Marketeo.com i Narzędzia.pl przejęte przez TIM SA

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Najwyższy od trzech lat wzrost zysku operacyjnego TIM SA i uzyskanie kontroli nad największym w Polsce internetowym sklepem z elektronarzędziami Narzędzia.pl dają spółce nową energię do działania i pozwalają uniezależnić się od sezonowości sektora budowlanego.

13 września 2011 r. TIM SA zakupiła od Oponeo.pl SA 2,5 mln akcji bydgoskiej spółki Marketeo.com. Dodatkowo 13 września 2011 r. Marketeo.com SA złożyła TIM SA ofertę nabycia 2,85 mln akcji nowej emisji serii C Marketeo.com SA o wartości nominalnej 0,10 zł każda, a TIM SA przyjęła ww. ofertę. Po zarejestrowaniu przez sąd podwyższonego kapitału zakładowego Marketeo.com SA w wysokości 1 mln zł TIM SA będzie posiadała udział w kapitale zakładowym Marketeo.com SA w wysokości 53,5%. Spółka Marketeo.com posiada 100% udziałów w Narzędzia.pl SA, prowadzącej największy w Polsce internetowy sklep z elektronarzędziami – www.narzedzia.pl.

Synergia – wykorzystanie pełni możliwości obu partnerów

Długo poszukiwaliśmy wiarygodnego partnera, z którym moglibyśmy połączyć siły, by wspólnie osiągnąć nową jakość. Naszym zdaniem taką szansę daje Marketeo.com i będący własnością tej spółki sklep Narzedzia.pl – mówi Krzysztof Folta, Prezes Zarządu TIM SA.

TIM SA i Marketeo.com SA posiadają bogate know-how. TIM od niemal 25 lat zajmuje się dystrybucją artykułów elektrotechnicznych, posiada sieć 30 oddziałów handlowych w całej Polsce i własne Centrum Logistyczne o powierzchni 30 000 mkw.

Marketeo.com od 12 lat działa w branży e-commerce, w tym 6 lat, sprzedając elektronarzędzia pod różnymi domenami internetowymi: Narzedzia.pl, Narzedzia.com, Narzedzia.com.pl, Meganarzedzia.pl, Makitapro.pl, Boschpro.pl, Rotopino.pl, Pronarzedzia.pl. Sklepy te odwiedza miesięcznie ok. 400 000 osób, z czego ponad połowę stanowią użytkownicy Narzedzia.pl. Firma działa także (pod marką Rotopino) na rynkach zagranicznych: w Niemczech, Włoszech, Francji i Hiszpanii.

Rynku elektronarzędzi nie cechuje taka sezonowość jak sektora budowlanego, z którym silnie powiązany jest rynek artykułów elektrotechnicznych.

Konsolidacja wyników finansowych TIM SA i Marketeo.com SA nastąpi z początkiem IV kwartału 2011 r.

Narzędzia rozwoju

Niektórzy nazwą to ucieczką do przodu. Dla mnie to po prostu możliwość zapewnienia TIM-owi rozwoju i stabilnej sytuacji rynkowej. Dzięki efektowi synergii w pełni wykorzystamy zarówno potencjał logistyczny TIM-u, jak i doświadczenia posiadane przez Narzędzia.pl. TIM przez niemal ćwierć wieku działalności wielokrotnie wyznaczał trendy w branży, tak też zapewne będzie i tym razem – dodaje Krzysztof Folta.

Oprócz zmniejszenia udziału w sektorze budownictwa, współpraca TIM i Marketeo.com umożliwi dywersyfikację sektorów B2B i B2C, poszerzenie oferty asortymentowej (synergia zakupowa), pozwoli także na dotarcie do nowych segmentów klientów (synergia rynkowa), a także na wykorzystanie w pełni potencjału logistycznego TIM SA (Centrum Logistyczne w podwrocławskich Siechnicach jest jednym z najnowocześniejszych w Polsce). To wszystko przełoży się także na zwiększenie sprawności operacyjnej obu spółek.

W efekcie transakcji, która miała miejsce 13 września 2011 r., w skład Rady Nadzorczej Marketeo.com SA wybrani zostali: Krzysztof Folta – Prezes Zarządu TIM SA, Anna Słobodzian-Puła – prokurent w TIM SA. Po 1 października 2011 r. planowane są zmiany w składach Zarządów Marketeo.com SA i Narzędzia.pl SA. Członkiem Zarządu pierwszej z nich zostanie Artur Piekarczyk – Wiceprezes Zarządu TIM SA. Do Zarządu Narzędzi.pl SA, również w charakterze Członka Zarządu, wejdzie drugi z wiceprezesów TIM SA – Maciej Posadzy.

Wyniki finansowe I-VII 2011 r.

W okresie styczeń-lipiec 2011 r. przychody TIM SA ze sprzedaży wyniosły ponad 206,8 mln zł i były o 22,6% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. To w dużej mierze skutek wzrostu cen miedzi na światowych rynkach, jaki nastąpił w ciągu ostatniego roku, ale także łagodniejszej niż rok wcześniej zimy.

Zysk operacyjny (EBIT) wzrósł w stosunku do okresu styczeń-lipiec 2010 r. aż o 217,8% – z 1,69 mln zł do 5,371 mln zł. Tak duży wzrost dynamiki zysku operacyjnego TIM SA odnotował ostatnio w I kwartale 2008 r. Przy porównaniu tylko II kw. 2011 i 2010 r. wzrost zysku operacyjnego wyniósł aż 363,3%.

Spodziewamy się jeszcze lepszej sytuacji spółki w II połowie 2011 r. – zapowiada Krzysztof Folta. – Transakcja z Marketeo.com nie wpłynie bowiem natychmiastowo na uniezależnienie się TIM-u od sezonowości branży elektrotechnicznej, która swój szczyt sprzedaży osiąga w dwóch ostatnich kwartałach roku. Dodatkowo procentować powinny jeszcze działania restrukturyzacyjne, które przeprowadziliśmy w 2009 i 2010 roku.

TIM SA jest liderem wśród sieci dystrybucji materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka prowadzi działalność gospodarczą od niemal 25 lat, a od 1998 roku jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecnie sieć dystrybucji składa się z 30 oddziałów handlowych na terenie całej Polski. Spółka wybudowała w 2008 roku nowoczesne centrum logistycznego w Siechnicach k. Wrocławia, będące jednym z najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie w Europie. Magazyn składa się z hali o powierzchni 10 000 m2 oraz placu na towary wielkogabarytowe o powierzchni 20 000 m2.

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę