eKomercyjnie.pl

Kiedy Polacy robią zakupy w Internecie i ile wydają? Dane systemu PayByNet

W 2012 roku najwięcej wydaliśmy na zakupy w Internecie w trakcie wakacji. Średnia wartość transakcji wykonanej w lipcu i sierpniu to 242,29 zł – wynika z danych PayByNet, systemu płatności internetowych, którego operatorem jest KIR S.A. Najczęściej kupujemy w poniedziałki, po przerwie na lunch oraz po kolacji, a najrzadziej w soboty.

Reklama

Zakupy przez Internet cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków. Oprócz niskich cen przyciąga nas także wygoda i szybkość przeprowadzania transakcji online. – Łatwiej nam wpasować w codzienny rytm dnia zakupy, które możemy wykonać bez wychodzenia z domu czy z pracy – mówi Artur Wojtczuk, dyrektor odpowiedzialny za rozwój PayByNet z ramienia KIR S.A., twórcy i operatora systemu. – To największa przewaga jaką e-sklepy mają nad tradycyjnymi formami handlu – dodaje.

Potwierdzają to dane dotyczące ilości i wielkości transakcji realizowanych z wykorzystaniem systemu płatności internetowych PayByNet w 2012 roku. Najczęściej kupujemy w sieci na początku tygodnia, a najrzadziej w weekendy. W poniedziałki finalizowany jest niemal co piąty zakup w Internecie (17 proc.). Co ciekawe, w niedzielę dokonywanych jest tylko 12 proc. transakcji, a w sobotę jeszcze mniej – 8 proc.

W dni robocze Polacy zakupy internetowe robią przeważnie w godzinach pracy – najczęściej między 11 a 16, z przerwą około godziny 13. W ciągu dnia można wyróżnić dwa szczyty zakupowe. Pierwszy z nich przypada zaraz po porze lunchowej, a drugi po godzinie 20, a więc wtedy, gdy konsumenci uporali się już z domowymi obowiązkami.

To normalne, że kupujemy w sieci wtedy, kiedy mamy długotrwały i swobodny dostęp do Internetu – mówi Lidia Banach, Członek Zarządu Merlin.pl. – Interesujące jest, że w weekend, kiedy teoretycznie mamy najwięcej czasu, najrzadziej robimy zakupy w Internecie. Wolny od pracy czas wolimy spędzić z rodziną i bliskimi, a nie szukając okazji w e-sklepach – zaznacza.

Z danych PayByNet wynika również, że w 2012 roku średnia wielkość transakcji online realizowanych przez Polaków wynosiła 185,41 zł. Najdroższe zakupy robiliśmy w lipcu i sierpniu. Średnia kwota jednorazowej transakcji wynosiła wtedy odpowiednio 246,81 zł i 237,76 zł. – To dlatego, że w czasie wakacji ponosimy zwykle wydatki związane z wyjazdami urlopowymi: kupujemy np. sprzęt do nurkowania lub bilety lotnicze – mówi Artur Wojtczuk. Zdecydowanie najmniej, bo tylko średnio 129,62 zł, wydaliśmy na zakupy w lutym ubiegłego roku.

Co ciekawe, w grudniu 2012 roku przeznaczyliśmy na jednorazową transakcję 159,60 zł, czyli o 25 proc. mniej niż w listopadzie (208,55 zł). – Świadczy to o tym, że jako konsumenci dojrzewamy. Nie zostawiamy świątecznych zakupów na ostatnią chwilę, tak jak to miało miejsce jeszcze kilka lat temu – mówi Artur Wojtczuk.

Źródło: PayByNet

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Grupa Nokaut: zwolnienia pracowników w ramach „zmiany struktury organizacyjnej”

Notowana na giełdzie Grupa Nokaut, operator popularnej porównywarki cen Nokaut.pl, poinformował oficjalnie o „zmianie struktury organizacyjnej oraz poziomu zatrudnienia”. W praktyce oznacza to zwolnienie 30 osób (jak podał serwis WirtualneMedia.pl, to około 25% wszystkich 120 pracujących), co będzie kosztować spółkę 185 tys. zł.

Poniżej najważniejsze fragmenty komunikatu spółki w tej sprawie:

Zmiana struktury oraz dostosowania do niej wielkości zatrudnienia w Spółce jest prowadzone w celu: realizacji planów dalszego dynamicznego rozwoju w obszarze podstawowym oraz w nowych obszarach cechujących się największym potencjałem, wzrostu efektywności podstawowej działalności (między innymi poprzez racjonalizację kosztów). Proces reorganizacji struktury organizacyjnej w Spółce rozpocznie się w dniu 19 lutego 2013 roku i przeprowadzony zostanie w lutym bieżącego roku.

(…)

Koszt związany z wypłatą dodatkowych świadczeń na rzecz pracowników zwalnianych w ramach restrukturyzacji zatrudnienia został oszacowany na poziomie 185 000 PLN , wartość ta obciąży wynik finansowy Spółki za I kwartał 2013 roku. W ramach efektów prowadzonych zmian Spółka zakłada wzrost efektywności działalności podstawowej, ułatwienie realizacji zakładanych planów biznesowych (między innymi w zakresie budowania nowych strumieni przychodów).

Grupa Nokaut pod koniec 2012 roku rozpoczęła proces przekształcania porównywarki Nokaut.pl w platformę handlową, która docelowo ma rywalizować z Allegro (więcej na ten temat). Niedawno pochwaliła się też uruchomieniem nowych serwisów tematycznych z ciekawym contentem na temat zakupów (więcej na ten temat).

Narastająco po trzech kwartałach 2012 Grupa Nokaut wypracowała przychody na poziomie 7,25 mln zł, czyli o 38% więcej w porównaniu do analogicznego okresu 2011. Zysk netto wyniósł 0,97 mln zł (więcej na ten temat). Nie opublikowano jeszcze wyników za IV kwartał i cały 2012 rok.

Źródło: informacje giełdowe / WirtualneMedia

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

E-commerce rośnie w tempie ponad 50% – wyniki finansowe Grupy Empik Media & Fashion za IV kwartał i cały 2012 rok

Przedstawiciele Grupy Empik Media & Fashion podsumowali realizację planów i przedstawiono wyniki finansowe w IV kwartale i całym 2012 roku. Firma zanotowała bardzo duże wzrosty w najbardziej interesujących nas segmentach e-commerce oraz Empik Digital & Publishing (produkty cyfrowe). Poniżej znajdziecie najciekawsze doniesienia z obszernej informacji prasowej na ten temat.

Dane ogólne

Przychody ze sprzedaży Grupy EMF wzrosły w IV kwartale 2012 r. o 4% r/r do 1 123 mln PLN, a w całym 2012 r. o 12% r/r do 3 244 mln PLN. Do wzrostu przychodów najbardziej przyczyniły się spółki z Grupy Smyk oraz Grupy Empik. Szkoły Językowe również zanotowały duży wzrost przychodów (18% r/r), lecz ze względu na inny profil działalności nie kontrybuują tak znacząco do całości przychodów Grupy EMF.

Struktura przychodów ze sprzedaży Grupy EMF wg segmentów w 2012 r. nie zmieniła się w stosunku do 2011 roku. Największy udział w przychodach ze sprzedaży ma Grupa Empik (39%), następnie Grupa Smyk (35%) i nieco mniejszy udział Grupa Moda i Uroda (20%). Szkoły Językowe mają nadal niewielki udział w sprzedaży całej Grupy EMF (6%).

Segment e-commerce
(na segment e-commerce składają się sklepy internetowe empik.com, smyk.com, empikfoto.pl, empiktravel.pl i Gandalf.com.pl)

W IV kwartale 2012 r. wszystkie sklepy osiągnęły bardzo dobre wyniki finansowe wykazując wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży połączoną ze wzrostem marży brutto. Przychody ze sprzedaży w segmencie E-commerce wyniosły 58 mln PLN (+57% r/r). We wszystkich sklepach internetowych należących do Grupy EMF zanotowano duże wzrosty odwiedzin oraz liczby transakcji.

Dużym sukcesem była sprzedaży nowego e-czytnika „Pocket book”, co przełożyło się na szerokie zainteresowanie ofertą ebooków na empik.com. Sklep smyk.com systematycznie poszerza swoją ofertę – w IV kwartale 2012 r. wprowadzono kolejną kategorię: żywność dla dzieci.

Sklep Gandalf.com.pl specjalizujący się głównie w sprzedaży podręczników przez Internet, cały czas poszerza swój asortyment nie tylko książek nie-edukacyjnych, ale także w innych kategoriach jak muzyka, filmy oraz gry. W listopadzie 2012 r. sklep zajął pierwsze miejsce w rankingu Księgarni Internetowych sporządzonym przez serwis Money.pl i dziennik „Gazeta Wyborcza”.

Empik Digital
(spółki należące do segmentu Empik Digital & Publishing zajmują się agregacją i dystrybucją kontentu cyfrowego: muzyki, książek, gier – e-Muzyka, Virtualo, GRY-OnLine – oraz w formie tradycyjnej (wydawnictwa Wilga, WAB, Buchmann oraz wydawca gier LEM))

W IV kwartale 2012 r. spółki należące do tego segmentu wypracowały przychody na poziomie 7 mln PLN (nie licząc sprzedaży wewnątrz Grupy EMF) co oznacza wzrost o 30% r/r. Uwzględniając sprzedaże-booków Virtualo do empik.com całkowita sprzedaż segmentu Empik Digital wzrosła o 40% r/r.

Najistotniejszym wydarzeniem ostatniego kwartału 2012 r. w spółce było podpisanie umów pomiędzy Orange, Empik Digital oraz Virtualo na budowę unikalnego serwisu wypożyczalni e-booków w systemie subskrypcyjnym – „Czytelnia Tu i Tam”. Projekt został uruchomiony dla klientów sieci Orange w lutym 2013 r.

Wyniki Grupy Empik ogólnie:

Plany firmy na 2013 rok, które dotyczą e-commerce:

  • Empik Publishing – Tworzenie kontentu na potrzeby sprzedaży w Empiku, E-commerce, Digital oraz Smyku; E-commerce
  • Empik.com – rozszerzenie oferty w zakresie kategorii nie-wydawniczych (art. papiernicze, podarunkowe, sportowe, kosmetyki, zabawki, ubrania) oraz rozwój kategorii lokalnych (np. podręczniki, podróże, bilety, używane gry i książki)
  • Smyk.com – uzyskanie wiodącej pozycji handlu zabawkami na rynku w Polsce
  • Rozwój online zagranicą: Turcja, Rosja, Niemcy

Źródło: informacje giełdowe

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)