eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

Dobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego: OgrodySmaku.pl

Sklepy dla koneserów z ekskluzywnymi towarami, podbijają internet. Mamy więc sklepy z wyszukaną odzieżą i dodatkami, z luksusowymi gadżetami do domu, mamy również sklep ogrodysmaku.pl, który oferuje nam różne rodzaje herbat i kaw z całego świata. Dlaczego warto zwrócić uwagę na ten sklep?

Szata graficzna naszego sklepu internetowego, to obok asortymentu i funkcjonalności, jedna z głównych kart przetargowych. Zanim klient zacznie szukać rzeczy, najpierw zwraca uwagę na layout sklepu, jego przejrzystość i estetykę. W przypadku sklepu ogrodysmaku.pl wszystkie te cechy zostały spełnione. Grafika sklepu jest przedstawiona tematycznie jako stół z kubkiem herbaty i kawy. Produkty pokazane są w prosty sposób (fotografie suszu lub liści), ale trafiają w sedno – widzimy jak dana herbata lub kawa wygląda.

Co jeszcze wyróżnia sklep? Funkcjonalność. Zakupy są bardzo proste w realizacji, koszyk jest czytelny i bez zbędnych opcji. Coraz więcej sklepów stawia na prostotę realizacji zakupów. Kawy sprzedawane są w opakowaniach jednokilogramowych, natomiast herbaty mają cztery opcje gramatury. Pod każdym produktem przygotowano również miejsce na opinie klientów. Właściciele postawili również na bardzo tania wysyłkę przy przelewie na konto. Koszt przesyłki kurierskiej to zaledwie 5,99 zł.

Tworząc sklep internetowy warto przemyśleć dodanie miejsca, w którym można zasugerować klientowi sposób używania asortymentu. W przypadku Ogrodów Smaku pod każdym produktem podany jest czas i sposób parzenia (temperatura wody itd.) oraz dawkowanie. Na stronie podane są również przepisy na napoje z wykorzystaniem herbat lub kaw, a także artykuły o zdrowiu i stosowaniu napoi w diecie.

Kolejną rzeczą, która zasługuje na uwagę, jest bardzo dobry support na stronie sklepu. Mamy do dyspozycji czat z konsultantem, który działa bardzo sprawnie. Sprawdziłam :-) – pan Marek, z którym rozmawiałam, bardzo szybko odpowiedział na moje pytanie, dostałam linki do interesujących mnie produktów. Słowem: zostałam dopieszczona. Szalenie cenię w sklepach takie podejście do klientów.

Fanpage na facebooku, który prowadzony jest pod szyldem danego sklepu, to świetne miejsce, w którym można zgromadzić fanów i klientów. W przypadku Ogrodów Smaku, profil na FB jest tworzony w bardzo dobry i ciekawy sposób.

Dla fanów organizowane są konkursy z nagrodami, polecane są produkty ze sklepu, a także wrzucane są zdjęcia o tematyce kawowo-herbacianej, które inspirują i zachęcają do zakupów.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Lotaro.pl – nowy sklep dla podróżników

Butik internetowy Lotaro.pl zainaugurował swoją działalność na polskim rynku. Oferta sklepu dedykowana jest osobom podróżującym samolotami. Obejmuje ona markowe, precyzyjnie wybrane produkty w przystępnych cenach: torby i walizki podróżne, a także rozmaite akcesoria potrzebne przy częstych podróżach lotniczych.

Sklep Lotaro.pl powstał jako naturalne uzupełnienie oferty turystycznej serwisów należących do Centrum Rezerwacji Tanie Loty. Idea stworzenia sklepu zrodziła się z analizy potrzeb klientów turystycznych, rezerwujących online bilety lotnicze, hotele i wycieczki. Według Artura Kowalczyka, pomysłodawcy i właściciela sklepu, Lotaro.pl ma zapełnić niszę na rynku turystycznym, oferując wysokiej jakości produkty, dobrane specjalnie do potrzeb osób często podróżujących.

Serwis Lotaro.pl to nowość na polskim rynku e-commerce. Postawiliśmy na prostotę, ciekawą prezentację i staranne dobranie produktów o dobrej jakości i cenie. Asortyment sklepu będzie się jeszcze poszerzał, przygotowujemy też specjalne promocje i zniżki dla wszystkich klientów Centrum Rezerwacji” – mówi Artur Kowalczyk.

Produkty dostępne w sklepie zostały tak dobrane, by ułatwić kompleksowe zaplanowanie podróży. Klienci znajdą w nim: walizki na kółkach, pokrowce na garnitury, torby rozmiarem odpowiadające wymogom linii lotniczych, innowacyjne produkty podróżne dla dzieci, a także niezbędne akcesoria tj.: wagi do bagażu, poduszki, apteczki, czy adaptery podróżne. Wszystkie produkty dobrano tak, by spełniały specyficzne oczekiwania podróżnych latających samolotami oraz wszystkich osób, dla których podróże to codzienność.

Źródło: Lotaro.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Antyki i Sztuka w e-commerce

Mała konkurencja, najdłuższy czas pakowania przesyłki w branży oraz brak drugiego analogicznego przedmiotu na sprzedaż – tak w skrócie można scharakteryzować kategorię Antyki i Sztuka w polskim e-commerce. To branża opanowana przez mężczyzn, a sami Sprzedający wskazują na zaledwie 8 do 10 liczących się e-sklepów z antykami w Polsce. Najbardziej nobliwą gałąź e-biznesu analizuje Akademia Allegro.

Ciężkie secesyjne komody, XIX-wieczne kanapy po renowacji, obrazy Mackiewicza czy Gawińskiego, stare książki – wirtualny biznes wchłonął nawet i tego rodzaju przedmioty. Antyki z powodzeniem można już zamówić z dostawą do domu. „Obecnie na Allegro można przeglądać ponad 180 tys. aktualnych ofert w tej kategorii, z czego najwięcej przedmiotów gromadzą antyki, literatura i druki oraz meble. Prowadzenie wirtualnego handlu w tak specyficznej branży wymaga od Sprzedającego solidnej wiedzy oraz wprawnego oka, które pozwolą utworzyć przekonujący opis przedmiotu” – mówi Tomasz Henel z Akademii Allegro, trener w projekcie edukacyjnym prowadzący warsztaty i szkolenia dla branży e-commerce.

Wiedza antykwariusza i marketingowca = przepis na sukces

By z sukcesem prowadzić internetową sprzedaż antyków należy łączyć wiedzę antykwariusza oraz marketingowca – z pewnością tego rodzaju wymagania są powodem, dla którego kategoria Antyki i Sztuka na rodzimym rynku e-commerce wyróżnia nikła konkurencja. „Większość antykwariuszy to osoby w poważnym wieku, mają ogromną wiedzę o antykach, jednak brak im znajomości tematu marketingu i możliwości, jakie daje sprzedaż w sieci” – przyznaje Marek Bogzdel, prowadzący sklep internetowy Antyki Bogzdel.

Podobnego zdania jest Maciej Jakubowski, właściciel Connaisseur Kraków, jednego z największych e-sklepów w tej kategorii: „To trudny biznes, gdyż wymaga olbrzymiej, często „nieksiążkowej” wiedzy nabywanej podczas wielu lat praktyki. Najistotniejszym narzędziem pracy antykwariusza jest jego oko, które można wytrenować przez wnikliwe obejrzenie tysięcy obrazów i dzieł sztuki” – mówi M. Jakubowski. Tą gałąź e-commerce na tle handlu bardziej popularną odzieżą, RTV czy elektroniką, wyróżnia ponadto czasochłonne przygotowanie przedmiotu do wysyłki oraz gwarancja autentyczności. Ale czy nawet ta ostatnia jest w stanie przekonać prawdziwych koneserów do kupowania zabytkowych dzieł w sieci?

Koneserzy sztuki nie kupują w sieci?

Jak wskazują Sprzedający, koneserzy kupujący antyki za pośrednictwem sieci to rzadkość. Kanał dystrybucji, jakim jest Internet, najczęściej pozwala dotrzeć do nowej grupy odbiorców – różniącej się od tradycyjnych klientów, którzy preferują przeglądanie zasobów w stacjonarnych sklepach antycznych. Co ciekawe, zdarzają się przypadki zaopatrywania sklepów z antykami przez sprzedawców internetowych, np. Antyki Bogzdel.

„Sprzedawcy internetowi w kategorii Antyki i Sztuka najwięcej czasu poświęcają właśnie na to, by przenieść dzieło sztuki do sieci i przekonać potencjalnego klienta o jego wartości. W tym celu do przedmiotów jest dołączana również tzw. gwarancja autentyczności” – wskazuje Krzysztof Henel, trener Akademii Allegro.

Pakowanie do wysyłki ciężkiej barokowej kanapy czy komody może zająć co najmniej godzinę, ale nawet lekkie książki z antykwariatu wymagają delikatnego traktowania. „Wzmacniamy karton, stosujemy wypełniacze i nadajemy paczkę „ostrożnie szkło” – wymienia Marek Konopka, prowadzący e-sklep GaleriaPegaz.pl. „Folia bąbelkowa, gąbki, bardzo gruba tektura, ale przede wszystkim transport własny” – dodaje kolejne środki zabezpieczenia, Piotr, prowadzący sklep Euro Antyki. Przy zamówieniach zestawu mebli antycznych, których koszt może dochodzić do kilkudziesięciu tys. zł, sprzedający często oferują bezpłatny dowóz. Wielu mniejszych sprzedawców, także okazyjnych, umożliwia jednak wyłącznie odbiór osobisty tak ciężkich przedmiotów.

Kto szuka antyków w Internecie?

Kto w sieci zatem kupuje Antyki i Sztukę? „Sprzedawcy działający w tej kategorii wskazują profil klienta jako zamożnej osoby w średnim wieku, raczej bez zróżnicowania na płeć. Można również zauważyć przewagę mężczyzn wśród klientów” – podsumowuje Tomasz Henel z Akademii Allegro.

Sprzedający wskazują także na widoczne preferencje zakupów, np. w GaleriaPegaz.pl największym zainteresowaniem wśród klientów cieszą się dekoracje do ogrodu, obrazy olejne oraz plakaty. Antyki Bogzdel najczęściej wysyłają oryginalne fotele, krzesła oraz trony, natomiast obrazy polskich klasyków malarstwa z przełomu XIX i XX wieku to główny trzon zakupów dokonywanych w Connaisseur Kraków: „Inną bardzo popularną grupą przedmiotów są obiekty wystawiane na internetowe licytacje, a są to mniejsze i często szkicowe prace znanych autorów, których licytację zaczynamy od symbolicznej złotówki” – przyznaje Maciej Jakubowski. I dodaje, że sprzedaż antyków w sieci to większe możliwości ekspozycji przedmiotów z galerii stacjonarnej, która może nie pomieścić dużej liczby wystawianych obiektów w jednym czasie.

Antyki i Sztuka w sieci – lepsza marża dla Sprzedających?

Nie wszyscy Sprzedający antyki w sieci prowadzą również analogiczny biznes stacjonarny – niektórzy, jak GaleriaPegaz.pl, stawiają na obecność wyłącznie w sieci, a inni, jak Antyki Bogzdel łączą obie formy mimo braku sklepu z antykami z prawdziwego zdarzenia. „Posiadamy jedynie magazyn z ograniczoną ekspozycją towaru, gdzie i tak przyjeżdżają klienci licząc na wyszukanie ciekawych przedmiotów z „pierwszej ręki” – mówi Marek Bogzdel.

Kategoria Antyki i Sztuka to z pewnością jedna z niewielu kategorii e-handlu w Polsce, która w dalszym ciągu może pomieścić nowych graczy na rynku. „W ciągu ubiegłego roku edukacyjnego spotkaliśmy się na warsztatach z e-handlu z ponad 2 tys. e-sprzedawców. Poszukiwanie własnej niszy w biznesie internetowym to podstawowy dylemat większości z nich” – komentuje Krzysztof Henel z Akademii Allegro. Na korzyść prowadzenia biznesu w kategorii Antyki i Sztuka przemawia również marża, która wg Sprzedających jest wyższa w porównaniu do innych dziedzin handlu, w szczególności nastawionych na masową sprzedaż. A to rekompensuje czas poświęcany na opracowanie opisu z gwarancją autentyczności oraz długi proces przygotowywania przedmiotu do wysyłki.

Źródło: Akademia Allegro

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)