eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

5 powodów, aby używać Instagram do promowania sklepu internetowego

instragram-icon
W marketingu każda forma przekazywania treści i komunikatów jest istotna, lecz najbardziej skuteczny jest obraz i wideo. W końcu mówi się, że obraz to więcej niż tysiąc słów.

Czym jest Instagram?

Instagram to medium społecznościowe, które opiera się na przekazie wizualnym. Zasada działania jest banalna – możesz obserwować wybranych użytkowników, użytkownicy mogą obserwować Ciebie. Jeżeli dodasz zdjęcie lub wideo to wszystkie obserwujące Cię osoby zobaczą ten materiał na swojej osi czasu. Natomiast jeżeli ktoś obserwowany przez Ciebie doda post, to Ty go widzisz u siebie.

Wszystko odbywa się przy użyciu aplikacji instalowanej bezpośrednio na smartfonie. Zrobienie zdjęcia lub wideo, edycja i publikacja zajmuje zaledwie kilkanaście sekund i do niczego nie potrzeba specjalistycznych narzędzi. Zdjęcia są kwadratowe lub poziome, a wideo może trwać maksymalnie 30 sekund. Takie obostrzenia sprawiają, że oś czasu Instagrama jest wizualnie atrakcyjna i bardzo wygodna do przeglądania.

Dlaczego warto używać Instagrama do promocji sklepu internetowego?

Oto pięć najważniejszych powodów:

  1. Popularność, duży zasięg i wartościowe grupy docelowe
    Z Instagrama korzysta prawie 3 000 000 osób w Polsce, z czego 64% to kobiety, a 36% mężczyźni. 73% Instagramersów to osoby w wieku 15-35 lat. Bardzo ważną dla sklepów internetowych informacją jest fakt, że aż 70% użytkowników obserwuje marki. Powyższe dane świadczą o tym, że Instagram to medium z dużym potencjałem marketingowym i świetnie sprawdza się jako narzędzie do budowania świadomości marki w Internecie. Serwis na tle innym mediów społecznościowych ma najwyższe wskaźniki, jeżeli chodzi o zaangażowanie użytkowników pod względem lajkowania i komentowania opublikowanych treści.
    Ponadto w najbliższym czasie Instagram ma wprowadzić promowane posty, co jeszcze bardziej podniesie jego wartość marketingową.
     
  2. Skuteczna platforma do prowadzenia działań content marketingowych
    Content marketing to powszechnie znana gałąź marketingu, która – w skrócie – opiera się na publikowaniu dostosowanych pod grupę docelową wartościowych treści z potencjałem viralowym. Instagram to narzędzie, które swoimi możliwościami wspiera wszystkie niezbędne procesy viralowe, ponieważ posiada mechanizm do polubienia postu, komentarze, hashtagi, oznaczanie użytkowników i opcję udostępniania czyichś postów. Strategia content marketingowa świetnie nadaje się dla specjalistycznych i lifestylowych sklepów internetowych. Przy pomocy obrazu można szybko i tanio stworzyć interesujący storytelling.
     
  3. Przekazy marketingowe zawsze pod ręką odbiorców
    Działanie Instagrama opiera się na aplikacji mobilnej, która przez jej użytkowników uruchamiana jest przynajmniej raz dziennie. Wygoda korzystania i szybki dostęp do zdjęć oraz wideo sprzyjają zaangażowaniu osób korzystających z tego medium. Z racji rosnącego udziału mobile w sprzedaży internetowej, marketing wielokanałowy nie jest już tylko trendem, ale koniecznością. Spójna i konsekwentna komunikacja marki sprawia, że sklepy internetowe notują wyższe wskaźniki sprzedażowe.
     
  4. Miejsce na angażujące i ciekawe konkursy
    Mechanizmy viralowe, o których wspomnieliśmy wyżej można wykorzystać również w kreatywny sposób, np. organizując angażujące konkursy. Konkurs to jeden z elementów marketingu, który:
     
    a) ma na celu opowiedzieć historię marki, dzięki czemu odbiorcy komunikatów marketingowych mogą się z nią utożsamić, co pozwoli im dojrzeć do fana marki,
    b) ma potencjał viralowy, co sprawia, że uczestnicy konkursu mówią o nim swoim znajomym, przyjaciołom i rodzinie,
    c) zwiększa zaufanie do marki, a to realnie przekłada się na sprzedaż,
    d) sprawi, że marka nabierze charakteru lifestylowego, czyli stanie się modna.
     
    Najskuteczniejsze konkursy opierają się na publikowaniu przez uczestników zdjęć lub wideo, które oznaczone są określonymi przez organizatora hashtagami. Dzięki temu informacja o marce trafi do każdej osoby, która obserwuje uczestników konkursu, a kliknięcie w hashtag skutkuje wyświetleniem się wszystkich materiałów, które są nim oznaczone. Taki skutek potocznie nazywany jest efektem kuli śnieżnej.
     
  5. Galeria i opinie
    Instagram to miejsce, w którym ludzie przedstawiają swoją codzienność, skupiając się przy tym na stylu życia. Z tego powodu wszelkie marki modowe, sportowe i technologiczne są chętnie promowane przez użytkowników aplikacji. Nowy ciuch, rower czy smarfton, to świetna okazja do tego, aby pochwalić się znajomym – właśnie na Instagramie. Tego typu publikacje z powodzeniem można traktować jak rekomendacje. Dlatego odpowiednia polityka wykorzystywania hashtagów jest bardzo istotna. Jeżeli marka wykreuje swój indywidualny hashtag, to będzie bardziej widoczna na Instagramie, a tym samym działania promocyjne będą skuteczniejsze.
     
    Ponadto Instagram może zostać wykorzystany jako galeria. Wystarczy odnaleźć zdjęcia, na których widnieje produkt, poprosić autora o zgodę i umieścić zdjęcie na karcie produktu. Instagram okazuje się być skarbnicą świetnych materiałów promocyjnych i inspiracji.
     

Kreatywna i nowoczesna marka na Instagramie

Instagram to medium, które warto wykorzystywać na wiele sposobów. Na przykład dodając nowe zdjęcie czy film można zdefiniować nietypową lokalizację i wpisać w tym miejscu adres URL sklepu internetowego. Każda kreatywna i nieinwazyjna metoda promocji w tym miejscu z czasem przyniesie oczekiwane skutki. Instagram stał się kanałem, który bezsprzecznie należy uwzględnić w strategii marketingowej marki sklepu internetowego, niezależnie od branży i sprzedawanego asortymentu.

igor miniIgor Podgórski – Marketing Manager w IAI-Shop.com. W branży od 2009 jako start-upowiec, marketer i pasjonat e-commerce. Bloger, geek, fan social media i Apple fanboy.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Fundusz Innovation Nest inwestuje w kodyrabatowe.pl

kodyrabatowe-logoW krakowską firmę International Coupons S.A., właściciela kodyrabatowe.pl, największego serwisu z kodami rabatowymi w Polsce, zainwestował fundusz Innovation Nest. Dzięki zaufaniu funduszu oraz prywatnych inwestorów krakowska spółka wyceniana jest na ponad 20 mln zł.

Kodyrabatowe.pl istnieją od 2010 roku. To jeden z niewielu polskich startupów, który od początku działania był zyskowny. Założyciele firmy wprowadzili atrakcyjny model rozliczeniowy z klientami a firma szybko zdobyła wystarczające wpływy, które pozwoliły na dalszy, samodzielny rozwój.

kodyrabatowe-sg-092015

Kodyrabatowe w Polsce i na świecie

W 2013 r. na bazie sukcesu serwisu kodyrabatowe.pl krakowscy przedsiębiorcy wykorzystując własne środki stworzyli grupę International Coupons. W jej skład w tej chwili wchodzi kilkanaście serwisów z kuponami rabatowymi na całym świecie.

– Wiosną weszliśmy na kilka kluczowych rynków w Ameryce Południowej, Azji i Afryce, gdzie z powodzeniem rozwijamy nasz model biznesowy, a nasze serwisy zyskują coraz więcej użytkowników – wyjaśnia Szymon Dobosz, CEO International Coupons.

Mobilna technologia

Od kilku miesięcy spółka rozwija także aplikację mobilną Kodyrabatowe.pl, udostępniającą aktualne promocje i unikalne kody rabatowe do największych sklepów stacjonarnych i najpopularniejszych sieci restauracji w całym kraju. Założyciele International Coupons docelowo chcą stworzyć kompleksowe narzędzie do oszczędzania – zarówno gdy kupujemy w internecie telewizor, kanapkę w osiedlowym sklepie czy bilet w kasie kinowej.

– Ponieważ dalsza ekspansja zagraniczna i szybki rozwój aplikacji mobilnej, a na tym nam zależy, wymaga sporych nakładów finansowych, postanowiliśmy znaleźć partnera inwestycyjnego, który nie tylko wesprze nas finansowo, ale co równie istotne, wspomoże nas swoimi kontaktami i wiedzą – kontynuuje Dobosz.

Wsparcie gwarantuje dalszy rozwój Kodówrabatowych

Zarząd spółki (Szymon Dobosz – CEO, Bartłomiej Tyranowski – CTO) deklaruje, że pozyskane właśnie od Innovation Nest oraz prywatnych inwestorów środki finansowe zostaną przeznaczone na rozwój w tych obszarach, które wymagają sporego kapitału i w których zwrot z inwestycji jest długoterminowy. Chodzi głównie o rozwój aplikacji mobilnej oraz rynków zagranicznych.

– Jestem bardzo podekscytowany inwestycją w International Coupons. Jest to jedna z nielicznych polskich spółek internetowych, która prowadzi swoją działalność na tak wielu rynkach zagranicznych. Do inwestycji w International Coupons przekonało nas przede wszystkim to co udało się zbudować zespołowi do tej pory (trakcja) oraz potencjał jaki stoi przed rynkiem, na którym działa spółka. E-commerce staje się bardzo ważnym kanałem sprzedaży dla wielu marek. Mobile i m-commerce daje niespotykany do tej pory zasięg działania. International Coupons znajduje się w ciekawym miejscu wpasowując się w oba trendy – mówi Marcin Szeląg, Partner w Innovation Nest.

Dla krakowskiej spółki to pierwsza runda inwestycyjna. Większościowy pakiet nadal pozostaje w rękach założycieli firmy.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

PIXERS świętuje piąte urodziny – infografika

pixers-logoGdy w 2010 roku PIXERS zaczynał swoją przygodę z e-commerce, nikt pewnie nie spodziewał się, że mały start-up tak bardzo rozwinie swoje skrzydła. To już pięć lat od czasów, gdy firma zaczynała, mieściła się w mieszkaniu i posiadała trzech pracowników. Czasy się zmieniały, rynek też. PIXERS cały czas gonili za trendami i tworzy nową jakość w tej branży. Dziś, świętują swoje pięciolecie od startu, dzieląc się urodzinową grafiką.

Na blogu PIXERS możemy przeczytać:

„W tym roku świętujemy piąte urodziny PIXERS! W ciągu tego czasu wiele się wydarzyło – w końcu pięć lat to niemal cała era w rozwoju start-up’u.

Przeprowadzaliśmy się dwa razy, kilka razy zmienialiśmy layout naszej strony, wiele razy się pomyliliśmy, ale kilka razy odnieśliśmy też spektakularny sukces. Dwie nagrody Deloitte w kategorii dla najprężniej rozwijającego się biznesu i jeden Auler dla najlepszego startupu w centralnej Europie – to tylko niektóre (choć najważniejsze) z wielu wyróżnień, jakimi możemy się pochwalić.

W 2010 roku byliśmy małą firmą z trzema pracownikami i małym biurem w mieszkaniu – dzisiaj firma liczy ponad sześćdziesiąt osób i mieści się w przestronnym, nowoczesnym biurze. Liczba naszych klientów urosła natomiast do imponującej liczby 75 tysięcy. W ciągu pięciu lat wydrukowaliśmy 1 500 000 metrów kwadratowych fototapet, naklejek i obrazów – taką ilością wydruków można by pokryć niemal całą powierzchnię Monako…

Czego jeszcze dokonaliśmy w czasie tych pięciu lat? A co można zrobić w takim czasie? Tego dowiecie się dzięki naszej inspirującej infografice, którą przygotowaliśmy z okazji urodzin – pięć lat to czas, w którym naprawdę może zdarzyć się wszystko!”

Infografika urodzinowa PIXERS

 

Infographics-What-can-you-do-within-5-years-PIXERS

Grafika w dużym rozmiarze znajduje się tutaj.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)