eKomercyjnie.pl

Jak mogą wyglądać testy usability z użytkownikami? Na przykładzie sklepu Organeo.pl oraz serwisu Uxeria

uxeria-organeoUżyteczność strony internetowej jest bardzo ważna – to oczywiste dla większości osób z branży e-commerce. Wciąż jednak spotykamy się z opinią, że badania usability zarezerwowane są dla największych graczy na rynku, którzy programują swoje strony od podstaw. Gotowe platformy, na których opierają się małe sklepy internetowe zaprojektowane są zazwyczaj zgodnie z zasadami usability. Należy jednak pamiętać o tym, że jest jeszcze mnóstwo innych, bardzo ważnych aspektów, takich jak: układ produktów na stronie, podzielenie ich na kategorie, zawarte treści, zdjęcia i kolorystyka. Niewłaściwie skomponowane mogą znacznie utrudnić użytkownikowi dotarcie do poszukiwanych produktów i warto nad nimi cały czas pracować.

AdvertisementReklama

Testy nie muszą być drogie i czasochłonne

Chcąc upewnić się, że strona naszego sklepu umożliwia sprawne odnalezienie określonych produktów i ich zakup, warto wykonać badania użyteczności z udziałem użytkowników. Testy tego typu wcale nie muszą być drogie i czasochłonne. Wszystko zależy od tego jaką metodę badawczą wybierzemy. Właścicielka Organeo.pl – strony z ekologicznymi kosmetykami od dłuższego czasu nosiła się z zamiarem przeprowadzenia badań usability.

Stronę Organeo.pl budowaliśmy 3 lata temu. Od tego czasu sklep się rozwinął. Dodaliśmy nowe kategorie produktów. Od dawna chcieliśmy przeprowadzić badania z użytkownikami, aby sprawdzić czy strona spełnia oczekiwania naszych Klientów – mówi Patrycja Bujalska-Jabrzyk z Organeo. – Badania wiążą się jednak ze znacznymi kosztami, więc ciągle odkładaliśmy ich wykonanie – dodaje.

Faktycznie przeprowadzenie laboratoryjnych testów użyteczności wciąż może być zbyt drogie. Nie oznacza to jednak, że mniejsze firmy nie mogą sobie pozwolić na badania. Patrycja Bujalska–Jabrzyk zdecydowała się zbadać Organeo.pl za pomocą Uxerii – aplikacji do zdalnych badań użyteczności. Badania takie przeprowadzane są w naturalnym środowisku potencjalnych Klientów sklepu internetowego, np. w domu lub pracy. Osoby biorące w nich udział wykonują polecenia pojawiające się na ekranie.

Chciałam przeprowadzić badanie naszej strony. Zobaczyć jak użytkownicy się po niej poruszają. Co im sprawia problemy? Zależało mi również na tym, aby sprawdzić jakie pierwsze wrażenia wywiera nasza strona na nowych użytkownikach – mówi właścicielka Organeo.pl.

Test x-sekundowy

Pierwszym testem w ramach badania Organeo.pl był test x-sekundowy. W trakcie jego trwania testerom pokazywana była przez 15 sekund strona główna Organeo.pl. Następnie osoby biorące udział w badaniu proszone były o odpowiedź na pytania ankietowe.

Wykonując ten test chcieliśmy sprawdzić, czy testerzy, po krótkim kontakcie ze stroną główną Organeo, są w stanie stwierdzić, że jest to sklep internetowy z kosmetykami. Ciekawi byliśmy również, jak strona zostanie oceniona pod względem atrakcyjności wizualnej. W rzeczywistości, użytkownicy często w ten sposób sami „testują” strony internetowe. Osoba, która ma do wyboru tysiące innych stron, wchodzi na tę wybraną, ale poświęca jej tylko kilka sekund. Ocenia i decyduje czy zostanie na niej, czy przejdzie do konkurencji.

Wyniki testu x-sekundowego na Organeo.pl pokazały, że po krótkim kontakcie ze stroną użytkownicy wiedzieli, jaki jest główny cel serwisu – czyli, że jest to sklep internetowy, sprzedający ekologiczne kosmetyki. Istotna w ramach tego testu była również ocena atrakcyjności strony. Okazało się, że strona główna Organeo.pl była oceniona przez większość pozytywnie. Ponad 70 % testerów strona główna Organeo.pl podobała się.

badanie-1

– Cieszy nas ten wynik – mówi Patrycja Bujalska-Jabrzyk. – Ważne jest dla nas nie tylko dobre usability, ale też wygląd naszej strony. Użytkownicy chętniej zaufają i zrobią zakupy, na stronie sklepu, który im się podoba.

Test sortownia kart

W ramach badania Organeo.pl przeprowadzone zostało również badanie sortowania kart.

Często, dodając nowe grupy produktów do naszego sklepu, zastanawiamy się, w których kategoriach serwisu je umieścić – mówi Patrycja Bujalska-Jabrzyk. – Umieszczenie produktów, takich jak kosmetyki do twarzy jest dość łatwe. Problem pojawia się wówczas, gdy mamy wprowadzić mniej typowe produkty, np. płatki kosmetyczne.

Tego typu dylematy rozwiązuje właśnie badanie metodą sortowania kart, w którym docelowi użytkownicy decydują, w jakiej kategorii serwisu umieściliby konkretne produkty. Metodę tę warto stosować już na początku procesu projektowania sklepu. Stworzona przy sortowaniu kart struktura serwisu ułatwia szybkie znalezienie produktów, co wpływa oczywiście na wyniki konwersji.

W tabelach widzimy jak użytkownicy sami pogrupowali produkty z Organeo.pl.

badanie-2

Test klikania i komentowania

Wielu właścicieli sklepów internetowych zastanawia się, jakie informacje wyeksponować na stronie głównej. Co wzbudzi zaufanie użytkowników do ich sklepu? Na co zwrócą uwagę? Aby odpowiedzieć na te pytania, warto wykonać test klikania i komentowania oraz poprosić użytkowników o wskazanie obszarów na stronie, które zachęcają ich do zakupu. Zwykle w trakcie takiego testu spontanicznie wskazują i oceniają elementy strony. Komentarze są pozytywne, ale i negatywne. W zależności od tego, jakiej jakości jest analizowana strona.

W sklepie Organeo.pl większość użytkowników zwróciła uwagę na treści umieszczone w slajderze – w centralnym obszarze strony głównej. „Ponad 5000 zadowolonych klientów, to znaczy, że sklep już długo działa” – to jeden z komentarzy użytkowników, wskazujący dlaczego ten obszar budzi zaufanie.

Obrazek przedstawia podsumowanie wskazań użytkowników odnośnie elementów zachęcających do zakupu na stronie głównej:

badanie-3

Test klikania i komentowania można wykorzystać również do sprawdzenia, które obszary strony są dla użytkowników niezrozumiałe lub po prostu nie podobają się. Często zaznaczane są teksty lub wyrazy, które dla użytkowników brzmią obco.

W przypadku Organeo.pl takiej sytuacji nie było. Pewne treści wzbudziły jednak niepokój. Na stronie głównej znalazła się bowiem nieprzychylna opinia o jednym z produktów. Informacja ta została natychmiast zaznaczona przez testerów. Chodzi o wpis: “Krem, który sprzedają w tym sklepie śmierdzi”. Zdaniem testerów nie powinien się tam znaleźć, aby nie zniechęcać klientów.

testy-1

Komentarze i opinie testerów o Organeo.pl zostały zebrane w trakcie badania również za pomocą modułu ankiet. Poprzez pytanie czy coś testerzy zmieniliby w serwisie Organeo.pl, dowiedzieliśmy się, jakie zmiany użytkownicy widzieliby na stronie. Znaczna cześć komentarzy dotyczyła layoutu.

  • „Generalnie dodałabym więcej życia i kolorów tej stronie. Poza tym jest ok.”
  • „Kolorystykę należy zmienić na przyjemniejszą dla oka. Ta niby pasuje do kosmetyków naturalnych, ale jest monotonna i nudna. Przydałby się jakiś akcent. Jakiś cieplejszy, kobiecy kolor.”
  • „Konieczna jest bardziej żywa kolorystyka. Ta obecna teraz jest nudna i nie przyciąga uwagi.”

To tylko niektóre z opinii użytkowników. Jak się okazało, mimo że przy pierwszym kontakcie większości strona podobała się, to po dłuższym zapoznaniu się z nią, użytkownicy byli już znacznie mniej entuzjastyczni.

Testy scenariuszowe

Najciekawsze i najważniejsze wyniki przyniosło jednak badanie za pomocą zadań scenariuszowych. W trakcie tego testu rejestrowany był ekran testerów, nagranie ich twarzy i komentarzy.

Używam Google Analitycs – mówi Patrycja Bujalska-Jabrzyk. – Wiem, które podstrony opuszczają moi Klienci. Nie wiem jednak dlaczego. Dzięki badaniu mogłam zobaczyć, które elementy utrudniają znalezienie konkretnych informacji.

W ramach badania Organeo.pl poprosiliśmy użytkowników o wykonanie czterech zadań. Sprawdziliśmy w nich, jak przechodzą cały proces zakupowy. Czy są w stanie znaleźć informacje, które wyróżniają sklep na tle innych.

– Mamy nie tylko sklep online, ale również showroom, do którego każdy może przyjść i zobaczyć nasze produkty. Dotknąć je, powąchać i zobaczyć kolory kosmetyków do makijażu. To nas wyróżnia i wzbudza zaufanie Klientów – mówi właścicielka Organeo.pl.

Jedno z zadań dla testerów miało właśnie sprawdzić, czy użytkowniczki łatwo znajdują informacje o salonie sprzedaży. Brzmiało: „Właśnie planujesz kupić sobie puder, koleżanka poleciła Ci pudry na Organeo.pl. Nie wiesz jednak jaki kolor pudru wybrać i chcesz zobaczyć ich kolory przy świetle dziennym. Sprawdź czy możesz je obejrzeć w rzeczywistości.

Okazało się, że użytkowniczki nie zwracały uwagi na boks showroom umieszczony u dołu z prawej strony serwisu. Testerki poszukiwały raczej informacji o możliwości zobaczenia pudru w rzeczywistości zaraz przy produktach. Jedna z testerek w trakcie wykonywania tego testu mówiła: “Dużo informacji jest na tej stronie, natomiast jak na razie nie mogę znaleźć tej informacji… nie widzę informacji, że gdzieś mogę je obejrzeć”.

test-2

Wyniki w kilka godzin, wiedza bezcenna

Dzięki zastosowaniu aplikacji Uxeria, pozwalającej na szybkie wykonanie testów, wyniki z badania zostały zebrane w ciągu kilku godzin. Wiedza zebrana w tym czasie jest dla każdego właściciela sklepu internetowego bezcenna. Każdy chce przecież spojrzeć na swój serwis oczyma użytkownika. Zobaczyć jak szuka produktów w jego sklepie, jak reaguje, co robi. Oglądając nagrania z testów zdalnych, każdy właściciel e -sklepu może “zajrzeć do głowy” swojego Klienta. W ten sposób może zrozumieć jego potrzeby i sposób myślenia.

Autorką powyższego artykułu jest Anna Boguska–Torbicz – do 2013 roku projektant oraz ekspert z zakresu badań użyteczności Uxeria.com. Współpracowała przy licznych projektach z zakresu Web 2.0 oraz e-commerce. Absolwentka Psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Komunikacji Multimedialnej, Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Autorka książki “Projektowanie stron www. Użyteczność w praktyce” Wydawnictwo Helion, 2008


Z Uxerii korzystają działy marketingu, projektanci, agencje reklamowe oraz laboratoria badawcze. Dostęp do aplikacji Uxeria oferowany jest w modelu abonamentowym. Najczęściej wybieranym przez Klientów jest abonament 6-miesięczny, który umożliwia przeprowadzenie nieograniczonej liczby badań z własnymi użytkownikami oraz 100 badań z panelistami Uxerii.
Koszt takiego abonamentu to 15999 zł.

Specjalnie dla czytelników eKomercyjnie przygotowaliśmy ofertę na przeprowadzenie pojedynczego badania z 15 użytkownikami (bank testerów Uxerii) – w cenie 1 000 zł. Oferta jest dostępna tylko dla 10 pierwszych firm. Zapraszamy do kontaktu!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Dzień Darmowej Dostawy w Polsce jak Cyber Monday w USA

ddd2013-logoChoć do końca zapisów jeszcze dwa tygodnie, już ponad 1200 sklepów zgłosiło się do akcji i zostało zaakceptowanych przez organizatora. Tegoroczny Dzień Darmowej Dostawy, organizowany po raz czwarty przez serwis eKomercyjnie.pl, odbędzie się 2 grudnia 2013. W tym roku przypada on na ten sam dzień co Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych!

AdvertisementReklama

Dzień Darmowej Dostawy odbędzie się w poniedziałek 2 grudnia 2013. W tym dniu w godzinach od 00:01 do 23:59 będzie można zrobić zakupy online szybko, wygodnie i bez ponoszenia kosztów przesyłki. W ciągu niespełna czterech tygodni od uruchomienia zapisów zweryfikowanych jest już ponad 1000 sklepów internetowych, które wezmą udział w akcji. Zapisy potrwają jeszcze do 30 listopada br. Na oficjalnej stronie www.dziendarmowejdostawy.pl można na bieżąco zapoznawać się z listą sklepów, które przyłączają się do akcji.

– Dzięki tak dużemu zainteresowaniu naszą akcją już dziś klienci mogą przeglądać oferty 1000 sklepów. Mają czas, aby spokojnie wybrać interesujące ich produkty, które zamówione 2 grudnia zostaną dostarczone za darmo – mówi Krzysztof Bartnik, pomysłodawca i organizator akcji. Dodaje także, że akcja Dzień Darmowej Dostawy to dobra okazja dla e-biznesów do promowania marki oraz zapoznania klientów ze swymi produktami. – Warto wykorzystać to internetowe święto do pozyskania nowych lojalnych klientów – podsumowuje Krzysztof Bartnik.

 

dodaj-sklep

Link do formularza rejestracyjnego dla sklepów »

Cyber Monday 2013 w USA także 2 grudnia 2013

W tym roku Dzień Darmowej Dostawy w Polsce przypada tego samego dnia co Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych. Cyber Monday to pierwszy poniedziałek po Święcie Dziękczynienia. Jest to internetowa kontynuacja Black Friday, kiedy to tradycyjne sklepy oferują duże obniżki cen. Z kolei w poniedziałek po czarnym piątku sklepy internetowe zachęcają klientów do tańszych zakupów proponując duże rabaty.

Handel w Internecie to jedna z najszybciej rosnących branż

Jak wynika z najnowszego raportu B2C Ecommerce, opublikowanego przez Ecommerce Europe – europejską organizację sprzedawców internetowych, e-commerce w Europie rozwija się dynamicznie. Przychody ze sprzedanych dóbr i usług online wzrosły o 19%, osiągając wartość 311,6 mld euro w 2012 roku. 28 państw członkowskich (w tym Chorwacja, która przystąpiła do UE 1 lipca 2013 roku) osiągnęły razem 276,5 mld euro, czyli 88,7% całkowitej sprzedaży online w Europie, co stanowi wzrost o 18,1% w porównaniu do 2011 roku.

Europejska branża e-commerce jest wyraźnie zdominowana przez trzy wiodące kraje: Wielką Brytanię (96 mld euro), Niemcy (50 mld euro) i Francję (45 mld euro). 191 mld euro, wypracowane razem przez te trzy kraje, reprezentuje 61% całkowitego handlu w Internecie w sektorze B2C w Europie i 69% w 28 państwach członkowskich. Polska należy do grupy państw, w których najszybciej wzrasta udział handlu elektronicznego w handlu ogólnie.

Więcej informacji: E-commerce w Europie osiągnął wartość 312 mld euro w 2012 roku [infografika] »

Jak wyglądał Dzień Darmowej Dostawy 2012 w sklepach?

Jak wynika z danych podsumowujących zeszłoroczną akcję 91% sklepów zauważyło większy ruch na swoich stronach w porównaniu do listopada. 20% sprzedawców stwierdziło, że ruch w sklepach wzrósł w przedziale od 100 do 300%, z kolei 9% zanotowało 500% wzrost oglądalności. W zakresie liczby zamówień w zestawieniu ze średnią z listopada, 80% handlowców potwierdziło ich zwiększoną liczbę. 24% sklepów poinformowało o wzroście sprzedaży o więcej niż 200%, a 32% zauważyło wzrost w przedziale 30-200%. 43% sprzedawców stwierdziło, iż wartość zamówienia złożona podczas DDD 2012 była na takim samym poziomie jak podczas normalnej sprzedaży, natomiast 5% odnotowało wzrost średniej wartości zamówienia. Ważne jest także, że 40% badanych sklepów ujawniło, iż liczba zupełnie nowych klientów przekroczyła 50%.

Pełny raport na temat Dnia Darmowej Dostawy 2012 dostępny jest na stronie: Szesnasty numer magazynu eKomercyjnie.pl, poświęcony DDD 2012 – zapraszamy do lektury! »

Partnerzy DDD 2013

Partnerami PREMIUM Dnia Darmowej Dostawy są firmy: ING Bank Śląski, platforma wysyłkowa SendIT.pl, operator szybkich płatności Przelewy24.pl, serwis z kodami rabatowymi KodyRabatowe.pl oraz firma kurierska Siódemka Przesyłki Expresowe.

Partnerami akcji są: platforma iStore.pl, Furgonetka.pl, Shoper.pl, RAJAPACK, Shoplo.com, Transferuj.pl, Ebexo.pl, Ceneo.pl, Comarch ERP E-sklep, eEngine.pl, FatPak wypełniacze przesyłek i GetResponse.

Rolę partnerów medialnych pełnią: Grupa O2, HotMoney.pl, kurierem.pl, eKomercyjnie.pl, JakKupować.pl, ZnajdzPrezent.pl, brand24 Monitoring Internetu, wszystko.pl oraz AFILIANT.

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Spośród 1200 sklepów, a pewnie w tej chwili już więcej, jak pierwsi dodajemy komentarz pod tym artykułem. Oczywiście 2 grudnia Dzień Darmowej Dostawy obowiązuje także u nas ;) Zapraszamy !

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Klauzule niedozwolone w regulaminach sklepów internetowych – październik 2013

Zgodnie z naszymi przewidywaniami w październiku „zagrzmiało”! Na listę klauzul trafiła „formułka” wymagana przez Grupę Allegro w ramach uczestnictwa programach Zaufane Opinie i POK. Zapis ten i podobny dotyczący Opineo w regulaminach ma/miało setki sklepów. Zwolennicy pisania długich i zawierających, wszystko co im tylko do głowy wpadnie regulaminów odebrali bolesną lekcję.

Posiadacze regulaminów od eKomercyjnie.pl (Regulaminy dla sklepów internetowychmogą spać spokojnie już dawno przewidzieliśmy tą sytuację i zaproponowaliśmy bezpieczne oraz satysfakcjonujące Grupę Allegro rozwiązanie.

„Zapraszamy” do zapoznania się z najnowszym zestawieniem klauzul niedozwolonych, które obejmuje październik 2013 roku.

AdvertisementReklama

Zaznaczone na czerwono zapisy naruszają prawa klienta, gdyż zawierają zastrzeżenia i rozwiązania mniej korzystne niż uregulowania ustawowe.

Na zielono oznaczyliśmy nasze porady odnośnie klauzul.

Dane techniczne, opisy i zdjęcia

„Zespół sklepu [xxx] dokłada wszelkich starań, aby opisy i dane techniczne umieszczonych w sklepie produktów były zgodne z rzeczywistością. Nie ponosimy jednak odpowiedzialności za błędne podanie parametrów i właściwości towaru, lub nagłą ich zmianę przez jego producenta. Niemniej w każdym przypadku gdy dane (w tym opisy i dane techniczne produktów) prezentowane na witrynie internetowej sklepu w dniu złożenia przez konsumenta zamówienia nie pokrywały by się z rzeczywistością, w ciągu 10 dni od daty zakupu ma on prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, zgodnie z przepisami o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy zastrzegać prawa do błędu w opisie;
  • nie możemy zastrzegać prawa do błędu w danych technicznych;
  • nie możemy zastrzegać prawa do różnic pomiędzy zdjęciami, a sprzedawanym produktem;
  • nie możemy wyłączyć odpowiedzialności za powyższe błędy w regulaminie;
  • w przypadku błędu klient ma prawo nie do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni, a roszczenie ze względu na niezgodność towaru z umową.

Dostawa czas i odpowiedzialność

Nie odpowiadamy za opóźnienia w dostawie przesyłek przez Pocztę Polską i firmy kurierskie.

„[xxx] nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowe dostawy przesyłki z winy firmy kurierskiej.”

„przesyłka nie została dostarczona do adresata. (…) nie ponosimy odpowiedzialności za nierzetelną pracę kurierów i listonoszy.

Warto zapamiętać:

  • nie możemy domagać się spisania protokołu szkody;
  • nie możemy uzależniać przyjęcia reklamacji od przedstawienia protokołu szkody;
  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności za czas dostawy;
  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności za szkodę powstałą do momentu wydania/dostarczenia przesyłki klientowi.

Masz już dość sprawdzania klauzul niedozwolonych?

  • Chcesz mieć bezpieczny i sprawdzony przez prawników regulamin w swoim sklepie internetowym?
  • Nie chcesz być pozwany do UOKiK za klauzule niedozwolone?
  • Nie stać Cię na usługę prawnika za 2 tysiące złotych?

Jeśli cztery razy odpowiadasz „tak”, to eKomercyjnie.pl przygotowało dla Ciebie
Wzór regulaminu sklepu internetowego »

 

Ograniczenie odpowiedzialności sklepu

Brak wpisów!

Warto zapamiętać:

  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności jeśli prawo taką odpowiedzialność przewiduje;
  • w przypadku poniesienia przez nas straty w wyniku działania lub zaniechania osób trzecich przysługuje na prawo dochodzenia od nich odszkodowania;
  • nagroda jest zrównana w prawach do reklamacji z zakupionym w e-sklepie produktem.

 

Reklamacje i zwroty

Towar do zwrotu przyjmujemy wyłącznie w oryginalnym opakowaniu.

W przypadku reklamacji Klient powinien odesłać towar przesyłką ekonomiczną Poczty Polskiej na adres sklepu.”

Podczas odbioru towaru, Kupujący jest obowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki. Jeśli jej stan sugeruje wcześniejsze otwarcie lub zniszczenie zawartości, Kupujący winien sporządzić protokół w obecności pracownika Poczty Polskiej. Reklamacje dotyczące uszkodzeń podczas transportu będą rozpatrywane jedynie w przypadku przedstawienia protokołu uszkodzenia podpisanego przez w/w pracownika.

Zwracany towar należy odsyłać razem z otrzymaną wraz z nim fakturą oraz podpisaną przez Kupującego kartą gwarancyjną. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi.”

„W przypadku stwierdzenia (…) używania publikacji zwrot nie zostanie przyjęty.”

Zwrotowi nie podlega opłata udziału w kosztach wysyłki i obsługi o ile taka miała miejsce.”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy potrącać kosztów manipulacyjnych;
  • nie możemy wymagać dołączenia dowodu zakupu (paragon/faktura/rachunek);
  • nie możemy domagać się spełnienia innych warunków niż ustawowe np. numeru RMA
  • koszt dostawy ulega zwrotowi w takim zakresie w jakim zmieniła się po odstąpieniu treść umowy;
  • nie możemy wymagać zwrotu w oryginalnym opakowaniu;
  • nie możemy wymagać zwrotu produktu nieużywanego – produkt może nosić normalne ślady zużycia;
  • nie ograniczać prawa do reklamacji lub ograniczaj swojej odpowiedzialności/udziału w procesie reklamacji;
  • nie możemy wydłużać ustawowych terminów;
  • nie kreować dla siebie praw naruszających prawa konsumenta.

UWAGA! Zwracany nie może być jednak produkt, który powinien być zwrócony w ramach reklamacji.

Sąd właściwy dla sporu

Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego.

„Wszystkie sprawy sporne strony będą się starały rozwiązać na drodze polubownej a w sytuacji, gdy porozumienie takie byłoby niemożliwe, spór rozstrzygać będzie sąd właściwy rzeczowo dla siedziby Sprzedawcy.

Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikłych z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla miejsca siedziby SPRZEDAJĄCEGO.

Właściwym do rozstrzygania sporów jest Sąd Rejonowy w Bydgoszczy.

Warto zapamiętać:

  • nie możemy w jakikolwiek sposób zastrzegać określonej właściwości sądu;
  • sądem właściwym jest zawsze sąd właściwy rzeczowo i miejscowo dla rozstrzygnięcia sporu.

 

Zmiana regulaminu

Brak wpisów!

Warto zapamiętać:

  • nie możemy zmieniać postanowień i zasad „gry” w trakcie „gry”;
  • nie możemy zastrzegać prawa do zmian w regulaminie bez przedstawienia mechanizmu zmiany nie naruszającego praw nabytych klientów.

 

? czyli inne lub dziwne zapisy

„W przypadku niemożności spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę Klientowi nie przysługuje roszczenie o naprawienie wynikłej szkody.”

Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na wszystkie postanowienia i informacje zawarte w regulaminie.

„W przypadku zalegania z płatnością co najmniej trzech rat Sprzedający zastrzega sobie prawo do monitorowania płatności w miejscu zamieszkania Kupującego nie częściej aniżeli raz na 14 dni. Strony zgodnie postanawiają, że koszty monitu bezpośrednio nie mogą przekraczać 300 zł za jedną wizytę u Kupującego.

Klient dokonujący zakupu wyraża zgodę na przekazanie swojego adresu e-mail do Grupa Allegro sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu oraz przetwarzanie przez sklep oraz Grupa Allegro sp. z o.o. swoich danych osobowych w celu wypełnienia ankiety z opinią o dokonanej transakcji w sklepie zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r.

Warto zapamiętać:

UWAGA! Regulamin nie jest miejscem do umieszczania w nim wszystkiego co nam do głowy wpadnie! W regulaminie powinno znajdować się prawem przewidziane minimum i nic więcej.

 

Masz już dość sprawdzania klauzul niedozwolonych?

  • Chcesz mieć bezpieczny i sprawdzony przez prawników regulamin w swoim sklepie internetowym?
  • Nie chcesz być pozwany do UOKiK za klauzule niedozwolone?
  • Nie stać Cię na usługę prawnika za 2 tysiące złotych?

Jeśli cztery razy odpowiadasz „tak”, to eKomercyjnie.pl przygotowało dla Ciebie
Wzór regulaminu sklepu internetowego »

 

Autor wpisu

Tagi

8 komentarzy do tekstu

  1. Marcin SKrzypczak

    „nie możemy wymagać dołączenia dowodu zakupu (paragon/faktura/rachunek);”

    To jakim cudem ja mam wiedziec ze klient rzeczywiscie reklamuje/oddaje mi towar który u mnie kupił??

    Odpowiedz ↓

    1. Dziwne pytanie. Trudno zrozumieć żeby przy sprzedaży na odległość nie posiadać swojej własnej ewidencji klientów. Czy to w systemie sklepowym, czy to pozostały e-mail, cokolwiek.

      Po co w ogóle wymagać od klienta dokument zakupu jeśli widzisz w systemie że robił on u Ciebie zakupy ?

      Odpowiedz ↓

  2. Rozwiązań jest kilka i wszystkie proste np. w formularzu prosić o podanie numeru zamówienia…

    Odpowiedz ↓

  3. Witam ,
    co do paragonu to jeśli zwracany jest towar i później pieniążki klientowi to jak ja mam później rozliczyć się z podatku vat przecież muszę anulować ten paragon skoro zwróciłam pieniądze klientowi (jeśli nie wystawiałam FV bo nie wystawię później korekty na 0 zł) ? Dzisiaj moje biuro rachunkowe kazało mi założyć zeszyt na paragony ze zwrotów i te wystawione pomyłkowo . To jak ja mam to rozwiązać . Proszę o poradę .
    Pozdrawiam Monika

    Odpowiedz ↓

    1. Krzysztof Bartnik

      Pani Moniko, zapraszam do naszego poradnika na ten temat -> https://www.ekomercyjnie.pl/jak-ksiegowac-zwroty-i-reklamacje-w-sklepie-internetowym/

      Odpowiedz ↓

    2. Oj, to jakieś pół roku za późno kazali ci ten zeszyt / ewidencję założyć.
      Ale jak do tego już doszli, to niedługo pewnie dokopią się do tego, że paragon nie jest wymagany przez US.
      Teraz to przy zwrocie podpis klienta jest najważniejszy, a nie jakiś tam paragon.

      Odpowiedz ↓

      1. Dzięki Panowie :) No muszę chyba im kazać się dokształcić bo za coś im płacę a to ja się muszę dowiadywać co trzeba a co nie …

        Odpowiedz ↓

        1. @Monika

          Z tego powodu dwa lata temu zwolniłem księgowa i przeniosłem całą firmę do iFirma i jestem nie tylko bogatszy, ale szczęśliwszy.

          Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)