Jak sprawić, by Twój sklep internetowy był 37 razy lepszy

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

To nie stanie się w jeden wieczór. To nie stanie się ani w tydzień, ani w miesiąc. Jest jednak spora szansa, że prowadzony przez Ciebie sklep internetowy będzie aż trzydzieści siedem razy lepszy po jednym roku działania. Jak tego dokonać?

Po opublikowanej w poniedziałek recenzji książki Delivering Happiness (jeszcze raz podziękowania dla Artura za podesłanie!), na moment powróciłem do tego tytułu. Przypomniałem sobie ulubiony fragment tej pozycji (strony 164-165) i dotyczy on właśnie działań, które sprawią, że Twój sklep internetowy w ciągu 12 miesięcy będą aż 37 razy lepszy niż teraz.

By osiągnąć ten wynik musisz ulepszać swój punkt sprzedażowy o 1% dziennie. Tylko tyle. Żadnych magicznych rozwiązań, żadnej drogi na skróty, żadnych nieznanych tajemnic e-biznesu, które za wszelką cenę chcą sprzedać samozwańczy „guru” branży. Wystarczy regularna praca przy każdym aspekcie prowadzenia e-handlu i ten wynik jest w naszym zasięgu.

Prezentując tę myśl na liczbach, jeżeli prowadzony przez Ciebie sklep internetowy przynosi codziennie 100 zł (netto czy brutto, wszystko jedno) i znajdziesz sposób by poprawiać ten wynik o 1% dziennie, to na koniec roku powinieneś mieć dniówkę na poziomie 3 778,34 zł. Jeśli sklep daje codzienną wypłatę na poziomie 50 zł, to po 365 dniach jego ulepszania o cały 1% będziesz miał dniówkę wynoszącą 1889,17 zł. To chyba niezły wynik, prawda?

W każdym biznesie można znaleźć coś, co można poprawiać. Kumulacja jednoprocentowych poprawek przyniesie świetne efekty. Nie musisz robić planów miesięcznych, kwartalnych czy rocznych. Wystarczy działać szybko i cieszyć się z małych sukcesów. 365 zwycięstw po 1% dziennie i kolejne 12 miesięcy skończysz z najlepszym wynikiem w historii swojej działalności.

Co konkretnie robić, żeby ulepszać swój sklep o 1% siedem dni w tygodniu? To sprawa indywidualna dla każdego sklepu (specyfika branży, liczba klientów, staż działania, poziom zaawansowania, etc.). Kilka przykładowych czynności:

  • Pisać własne, unikatowe opisy produktów
  • Poprawiać sklep pod kątem SEO
  • Przygotowywać dedykowane, indywidualne oferty dla Klientów
  • Nagradzać powracających Klientów
  • Usprawniać działania reklamowe

Lista jest dużo dłuższa, ale zamiast marudzić, że jej nie ma, szczerze odpowiedz sobie na pytanie, czy każdego dnia pracujesz przynajmniej przy tych aspektach? Jeżeli tak, to już jesteś na dobrej drodze. Jeżeli nie, to zacznij działać już dzisiaj, by za rok wspominać ten wpis z uśmiechem na twarzy.

P.S. Przenieś tę zasadę też na inne aspekty swojego życia, nie tylko sklep internetowy. Rezultaty powinny być oszałamiające:)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę