eKomercyjnie.pl

eBay przejął Magento – popularną platformę do zakładania sklepów internetowych

Grupa eBay ogłosiła decyzję o przejęciu firmy Magento, dzięki któremu cały proces sprzedaży online z punktu widzenia konsumentów stanie się płynniejszy, bo będzie odtąd pełniej wykorzystywać możliwości serwisu eBay, systemu płatności PayPal i rozwiązań indywidualnych sklepów. Ze względu na otwarte oprogramowanie i współpracę ze społecznością deweloperów rozwiązanie Magento będzie nieustannie wzbogacane o nowe funkcje.

AdvertisementReklama

– W polskim Internecie zauważamy widoczny trend wypierania narzędzi autorskich przez ich odpowiedniki open source, gdzie wiodącą role odgrywa Magento. Przewagi rynkowe w postaci możliwości dopasowania oprogramowania do specyficznych potrzeb biznesu B2C oraz B2B, decydują o wzroście zainteresowania tego typu technologią. Open source polecamy wszystkim tym, którzy uruchamiają duży e-sklep (np: marki mocne w handlu tradycyjnym) lub tym u których kanał eCommerce rozwinął się i wymaga indywidualnych usprawnień – mówi Marek Górecki New Business Developer w firmie Divante, specjalizującej się w kompleksowych wdrożeniach eCommerce.

Magento jest jedną z najpopularniejszych platform do tworzenia sklepów internetowych i obsługuje dziesiątki tysięcy klientów biznesowych na całym świecie. Jest to jedno z najbardziej zaawansowanych rozwiązań typu open source, czyli wspieranych przez społeczność deweloperów. Firma oferuje też rozwiązanie typu SaaS (ang. Software as a Service) zwane Magento Go, idealne dla małych, szybko rozwijających się sprzedawców.

– Innowacje technologiczne powodują zacieranie się granic pomiędzy handlem online i offline, zmieniają sposoby dokonywania zakupów przez konsumentów oraz pozwalają sklepom, niezależnie od ich skali, korzystać z najnowszych osiągnięć społeczności programistów – mówi John Donahoe, prezes firmy eBay. – Twórcy sklepów internetowych nie potrzebują samych płatności czy samej strony internetowej e-commerce, tylko dostępu do pełnego wachlarza komercyjnych funkcji, które pozwolą im opracowywać dla handlowców rozwiązania kompletne z punktu widzenia kupujących. Uważamy, że zakup Magento pozwoli nam spełnić oczekiwania deweloperów.

– Na przykładzie polskiego rynku ecommerce widzimy, że dynamicznie rośnie popularność rozwiązań typu open source, takich jak Magento, szczególnie w kontekście sprzedaży za granicę. Cieszy nas, że coraz więcej lokalnych agencji specjalizuje się w tworzeniu sklepów bazujących na Magento i skupia swoje działania wokół tej właśnie platformy – mówi Mikołaj Zakrzewski, Business Development Manager w firmie PayPal, wchodzącej w skład grupy eBay.

Źródło: PayPal

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

eHandel 2011 – prezentacje z pierwszego dnia konferencji

Wczoraj skończyła się dwudniowa konferencja e-Handel 2011. Jak zwiększyć sprzedaż przy wykorzystaniu internetu?, za organizację której odpowiadała Rzeczpospolita. Zapraszam Was do przejrzenia prezentacji z pierwszego dnia tego spotkania. Jak tylko uda mi się zebrać wszystkie prezentacje z środy, to zamieszczę je w kolejnym wpisie.

AdvertisementReklama

Katarzyna Szafrańska-Blank oraz Magdalena Sobota (PwC) – Wprowadzenie internetowego kanału dystrybucji jako uzupełnienia sprzedaży tradycyjnej. Sukcesy i wyzwania branży retail

Marcin Piwowarczyk (IMAS International) – Efekt ROPO, czyli jak online wpływa na offline

Justyna Skorupska (FACT-Finder Partner Polska) – Co warto monitorować w eCommerce i nie tylko…

Paweł Montwiłł (Unizeto Technologies SA) – Od komputerów „Odra” do nowoczesnego systemu e-commerce, czyli jak wykorzystywać nowe technologie dla realizacji celów strategicznych firmy

Maciej Ossowski (GetResponse.pl) – Mniej znaczy więcej. Planowanie kampanii email marketingowych na podstawie strategii

Bartłomiej Knichnicki (Grupa Trinity) – eCommerce a debiut giełdowy

Artur Kurasiński (Apteo.pl) – Jak uruchomić kanał online – case Apteo.pl

Paweł Szymczyk (AB SA) – Platformy B2B firm dystrybucyjnych

Andrzej Chechliński (mBank) – Płatności online jako ważny czynnik rozwoju eCommerce

Andrzej Poniński (DotPay SA) – Agregator płatności bezgotówkowych – case Dotpay – dlaczego konieczny jest agregator płatności?

Zbyszek Warakomski (Internetowy Dom Handlowy SA) – Nietypowe modele biznesowe w ecommerce, czyli Extended Sites

Tomasz Karwatka (Divante) – Wybór platformy eCommerce

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Preferencje klientów zakupów grupowych (według GoDealla.pl)

Agregator zakupów grupowych GoDealla.pl zbadał preferencje 1177 klientów portali zakupów grupowych. Celem przeprowadzonej ankiety było m.in. poznanie zwyczajów zakupowych osób korzystających z serwisów tego typu oraz poznanie problemów osób realizujących swoje kupony.

AdvertisementReklama

Oto wyniki ankiety zebrane na jednej grafice:Analiza i wnioski:

  • Najwięcej, bo 38% użytkowników kupuje oferty grupowe raz w miesiącu. Drugą najliczniejszą grupą są osoby kupujące rzadziej, niż raz w miesiącu – 27%. Najmniej, bo zaledwie 5% dokonuje zakupów częściej, niż raz w tygodniu.
  • Prawie 1/3 konsumentów napotkała na problem podczas realizacji kuponu! Najczęściej wskazywanymi trudnościami były termin realizacji (prawie co drugi badany wskazał tę odpowiedź) oraz problem z rezerwacją (32%).
  • Pozostałe problemy związane były z odbiorem usługi/towaru oraz utrudniony kontakt ze sprzedawcą . W obu przypadkach te niedogodności wskazało 20%.
  • Co piąty konsument nie czuł się traktowany podczas realizacji kuponu jak pełnowartościowy klient!
  • 3 na 4 konsumentów deklaruje chęć skorzystania z usługi za 100% ceny, o ile są zadowoleni z wykorzystanego wcześniej kuponu, natomiast 63% choć raz rzeczywiście wróciło bez kuponu.
  • Niemal wszyscy badani, bo aż 95% stwierdziło, że choć raz polecili swoim znajomym usługę lub produkt, który kupili w serwisie zakupów grupowych.
  • Prawie 60% ankietowanych wolałoby realizować kupon w formie mobilnej (np. telefon komórkowy) niż w formie drukowanej. Warto zwrócić uwagę, że nie wszystkie serwisy oferują taką możliwość.
  • Spośród 16 podanych kategorii tematycznych użytkownicy mieli zaznaczyć 3 najbardziej pożądane. Najczęściej wskazywane były: „Kultura i rozrywka” – 65%, „Kursy i szkolenia” – 59%, „Restauracje i kawiarnie” – 57%, „Zdrowie i uroda” – 53%, „Turystyka i hotele” – 42%. Najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się: „Nieruchomości”, „Muzyka i instrumenty”, „Zwierzęta”, „Motoryzacja” czy „Odzież”.

Pytanie otwarte. Interesujące podsumowanie.

Ankieta internetowa zawierała również pytanie dodatkowe. Uzytkowników poproszono o to, aby opisali ciekawą przygodę związaną z zakupami grupowymi. Oto najbardziej interesujące wnioski:

  1. Zakupy grupowe łączą ludzi w pary. Jakkolwiek irracjonalnie by to nie brzmiało, wiele osób napisało, że poznało swoją drugą połówkę albo na siłowni, albo w kinie, albo w innym miejscu, gdzie przyszli z kuponem. Warto dodać, że wspomniana druga połówka również miała kupon, co często było bodźcem do rozpoczęcia rozmowy.
  2. Dzieci kupują prezenty rodzicom, przykład: Dzień Matki. Ten wniosek wydaje się być oczywisty, ale przeglądając wpisy użytkowników spojrzeliśmy na to z innej perspektywy. Wielu z nich napisało, iż normalnie nie byłoby ich stać na zrobienie prezentu mamie czy tacie. Ponad 50% zniżka daje im możliwości, których wcześniej nie mieli.
  3. Odkrywanie nowych miejsc. Bardzo dużo osób wskazało zakupy grupowe jako idealną okazję do odkrywania nowych miejsc w swoim mieście, jak np. restauracje czy salony piękności. To ostatecznie definiuje zakupy grupowe jako doskonałą drogę dotarcia do nowych klientów.

O GoDealla

GoDealla (czyli Godzilla zakupów grupowych) to niezależny, dynamicznie rozwijający się agregator lokalnych zniżek i ofert zakupów grupowych. Na stronach GoDealli codziennie można znaleźć najwięcej promocji z portali zakupów grupowych w Polsce. Jako pierwszy agregator w Polsce wysyła codzienny spersonalizowany e-mailing z okazjami z wybranego miasta oraz prowadzi statystyki rozwoju serwisów grupowych.

Źródło: GoDealla.pl

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)