eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

Jak sprawić, by Twój sklep internetowy był 37 razy lepszy

To nie stanie się w jeden wieczór. To nie stanie się ani w tydzień, ani w miesiąc. Jest jednak spora szansa, że prowadzony przez Ciebie sklep internetowy będzie aż trzydzieści siedem razy lepszy po jednym roku działania. Jak tego dokonać?

Po opublikowanej w poniedziałek recenzji książki Delivering Happiness (jeszcze raz podziękowania dla Artura za podesłanie!), na moment powróciłem do tego tytułu. Przypomniałem sobie ulubiony fragment tej pozycji (strony 164-165) i dotyczy on właśnie działań, które sprawią, że Twój sklep internetowy w ciągu 12 miesięcy będą aż 37 razy lepszy niż teraz.

By osiągnąć ten wynik musisz ulepszać swój punkt sprzedażowy o 1% dziennie. Tylko tyle. Żadnych magicznych rozwiązań, żadnej drogi na skróty, żadnych nieznanych tajemnic e-biznesu, które za wszelką cenę chcą sprzedać samozwańczy „guru” branży. Wystarczy regularna praca przy każdym aspekcie prowadzenia e-handlu i ten wynik jest w naszym zasięgu.

Prezentując tę myśl na liczbach, jeżeli prowadzony przez Ciebie sklep internetowy przynosi codziennie 100 zł (netto czy brutto, wszystko jedno) i znajdziesz sposób by poprawiać ten wynik o 1% dziennie, to na koniec roku powinieneś mieć dniówkę na poziomie 3 778,34 zł. Jeśli sklep daje codzienną wypłatę na poziomie 50 zł, to po 365 dniach jego ulepszania o cały 1% będziesz miał dniówkę wynoszącą 1889,17 zł. To chyba niezły wynik, prawda?

W każdym biznesie można znaleźć coś, co można poprawiać. Kumulacja jednoprocentowych poprawek przyniesie świetne efekty. Nie musisz robić planów miesięcznych, kwartalnych czy rocznych. Wystarczy działać szybko i cieszyć się z małych sukcesów. 365 zwycięstw po 1% dziennie i kolejne 12 miesięcy skończysz z najlepszym wynikiem w historii swojej działalności.

Co konkretnie robić, żeby ulepszać swój sklep o 1% siedem dni w tygodniu? To sprawa indywidualna dla każdego sklepu (specyfika branży, liczba klientów, staż działania, poziom zaawansowania, etc.). Kilka przykładowych czynności:

  • Pisać własne, unikatowe opisy produktów
  • Poprawiać sklep pod kątem SEO
  • Przygotowywać dedykowane, indywidualne oferty dla Klientów
  • Nagradzać powracających Klientów
  • Usprawniać działania reklamowe

Lista jest dużo dłuższa, ale zamiast marudzić, że jej nie ma, szczerze odpowiedz sobie na pytanie, czy każdego dnia pracujesz przynajmniej przy tych aspektach? Jeżeli tak, to już jesteś na dobrej drodze. Jeżeli nie, to zacznij działać już dzisiaj, by za rok wspominać ten wpis z uśmiechem na twarzy.

P.S. Przenieś tę zasadę też na inne aspekty swojego życia, nie tylko sklep internetowy. Rezultaty powinny być oszałamiające:)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Delivering Happiness – recenzja książki od Czytelnika eKomercyjnie

Zapraszam do przeczytania recenzji książki Delivering Happiness, opisującej burzliwe (a przez to ciekawy) losy sklepu Zappos.com. Tekst podesłał Artur Rynkiewicz, który wygrał tę pozycję w konkursie organizowanym na eKomercyjnie.pl. Miłej lektury!

Recenzja Delivering Happiness

Zacznę od tego, o czym Delivering Happiness nie jest. Książka nie jest o kampaniach reklamowych czy technikach negocjacji z kontrahentami. Jeśli ktoś szuka świetnych sposobów na reklamę czy cross-selling to na pewno ich w niej nie znajdzie.

Co w takim razie zawiera książka? Z początku lektury nie było to to, czego oczekiwałem po reklamie jaką przeczytałem o tej pozycji. Historia rozkręcała się, ale nie była ona przełomowa czy też rewolucyjna. Ot „zwykła” ścieżka kariery milionera. Możemy ocenić autora z punktu widzenia rzeczy, którymi się zajmował. A było ich wiele. Tony’ego można opisać jako osobę o niesamowitej motywacji i parciu do sukcesu. Co więcej, jest to sukces, który oznacza także pomoc innym.

Tony Hsieh pokazuje, jak dochodził do wiedzy i pozycji, którą ma. Opisuje powalające na kolana sukcesy, które okazują się drogą „do zatracenia”, jak i porażki, które mimo ich goryczy, stają się motywacją do zmian i kolejnych osiągnięć. Tony pokazuje unikalny sposób podejścia do ludzi i relacji z nimi. Jeden z fragmentów książki przytacza bardzo prostą i znaną wielu prawdę: nasze działania można skopiować, nasz software można kupić, ale nikt nie jest w stanie przewidzieć, co zrobimy. Dlatego, jeśli naszym działaniom przyświeca pasja, jeśli praca jest miejscem naszego rozwoju i innowacji to mamy przewagę, której nie dadzą firmie żadne inwestycje w sprzęt, oprogramowanie czy systemy zarządzania. Świetnie to pasuje do naszego rynku ecommerce, gdzie porównywarki cenowe są często dominującym motorem obrotów wielu firm, a sklepom brakuje inwencji w rozwoju.

Tony pokazał nie sposób zarządzania firmą, ale filozofię życia, która umożliwia między innymi skuteczne zarządzanie firmą. Nie bez przyczyny pełny tytuł w tłumaczeniu brzmi (tłumaczenie moje) – Dostarczając szczęście – ścieżka ku zyskom, pasji i skuteczności.

Dzięki lekturze można także podpatrzeć kulisy biznesu za Atlantykiem. Cokolwiek by się nie słyszało o kryzysie, który tam panuje i tak po lekturze czuje się zazdrość o łatwość z jaką przychodzi tam start własnej firmy i dalszy jej rozwój.

Nie chcę zdradzać wszystkich szczegółów książki, bo naprawdę warto samemu do niej zajrzeć. Nie ma jeszcze tłumaczenia na polski, ale język angielski w książce jest na poziomie dostępnym zwykłym śmiertelnikom. Książka napisana jest lekko, bez ekonomicznych wywodów i specjalistycznych określeń. Pokazuje to w części charakter autora, który sam pisze, iż woli prosty język, przemawiający do ludzi ponad slogany i hasła prezesa zarządu, którym w końcu jest.

Zdecydowanie polecam Delivering Happiness.

Artur Rynkiewicz

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Najpopularniejsze materiały na eKomercyjnie – sierpień 2010

Poniżej znajdziecie listę dziesięciu najpopularniejszych wpisów, które zanotowały największą oglądalność na łamach eKomercyjnie w sierpniu br. Zestawienie obejmuje wszystkie materiały z serwisu, a powstaje na podstawie statystyk Google Analytics.

Pomimo okresu wakacyjnego, serwis utrzymał oglądalność na podobnym poziomie co w lipcu, za co dziękujemy wszystkim Czytelnikom. W poprzednim miesiącu odwiedziło nas 6 368 użytkowników, którzy wygenerowali 13 595 odwiedzin i 30 681 odsłon. Pierwsze dni września zapowiadają konkretne przebicie tego wyniku:)

Oprócz Czytelników, dziękuję przy tej okazji wszystkim Partnerom i Sponsorom eKomercyjnie – cieszymy się, że do grona wspierających nas firm dołączają kolejne. W rozpoczętym miesiącu postaramy się o jakiś konkurs, dlatego stay tuned.

Oto lista najpopularniejszych wpisów na eKomercyjnie w sierpniu 2010 roku:

  1. Ku przestrodze, czyli historia sklepu internetowego, który mi nie wyszedł – Praktyczna.pl
  2. eKomercyjnie vs Cyfrowe.pl, czyli jak się robi e-handel w Polsce?
  3. SEO sklepu internetowego, czyli sprawdzony sposób na zdobycie klientów w Google
  4. Jak optymalizować koszty wystawiania aukcji Allegro?
  5. Co sprzedają najlepsi sprzedawcy, a co przeciętni?
  6. Najpopularniejsze witryny ecommerce w Polsce (czerwiec 2010)
  7. Mistrzowie prostej, czyli obroty na maksa a potem kraksa
  8. Co się dzieje ze sklepami Internetowego Domu Handlowego?
  9. Mystery shopping część 3 – Tuszmarkt.pl
  10. Konkurs na najlepszy sklep internetowy ciągle trwa, pula nagród rośnie

Przy okazji powyższego rankingu zapraszam też do wpisywania Waszych uwag na temat funkcjonowania serwisu (niedługo opublikujemy wyniki ankiety).

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)