Młode Polki wiedzą jak kupować taniej – badanie CupoNation.pl

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Już prawie 90% młodych Polek robi zakupy przez Internet. Tendencja ta stale rośnie i staje się nowym sposobem gospodarowania czasem i domowym budżetem. Konsumentki wybierają e-zakupy, ponieważ Internet daje im możliwość korzystania z całorocznych promocji i zniżek, które w tradycyjnych sklepach są po prostu niemożliwe.

Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród młodych Polek przez portal CupoNation.pl, największe znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych mają dla nich zniżki, okazje i wyprzedaże dostępne w Internecie. W obliczu coraz bardziej odczuwalnych dysproporcji pomiędzy poziomem płac a wzrastającymi cenami towarów i usług, Polki wcale nie chcą kupować mniej, czy rezygnować z wysokiej jakości produktów. Dlatego ponad 50% z nich zadeklarowało, że korzysta z portali internetowych, na których dostępne są różnego rodzaju promocje i kody rabatowe do wykorzystania w sklepach online.

Wyniki badania jednoznacznie potwierdzają więc, że Polki coraz częściej wybierają tak zwane „mądre kupowanie”. Idea „smart shoppingu” polega na umiejętności wyszukiwania okazji cenowych i zakupie dobrej jakości produktów za niewielkie pieniądze. Trend ten jest dowodem na zmieniające się zwyczaje zakupowe młodych kobiet w Polsce, które w obliczu nadchodzącego kryzysu przenoszą swoje domowe wydatki do Sieci. Co ciekawe, panie wcale nie widzą już oszczędności w zakupach grupowych, na które swój głos oddało tylko 5% ankietowanych. Wolą zakupy konkretnych, jakościowych produktów, których faktycznie potrzebują w danym momencie (32%).

Badanie wykazało, że zdecydowana większość młodych kobiet (80%) w Internecie dokonuje zakupu odzieży lub kosmetyków. Książki i płyty wybiera jedynie 8% ankietowanych, a sprzęt RTV niewiele ponad 5%. Żadna z badanych osób nie zadeklarowała zakupu żywności w Sieci. Jak wynika z badania, młode kobiety bardzo rozważnie podchodzą do wydawania gotówki w e-sklepach. Ponad 30% z nich planuje swoje zakupy z wyprzedzeniem czasowym. Dzięki temu mogą porównać dostępne w sieci produkty, zapoznać się z ofertami promocyjnymi i wybrać najbardziej atrakcyjny dla nich towar.

Badanie zostało przeprowadzone i opracowane w październiku br. przez portal internetowy CupoNation.pl, na którym dostępne są różnego rodzaju kody rabatowe oraz promocje do wykorzystania w sklepach online.

Źródło: So what?

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę