eKomercyjnie.pl

Dobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego: DollarShaveClub.com

O DollarShaveClub.com pisał już Krzysztof Bartnik, zachwycając się pomysłem na marketing i filmikiem promocyjnym, który obejrzało już ponad 3,9 mln osób na YouTube. Pomysł na biznes okazał się dziecinnie prosty: mamy trzy produkty w trzech różnych cenach (1, 6 i 9 dolarów) i sprzedajemy je subskrybentom, którym co miesiąc odpowiednia kwota zostanie pobrana z karty kredytowej.

Sklep składa się tak naprawdę z trzech podstron: głównej, produktowej oraz finalizującej zakup. Po przetestowaniu na własnej osobie mogę powiedzieć, że cały zakup nie trwa więcej niż dwie minuty (z wpisaniem nr karty i wybraniem adresu). Niestety, minusem jest brak wysyłki poza granice USA. Może w przyszłości się to zmieni.

Strona główna zwiera wszystkich informacji, które klient powinien dowiedzieć się o DollarShaveClub.com. Mamy wspomniany filmik z YouTube, którym promuje sklep i kilka linków – opinia zadowolonego klienta #167, nasze produkty oraz informacja o dostawie co miesiąc. W stopce kontakt, linki do Twittera i Facebooka, ale są one tak delikatne i nienarzucające się, że praktycznie niewidoczne.

Wszystkie najważniejsze odnosniki prowadzą do głównej karty produktowej, na której dumnie prezentują się trzy cudeńka ze stajni DSC. Każda z maszynek ma krótki opis. W kilku zdaniach (czasami lekko żartobliwych) dowiadujemy się wszystkiego o produkcie.

Szczególnie urzekł mnie opis najdroższego modelu „To ostrze przybyło z przyszłości i żyje w naszym wymiarze” – drobne smaczki, ale potrafią rozbawić konsumenta.

Jeśli zdecydujemy się na ostrze, powiedzmy, że chcemy maszynkę za 9 USD, klikamy w przycisk „select”, dochodzimy do ostatniej strony w sklepie czyli finalizacji zakupów. Prosty formularz, w którym podajemy dane karty, adres do wysyłki produktu i gotowe.

Właśnie kupiliśmy naszą wyjątkową maszynkę.

O sukcesie sklepu może świadczyć także informacja, która wyświetla się przed złożeniem zamówienia. Okazuje się, że pomysł był tak chwytliwy, iż nasze zamówienie złożone dziś będzie zrealizowane dopiero około 10 maja! Dzięki zamówieniu produktu będziemy mieć zarezerwowaną kolejkę i trafimy do klubu golenia się za dolara.

Na co zwrócić szczególną uwagę w tym sklepie? Moim zdaniem na wszystko. Praktycznie nie ma on słabych punktów (no może poza brakiem wysyłki poza USA, i czasem oczekiwania do pierwszego zamówienia), ale są to drobiazgi nie mające nic wspólnego z samą stroną techniczną sklepu. W przypadku tego sklepu prostota okazała się kluczem do sukcesu. Warto mieć to na uwadze przy projektowaniu własnego e-biznesu.





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

IDEA Interactive

Krótki opis: IDEA Interactive to agencja interaktywna świadcząca kompleksowe usługi związanie z kreacją wizerunku marki oraz jej promocją w Internecie.

Oferta firmy: IDEA Interactive to zespół młodych oraz zdolnych i wykwalifikowanych ludzi gotowych podjąć się każdej, nawet najbardziej wymagającej realizacji. Będąc agencją interaktywną, świadczymy szeroko rozumiane usługi związanie z kreacją wizerunku marki. Potrafimy stworzyć profesjonalną identyfikację wizualną, która nobilituje w kręgach biznesowych. Opracujemy dla Ciebie spójny wizerunek, który będzie jednoznacznie identyfikowany z Twoją firmą.

Specjalnością firmy jest:

  • Tworzenie stron i serwisów www
  • Tworzenie identyfikacji wizualnej
  • Pozycjonowanie w wyszukiwarkach
  • Przygotowanie oraz prowadzenie kampanii Adwords
  • E-mail marketing – wykorzystaj potencjał twoich klientów

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

RozwinSklep.pl

Krótki opis: RozwinSklep.pl to usługi konsultingowe w obrębie strategii, wyboru oprogramowania, funkcjonalności sklepu, logistyki, marketingu i promocji.

Oferta firmy: W RozwinSklep.pl codziennie pracujemy nad zwiększaniem efektywności e-sklepów, zwiększaniem ich obrotów, bazy Klientów i umacnianiem pozycji rynkowej. Wprowadzamy również nowe podmioty do sieci i tworzymy dla nich efektywne rozwiązania.

Jesteśmy niezależnymi konsultantami, którzy biorą odpowiedzialność za e-biznes naszych Klientów. Wdrażamy najskuteczniejsze rozwiązania dostępne na rynku, dopasowane do potrzeb i możliwości.

Pracujemy dla:

  • przedsiębiorców i firm, które planują otwarcie sklepu internetowego
  • istniejących e-sklepów, które chcą zmienić / unowocześnić sklep lub nie są zadowolone z aktualnych wyników sprzedażowych

Co możemy dla Ciebie zrobić?

1. Projektowanie i wybór oprogramowania e-sklepu – pomagamy wybrać oprogramowanie sklepu, dobieramy funkcjonalności, projektujemy wygląd i nawigację zgodnie z zasadami web-usability, testujemy i optymalizujemy. Kompleksowo koordynujemy wdrożenie sklepu od momentu podpisania umowy do jego uruchomienia.

2. Marketing i promocja sklepu internetowego – prowadzimy działania promocyjne zwiększające ilość użytkowników na stronie, ilość Klientów a także ilość i wartość zamówień. Dobieramy skuteczne i efektywne cenowo narzędzia. Przygotowujemy unikalne narzędzia promocyjne dla Klientów, programy lojalnościowe i systemy rekomendacji. Opieramy się na precyzyjnych analizach konwersji

3. Audyt, doradztwo i optymalizacja – przygotowujemy kompleksowe audyty e-sklepów, w których wskazujemy konkretne obszary rozwoju. Dla mniejszych firm służymy profesjonalnym doradztwem w zakresie oprogramowania, marketingu, promocji, logistyki i innych kluczowych obszarów e-commerce.

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)