eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

Co kupuje polski e-konsument? Trendy zakupowe Polaków według Zalando

trendy zakupowe

Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2016” 48% polskich internautów kupuje online. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy w sieci, a prognozy wskazują, że rynek e-commerce ma wzrosnąć w tym roku o prawie 9 mld złotych[1]. Najczęściej kupowaną kategorią produktów przez polskich e-konsumentów jest odzież i akcesoria. Zalando sprawdziło, co dokładnie kupują Polacy i jakie trendy zakupowe znajdziemy w wybranych polskich miastach. 

Polska to najszybciej rozwijający się rynek e-commerce w Europie. Po czterech latach istnienia platformy modowej Zalando widzimy, że dla Polaków zakupy online są czymś zupełnie naturalnym i nie budzą już takich obaw jak kilka lat wcześniej – mówi Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager w Zalando. – Coraz więcej osób próbuje e-zakupów, a kanały mobilne odgrywają coraz większe znaczenie wśród konsumentów. Liczba wizyt na naszej stronie przez urządzenia mobilne wynosi obecnie 62%, a od końca 2014 roku do wiosny 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o prawie 50%.

Jaką odzież i obuwie kupują Polacy?

Aż 72% e-konsumentów[2] wskazuje odzież, akcesoria i dodatki, jako te, które najczęściej kupują przez Internet. Jak wynika z analizy Zalando, poszczególne kategorie produktów są najpopularniejsze w wybranych miastach Polski.

  • Szczecin to stolica dzieci. Tu, w porównani z innymi polskimi miastami, Zalando sprzedaje najwięcej ubrań dla najmłodszych.
  • Bydgoszcz reprezentuje klasyczną elegancję. To miejsce z największą ilością czarnych ubrań dla mężczyzn oraz wysokich obcasów. Tutaj te kategorie produktów kupowane są najczęściej.
  • Warszawa jest liderem w kupowaniu odzieży sportowej oraz marek premium.
  • Wrocław, na tle innych polskich miast, wyróżnia się kolorowym oraz odważnym stylem i takie ubrania kupuje się tu najczęściej.
  • W Katowicach dominuje odzież typu „office-wear”. Tu konsumenci najczęściej wybierają formalne stroje.
  • Lublin, w porównaniu z innymi miastami, to stolica kobiecego stylu. Sukienki to element garderoby, który sprzedaje się tutaj najlepiej.

Polacy uwielbiają marki premium oraz popularne międzynarodowe brandy. Imponują nam Włosi, którzy są prawdziwymi ekspertami modowymi. Co ciekawe, dostosowujemy się do mody i podążamy za nowymi trendami chętniej niż Niemcy, jednak wciąż jesteśmy trochę bardziej konserwatywni niż Brytyjczycy – komentuje Katarzyna Łuczak, Trend Forecasting & Concept Design Specialist w Zalando.

Infografika_Co kupuje polski e-konsument

[1] Wg opracowania Sociomatic Labs pt. „Barometr e-commerce 2016”.
[2] Raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Jak promować sklep internetowy wykorzystując trendy typu Snapchat czy Pokemon GO?

skyshopJak budować społeczność wokół marki? To pytanie zadaje sobie większość właścicieli sklepów internetowych. Wyróżnienie na tle konkurencji standardowymi kanałami może być trudnym i długotrwałym procesem. Dlatego warto jest obserwować trendy wśród użytkowników mediów i wykorzystywać je do promocji e-sklepu. Do niedawna nowatorskim narzędziem pozyskiwania nowych odbiorców był Snapchat. Obecnie ogromną popularnością cieszy się gra Pokemon Go. Specjaliści ze Sky-Shop.pl podpowiadają na przykładzie tych dwóch nowych mediów, jak nadążyć za zmieniającymi się trendami w reklamie sklepów internetowych.

Snapchat

Ta aplikacja mobilna używana jest do wysyłania zdjęć i krótkich filmików. Każdy przekaz może być wyświetlany przez odbiorcę do 10 s, dzięki czemu materiały nie muszą być dopracowane tak jak w przypadku innych social mediów – Facebooka czy Instagrama. Fotografie i nagrania mogą być edytowane za pomocą podpisów, grafik czy filtrów, co zwiększa ich atrakcyjność.

Snapchat został stworzony w 2011 roku i jest popularny na całym świecie. Korzysta z niego ponad 100 milionów użytkowników. Zgodnie z najnowszymi badaniami SW Research dla agencji Think Kong, 5 milionów polskich Internautów może komunikować się za pomocą tego medium. Jednak tylko 24 % użytkowników aplikacji to osoby dorosłe powyżej 18 roku życia. Prawie 80 % wysyłających snapy to nastolatkowie, z którymi trzeba komunikować się w specyficzny sposób.

Osoby urodzone po 1995 r. należą do pokolenia Z. Jakie są ich cechy? „Zety” są praktycznie uzależnione od Internetu, dlatego istotny jest dla nich unikalny content. Ponadto są rządni wrażeń i pragną zrobić karierę od razu. Jeżeli dołoży się do tego zestawienia przymiotów cyfrowe pokolenie Y czyli tzw. milenialsów, wyjdzie mieszanka wybuchowa. W przypadku gdy pokolenia Z i Y są w Twojej grupie docelowej, to posiadanie konta na Snapchacie jest obowiązkowe!

Chociaż ze Snapchata w naszym kraju korzystają głównie nastolatkowie, to w przyszłości udział innych grup wiekowych może się znacznie zwiększyć, podobnie jak było z Instagramem. Pomimo, że tzw. Inst jest konkurencyjną aplikacją do Snapchata, to dobrze się one uzupełniają. Dlatego wiele firm w Polsce, chociażby Coca-Cola, od dłuższego czasu wykorzystują obie te aplikacje mobilne do promocji i zdobywają zaangażowanych odbiorców.

Nie masz jeszcze konta na Snapchacie? Jeżeli chcesz odpowiedzieć na potrzeby potencjalnych Klientów, to powinieneś je założyć! Jak komunikować się poprzez tę aplikację z odbiorcami? Wysyłaj zdjęcia lub wideo, które pokazują pracę w Twoim sklepie internetowym „od kuchni”. Dzięki temu ocieplisz swój wizerunek i dasz konsumentom wrażenie interakcji. Ponadto możesz organizować konkursy, udostępniać kupony promocyjne czy przedstawiać i testować nowe produkty.

snap

 

Spraw, aby odbiorcy snapów czuli się docenieni- traktuj ich indywidualnie, informuj o nowościach jako pierwszych. Zaprocentuje to tym, że użytkownicy aplikacji poczują związek z Twoją marką, co przełoży się z kolei na większą sprzedaż produktów. Snapchat możesz również wykorzystać do współpracy z blogerami czy influencerami.

Jak zdobyć odbiorców Twojego kanału? Przede wszystkim udostępnij nazwę konta na stronie internetowej Twojego sklepu oraz na Facebooku. Pamiętaj, że tylko zsynchronizowanie kanałów przekazu przynosi efekty.

Pokemon GO

Trendy w komunikowaniu szybko się zmieniają – po zaledwie kilku dniach od premiery gry, Pokemon Go stało się częściej używane w tej samej grupie wiekowej niż Snapchat. Aplikację tę na systemy Android i iOS stworzyła firma Niantic. Na czym polega? Gracze szukają w realnym świecie za pomocą urządzeń mobilnych pokemonów. Następnie łapią stworki, mogą również je trenować i nimi walczyć.

Pokemon-Go-screenshot-001

Chociaż gra miała premierę początkiem lipca, ściągnęło ją już na swoje urządzenia aż 30 milionów osób na całym świecie. Pokemon Go stało się oficjalnie najpopularniejsza grą mobilną w Stanach Zjednoczonych. Początkowo aplikacja dostępna była jedynie w niektórych państwach, dlatego fani popularnej bajki anonimowej ściągali ją logując się w innych, dostępnych językach. Z czasem gra weszła na rynek europejski, w tym oficjalnie 16 lipca do Polski.

Użytkownikami Pokemon Go są głównie dzieci i młodzież, jednak ze względu na sentyment do mangi, ściągają ją także starsi konsumenci. Pojawienie się gry przełożyło się na zamieszenie w Internecie – w social mediach, na portalach, forach itd. Dlatego firmy zaczęły wykorzystywać trend pokemonów do promocji.

Jak Ty możesz spożytkować modę na Pokemon Go? Jeżeli masz oprócz sklepu internetowego punkt stacjonarny, to po ściągnięciu gry, sprawdź czy w pobliżu występują stworki do łapania. Możliwe, że Twój budynek jest PokeStop lub Gym czyli miejscami gdzie kolejno gracze mogą zyskiwać dodatkowe przedmioty lub walczyć z innymi użytkownikami aplikacji. Jeżeli tak jest, to udostępnij zdjęcia stworków na swoich kanałach lub napisz, że Twój sklep jest specjalną lokalizacją.

screen facebook

 Źródło: Facebook

Ponadto możesz także wykupić w grze za około 5 zł przedmiot Incense. Dzięki niemu na pół godziny w Twoim punkcie pojawi się więcej pokemonów, a Ty będziesz mógł wcześniej poinformować o tym fanów przez Facebooka i witrynę e-sklepu. Zainteresowani nie tylko będą mieli szansę na złapanie stworków, ale i zapoznanie się z Twoją ofertą. Możesz również przygotować specjalne promocje dla osób, które zdobędą pokemona, co dodatkowo zachęci je do zrobienia zakupów.

To tylko przykłady na to jak możesz wykorzystać dzisiaj trend Pokemon Go do promocji Twojego biznesu. Użyj wyobraźni i kreuj własne działania! W przyszłości prawdopodobnie będziesz mógł wykupić sponsorowane miejsce w grze do reklamy Twojego biznesu, dzięki czemu np. w Twoim realnym sklepie będzie więcej stworków do złapania.

Skąd czerpać inspiracje?

W dobie nowych technologi praktycznie codziennie pojawiają się kanały komunikowania czy aplikacje. Niektóre z nich stają się popularne i modne. Jeżeli chcesz wiedzieć, co piszczy w sieci i jak powinieneś dotrzeć do Twojej potencjalnej grupy docelowej, śledź portale branżowe, fora i media społecznościowe. Możliwe, że Twoi Klienci sami wskażą Ci dalszy rozwój i nowe media do komunikowania. Pamiętaj jednak, że zanim zaczniesz przekazywać treści za pomocą jakiegoś kanału, powinieneś sprawdzić, czy przez niego dotrzesz do Twojego odbiorcy. Nie zapomnij też o prowadzenia kont w tradycyjnych social mediach, takich jak: Facebook, Instagram czy Pinterest, ponieważ cały czas się rozwijają. Obserwuj trendy i nie bój się nowych wyzwań!

O Autorze
Specjaliści z Sky-Shop.pl – platformy sklepów internetowych, która spełni Twoje oczekiwania.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Jak założyć sklep internetowy? Nowa książka od eKomercyjnie.pl już dostępna!

Zapraszam wszystkich Czytelników do zapoznania się z naszą najnowszą publikacją! „Jak założyć sklep internetowy? Praktyczne porady na start e-biznesu” to zbiór najlepszych i najciekawszych poradników czy artykułów na temat zakładania sklepu internetowego, jakie kiedykolwiek opublikowaliśmy na łamach eKomercyjnie.pl. Po pierwszych recenzjach jestem przekonany, że to jest lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce rozpocząć handel w Internecie lub rozruszać sprzedaż zaraz po uruchomieniu sklepu internetowego.

Skorzystaj z wiedzy i stwórz swój własny, skuteczny sklep internetowy!

Z lektury „Jak założyć sklep internetowy?” dowiesz się, od czego tak naprawdę rozpocząć handel internetowy, jaką platformę sklepową wybrać, jak podejść do podpisywania umów i aspektów sprawnych w momencie uruchamiania firmy, a także jak przygotować samą witrynę do tego, by użytkownik nie miał żadnych obaw jeżeli chodzi o dokonanie zakupów.

Nie byłoby tego kompendium, gdyby nie zaangażowanie naszych fantastycznych autorów – praktyków handlu internetowego, którzy mają na swoim koncie setki tysięcy wysłanych zamówień.

Do książki dołączamy też DARMOWY BONUS: kompleksowy wzór biznesplanu dla sklepu internetowego, który można wypełnić i samodzielnie modyfikować według swoich potrzeb! Dowiedz się więcej poniżej.

Spis treści, czyli co takiego znajdziesz w książce?

Książka składa się z dwudziestu trzech rozdziałów wypełnionych wiedzą i praktycznym podejściem do zagadnień związanych z zakładaniem e-sklepu. Oto ich pełna lista:

  • Wstęp: Zacznij dobrze zarabiać na swoim sklepie internetowym
  • Rozdział 1: Szczęście sprzyja przygotowanym, czyli inspirujące wskazówki na udany start w e-biznesie
  • Rozdział 2: Wybieramy system sklepowy: open source, licencja, SaaS czy rozwiązanie dedykowane?
  • Rozdział 3: Podstawy negocjacji i zawierania umów B2B
  • Rozdział 4: Zawieranie umów z dostawcami i przewoźnikami
  • Rozdział 5: Umowa najmu, umowa kredytu i wypowiadanie umów
  • Rozdział 6: Nowe prawo konsumenckie: regulamin, polityka prywatności, formularze i wszystko, co musisz wiedzieć i wprowadzić w swoim sklepie
  • Rozdział 7: Klauzule niedozwolone z 2015 roku – przykłady i wyjaśnienia
  • Rozdział 8: Teksty informacyjne w e-commerce mają wpływ na konwersje. Na co zwrócić uwagę? (+ przykłady)
  • Rozdział 9: Modele logistyczne charakterystyczne dla e-handlu
  • Rozdział 10: Jak dobrze wybrać firmę spedycyjną dla swojego sklepu internetowego?
  • Rozdział 11: Dlaczego potrzebujesz więcej, niż jednego przewoźnika do obsługi logistyki w sklepie internetowym?
  • Rozdział 12: Zaufanie to klucz do skutecznej sprzedaży w Internecie
  • Rozdział 13: Śledzenie e-commerce w Google Analytcs – podstawa prowadzenia biznesu w sieci
  • Rozdział 14: Zalety i wady systemów płatności internetowych
  • Rozdział 15: Co powinna zawierać idealna karta produktu w sklepie internetowym?
  • Rozdział 16: Testowanie = niedoceniana przewaga nad konkurencją
  • Rozdział 17: To fotografa sprzedaje produkt
  • Rozdział 18: Dostawa towaru w sklepie internetowym: zabezpieczenie produktu i promocja marki
  • Rozdział 19: Case study: YoYo.com, czyli jak skutecznie startować z nowym sklepem internetowym?
  • Rozdział 20: Case study: ŚwieżoPalona.pl – od pomysłu na sklep do jego skutecznej realizacji
  • Rozdział 21: Ku przestrodze, czyli historia sklepu Praktyczna.pl, który mi nie wyszedł…
  • Rozdział 22: Case study: od zera do działającego sklepu, czyli jak (i za ile) powstał sklep 4gif.pl?
  • Rozdział 23: Sztuka stawiania małych kroków w biznesie internetowym

Przykładowe fragmenty – zobacz, jak poradnik wygląda w środku:

(kliknij, żeby powiększyć)

BONUS przy zakupie! Wzór biznesplanu dla sklepu internetowego

Wraz z wersją elektroniczną książki otrzymasz również dostęp do wzoru biznesplanu, stworzonego pod kątem sklepu internetowego. Uwzględnia on koszty specyficzne dla prowadzenia e-handlu oraz pozwala oszacować nakłady inwestycyjne do momentu uzyskania zwrotu kapitału oraz wykazania zysku. Biznesplan można pobrać i dowolnie zmodyfikować pod własne potrzeby i specyfikę działalności.

Zamów „Jak założyć sklep internetowy?” już teraz!

Książka jest dostępna w trzech wariantach:

  1. Ebook „Jak założyć sklep internetowy?” + wzór biznesplanu gratis!
  2. Druk + ebook „Jak założyć sklep internetowy?” + wzór biznesplanu gratis!
  3. „Jak założyć sklep internetowy?” + wzór biznesplanu gratis! + konsultacje z eKomercyjnie.pl

Autor wpisu

2 komentarzy do tekstu

  1. Tematykę zakładania sklepów internetowych mamy już za sobą, ale z chęcią zamówimy ten tytuł, przeczytamy i podzielimy się wiedzą z naszymi klientami ;)

    Odpowiedz ↓

  2. W związku z planowanym uruchomieniem sklepu internetowego wydaje mi się, że będzie trzeba się zapoznać z tą pozycją.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)