eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

Jak (i ilu) fanów polski e-commerce angażuje na Facebooku? Fanpage Trends za kwiecień 2012

Firma SmartNet Research & Solutions, która stworzyła i rozwija usługę Sotrender (dawniej Fanpage Trender), przysłała najnowszy raport zawierający ranking najpopularniejszych fan-page na Facebooku oraz opisujący działania ich administratorów w kwietniu 2012 roku. Zobaczcie, jak w poprzednim miesiącu radziły sobie oficjalne profile witryn e-commerce oraz serwisów zakupów grupowych (dużo wykresów!).

Daria Kuczmara z Sotrender komentuje wyniki w poszczególnych kategoriach.

E-commerce:

Największym e-commerce’owym fanpage’em jest niezmiennie Allegro. Lider w branży wciąż rozwija się w tempie kilku procent na miesiąc zdobywając miesięcznie ok 50 tys. nowych fanów, co oddala go jeszcze od wolniej rosnącej konkurencji.

Jachcenawakacje.pl, który zajmuje drugie miejsce w rankingu fanpage’y o największej liczbie fanów, w kwietniu urósł jedynie o 1%. W dalszym ciągu dobrze radzą sobie buty. Butyk.pl zanotował 12-procentowy wzrost i stabilnie trzyma się na trzecim miejscu. Kocham Buty i Torebki, powiększył się o kolejnych 30 tys. fanów i pomimo, że awansował dopiero na szóste miejsce to dystans dzielący go od 3 i 4 miejsca, na którym znajdują się Paczkomaty InPost oraz empik.com, jest bardzo niewielki.

W liczbie zaangażowanych fanów, pierwsza piątka rankingu odcina się zdecydowanie od reszty – niezmiennie są w niej Kocham Buty i Torebki, Allegro, www.deezee.pl, Butyk.pl oraz www.StyloweButki.pl. Kocham Buty i Torebki zaangażował największą w kategorii ilość fanów.

Allegro udało się wejść na drugie miejsce rankingu wyprzedzając liczbą zaangażowanych www.deezee.pl, Butyk.pl i www.StyloweButki.pl, które podobnie jak Urban Flavours cieszą się dużą liczbą zaangażowanych fanów pomimo niewielkich rozmiarów.

Pod względem interaktywności, Allegro znów znajduje się na 5 miejscu po butach, z interaktywnością podobną do Urban Flavours. Kocham Buty i Torebki również w tym rankingu są na pierwszym miejscu, znalazły się w nim też fanpage deezee, StyloweButki i Butyk.

Na pierwszym miejscu rankingu „Talking About” znalazł się tym razem fanpage Kocham Buty i Torebki. Drugie miejsce znów należy do Allegro, a kolejne do Butyku, deezee i StylowychButków.

Zakupy grupowe

Citeam utrzymuje się na pierwszym miejscu fanpage’y zakupów grupowych. Jako jedyny zaliczył 4-procentowy wzrost, pozostałe duże profile w tej kategorii urosły jedynie o około 1%. Ranking w tej kategorii fanpage’y pozostaje bez zmian od kilku miesięcy.

W kwietniu Citeam zaangażował prawie 17 tys. fanów. To czterokrotnie więcej niż Gruper i trzynastokrotnie więcej niż Groupon Polska, które zajmują kolejne miejsca w rankingu wg liczby zaangażowanych fanów. Pozostałym fanpage’om nie udało się w kwietniu zaangażować więcej niż 300 fanów. Z mniejszych fanpage’y dobrze radzą sobie HappyDay.pl i Sweetdeal Słupsk, które angażują stosunkowo dużą liczbę osób względem całkowitej liczby fanów oraz mają wysoką Relative Interactivity.

Największą interaktywność – dwa razy większą niż Gruper – utrzymuje Citeam. Trzeci, tak samo jak w rankingu zaangażowanych fanów, jest Groupon Polska. Na trzecim miejscu utrzymuje się Groupon Polska, tak samo jak w rankingu zaangażowanych fanów.

Podobnie jak w pozostałych rankingach, tak i w zakresie Talking About praktycznie nic się nie zmienia. Duże profile pilnują swoich pozycji, drobne przetasowania następują jedynie wśród lokalnych oddziałów Grupona, Grupera czy Sweetdeal.

Pełny raport FanPage Trends przygotowany przez SoTrender za kwiecień 2012 dostępny jest do pobrania TUTAJ.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

SEM 360 dla eCommerce od imerge i PerformanceMEDIA

imerge i PerformanceMEDIA w ramach prowadzonej współpracy stworzyły produkt dedykowany branży eCommerce – SEM 360, który wykorzystuje synergię jaką dają połączonie kampanii PPC i działań SEO.

SEM 360 zakłada widoczność e-sklepu zarówno w naturalnych wynikach wyszukiwania (SEO) jak i płatnych (PPC). Już od pierwszego dnia projektu SEM 360 uruchomiona zostaje kampania PPC, która charakteryzuje się bardzo szybkim zwrotem z inwestycji. Równolegle prowadzone są działania SEO (optymalizacja) – wraz ze wzrostem ruchu z wyników naturalnych, zmniejszany jest udział PPC w projekcie. Dzięki takiemu rozwiązaniu przez cały okres trwania projektu działania generują sprzedaż.

„Dzięki doświadczeniu wyniesionemu z wielu projektów w różnych branżach ukierunkowanych na rozwój w obszarze online, w szczególności eCommerce, doradzamy naszym klientom jak pozyskiwać nowe źródła przychodów i eksplorować istniejące. SEM 360 to efekt synergii jaką daje nasza znajomość potrzeb e-sklepów oraz ekspercka wiedza Performance Media w zakresie marketingu online“ – powiedziała Justyna Skorupska, prezes zarządu imerge Sp. z o.o. i FACT-Finder Country Director.

Niezależnie od mierzonego czynnika (ruch, sprzedaż, wizyty) stosowanie SEM 360 powoduje wzrost efektywności poprzez znaczące wzrosty zamówień oraz ruchu (traffic) w e-sklepie.

„Rozumiemy potrzeby naszych klientów i dlatego wspieramy ich przy tworzeniu konkurencyjnej strategii działania i doborze optymalnych rozwiązań, takim rozwiązaniem w zakresie marketingu online dla branży eCommerce z całą pewnością jest SEM 360” – dodaje Andrzej Hamankiewicz, wiceprezes zarządu imerge Sp. z o.o.

Podstawą skuteczności SEM 360 jest dobór słów kluczowych i sprecyzowane kilkuwyrazowe frazy (tzw.: Long Tail). Należy we właściwy sposób dobrać słownictwo kluczowe, na które w przyszłości zacznie rankować zawartość serwisu. Słowa te powinny być niezmiennie powiązane z zawartością merytoryczną strony.

„Celem analizy słów kluczowych jest znalezienie listy słów, które generują dużo zapytań w wyszukiwarkach, a jednocześnie mają małą konkurencję. Na podstawie tematyki serwisu i grupy docelowej tworzona jest bazowa lista słów. Dodatkowo na bazie aktualnej struktury serwisu badane jest słownictwo kluczowe w obszarach nie zagospodarowanych jeszcze przez Klienta. Powstaje w ten sposób, lista obszarów tematycznych (wraz z potencjałem ruchu), które powinny stać się źródłem wartościowego i znaczącego ruchu z wyszukiwarek” – tłumaczy Piotr Panasiuk, SEM Manager w PerformanceMEDIA.

W ramach SEM 360 klient otrzymuje kompletne działania zarówno po stronie tworzenia i optymalizacji kontentu, a także po stronie zmian technologicznych w serwisie. Wdrożenie strategii SEO znacząco wpływa na lepszą indeksację informacji zawartych w serwisie, co przekłada się na większy i lepszy jakościowo ruch w serwisie. Według badań SEO jest najefektywniejszą formą reklamy w Internecie, dla wszystkich reklamodawców*.

* źródło danych: Forbes: „Ad Effectiveness Survey”, Czerwiec 2009

Źródło: imerge

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Apteki internetowe tańsze o blisko 10% od tradycyjnych – wyniki raportu FreshPharma i OSOZ

Autorem poniższego artykułu jest Grzegorz Głowiak z FreshPharma – agencji e-marketingowej dedykowanej branży zdrowie i uroda.

Jednym z głównych powodów kupowania przez internet według konsumentów są niższe ceny. Różne opracowania wskazują, że produkty w sieci są mniej więcej 15-20% tańsze niż w sklepach tradycyjnych. Do tej pory nie było jednak badania, które pokazywałoby jak różnią się ceny leków, suplementów diety i kosmetyków kupowanych w aptekach tradycyjnych i internetowych.

W marcu 2012 roku FreshPharma we współpracy z magazynem OSOZ przeprowadziła analizę, która miała odpowiedzieć na pytanie czy opłaca się kupować farmaceutyki w sieci? Czy i jak wysokich oszczędności można się spodziewać? Czy wszystkie preparaty w internecie są tańsze niż w aptekach tradycyjnych?

Apteki internetowe tańsze o blisko 10%

Wyniki badania dowodzą jednoznacznie, że ceny w aptekach internetowych są blisko 10% niższe od cen w aptekach tradycyjnych. Dokładna różnica wynosi 8,96%. W stosunku do szacunków dla całego e-handlu, oszczędność nie jest więc duża.

Warto jednak zwrócić uwagę, że większość aptek internetowych oferuje usługę darmowej dostawy, a średnia wartość zamówienia uprawniająca do niej wynosi 257 zł (chociaż zdarzają się apteki nie naliczające kosztów transportu nawet od 139 złotych). Tak więc kupując w sieci preparaty za około 250 zł, pacjent uzyskuje wygodę dostawy do domu i oszczędza około 25 zł w stosunku do klasycznej apteki.

Jeśli spojrzymy na kategorie terapeutyczne, największe oszczędności zaobserwowano w grupach: leki przeciwbólowe (ponad 13%), leki na serce i ciśnienie (11,82%) przewód pokarmowy (11,52%) czy witaminy i minerały (11,06%). W tej grupie są preparaty używane regularnie i najczęściej dostępne w każdej domowej apteczce.

Co ciekawe, najmniej oszczędzamy na popularnych w sieci kategoriach tj. ciąża i macierzyństwo (3,59%), dieta i odchudzanie (5,88%) czy uroda i kosmetyki (nieco ponad 6%). Warto jednak pamiętać, że w tych kategoriach preparaty mają wyższą cenę jednostkową a oszczędność 6% często stanowi co najmniej kilka złotych.

Szukasz promocji? Zajrzyj do sieci

Internet jest idealnym miejscem dla wszystkich, którzy szukają doskonałych okazji cenowych i wyjątkowych promocji. Badanie wykazało, że ceny wielu produktów w najtańszych aptekach internetowych są nawet kilkadziesiąt procent niższe niż średnie ceny w placówkach tradycyjnych.

Różnice dochodziły do kilkudziesięciu złotych na 1 opakowaniu. Oszczędności wynikają m.in. z ostrej konkurencji między samymi e-aptekami, które często obniżają ceny kusząc pacjentów promocjami.

Kupując w sieci trzeba jednak zachować ostrożność – ceny tego samego produktu w najdroższej i najtańszej e-aptece mogą się znacząco różnić. Największa rozbieżność przekroczyła 105 złotych na 1 opakowaniu (kosmetyk Bioderma Matricium, który w najtańszej e-aptece kosztował 130,99 zł a w najdroższej – 236,59 zł). Warto zdać sobie z tego sprawę i dokładnie weryfikować oferty aptek – ich porównanie najczęściej nie nastręcza żadnych trudności i nie wymaga zbyt wiele czasu.

Dlaczego kupujemy w aptekach internetowych?

Zakupy leków, kosmetyków i suplementów diety w aptekach internetowych są coraz bardziej popularne – świadczy o tym choćby rosnąca ilość e-aptek, których jest obecnie ponad 180. Przyczyną są na pewno niższe ceny, oferowane przez apteki promocje czy liczne zestawy z atrakcyjnymi gratisami. Ale nie jest to jedyny powód zakupów w sieci. Apteki internetowe są coraz bardziej profesjonalne, gwarantują szybką i dyskretną dostawę produktów do domu i miejsca pracy.

Oferują wiele usług dodatkowych tj. doradztwo farmaceuty czy wirtualne poradniki do pobrania na komputer internauty. Przede wszystkim jednak dysponują o wiele szerszym asortymentem niż apteki tradycyjne. W największych e-aptekach możemy wybierać wśród 10 000 (i więcej) pozycji, gdy w aptece tradycyjnej ich ilość jest 2-3-krotnie mniejsza. Ma to szczególne znaczenie dla osób poszukujących produktów dopasowanych dla swoich potrzeb (rzadziej występujące problemy zdrowotne, problemy z cerą) a także pacjentów z mniejszych miejscowości, w których trudniej o
dobrze zaopatrzoną aptekę.

Pełny raport z badania można pobrać na stronie FreshPharma »

Do celów badania wybrano ponad 100 preparatów z 14 kategorii, w tym najpopularniejsze i najlepiej sprzedające się produkty zarówno na rynku tradycyjnym, jak i internetowym. Średnie ceny z blisko 2500 aptek tradycyjnych zostały udostępnione przez firmę OSOZ. Zostały one porównane z cenami z ponad 20 aptek internetowych (15% rynku), w tym największych według rankingu odwiedzalności, które osiągają jednocześnie wysokie wyniki sprzedażowe. Badanie przeprowadzono w okresie 12-18.03.2012.

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)