eKomercyjnie.pl

III Targi eHandlu zapełnione w 70%

Wygląda na to, że obawy branży e-commerce, iż dwie edycje Targów eHandlu w ciągu roku to o jedną za dużo, okażą się nietrafne. Już za 5 tygodni ponad 100 firm (m.in. PayPal, Gemius, SARE, InPost, Fact-Finder, Nokaut, PayU) i blisko 1500 właścicieli e-sklepów spotka się podczas III Targów eHandlu. Ponad połowę z blisko osiemdziesięciu Wystawców, którzy już deklarowali swój udział w jesiennej edycji, stanowią firmy, które na Targach eHandlu zaprezentują się po raz pierwszy.

Krzysztof Kukla ze Statkiem.pl, po raz pierwszy weźmie udział w Targach. Od jakiegoś czasu dopracowywał swój produkt, a kiedy stwierdził, że jest gotowy – zdecydował pokazać go szerszemu gronu. “Obracamy w się w e-commerce od kilku lat i chyba gdzieś po pierwszych targach usłyszałem wzmiankę o nich. Teraz mamy już ciekawy produkt, więc decyzja co do uczestnictwa mogła być tylko jedna” – mówi.

Wśród Wystawców, którzy zadebiutują na Targach pojawią m.in. przedstawiciele SoTrender (social media), SMARTO (hosting, CRM, bezpieczeństwo), KodyRabatowe.pl (platforma ofert specjalnych), ExpertSender (platforma marketingowa), a także rozpoznawalne marki – platforma e-mail marketingowa SARE, portal zakupów grupowych Gruper czy platforma sklepowa Shoper.

Organizatorów szczególnie cieszy fakt, że dostawcy usług coraz częściej traktują Targi jako idealne miejsce, by zaprezentować swoje wiodące usługi lub te, które dopiero zadebiutują na polskim rynku. Mimo, iż przyszłoroczna, wiosenna edycja została zaplanowana z mocniejszym międzynarodowym akcentem, zagraniczni Wystawcy chcą zaistnieć na polskim rynku już teraz. Udział w jesiennych Targach, a jednoczesne wejście na polski rynek zapowiedział m.in brytyjski Lengow.

Branża, która na co dzień obcuje prawie wyłącznie online, doskonale rozumie potrzebę bezpośredniego kontaktu z Klientem. Działania reklamowe w sferze mediów internetowych oczywiście są skuteczne, ale często ich odbiorcy brakuje “pierwiastka ludzkiego”, który pozwala budować długofalowe relacje i zaufanie do marki. Targi eHandlu stwarzają możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z osobami poszukującymi usług dla swoich e-sklepów i tymi, którzy te usługi oferują.

Już w środę 19.września o godzinie 12:00 ruszy sprzedaż ostatnich 30 miejsc wystawienniczych. Więcej informacji dla Wystawców i Zwiedzających na oficjalnej stronie targów.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy ecommerce: 18 września 2012

W dzisiejszym przeglądzie prasy ecommerce: Superman obiera kurs na świat | W sklepie można robić zdjęcia, aby porównać ceny produktów | Za podróbki można pójść do więzienia | DaWanda w Polsce – rozmowa z Marcinem Szałkiem | Allegro chce usunąć opcję Kup Teraz. Czy musi zmieniać to, co dobre i podoba się użytkownikom? | WellCommerce – bezstresowe tworzenie e-sklepu | Jak konsumenci kupują za pomocą swoich urządzeń mobilnych – raport BI Intelligence | Uwaga na sklep Tylkomarkowe.pl! 16 osób doniosło na policję | Sprzedają nietypowy towar w internecie.

Superman obiera kurs na świat
Ciekawie napisany artykuł autorstwa Karola Jedlińskiego, który w iście esejowy sposób przestawia postać prezesa firmy Integer.pl – Rafała Brzoski. Zapraszam do lektury.

W sklepie można robić zdjęcia, aby porównać ceny produktów
Dzięki specjalnie zainstalowanym aplikacjom na smartfonach, klient może zeskanować kod kreskowy w tradycyjnym sklepie i porównać cenę z produktami oferowanymi w internecie. Jak się okazuje, ma do tego pełne prawo i właściciel sklepu nie może mu tego zabronić.

Za podróbki można pójść do więzienia

Mimo, że liczba transakcji w e-sklepach rośnie błyskawicznie – dając szanse na większy zarobek, warto wiedzieć, że za nieuczciwe działania grożą dokładnie te same kary jak w handlu tradycyjnym. O podróbkach w internecie i konsekwencjach karnych, przedstawia w swoim artykule Anna Bełcik z Puls Biznesu.

DaWanda w Polsce – rozmowa z Marcinem Szałkiem
Rozmowa z Marcinem Szałkiem, szefem debiutanckiego na polskim rynku serwisu DaWanda.pl – umożliwiającego różnym projektantom, sprzedaż własnych produktów. Wywiad z nim, publikowaliśmy również u nas: Start DaWanda.com w Polsce przekroczył nasze oczekiwania – Marcin Szałek odpowiada na pytania eKomercyjnie.pl.

Allegro chce usunąć opcję Kup Teraz. Czy musi zmieniać to, co dobre i podoba się użytkownikom?

Tekst Anny Wasilewskiej-Śpioch, o fali dyskusji, jaką wywołał opublikowany przez Grupę Allegro komunikat, o usunięciu opcji Kup Teraz i zastąpienie go koszykiem zakupów. Czy ulepszanie tego co dobre na siłę, przyniesie zadowolenie użytkownikom?

WellCommerce – bezstresowe tworzenie e-sklepu
Wywiad z Piotrem Karwatką, wiceprezesem zarządu Divante, o konkurecji, rozwoju oraz przyszłości nowo powstałej platformy sklepowej WellCommerce. Zapraszam do lektury.

Jak konsumenci kupują za pomocą swoich urządzeń mobilnych – raport BI Intelligence
Raport BI Intelligence, na temat najczęstszych aktywności użytkowników, kupujących przez urządzenia mobilne. Jak się okazuje, najczęściej porównują oni ceny w tradycyjnych sklepach z cenami online oraz przeglądają produkty.

Uwaga na sklep Tylkomarkowe.pl! 16 osób doniosło na policję
Ostrzeżenie dla kupujących, przed nieuczciwym sklepem Tylkomarkowe.pl, który pobierał pieniądze za produkty i nigdy nie wysyłał towaru. Szesnastu pokrzywdzonych klientów złożyło przeciw właścicielom pozew o oszustwo.

Sprzedają nietypowy towar w internecie
Wywiad z Olgą Bogucką i Joanną Maciejewską – właścicielkami sklepu femmishu.pl z obuwiem o nietypowych rozmiarach. Kierując się własnymi potrzebami, panie znalazły bardzo ciekawą niszę, wyróżniającą się na tle polskiego e-handlu.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Psychologia wyszukiwania, a branża e-commerce

Wyszukiwarka przestaje być tylko miejscem które dostarcza nam w najszybszy możliwy sposób odpowiedzi na zadane pytanie. Teraz to także jeden z podstawowych obszarów wykorzystywany przez wiele firm z branży e-commerce do wspierania procesu sprzedaży. Aby właściwie wykorzystywać ten kanał powinniśmy poznać zachowania użytkownika a więc klienta naszego biznesu wyszukiwarce.

Jednym ze sposobów poznania zachowań klientów są badania eyetrackingowe strony z wynikami wyszukiwania. Badanie przeprowadzone przez Enquiro w 2005 roku pokazuje gdzie użytkownicy kierowali swój wzrok po wpisaniu zapytania do wyszukiwarki Google.

Większość z nich skupiała się na szczycie wyników wyszukiwania. Uwidacznia się także pewien kształt nazwany później Złotym Trójkątem Google (Google’s Golden Triangle). To właśnie to miejsce było w 2005 najcenniejszym pod względem sprzedaży obszarem w SERPie (strona z rezultatami wyszukiwania). Pierwsze wyniki budziły dużo większe zainteresowanie i zaufanie w porównaniu z reklamą Adwords.

W ciągu 6 lat strona z wynikami wyszukiwania przechodziła wiele zmian. Niektóre z tych modyfikacji znacząco wpłynęły na zmianę podążania ludzkiego oka w SERPie. Coraz większą role zaczęły odgrywać wyniki płatne (Adwords). Przy znacznej liczbie zapytań zajmują one trzy miejsca ponad wynikami organicznymi, co miało przełożenie na mocniejszą koncentrację wzroku właśnie w tym miejscu. Reklama Adwords odgrywa coraz większa rolę nawet jeśli wyświetlana jest z prawej strony. Już teraz ten obszar przyciąga większe zainteresowanie niż wyniki organiczne, które są niewidoczne dla użytkownika bez konieczności przewijania strony. Warto także zwrócić uwagę na takie nowe elementy SERPa jak wyniki graficzne, video oraz dostępną w Stanach Zjednoczonych kategorię „Shopping”, stworzoną z myślą o klientach e-commerce. To właśnie one sprawiły że Złoty Trójkąt Google wydłużył się znacznie w dół.

Jeśli spojrzymy jak długo klienci skupiają swój wzrok na poszczególnych obszarach, zauważymy nieznaczną przewagę wyników płatnych nad naturalnymi.

Może to wynikać z tego, że reklamy pisane są w sposób bardziej pomysłowy, zawierają aktualne promocje, ceny produktów, numery telefonów a nawet rozszerzenia lokalizacji (adresy sklepów stacjonarnych) połączone z mapami.

Zachowania klientów e-commerce zmieniają się także przy długości zapytań. Wzrasta liczba zapytań jedno i wielowyrazowych, coraz więcej użytkowników wie czego szuka („nauczyło się” szukać i definiować swoje potrzeby) i oczekuje precyzyjnych wyników wyszukiwania. zapytania produktowe, wpisywane często z dokładną nazwą danego produktu są tego najlepszym przykładem. Nazwa modelu telewizora bądź flakonika perfum nierzadko składają się właśnie z siedmiu, ośmiu słów.

Zapytania użytkowników można podzielić na 3 w miarę jednorodne grupy:

  • Nawigacyjne
  • Informacyjne
  • Sprzedażowe

Te pierwsze są wpisywane z zamiarem kliknięcia w konkretny wynik wyszukiwania bez analizy pozostałych. Użytkownik ułatwia sobie w ten sposób dotarcie do szukanej przez niego strony, bez koniczności wpisywania pełnej nazwy sklepu w pole adresu przeglądarki. Przykładem takich zapytań może być „ekomercyjnie”, „weltbild”, „allegro”.

Drugi rodzaj to zapytania informacyjne, czyli takie, które rozwiązują konkretnie zdefiniowany problem klienta. Może to być zapytanie o ranking OFE, lub pomysł na wakacyjną podróż. Coraz częściej do tej grupy trafiają także frazy w formie pytającej np. „jaki telewizor wybrać?”.

Trzeci rodzaj to zapytania sprzedażowe których celem jest w zależności od etapu zakupu, na którym znajduje się klient, zdobycie informacji o produkcie, porównanie cen i wreszcie zakup wybranego modelu.


Marcin Kolonko – Specjalista ds. SEM, Semahead Agencja SEM Grupy Interia.pl


Semahead jest agencją Grupy INTERIA.PL specjalizującą się w marketingu w wyszukiwarkach. W ofercie agencji znajdują się przede wszystkim kompleksowe rozwiązania z zakresu pozycjonowania i optymalizacji, linków sponsorowanych, konsultacje eksperckie oraz oferty specjalne.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)