fbpx

eKomercyjnie.pl

Dziewiąty numer magazynu eKomercyjnie.pl – zapraszamy do lektury!

Zapraszamy wszystkich Czytelników serwisu do lektury najnowszego numeru magazynu eKomercyjnie.pl. Tym razem przygotowaliśmy ponad 75 stron ciekawych materiałów o e-commerce.

Partnerem tego wydania magazynu jest platforma sklepowa iStore.pl (dziękujemy za wsparcie!). Dużo praktycznej wiedzy o e-handlu gwarantowane.

Pobierz numer, przyciskCzytaj online, przycisk

Nasze pismo ukazuje się jako miesięcznik i jest dedykowane branży e-commerce ze wskazaniem na właścicieli sklepów internetowych.

Zapraszamy do lektury!

SPIS TREŚCI – eKomercyjnie #9 – maj 2012:

  • Wstępniak
  • Przegląd prasy e-commerce
  • Platformy sklepowe – przegląd nowości

BIZNES:

  • Nie chcemy być sklepem wielobranżowym
    Wywiad z Anettą Wilczyńską, Gandalf
  • Usability w e-commerce od 2000 do 2012 roku i dalej
    Tomasz Karwatka
  • Licz ze zrozumieniem, czyli kilka przemyśleń o księgowości w e-biznesie
    Marcin A. Dobkowski
  • Tradycyjny punkt handlowy u boku sklepu internetowego
    Sebastian Oraczewski
  • Co zrobić, gdy odbiorca chce zrezygnować z dalszej subskrypcji newslettera?
    Piotr Krupa
  • Roko koko medal spoko, czyli nie do końca poważnie o tym, jak tłoczy się medale w e-commerce
    Adam Stadnicki
  • Sklep na miarę potrzeb
    Wywiad z Tymoteuszem Bakiem, i-sklep.pl
  • Sklep internetowy vs inwestor
    Przemysław Śmit
  • Brak gospodarki magazynowej to główny powód niezadowolenia klientów w sklepie internetowym
    Paweł Fornalski
  • Negocjacje i zawieranie umów B2B. Część 3: umowa najmu, umowa kredytu i wypowiadanie umów
    Marcin A. Dobkowski
  • Zakupy grupowe od A do Z
    Urszula Holik
  • To fotografia sprzedaje produkt
    Anna Fudali, Kamil Rohr
  • Jeden + jeden = milion? + Wywiad z Musicrage
    Dawid Marut

PROMOCJA:

  • Katalog firm eCommerce





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Kto skorzysta na facebookowym App Center?

Autorką poniższego wpisu jest Urszula Holik – marketing communication specialist
w firmie NETFACE.

Uruchomienie App Center było dla niektórych tylko kwestią czasu. Wzorem swoich konkurentów, również Facebook wprowadza platformę umożliwiającą sprzedaż aplikacji. Jakie niesie to ze sobą konsekwencje dla programistów i użytkowników?

AdvertisementReklama

Sklepy z aplikacjami to jedno z bardziej dochodowych źródeł dla twórców oprogramowania, w szczególności zaś tych, którzy tworzą platformy na urządzenia mobilne. Dlatego dość optymistycznie z punktu widzenia tej grupy przedstawia się perspektywa otwarcia przez Facebooka App Center – wirtualnego marketu z aplikacjami na różne platformy i urządzenia.

Według najnowszych założeń, w markecie mają się znaleźć m.in. informacje o aplikacjach na urządzenia mobilne pochodzące z innych sklepów, aplikacje do zakupienia na Facebooka oraz aplikacje na inne strony www. W pierwszym przypadku portal wyświetli Internautom informację na temat aplikacji dla systemów iOS oraz Android, wraz z odnośnikiem do sklepów. App Center nie będzie jednak zarabiał na sprzedaży aplikacji spoza platformy. Rozwiązanie to ma zapobiegać odpływowi użytkowników oraz przyciągnąć nowych, którzy jeszcze nie korzystają z serwisu. Druga forma to klasyczne aplikacje na Facebooka, tworzone przez zewnętrznych deweloperów. Portal za każdy sprzedany program zachowa dla siebie prowizję wysokości 30% wartości transakcji. Trzecia forma to aplikacje umożliwiające automatyczne łączenie się z sieciami, takimi jak Pinterest czy Spotify, bezpośrednio z poziomu Facebooka, co zapewnić ma utrzymanie użytkowników wewnątrz ekosystemu portalu.

Gra toczy się bowiem nie tylko o dochody ze sprzedaży, ale również o użytkowników. Poprzez integrację różnych funkcji, Facebook ma szansę na przyciągnięcie deweloperów i użytkowników, którzy jeszcze nie korzystają z serwisu lub też są bardziej zainteresowani aplikacjami na platformy iOS czy Android. W ramch App center każda z aplikacji będzie miała własną stronę, na której znajdzie się jej dokładny opis wraz z 5-gwiazdkowym rankingiem ocen użytkowników. Tak zaprojektowany system oceniania i rekomendowania aplikacji w ramach Facebooka ma usprawnić samą sprzedaż programów, z której prowizja dla portalu wyniesie 30%.

Jakie niesie to konsekwencje dla użytkowników serwisu? Przede wszystkim takie, że korzystanie z aplikacji będzie płatne (najprawdopodobniej w formie abonamentu), zaś jej zakup dokonywany będzie za pomocą specjalnej karty „Credit Facebook” obsługującej system płatniczy. Dodanie aplikacji do App Center zależne będzie od kilku wskaźników – m.in. tego, jak aplikacja będzie zaprojektowana, czy wzbudzi ona zaangażowanie użytkowników itp.

Na App Center mogą również skorzystać programiści. Jak zauważa Michał Chołuj z Netface, „sklep z aplikacjami od Facebooka zlikwiduje istniejącą dziś konieczność promowania czy reklamowania swoich produktów przez niezależnych deweloperów, często takich, którzy muszą liczyć się z kosztami lub zwyczajnie nie mają na to czasu”. Serwis liczący ponad 900 mln użytkowników to doskonała platforma do sprzedaży aplikacji, tym bardziej, że App Center opierało się będzie w dużej mierze na mechanizmie oceniania aplikacji przez użytkowników.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Bezpieczeństwo danych jednym z tematów konferencji E-commerce MoneyCon 2012

Współczesny biznes cechuje możliwość szybkiego wzrostu wynikająca z całkowitego pokonania barier czasu i przestrzeni w Internecie. Nowym perspektywom towarzyszą jednak wyzwania – jednym z nich jest kwestia bezpieczeństwa danych osobistych i biznesowych wymienianych podczas surfowania w Sieci. Zapewnienie jakości i bezpieczeństwa transakcji online nie omija sfery e-commerce, o czym specjaliści dyskutowali podczas wtorkowej konferencji E-commerce MoneyCon 2012.

AdvertisementReklama

Rosnący w siłę e-handel nabiera w Polsce coraz większego znaczenia. Powszechna komputeryzacja oraz tańsza i szerzej dostępna Sieć stały się środkiem napędzającym rozkwit tej sfery przedsiębiorczości. Krajowy rynek e-commerce to najszybciej rozwijający się sektor handlu. Faktem jest, że odsetek sklepów i zakupów internetowych rośnie szybciej niż liczba internautów w Polsce.

Wtorkowa konferencja E-commerce MoneyCon 2012 (29 maja) dotyczyła w całości szeroko pojętego zagadnienia e-handlu. Prelegenci dyskutowali przede wszystkim o praktycznej sferze działalności e-commerce,  bezpieczeństwie danych, udoskonalaniu e-sklepów, pozycjonowaniu i e-marketingu.

Warunkiem utrzymania dotychczasowego tempa rozwoju e-handlu jest jednak budowanie zaufania społeczeństwa do tej formy wymiany dóbr i usług. Nie da się tego osiągnąć bez zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa we wszystkich procesach powiązanych z e-zakupami.

Bezpieczeństwo transakcji oraz ochrona e-commerce stanowiły główny temat prelekcji Mariusza Janczaka, eksperta z firmy Unizeto Technologies SA. „Jednym ze sposobów zabezpieczenia transmisji danych i potwierdzenie, że domena należy tylko do nas jest zastosowanie certyfikatu SSL wydanego przez zaufane centrum certyfikacji. Informacja o objęciu witryn zabezpieczeniem umieszczona jest w pasku adresu po wpisaniu danej domeny. Jeśli wejdziemy na podstawiony serwer, stanowiący próbę oszukania internauty (np. udający bank, w którym posiadamy konto), to od razu jesteśmy w stanie zweryfikować witrynę poprzez uwierzytelnienie certyfikatem wydanym przez zaufane centrum certyfikacji. Jeśli warunek ten nie został spełniony, to stoimy przed potencjalnym zagrożeniem” – informował słuchaczy Mariusz Janczak, Koordynator Marketingu Produktowego w Unizeto Technologies SA.

Więcej o metodach stosowanych przez cyberprzestępców, certyfikatach SSL oraz wskazówkach dotyczących wyboru centrum certyfikacji godnego zaufania w wypowiedzi Mariusza Janczaka:


O bezpieczeństwie w e-commerce mówi Mariusz… przez WebhostingPL

Źródło: Unizeto Technologies SA

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)