Jak poprawić opis produktu w sklepie z kawą? (ŚwieżoPalona.pl)

Ekomercyjnie

Ewa Bartnik

W odpowiedzi na prośbę Pawła Małkowskiego ze sklepu ŚwieżoPalona.pl, przedstawiam analizę opisu produktu w jego sklepie, przeprowadzoną pod kątem kobiecego targetu.

Szczerze mówiąc, to akurat kawa i akcesoria kojarzą mi się tak samo z kobietami, jak i mężczyznami. Kawa –> przygotowywanie kawy –> kuchnia –> to tradycyjnie sprawa kobiety. Akcesoria –> nowinki techniczne –> gadżety –> to już męska rzecz. Oczywiście, w obecnych czasach role często odwracają. Może Paweł dla ciekawości poinformuje nas, czy w jego sklepie kupują częściej mężczyźni, czy kobiety i czy któraś z płci znacząco przeważa?

Ale przejdźmy do sedna sprawy. Właściciel sklepu ŚwieżoPalona.pl poprosił o opinię na temat opisu jednego z akcesoriów do kawy, kawiarki Brikka (link). Od razu zaznaczę, że takie cudo widziałam raz w życiu u znajomych, więc praktycznego doświadczenia w tym temacie nie posiadam.

Moje spojrzenie bliskie jest spojrzeniu klientki, która podpatrzyła fajne urządzenie u znajomych i chciałaby sobie kupić coś podobnego.

Co mi się podoba?

  1. Opis nie jest przesadnie długi, ale zawiera dużo interesujących informacji. Szczególnie podoba mi się, że pokazuje po kolei, jak wygląda proces parzenia kawy. Takie wyjaśnienie jest konieczne w przypadku tego typu urządzeń, gdyż nie są one zbyt popularne na polskim rynku. Niektórzy klienci prawdopodobnie nigdy nie mieli z nimi styczności.
  2. Dobrym pomysłem są podtytuły w tekście, dodatkowo powiązane z menu nawigacyjnym po prawej stronie. Dzięki temu tekst lepiej się czyta, a menu ułatwia wyszukanie potrzebnych informacji.
  3. Kluczowe informacje, takie jak cena i koszty dostawy są bardzo dobrze widoczne. Brakuje mi jedynie dostępności produktu, bo nie wiem, czy kawiarki znajdują się w magazynie sklepu, czy są sprowadzane na zamówienie (nie daj Boże, z Włoch!). Ważne informacje o sklepie i zasady dokonywania zakupów również przedstawione są w czytelny sposób, na samym dole, wraz z linkami (ale polecenie „kliknij żeby przeczytać” wygląda trochę śmiesznie i moim zdaniem tylko wprowadza zamieszanie – ja odruchowo kliknęłam w słowo „kliknij”i… nic!).
  4. Sprzedawca wskazuje w opisie, do jakiego rodzaju kuchenki przeznaczona jest kawiarka. Jednak informację, że urządzenie nie ma własnego zasilania i wymaga kuchenki, umieściłabym już wcześniej – najlepiej na początku tekstu mówiącego o tym, z czego składa się ekspres. Klienci, którzy nie znają takich urządzeń mogą poczuć się lekko zdezorientowani.
  5. Świetnie wypada wizualne przedstawienie kawiarki Brikka. Zdjęcia są dobrym punktem wyjścia, a film dopełnia całość. Materiał video ma odpowiednią długość (ok. 2 min) i dobrze się go ogląda. Najważniejsze, że w filmie nikt nic nie mówi, a jedyne efekty dźwiękowe to syk pary w kawiarce! Dzięki temu, możemy produkt nie tylko zobaczyć, ale i usłyszeć. Ponadto, kawiarka jest kilka razy przesuwana przez czyjąś dłoń, co pozwala lepiej zorientować się w jej gabarytach.
  6. Opis zawiera odniesienia do smaku i zapachu, które działają na zmysły. Oto fragment: „pozwala wydobyć z kawy jeszcze bogatszy aromat i smak w prawdziwym włoskim espresso z cremą”. Jeśli weźmiemy pod uwagę film, to opis ten działa w sumie aż na 4 różne zmysły! Brawo dla sprzedawcy, bo to naprawdę rewelacyjny wynik. Ale można go jeszcze poprawić, działając także na zmysł dotyku. Ja określenie „crema” od razu czuję jako delikatną piankę na ustach – choć to pewnie nie wszystkim się tak kojarzy. Dlatego można to określenie wzmocnić, używając słów „miękka, delikatna, ciepła, aksamitna”, etc. Jeśli ktoś jest smakoszem kawy, dzięki odniesieniom do pięciu zmysłów wszystkie cechy poczuje całym sobą.

Co można poprawić?

  1. Warto wprowadzić listy. Mogą to być kolejne kroki w procesie parzenia kawy, wypunktowane cechy produktu albo też korzyści dodatkowe, jakie daje parzenie kawy w kawiarce Brikka. Ciągły tekst jest męczący i trudniejszy w czytaniu, listy czyta się dużo łatwiej i szybciej. Ponadto, listy świetnie się sprawdzają przy porównywaniu produktów, kiedy chcemy szybko znaleźć i zestawić ze sobą konretne elementy.
  2. Brakuje linku do wspominanego kilkakrotnie ekspresu Moka. Opis mówi o czymś, czego klient prawdopodobnie nie zna, więc odwołania te są abstrakcyjne. Szczerze mówiąc, ja dopiero następnego dnia zadałam sobie trud, żeby wyszukać w sklepie informacje o tym ekspresie. Co jednak ważniejsze, brak linku sprawia, że klient może zacząć szukać informacji zupełnie gdzieś indziej i istnieje ryzyko, że w ten sposób opuści naszą witrynę. Dlatego, żeby tego uniknąć, bezwzględnie należy go skierować do odpowiedniej podstrony w naszym sklepie.
  3. Przydałaby się informacja, jaki rodzaj kawy można parzyć w kawiarce Brikka (ziarnistą czy mieloną). Z opisu można wydedukować, że kawa musi być wcześniej zmielona. Niemniej jednak, jeśli ktoś dopiero zaczyna swoją przygodę z kawą albo chce zrobić komuś prezent, a sam nie ma pojęcia, co to kawiarka, taka informacja jest wręcz niezbędna; zwłaszcza, że przy zakupie prezentów niektórzy w ogóle nie myślą o tym, do czego konkretnie są przeznaczone.
  4. Brakuje mi opinii kupujących, ale wygląda na to, że wkrótce się pojawią, bo jest na nie miejsce na końcu opisu. Póki nie ma komentarzy od klientów, warto dodać własne zaznaczając, że pochodzą od obsługi sklepu. To zawsze wzbogaca opis i podnosi wiarygodność sprzedawcy. Jest to także punkt zaczepienia i zachęta do wymiany opinii przez samych klientów.
  5. W tekście brakuje mi odniesień do ludzi. Jeśli opis ma jeszcze lepiej działać na wyobraźnię i emocje kobiet, powinien je zawierać. Przy okazji dodajmy też trochę myślenia kontekstowego i silniej zadziałajmy na zmysły. Oto przykładowe sformułowania, które można wpleść w ten tekst (a nawet ustawić w listę dodatkowych korzyści):
    – od tej chwili parzenie kawy będzie dla Ciebie prawdziwą przygodą / czystą przyjemnością;
    – mała filiżanka espresso zabierze Cię w niezapomnianą podróż do krainy smaków;
    – chwila odpoczynku z filiżanką wyśmienitej, świetnie zaparzonej kawy, stanie się Twoim codziennym rytuałem;
    – kawiarka Brikka 4 espresso pozwoli Ci cieszyć się wyrafinowanym smakiem włoskiego espresso w gronie najbliższych;
    – zaproś swoich znajomych i wspólnie odkrywajcie nowe odcienie smaku.
  6. Dobry opis powinien skupiać uwagę na sprzedawanym produkcie. Tutaj mamy w sumie więcej informacji o ekspresie Moka, niż Brikka. Klient może odnieść wrażenie, że skoro o ekspresie Brikka nie można nic konkretnego powiedzieć, to nie jest on wart uwagi i lepiej wybrać wychwalaną Mokę. A to pewnie nie do końca prawda.
  7. Historia o ekspresach Bialetti jest bardzo ciekawa, ale ja bym ją znacznie skróciła albo w ogóle zrezygnowała z opisywania jej na stronie produktu. Warto oczywiście o tym wspomnieć i podać link do innego miejsca w sklepie, gdzie można na ten temat poczytać. Sama historia zajmuje jednak zbyt dużo miejsca na stronie produktu i odwraca uwagę od przedstawionego na niej, konkretnego modelu.

Generalnie, opis kawiarki Brikka w sklepie ŚwieżoPalona.pl jest bardzo szczegółowy i interesujący. Można go jednak znacznie poprawić poprzez lepsze uporządkowanie treści oraz podkreślenie i wypunktowanie cech, na których nam zależy. W tej chwili, mimo, że z opisu dowiadujemy się właściwie wszystkiego, co nam potrzeba, to pozostaje wrażenie niedosytu, wywołane nieco chaotycznym przekazem.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę