eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

InCommerce – nowe spotkania dla branży e-commerce

Startuje nowy cykl spotkań skierowanych do osób związanych z branżą e-commerce. Każdy event InCommerce to dawka aktualnej wiedzy z zakresu prowadzenia i rozwijania e-biznesu serwowana w atrakcyjnej formie – ZERO teorii, same e-commercowe mięcho – przez znanych praktyków z branży! Najbliższe spotkanie odbędzie się już 27 października w Pauza in Garden w Krakowie. Serwis eKomercyjnie.pl objął patron medialny nad tym wydarzeniem.

Celem InCommerce jest przybliżanie uczestnikom różnych aspektów związanych z prowadzeniem e-biznesu, począwszy od wyboru i wdrożenia platformy sprzedażowej, po formy jej promocji online, a kończąc na case’ach wybranych e-sklepów. W ramach cyklu zaplanowane są 3 spotkania – w Krakowie i w Białymstoku.

incommerce-banner

Tematem przewodnim pierwszego spotkania, które odbędzie się już 27 października w Pauza Ingarden w Krakowie, będą wyzwania polskiego e-commerce. Wystąpią m.in. Łukasz Plutecki (Atomstore) z prelekcją dotyczącą roli kierownika przy wdrożeniu nowego systemu e-commerce oraz Adam Cieśla (Sempai), który wyjaśni, jaka jest rola Quality Score w aukcji Google AdWords.

Nie zabraknie również case’ów popularnych e-sklepów. Joanna Kieryk z DeeZee.pl opowie, jak wielkie korzyści dla biznesu e-commerce może przynieść współpraca z blogerami. Z kolei Dominik Drożdż z Answear.com przybliży tajniki usługi pocztowej w kontekście klientów sklepów internetowych. Przygotowaliśmy również coś specjalnego – panel dyskusyjny, w którym wezmą udział wszyscy zaproszeni prelegenci.

Na koniec części oficjalnej zapraszamy wszystkich na wspólny networking i after party. Zaplanowaliśmy również emocjonujący konkurs, podczas którego będzie można wygrać książki “Konwersja w e-commerce”.

PS. Wstęp na spotkanie jest wolny. Jednak ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o wcześniejszą rejestrację.

Program spotkania:

  • 18.00 – Rejestracja
  • 18.15 – Pieniądze to nie wszystko. Rola Qualit Score w aukcji Google Adwords – Adam Cieśla, Sempai
  • 18.45 – Współpraca DeeZee z blogosferą – success story WhatAnnaWears – Joanna Kieryk, DeeZee
  • 19.05 – Przerwa
  • 19.15 – Kklienci Answear w kontekście wykorzystywanej usługi pocztowej – Dominik Dróżdż, Answear
  • 19.40 – Rola kierownika przy wdrożeniu nowego systemu e-commerce – Łukasz Plutecki, Atomstore
  • 20.05 – Panel dyskusyjny „Wyzwania polskiego e-commerce
  • 20.30 – after party :)

Kluczowe odnośniki:

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Relacja z konferencji eDelivery2016 (patronat eKomercyjnie.pl)

edelivery
Konferencja eDelivery 2016 to wydarzenie, które miało przyciągnąć nie tylko logistyków. Tak właśnie się stało. Przedstawiane w formie krótkich prezentacji case studies, historie opowiedziane przez specjalistów, a także luźna atmosfera całego przedsięwzięcia sprawiły, że sala praktycznie w całości była zajęta przez uczestników. Zapraszamy do przeczytania krótkiej relacji z tej imprezy.

edelivery

Już na wejściu odwiedzających witała obsługa, która szybko przeprowadzała rejestrację gości, wręczała niewielkie torby z materiałami reklamowymi i promocyjnymi, a następnie zapraszała do sali prelekcyjnej. Oczywiście, wszyscy zaspani wspomóc się mogli kawą, która była dostępna przez całą konferencję. Przejdźmy jednak do najważniejszej części, czyli prelekcji.

Znane osoby o logistyce

Zaczęło się dość mocno, bo od wystąpienia Rafała Brzoski, który starał się udowodnić tezę czy „Logistyka w e-handlu jest najważniejsza”. W dobie czarnych chmur, które zebrały się nad jego „dzieckiem”, miał on dość trudne zadanie. Wystarczy bowiem poczytać komentarze, które pojawiają się na Facebooku firmy Inpost.

Zarezerwowane dla niego 30 min szybko minęło i przyszła kolej na Michała Czechowskiego z Swipbox Polska, który opowiedział o wpływie klientów na przyszłość dostaw w e-commerce. Wiadomo bowiem, że to oni mają decydujący głos i wybierają najlepiej pasujące im rozwiązania. Rafał Cheliński, który występował jako następny prelegent i reprezentował Pocztę Polską, wspominał o usłudze Click&Collect, a także o zmianach na rynku dostaw w e-commerce. Poczta ostrzy sobie bowiem pazury na ten kawałek tortu. Rozwiązanie to jest bardzo chętne wybierane przez kupujących z racji wygody. Nadal jednak dotyczy ono przede wszystkim małych przesyłek, szczególnie w Polsce. Można je już zauważyć w niektórych sklepach spożywczych, ale jest ono idealne dla osób zmotoryzowanych. Wszystko dlatego, że odbiór 30 kg paczki może być dość trudny, jeśli nie dysponujemy własnym autem.

edelivery2

Po krótkiej kawowej przerwie przyszła kolej na wystąpienie „Komarzycy”, czyli Marty Komar z Furgonetka Dziś. Wspominała ona o plusach dostawy tego samego dnia. Oczywiście w chwili obecnej polski rynek e-commerce nie może się równać z takimi gigantami, jak Amazon, a dostawa tego samego dnia dotyczy w większości przypadków e-commerce B2C. Kto tak naprawdę skorzysta z tego rozwiązania? Osoby w potrzebie, przebywające np. poza miejscem zamieszkania, które w danej chwili potrzebują nietypowego, nie zawsze wszędzie dostępnego urządzenia lub produktu. To także świetny sposób na zainteresowanie klienta zakupem zbywalnych dóbr, które trzeba zamawiać cyklicznie. Pieluszki, środki czystości, chemia itd. Pomysł z przyciskiem Amazona do automatycznych zamówień nie wydaje się więc tak odległą przyszłością. Problemem może być cena wdrożenia takich rozwiązań, bowiem ceny dostawy tego samego dnia czasami mogą przekroczyć koszt samego produktu. Ciekawostką jest to, że gwarancja dostawy tego samego dnia zwiększa konwersję nawet o 20%, a 42% bierze pod uwagę ten czynnik, gdy decyduje się na zakup klientów. Warto inwestować w młodych klientów, którzy są najbardziej zniecierpliwioną grupą i to oni nie chcą czekać na zakup. Dlaczego akurat oni? Bowiem za kilka lat on będą decydować swoim portfelem. W Polsce z usługi same day delivery korzysta już sporo sklepów, m.in. Komputronik, Neo24, czy Answear.

Piątą prelekcję miał Dawid Bugajski, który w bardzo łatwy sposób przekazał informację na temat tego, kto tak naprawdę odpowiada za przesyłkę dostarczoną do klienta i dlaczego zawsze jest to sprzedawca. Kontrowersyjne przepisy to bolączka sprzedawców. Występująca za Dawidem Bugajskim Joanna Kosman, kierownik marketingu w Answear, opowiedziała o tym, czego tak naprawdę oczekują klienci od BOK-u i dlaczego w procesie logistycznym obsługa klienta jest tak bardzo ważna. Zaznaczyła ona, że kupujący często w pracownikach BOK-u szuka specjalisty znającego się także na modzie, dodatkach i stylu. Tak jest właśnie w Answear.  Ten blok zakończył Adam Tomczak, który opowiedział, jak budować zaufanie poprzez logistykę. Tu mowa była przede wszystkim o rynkach zagranicznych, gdzie klient nie ma zbyt wielkiej możliwości odwiedzenia naszego sklepu lub biura. W tym przypadku naszą przewagą jest dobra komunikacja z kupującym na każdym etapie realizacji zamówienia.

Prelekcje przepełnione case studies

Po przerwie obiadowej odbył się kolejny blok i tym razem na scenę wyszli kolejno: Paweł Paszkowski, Wojciech Latoszek i Mateusz Barycza. Paweł, będący dyrektorem generalnym w bdsklep.pl, przedstawił swój punkt widzenia na obniżanie kosztów w logistyce e-sklepu, z naciskiem na dostawę produktów FMCG. Podczas tego panelu można było dowiedzieć się, jak wygląda typowy koszyk osoby, kupującej produkty FMCG, jak powinien być zorganizowany magazyn oraz dlaczego nie warto robić zapasów opakowań potrzebnych do wysyłek. Wszystko zależne jest od procesów, które można optymalizować.

Wojciech Latoszek, CEO 4gift.pl, dał pokaz świetnej znajomości rynku dodatkowych aplikacji i rozwiązań dla e-biznesu. Automatyzacja dostaw to użycie technologii na każdym etapie realizacji zamówienia. Mowa oczywiście o tych punktach, gdzie można osobę zastąpić maszyną lub programem. Do takich elementów zaliczamy automatyczne drukowanie etykiet adresowych, proces pakowania, czy też informowania o statusach zamówienia. Warto wspomnieć o świetnym rozwiązaniu, jakim jest FurgonetkaBiznes. To była naprawdę przydatna wiedza, która może pomóc niejednemu początkującemu przedsiębiorcy. W sklepach z prezentami oraz kwiatami, klienci chcą otrzymać paczkę najszybciej, jak to tylko możliwe.

Na koniec Mateusz Barycza, przedstawiciel Raben Logistics Polska, przedstawił słuchaczom budowę procesu logistycznego, z zaznaczeniem newralgicznych punktów. Punkty styku są bowiem ważnym i kluczowym elementem w procesie dostawy i komunikacji z klientem. Marka bardzo może stracić, jeśli nie potrafimy odpowiednio zarządzać procesem logistycznym. Wspomniał on także o doświadczeniach związanych z firmą logistyczna, które są bardzo ważne dla klienta.

edeliver4

Po ostatniej przerwie kawowej prelekcję poprowadził Paweł Fornalski i przedstawił case study: Jak zorganizować magazyn? 200 a 2000 paczek. To tak naprawdę dwa różne magazyny, chociaż pełne cech wspólnych. Oczywiście w pewnym momencie może dojść do konieczności zmiany magazynu na większy. Mowa wtedy o skalowaniu, które może być uciążliwe, jeśli nie zostanie przeprowadzone w odpowiedni sposób. Warto zwracać tutaj uwagę na takie elementy, jak powierzchnia magazynowa, ergonomia miejsca pracy osób pakujących paczki itp.

Kolejne case study zaprezentował Michał Perczak z GLS. Jego prezentacja mówiła o preferencjach odbiorców w procesie doręczania paczek. Nadal wielu z kupujących wybiera kuriera i podaje jako miejsce dostawy adres pracy. To wygodne rozwiązanie, które pozwala na zakupy i odbiór przesyłki nawet podczas nieobecności w biurze. Przeważnie jest ktoś na recepcji. Trendy te są dość niezmienne i od kilku lat na rynku FMCG stanowią ponad 60% wszystkich dostaw.

Na sam koniec duet Maciej Woźniczko oraz Piotr Bojraszewski (zapakuj.to i cdp.pl). Opowiedzieli oni jak wyglądała rola opakowania gry „Wiedźmina 3: Krew i Wino” w budowaniu relacji z klientami. „Wiedźmin” jest już marką samą w sobie, liczba sprzedanych egzemplarzy gry, mówi o ogromnym sukcesie, jaki osiągnęło studio CD PROJEKT RED. W przypadku tak dużej premiery należało zadbać o odpowiednie przygotowanie wysyłek. Specjalnie przygotowane pudełka, w pełnym kolorze z dodatkową grafiką stały się gratką dla kolekcjonerów, a gracze dosłownie wariowali na punkcie tego gadżetu. To przykład na to, że opakowanie gra bardzo ważną rolę w procesie sprzedażowym. Najlepszym dowodem niech będzie to, że cały limitowany nakład z pudełkami dostępnymi tylko w cdp.pl rozszedł się na pniu.

edelivery3

Konferencję można zaliczyć do udanych, dobrze zorganizowanych i przede wszystkim merytorycznych. Może trochę brakowało tutaj większej ilości statystyk z firm, które prezentowali prelegenci, ale może to tylko moje zdanie. Czekam na kolejną edycję. Warto, aby pojawiło się na niej jeszcze więcej osób, które w sklepach internetowych zajmują się logistyką.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Co kupuje polski e-konsument? Trendy zakupowe Polaków według Zalando

trendy zakupowe

Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2016” 48% polskich internautów kupuje online. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy w sieci, a prognozy wskazują, że rynek e-commerce ma wzrosnąć w tym roku o prawie 9 mld złotych[1]. Najczęściej kupowaną kategorią produktów przez polskich e-konsumentów jest odzież i akcesoria. Zalando sprawdziło, co dokładnie kupują Polacy i jakie trendy zakupowe znajdziemy w wybranych polskich miastach. 

Polska to najszybciej rozwijający się rynek e-commerce w Europie. Po czterech latach istnienia platformy modowej Zalando widzimy, że dla Polaków zakupy online są czymś zupełnie naturalnym i nie budzą już takich obaw jak kilka lat wcześniej – mówi Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager w Zalando. – Coraz więcej osób próbuje e-zakupów, a kanały mobilne odgrywają coraz większe znaczenie wśród konsumentów. Liczba wizyt na naszej stronie przez urządzenia mobilne wynosi obecnie 62%, a od końca 2014 roku do wiosny 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o prawie 50%.

Jaką odzież i obuwie kupują Polacy?

Aż 72% e-konsumentów[2] wskazuje odzież, akcesoria i dodatki, jako te, które najczęściej kupują przez Internet. Jak wynika z analizy Zalando, poszczególne kategorie produktów są najpopularniejsze w wybranych miastach Polski.

  • Szczecin to stolica dzieci. Tu, w porównani z innymi polskimi miastami, Zalando sprzedaje najwięcej ubrań dla najmłodszych.
  • Bydgoszcz reprezentuje klasyczną elegancję. To miejsce z największą ilością czarnych ubrań dla mężczyzn oraz wysokich obcasów. Tutaj te kategorie produktów kupowane są najczęściej.
  • Warszawa jest liderem w kupowaniu odzieży sportowej oraz marek premium.
  • Wrocław, na tle innych polskich miast, wyróżnia się kolorowym oraz odważnym stylem i takie ubrania kupuje się tu najczęściej.
  • W Katowicach dominuje odzież typu „office-wear”. Tu konsumenci najczęściej wybierają formalne stroje.
  • Lublin, w porównaniu z innymi miastami, to stolica kobiecego stylu. Sukienki to element garderoby, który sprzedaje się tutaj najlepiej.

Polacy uwielbiają marki premium oraz popularne międzynarodowe brandy. Imponują nam Włosi, którzy są prawdziwymi ekspertami modowymi. Co ciekawe, dostosowujemy się do mody i podążamy za nowymi trendami chętniej niż Niemcy, jednak wciąż jesteśmy trochę bardziej konserwatywni niż Brytyjczycy – komentuje Katarzyna Łuczak, Trend Forecasting & Concept Design Specialist w Zalando.

Infografika_Co kupuje polski e-konsument

[1] Wg opracowania Sociomatic Labs pt. „Barometr e-commerce 2016”.
[2] Raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)