eKomercyjnie.pl

Kody rabatowe w sklepie internetowym. Dlaczego warto je stosować?

Kody rabatowe umożliwiają dokonanie zakupu na preferencyjnych warunkach i są jedną ze skuteczniejszych metod pozwalających nakłonić klienta do zakupu. Polacy przyzwyczaili się już do tego, że większość sklepów przynajmniej raz na jakiś czas organizuje różnego rodzaju promocje, obniżki i wyprzedaże. Istnieje spora grupa konsumentów, którzy przy praktycznie każdym zakupie poszukują możliwości obniżenia ceny albo przynajmniej otrzymania jakiegoś bonusu czy darmowej dostawy.

Dlaczego kody rabatowe są skuteczną zachętą dla klientów?

Po pierwsze, dlatego, że każdy z nas lubi oszczędzać. Jeśli mamy możliwość otrzymania rabatu od regularnej ceny sprzedaży, to na pewno chętnie z niej skorzystamy. Zakupy w Internecie są przez wiele osób kojarzone z niższą ceną, dlatego wszelkie dodatkowe obniżki skutecznie przemawiają do klientów.

Po drugie, Polacy lubią kupować „sprytnie”. Ponieważ w większości zarabiają poniżej swoich oczekiwań i potrzeb, proces podejmowania decyzji o zakupie trwa u nich długo – zwłaszcza w przypadku droższych produktów. Kiedy już znajdą najkorzystniejszą ich zdaniem ofertę, odczuwają niemałą satysfakcję.

Czym kody rabatowe różnią się od zakupów grupowych?

Zakupy grupowe są w Polsce kojarzone z bardzo dużymi rabatami, ale też niższą jakością usług. Ta metoda promocji biznesu jest bardzo specyficzna i niektórzy sprzedający zwyczajnie z nią sobie nie radzą. Wskutek tego często można usłyszeć lub przeczytać opinie niezadowolonych zakupowiczów, którzy zostali obsłużeni jako klienci drugiej kategorii, musieli bardzo długo czekać na realizację zamówienia albo produkty, które chcieli kupić, były już niedostępne.

W przypadku kodów rabatowych cały szereg problemów po prostu znika. Obniżki nie są aż tak spektakularne jak w przypadku zakupów grupowych, ale istnieje też znacznie niższe ryzyko, że coś pójdzie nie tak:

  1. Nie ma potrzeby kupowania kuponu, bo rabat naliczany jest automatycznie podczas składania zamówienia (po kliknięciu w odpowiedni link lub wpisaniu kodu w koszyku).
  2. Produkt ze zniżką możemy kupić w dowolnym czasie, nawet od razu otrzymaniu kodu. Pamiętajmy jednak, że praktycznie każdy kod ma ważność ograniczoną czasowo, zwłaszcza jeśli dotyczy produktów sezonowych.
  3. Kody są ważne niezależnie od tego, czy nazbiera się odpowiednia liczba osób gotowa z nich skorzystać.
  4. Zniżki nie są tak duże jak w zakupach grupowych, ale dzięki temu klienci obsługiwani są z należytą starannością.
  5. Sklep może promować dowolną liczbę produktów z oferty, a nie tylko jeden wybrany.

Jak to wygląda od strony sprzedających?

Kody rabatowe to dla sprzedawców bardzo efektywne narzędzie promocji sklepu. Można je wykorzystywać zarówno jako stały element strategii marketingowej, jak również do promocji produktów sezonowych czy wyrównywania wahań sprzedaży w tzw. martwych okresach (inne sposoby na wyrównywanie wahań sprzedaży znajdziesz tutaj). Stosując kody rabatowe, sprzedający nie ponosi aż tak dużych kosztów promocji, jak w przypadku zakupów grupowych. Wysokość zniżki i inne parametry promocji (np. darmowa dostawa) ustala sam. W praktyce, by promować ofertę wystarczy, że sprzedawca zrezygnuje ze swojej marży lub nawet tylko z jej części. Oczywiście – im wyższy rabat, tym oferta bardziej atrakcyjna, ale nie ma żadnych ustalonych ram, których trzeba ściśle przestrzegać.

Dystrybucję kodów możemy zorganizować samodzielnie, na specjalnie utworzonej podstronie sklepu lub skorzystać z serwisów zewnętrznych. Aby klient skorzystał z kodu, musi go najpierw znaleźć, dlatego najważniejsza jest tu dobra ekspozycja.

Kody rabatowe można samodzielnie promować na stronie głównej sklepu (np. w postaci bannerów), w newsletterach oraz na sklepowym profilu na Facebooku. Wydrukowany kupon z kodem można też dołączyć do paczki z zamówieniem, aby zachęcić klienta do kolejnych zakupów. Samodzielna dystrybucja sprawdzi się przede wszystkim wtedy, kiedy chcemy do zakupów zachęcić osoby, które już znają nasz sklep: stałych klientów, subskrybentów newslettera oraz fanów na Facebooku. Ponadto, kody rabatowe mogą być również pomocne w budowaniu społeczności skupionej wokół sklepu – użytkownicy chętniej polubią nasz fanpage albo zapiszą się na newsletter, jeśli poinformujemy ich, że w zamian za to dostaną rabat na pierwsze zakupy. Kanały te warto także ze sobą mieszać: w newsletterach rozdawać zniżki za polubienie fanpage’a i odwrotnie – na Facebooku promować zapis na newsletter.

Jeśli kody rabatowe mają być sposobem dotarcia do nowych klientów, możemy skorzystać z serwisów zewnętrznych. Włożymy w to niewiele pracy, ponieważ jedyne, co musimy zrobić, to umieszczenie tam swojego kodu. Zdobycie klientów leży po stronie serwisu – zwykle odbywa się to poprzez promocję ofert na stronach partnerów, na Facebooku oraz przez wysyłkę mailingów do bazy osób, które zgłosiły chęć otrzymywania informacji o zniżkach i promocjach w e-sklepach. Taka forma promocji wiąże się oczywiście z kosztami, chociaż samo wystawianie ofert jest zwykle bezpłatne. Przykładowo, serwis kodyrabatowe.pl, jeden z największych tego typu w Polsce, nie pobiera opłat za wyświetlanie ofert ani przekierowania (jak to ma miejsce np. w porównywarkach), ale w przypadku korzystania z programu afiliacyjnego nalicza prowizję od sprzedaży. Przy planowaniu takiej kampanii trzeba zatem wziąć pod uwagę dwie rzeczy:

  1. Wysokość rabatu, który jesteśmy w stanie zaoferować.
  2. Wielkość prowizji od sprzedaży, którą pobierze serwis przekierowujący kupujących do naszego sklepu.

Marketing wirusowy i cenne rekomendacje

Pamiętajmy, że transakcja nie kończy się w momencie realizacji zamówienia. Jeśli utrzymamy kontakt z klientem, który kupił u nas towar na preferencyjnych warunkach, możemy na tym dużo zyskać. W relacji kupujący-sprzedający działa tu mechanizm „coś za coś”. Klient, który otrzymał rabat, często chce się w jakiś sposób odwdzięczyć sprzedawcy. Z przyjemnością doda opinię na temat produktu, podzieli się swoimi spostrzeżeniami i poleci nasz sklep swoim znajomym (więcej na temat zdobywania opinii znajdziesz tutaj).

Internauci chętnie dzielą się między sobą informacjami o zniżkach. Lubią pokazywać, że zrobili dobry interes oraz polecać znajomym miejsca, w których będą mogli znaleźć interesujące ich produkty. Tego typu rekomendacje mają dużą wartość, ponieważ posiadają cechę, której nie ma żadna inna forma reklamy: wiarygodność.

Jakie są Wasze doświadczenia?

Prawdopodobnie większość z Was stosowała w swoich sklepach mechanizm kodów rabatowych lub inny sposób dystrybucji zniżek. Jak oceniacie ten sposób promocji? Przy jakich produktach lub grupach produktów osiągnęliście najlepsze efekty? A może taka forma promocji w ogóle nie była dla Was opłacalna? Czekamy na Wasze komentarze.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Facebookowe komentarze w sklepach IAI-Shop.com

logo IAI-Shop.comFirma IAI S.A. poinformowała o wprowadzeniu integracji z Facebookiem w zakresie możliwości komentowania towarów i wybranych stron w sklepach działających dla plaformie IAI-Shop.com. Od teraz wystarczy tylko posiadanie konta w tym serwisie by zostawić swoją opinię o produkcie i podyskutować z innymi klientami. Przy okazji mechanizm publikuje wpisy na osobistym wallu, dzięki czemu znajomi klienta dowiadują się za darmo o danym sklepie.

Mechanizm komentarzy jest bardzo popularny np. na blogach, gdzie połączenie z prawdziwym kontem, jednym dla całej tożsamości klienta, powoduje, że ludzie zachowują się w podobny sposób jak na Facebooku pisząc to, za co czują prawdziwą odpowiedzialność. Wprowadzenie w serwisach typu blogi mechanizmu Komentarzy Facebook redukuje liczbę „trolli” i znacząco zwiększa wiarygodność poprzez możliwość publikowania dyskusji klientów.

Mechanizm komentarzy Facebook zapewnia również możliwość moderowania wypowiedzi innych osób, a zatem prowadzący sklep internetowy nie traci możliwości usunięcia niestosownego wpisu. Inną ciekawą funkcją jest możliwość układania dyskusji w wątki, obserwowania odpowiedzi poprzez powiadomienia na Facebook i wiele innych.

Aby dać możliwość budowania stron ala forum, w sklepach działających na platformie IAI-Shop.com dodano też możliwość umieszczania komentarzy na tzw. stronach opisowych i wiadomościach / aktualnościach. Dzięki nim sklep może stworzyć np. krótką stronę o nazwie „Komentarze naszych klientów”, na której głównie będzie dominowała dyskusja. W ten sposób można rownież prowadzić ciekawe akcje konkursowe.

Taki krok to zupełnie nowe możliwości w promocji sklepu i przybliżaniu go do kupujących. Sklepy internetowe IAI-Shop.com otrzymały go jako pierwsze w Polsce.

Źródło: IAI S.A.





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Wkreceni.pl z Divante w modelu success-fee

Divante rozpoczyna kompleksową obsługę sklepu Wkreceni.pl w modelu success-fee. Wkręceni.pl to sieć sprzedaży sprzętu rowerowego. Firma posiada trzy sklepy stacjonarne w Warszawie i okolicach oraz kilka portali internetowych. Od niedawna uruchomiono sprzedaż internetową pod adresem http://wkreceni.pl.

Ekipa Wkreceni.pl stawia na dostarczanie wysokiej jakości produktów w dobrych cenach. Jednocześnie wprowadzając do oferty nowinki techniczne i zapewniając eksperckie wsparcie. Dwa ostatnie obszary wspierają kolarscy profesjonaliści skupieni wokół spółki. Z Wkreceni.pl związany jest między innymi Andrzej Piątek – jeden z najwybitniejszych polskich trenerów kolarskich. Kolarstwem zajmuje się od 1981 roku, najpierw jako zawodnik klubu sportowego Korona Kielce, a obecnie jako trener najlepszych na świecie kolarzy górskich.

– Od początku istnienia projektu wkręceni.pl staram się skupić wokół niego najlepszych specjalistów, oraz najskuteczniejsze narzędzia potrzebne do jego funkcjonowania. Dlatego też oczywistym wyborem jest współpraca z Divante, jako jedyną naszym zdaniem firmą rozumiejącą specyfikę rynku e-commerce i potrafiącą dostosować model współpracy do wymogów rynku, na którym pracujemy. Wymiana wzajemnych doświadczeń już w pierwszych dniach zaowocowało wyraźnym podniesieniem jakości jaką oferujemy naszym Klientom. Kolejne miesiące wzajemnej pracy nad wkręconymi przyniosą wiele pozytywnych zmian ułatwiających zakupy naszym Klientom. Pojawią się również nowe i odważne formy promocji i reklamy naszej marki – mówi Wojciech Milke, Prezes Zarządu e-purpose Sp. z o.o.

Divante pracuje dla Wkreceni.pl w obszarze doradztwa marketingowego i prowadzenia działań marketingowych. Współpraca realizowana jest w modelu success-fee. Divante wynagradzane jest prowizją od wygenerowanej sprzedaży.

– Prowadzimy kampanie AdWords z wykorzystaniem analizy całego procesu sprzedaży i jego bieżącą optymalizacją. Dzięki połączeniu kompetencji emarketingowych oraz badawczych i projektowych (usability) możemy zapewnić wysokie konwersje z pozyskanego ruchu. To pozwala nam wypracowywać wysoką marżę, którą dzielimy się z Klientem – mówi Tomasz Karwatka, Prezes Zarządu Divante.

Źródło: Divante

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)