Instagram to miejsce wyjątkowe dla e-commerce

Instagram Social media w e-commerce
Ekomercyjnie

Paulina Wawrzyczek

twitter-logoInstagram to miejsce wyjątkowe, które zrobiło niemałą rewolucję w cyberświecie, szturmem biorąc kolejnych fanów. Dziś liczba użytkowników tego portalu liczona jest w setkach milionów. Wszyscy oni umieścili tam ponad 30 miliardów zdjęć, co sprawiło, że Instagram stał się miejscem, w którym rządzi visual content.

Według badań Instagramowicze spędzają wśród kolejnych zdjęć dużo więcej czasu, niż na innych mediach społecznościowych. Znacznie większe jest też zaangażowanie w tworzenie swoich profili, a także w komentowanie i lajkowanie. Instagram wypełnił codzienność, tworząc coś na kształt foto-dziennika, albumu ze zdjęciami, ale również platformy do porozumiewania się z osobami znanymi i z firmami. E-marketingowcy z całego świata dość szybko zauważyli ogromny potencjał, który niesie ze sobą to miejsce w sieci. Dziś – Instagram jest jednym z popularniejszych mediów socialnych, w którym można świetnie prowadzić kampanie wizerunkowe swojej marki, dbając o komunikację z klientem.

Wśród światowych liderów prym wiodą firmy bardzo znane i lubiane. Liderem jest Nike, który ma ponad 12 milionów obserwujących, a swoje konto wykorzystuje wręcz perfekcyjnie, przede wszystkim do budowania świadomości marki. Zdjęcia, które zamieszczone są na tym profilu, dotyczą sportowego świata, w którym integralnym elementem jest charakterystyczny haczyk – logo Nike. Podobnie dzieje się na koncie firmy Adidas. Starbucks z kolei postawił na fragment codzienności, po który sięgamy codziennie, na kubek z kawą. Ich profil to absolutny lifestyle, prezentujący różnych ludzi, w różnych sytuacjach: od porannego pędu do pracy, po spokojny wieczór pod kocem. Ale łączy je jedno – kubek z kawą. Niewątpliwie wartym uwagi jest również profil GoPro. Możecie na nim znaleźć wiele rzeczy, ale nie znajdziecie tam jednego – nudy. Konto to żyje równie intensywnie, jak osoby, które wybierają kamery tej marki. Jest dużo ekstremalnych kadrów, dużo adrenaliny i jeszcze więcej inspiracji. Bo ponoć ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia. Ale wychwalanie znanych, ogólnoświatowych brandów to pójście na łatwiznę. Jak to wygląda na polskim rynku? Czy nasze firmy podbiły już Instagram? Sprawdźmy to!

Wygląda na to, że chyba najlepiej w „polskiej” części Instagramu, mają się filmy odzieżowe. Trudno się dziwić – moda to rodzaj „sztuki”, którą nosimy na co dzień. Wśród wielu brandów warto zwrócić szczególną uwagę na kilka.

Local Heroes – warszawska marka, która bije rekordy popularności. Zgromadzili już ponad 87 tysięcy obserwujących, co w kraju nad Wisłą daje im pozycję lidera w swojej branży. Ich konto to połączenie oferty sklepu z lifestyle’m. Pojawiają się tu również informacje dotyczące wyprzedaży i nowości.

1

Sporo zamieszania na Instagramie robi również marka PLNY. Zarówno w przypadku PLNYLALA, jak i PLNYTEXTYLIA mamy tu połączenie oferty reklamowej (sesje produktów, zapowiedzi nowości), jak również sprawdzenie ich „w boju”, przez klientów, który zakupili dane ubrania bądź akcesoria.

21

Ciekawe pomysły na prowadzenie instagramowego konta można znaleźć u Aloha from Deer – marki, która nie ma sobie równych w tworzeniu nadruków na koszulkach czy bluzach. Tu również znajdziemy sporo sesji, ale też od kulis. Oni również stawiają na repostowanie zdjęć od zadowolonych klientów, jak i znanych fashion blogerów. Podobnym tropem idzie marka REST_FActory, którzy dodatkowo co jakiś czas informują obserwujących o wyprzedażach i obniżkach.

31

Nie sposób zapomnieć o Koszulkowo, którzy jak nikt rozumieją fenomen social mediów, odpowiadając na potrzeby użytkowników intrygującymi napisami na koszulkach, a także o marce Dziedzic Pruski. Po inspirację powinno się również zajrzeć na profil Mr. Gugu & Miss Go.

Warto obejrzeć: MohitoFashion (za zdjęcia z backstage i z eventów), SHWRM (za promocję polskich marek i designerów), Mosquitopl (za zabawne hashtagi), Reserved (za konkursy na Instagramie, z wykorzystaniem hashtagów), BizuuFashion (za „chwalenie się” swoją marką na światowym poziomie).

41

Firmy odzieżowe stawiają przede wszystkim na popularyzowanie swoich marek wśród odbiorców i bardzo dobrze, że wybierają do tego Instagram, bowiem według badań użytkowników tego serwisu, to właśnie tam jest najwięcej młodych osób, które szukają nowości, inspiracji. Warto tu zaznaczyć, że cechą wspólną wyżej wymienionych kont jest przede wszystkim pomysł, a także dbanie o profesjonalne wykonanie. Zdjęcia, które tam są zamieszczane, są wysokiej jakości, nawet te, które przesyłają klienci.

Ważne miejsce w instagramowym świecie mają również sklepy obuwnicze. Profil DeeZee zgromadził już ponad 46 tysięcy obserwujących, a wśród zdjęć znajdziemy nie tylko buty, ale wiele innych rzeczy, które „krążą” po głowach kobiet. Pojawiają się tu również stylizacje, zdjęcia związane ze zdrową żywnością i inspiracje wnętrzarskie. Firma Czas Na Buty również interesująco prowadzi swój profil, pokazując swoje produkty w codziennym użyciu.

51

Ale czy produkty z poza branż odzieżowo-akcesoriowych mogą znaleźć swoje miejsce na Instagramie?  Oczywiście! E-drogeria Mintishop konto na Instagramie wypełnia zdjęciami produktów, ale też swatchy, czyli próbek oraz wieloma inspiracjami. Original Source bombarduje widza feerią kolorów, a swój profil traktuje również jako tablicę do zamieszczania nowości i zapowiedzi. Słyną oni również z wielu konkursów, które organizują na tej platformie. Duży potencjał drzemie również w koncie Allegro, na którym można podglądać co ciekawego sygnowane jest tą marką. Nie sposób przejść obojętnie obok profilu popularnego sklepu z akcesoriami do domu – ScandiLoft, gdzie znajdują się nowości i zapowiedzi, a także wiele inspiracji dla wszystkich fanów urządzania swoich czterech kątów. Winoblisko to również konto z potencjałem, na którym dobrze odnajdą się wielbiciele tego trunku. Rozpoznawalnym kontem jest również profil Starego Browaru, na którym „życie spotyka się ze sztuką” oraz jednej z restauracji, które tam się znajdują – Weranda Family. Przy przeglądaniu tego konta można z miejsca zgłodnieć. Ponad 22 tysiące obserwujących zgromadził profil Mani Mani Nails, na którym pokazane są paznokcie: zdobienia i pomysły, co stanowi świetną alternatywę dla portfolio – także jak widać usługodawcy również są mile widziani na Instagramie.

Dlaczego ludzie obserwują konta firmowe na Instagramie? Z badań przeprowadzony przez Iconosquare.com wynika, że z trzech powodów: bo lubią daną markę, bo chcą odkrywać coś nowego i liczą na zabawny i interesujący content. Opierając się na tych trzech elementach stwórz instagramowy profil, na którym możesz przedstawiać swoją ofertę, animować obserwujących zabawami i konkursami, gdzie będziesz mógł ogłaszać wyprzedaże i promocje, i – co najważniejsze, gdzie będziesz mógł pokazać codzienność w Twojej filmie. Zdjęcia zapowiedzi, nowości, backstage zawsze są mile widziane. Sprawiają one, że Twoi obserwujący czują się wyjątkowo.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.10.2023

Instagram w erze sztucznej inteligencji — jak możemy wykorzystać AI przy tworzeniu treści?

Julia Rybska

Julia Rybska

Specjalistka ds. kreacji contentu, Social media managerka
setugo.pl

Artykuł
26.06.2023

Jakie są korzyści z wykorzystania Instagrama do budowania marki osobistej?

Julia Rybska

Julia Rybska

Specjalistka ds. kreacji contentu, Social media managerka
setugo.pl

Artykuł
31.05.2023

W grupie siła. Dlaczego warto obserwować własnych klientów na grupach w social mediach?

Mariola Barzyk-Libura

Mariola Barzyk-Libura

Business Unit Director, Product Owner
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę