Jeden z największych błędów SEO popełnianych przez sklepy internetowe

Pozycjonowanie sklepu internetowego
Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Autorem poniższego artykułu jest Paweł Jóźwik, który założył i rozwija firmę Traffic Trends (zarządzanie obecnością w Internecie).

Google na każdym kroku podkreśla jedną rzecz: użyteczna / dobra / unikalna treść to podstawa. Jeśli Twoja strona ma być wysoko w wynikach wyszukiwania to musisz zadbać o to, aby jej zawartość wnosiła coś do tematu. Pomijanie tej kwestii w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych jest najczęściej popełnianym i najgorszym w skutkach błędem.

Jeśli kopiujesz opisy produktów od producenta to wiedz, że kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt sklepów przed Tobą zrobiło to samo. Którą wersję Google ma wybrać jako najlepszą, wiodącą? W praktyce wygrywa najsilniejszy czyli domena o największej mocy (często ta najstarsza). Twój sklep, jako nowy, zostaje uznany za duplikat i odsunięty daleko od czołowych pozycji. Nic nie wnosisz = nic nie dostajesz.

Sprawdźmy to na jakimś żywym przykładzie – laptopach. Skopiowałem sobie wycinek opisy ze strony komputronik.pl:

procesor: Intel® Core™ i3; model procesora: i3-2330M (2.2 GHz, 3 MB Cache); wielkość pamięci RAM: 4 GB; przekątna ekranu LCD: 15.6 cali; nominalna rozdzielczość LCD: 1366 x 768 pikseli;

Teraz wklejam to w Google do wyszukiwania. Co wyskakuje? Około 34,300 wyników (przerażające!) z tym samym opisem. Mało kto postarał się „bardziej”!

Kto wygrywa w tej konkurencji? Stara domena, mocna domena Ceneo i innych porównywarek, itp. Nie ma w czołówce wartościowych sklepów…

Jak temu zaradzić? Co zrobić jeśli mam ofertę kilku tysięcy pozycji? Jest na to kilka dobrych sposobów. Przede wszystkim ucz się od najlepszych. Sprawdź jak sobie z tym radzi np. Amazon.com. Albo przeczytaj nasza listę:

  • Pisz opisy samodzielnie!
  • Jak się nie da to dodaj do opisu kopiowanego coś od siebie – nie musisz do wszystkich produktów – zacznij od tych najważniejszych
  • Dodaj coś takiego jak skrót opisu, który piszesz samodzielnie
  • Dodaj na stronę produktów coś od siebie np. opisy stanów magazynowych lub informację jak zamawiać
  • Dodaj produkty powiązane
  • Dodaj recenzje produktów, które piszesz sam lub pozwalasz pisać swoim klientom
  • Jak nikt nie chce pisać recenzji, to dodaj chociaż ocenę w formie gwiazdek
  • Podepnij forum i jakiś powiązane wątki
  • Dodaj produkty, kupowane wraz z tym produktem
  • Dodaj akcesoria polecane do tego produktu
  • Dodaj unikalny opis producenta
  • Dodaj kilka słów o kategorii, w której jest produkt – opisz zawartość kategorii swoimi słowami

Taki mix sprawi, że strona analizowana jako całość będzie sprawiała wrażenie unikalnej pomimo fragmentu kopiowanego. Nic nie zastąpi własnych opisów ale te sprawdzone metody działania pomogą nabrać stronom realnej wartości.

Jeśli zdecydujesz się stworzyć własne opisy – co będzie bardzo dobre dla Ciebie – to nie zapominaj o innej stronie kopiowania. Na pewno znajdą się sklepy, które skopiują Ciebie! Walcz z tym, broń swojego materiału. Monitoruj sieć na wyrywki (wklejasz w Google fragment opisu i parzysz gdzie się znalazł) i żądaj usunięcia treści.

No i najważniejsze. Nie wysyłaj swoich unikalnych opisów do porównywarek i innych popularnych agregatorów ofert. Te domeny są mocniejsze od Ciebie i to one mają największą szansę zostać uznane za źródło, a Ty za duplikat.

Powiązane, polecane artykuły z eKomercyjnie.pl:

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
22.02.2023

Chcesz sprzedawać lepiej? Zadawaj pytania. Metoda sokratyczna w treściach użytkowych

Alicja Podkalicka

Alicja Podkalicka

Content Manager
agencjakuznia.pl

Artykuł
20.07.2022

Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego? Wyniki badań przeprowadzonych na 105 sklepach

Dawid Szajner

Dawid Szajner

CEO & Head of Sales
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę