut po wypełnieniu formularza rejestracyjnego (link: http://www.selly.pl/zalozenie-sklepu-internetowego.html). Termin wykonania i wdrożenia projektu szaty graficznej uzależniony od wybranego pakietu i zaczyna się od 14 dni (okres bezpłatnego używania sklepu).

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)