Jak powinien wyglądać dobry szablon aukcji Allegro?

Platformy e-commerce
Ekomercyjnie

Ewa Bartnik

Szablon aukcji, podobnie jak strona „o mnie”, to wizytówka sklepu na Allegro. Pozwala Sprzedawcy wyróżnić się z tłumu, co przekłada się także na wyniki sprzedaży. Dlaczego więc polskie sklepy tak małą wagę przykładają do jego wyglądu? Poniżej zebrałam cechy, które powinien posiadać dobry szablon aukcji.

1. Dopasowanie do branży i sprzedawanego asortymentu

Wygląd strony przedmiotu ma zachęcić klienta do zapoznania się z ofertą. Zadbajmy więc o to, by pasował do oferowanego przez nas asortymentu. Szczególnie dotyczy to elementów graficznych i wyboru czcionek. Pamiętajmy, kim są nasi docelowi klienci i starajmy się spojrzeć na nasze aukcje ich oczami. W żadnym wypadku nie przesadzajmy z ilością obrazków, jaskrawymi kolorami i wyszukanymi czcionkami, bo to zawsze rozprasza uwagę Kupującego i sprawia, że opis staje się nieczytelny.

2. Przedmiot aukcji w centrum uwagi
Przedmiot aukcji powinien zawsze przykuwać uwagę i być odpowiednio przedstawiony. Oznacza to:

  • dobrze widoczną pełną nazwę produktu, cenę, zachęcający podtytuł aukcji (3-6 słów);
  • opis, zawierający wszystkie istotne dla Kupującego informacje oraz wszelkie dane techniczne, napisany w języku polskim, poprawny gramatycznie i bez błędów ortograficznych (dobrze jest, gdy wprowadzimy pewne standardy dotyczące opisu – np. kolejność podawania informacji, dane techniczne w tabelkach lub w listach wypunktowanych – ułatwi to Kupującym porównywanie różnych produktów z naszej oferty);
  • jedno zdjęcie główne i kilka innych zdjęć (1-4), pod warunkiem, że wnoszą coś do opisu (nie ma sensu dodawać zdjęć, które są do siebie bardzo podobne, bo to męczy i ostatecznie zniechęca użytkownika);
  • widoczną informację o tym, czy towar jest nowy, czy używany.

3. Informacje ważne dla Kupującego
Dobry szablon powinien nie tylko wyczerpująco opisywać przedmiot i zachęcać do kupna. Musi także zawierać wszystkie informacje, które są ważne z punktu widzenia Kupującego:

  • nazwę firmy Sprzedającego oraz adres siedziby;
  • dostępne formy kontaktu: e-mail, telefon, gadu-gadu, skype, itd.;
  • godziny pracy sklepu (czyli godziny, w jakich można kontaktować się telefonicznie lub przyjść po odbiór osobisty);
  • numer konta bankowego do wpłat, pełną nazwę właściciela rachunku oraz podpowiedź, co wpisać jako tytuł przelewu;
  • informacje o wszystkich dostępnych opcjach płatności i dostawy, w tym przynajmniej jedną opcję zapłaty przy odbiorze (najlepiej wstawić też logo firm kurierskich, z którymi współpracujemy);
  • terminy realizacji zamówień;
  • informacje o dowodach zakupu (paragon, faktura na prośbę Kupującego);
  • informacje o możliwości zwrotu towaru zakupionego przez Kup Teraz;
  • ewentualne odnośniki do innych aukcji z naszej oferty (pamiętajmy jednak żeby nie odwracać uwagi od przedmiotu aukcji; odnośniki muszą być jednocześnie dyskretne i dobrze widoczne);
  • inne informacje ważne dla Kupującego, np. dotyczące gwarancji lub serwisu świadczonego przez Sprzedającego, darmowej wysyłki lub prezentów dodawanych przy większych zakupach.

4. Budowanie świadomości marki sklepu
Projektując szablon aukcji pamiętajmy, że na Allegro nie można wprost używać nazw sklepów ani podawać adresów internetowych (czy stosować sformułowań sugerujących taki adres). Korzystajmy więc z innych charakterystycznych elementów. Zastosujmy grafikę i kolory takie same lub podobne do tych z witryny internetowej. Spróbujmy używać tych samych czcionek i wyróżnień w tekście. To wszystko sprawi, że użytkownik podświadomie przyswoi sobie „aurę” naszego sklepu i w odpowiednim momencie skojarzy ją z danym asortymentem.

Jak widać, dobrze wykonany szablon wymaga sporo przemyśleń i pracy. Praca ta jednak na pewno zaprocentuje w przyszłości w postaci rzeszy zadowolonych klientów, którzy wiedzą, u kogo kupują.

Może warto przy tej okazji przejrzeć swoje aukcje i wprowadzić ewentualne poprawki? A może wskażecie jeszcze inne elementy, których nie wymieniłam, a Waszym zdaniem są równie istotne? Zapraszam do dyskusji.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Artykuł
04.12.2023

Polski czy zagraniczny marketplace? Sprzedaż online nie wszędzie się opłaci

Mariola Barzyk-Libura

Mariola Barzyk-Libura

Business Unit Director, Product Owner
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę