eKomercyjnie.pl

Najpopularniejsze witryny e-commerce w Polsce (grudzień 2013)

top20wwwWracamy do comiesięcznych zestawień najpopularniejszych witryn e-commerce w Polsce. Przez ostatnie miesiące wreszcie coś ruszyło się w tym temacie i warto być z listą na bieżąco. Zaczynamy od podsumowania grudnia 2013 roku – sprawdźcie, jak wyglądał polski e-commerce w najgorętszym zakupowo miesiącu poprzedniego roku.

Reklama

Dla lepszego rozeznania przygotowujemy oddzielne listy dla najpopularniejszych polskich sklepów, porównywarek, serwisów zakupów grupowych oraz pozostałych stron (aukcje i inne).

Na uwagę zasługuje przede wszystkim duża liczba sklepów (na miejsca 2 i 3 wskoczyły odpowiednio: Euro.com.pl oraz sklepy z grupy Empik) oraz znakomite wyniki oglądalności wszystkich witryn – tylko jeden serwis z całego rankingu miał mniej, niż 1 mln użytkowników w grudniu poprzedniego roku. Cały czas trwa też walka o miano drugiej (po Ceneo uwzględniamej w wynikach całej Grupy Allegro) najpopularniejszej porównywarki cen – tym razem Skąpiec.pl nieznacznie wyprzedził Okazje.info, a Nokaut.pl spadł na miejsce 7.

Zapraszamy do zapoznania się z poszczególnymi rankingami.

Top 20 najpopularniejszych witryn e-commerce w Polsce (grudzień 2013):

Lp. Zmiana Nazwa Użytkownicy (real users)
1. Grupa Allegro.pl – E-commerce 13 326 725
2. Euro.com.pl 3 286 183
3. Grupa Empik Media Fashion – E-commerce 2 652 660
4. Skąpiec.pl 2 387 943
5. Grupa Okazje.info 2 318 325
6. Zalando.pl 2 128 329
7. Grupa Nokaut.pl 2 108 594
8. Groupon.pl 1 818 923
9. Merlin.pl 1 805 814
10. MediaExpert.pl 1 744 836
11. MediaMarkt.pl 1 584 276
12. BonPrix.pl 1 338 891
13. Rossnet.pl 1 333 736
14. Doz.pl 1 329 508
15. LeroyMerlin.pl 1 271 924
16. OleOle.pl 1 225 341
17. Tchibo.pl 1 098 511
18. Aukcjoner.pl 1 066 534
19. Grupa Interia.pl – E-commerce 1 042 258
20. Saturn.pl 984 117

Najpopularniejsze sklepy internetowe w Polsce (grudzień 2013):

  • Empik.com / Smyk.com
  • Euro.com.pl
  • Zalando.pl
  • Merlin.pl
  • MediaExpert.pl
  • MediaMarkt.pl
  • BonPrix.pl
  • Rossnet.pl
  • Doz.pl
  • LeroyMerlin.pl
  • OleOle.pl
  • Tchibo.pl
  • Saturn.pl

Najpopularniejsze porównywarki cen w Polsce (grudzień 2013):

  • Ceneo.pl (Grupa Allegro)
  • Skąpiec.pl
  • Okazje.info.pl
  • Nokaut.pl

Najpopularniejsze serwisy zakupów grupowych w Polsce (grudzień 2013):

  • Groupon.pl

Najpopularniejsze serwisy e-commerce pozostałe (serwisy aukcyjne i inne, grudzień 2013):

  • Allegro.pl
  • Aukcjoner.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Anna Bazyluk, dorianna.pl, Lamore.pl

 Lamore.pl„Bielizna to nie jest nic niezwykłego w Internecie. Teraz jest tak dużo sklepów, że człowiek traci rachubę. Pojawiają się i znikają. Jednakże sklepów pracujących nieprzerwanie od ponad 5-ciu lat jest tylko kilka.” – opowiada Anna Bazyluk, właścicielka sklepów dorianna.pl oraz Lamore.pl i dodaje „Bielizna z Polski zaczyna nareszcie liczyć się na rynku. Klientki nie kupują już tylko marki Triumph, ale zaczynają dostrzegać rodzime marki.” Dziś w wywiadzie Pokaż Swój Sklep opowiada swoją e-commerce’ową historię: od sklepu stacjonarnego na warszawskim Ursynowie, po internetowy handel.

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją.

Paulina Wawrzyczek (ekomercyjnie.pl): Dlaczego zdecydowałaś się uruchomić sklep internetowy?

Anna Bazyluk (dorianna.pl, Lamore.pl): Sklep internetowy z bielizną prowadzimy wraz z mężem od roku 2006 i stało się to bardzo naturalnie. Chcieliśmy po prostu poszerzyć grupę celową naszego sklepu stacjonarnego. Sklep stacjonarny mieścił się na warszawskim Ursynowie i niestety nie wytrzymał konkurencji powstających jak przysłowiowe grzyby po deszczu galerii handlowych. Lata 2000 – 2010 to prężny rozwój branży bieliźniarskiej w naszym kraju. Bielizna z Polski zaczyna nareszcie liczyć się na rynku. Klientki nie kupują już tylko marki Triumph, ale zaczynają dostrzegać rodzime marki.

lamore.pl

Czym zajmowałaś się przed uruchomieniem sklepu?

Nigdy wcześniej nie byłam związana z branżą bieliźniarską, ale wydawała mi się ona tak naturalna dla kobiety, że nie miałam wątpliwości, że jest to coś odpowiedniego także dla mnie. Dużo nauczyłam się prowadząc sklep stacjonarny. Oczywiście to, że większość Polek nosi źle dobraną bieliznę, nie jest przesadzone. Największym błędem jest zbyt luźny obwód i źle dopasowane miseczki. Wiele moich koleżanek dowiedziało się ode mnie, że ich dotychczasowy rozmiar 75C to w rzeczywistości 70E.

Ile trwało uruchomienie sklepu?

Nie trwało to zbyt długo. Pierwszy sklep powstał na gotowym oprogramowaniu, nie był specjalnie dedykowany dla nas. Niestety, wszystkie produkty trzeba było zamieszczać w sklepie ręcznie, teraz dzieje się to dzięki specjalnemu oprogramowaniu.

Dlaczego wybrałaś właśnie tę branżę?

To był czysty przypadek. Nie planowałam wcześniej takiej branży. Można powiedzieć, że było to nieco spontaniczne.

pss

Jakim budżetem dysponowałaś na początku e-handlowej działalności?

Budżet był niewielki. Teraz nawet nie pamiętam jaki był to wydatek.

Czy zdecydowałaś się na gotową platformę sklepową czy stworzyłaś własną?

Pierwszy sklep był na gotowym oprogramowaniu. Dopiero później były dedykowane projekty.

Ile zamówień pojawiło się w Twoim sklepie w pierwszym dniu/tygodniu po starcie?

Tego też nie pamiętam. Nie było to zbyt szybko, bo bardziej koncentrowałam się na sklepie stacjonarnym niż na internetowym. Dopiero po zamknięciu sklepu na Ursynowie, bardziej zaangażowaliśmy się w e-handel.

l

Dlaczego zdecydowałaś się na tak specyficzny asortyment?

Bielizna to nie jest nic niezwykłego w Internecie. Teraz jest tak dużo sklepów, że człowiek traci rachubę. Pojawiają się i znikają. Jednakże sklepów pracujących nieprzerwanie od ponad 5-ciu lat jest tylko kilka.

Jakie działania marketingowe są najbardziej skuteczne w Twoim sklepie/w przypadku tego asortymentu?

Najbardziej skuteczne są z pewnością działania SEO i media społecznościowe. Działania takie prowadzone przez firmy zewnętrzne są dosyć kosztowne. W przypadku takiej branży jak bielizna koszt jest wysoki ze względu na dużą konkurencję.

Gdybyś miała teraz robić swój e-sklep, to co zrobiłabyś inaczej?

Na pewno warto znaleźć sobie jakąś niszę na produkty, których na rynku jest niewiele i jest na nie pobyt. Czy zdecydowałabym się ponownie na bieliznę – tego nie wiem. Być może, ale chyba starałabym się bardziej ukierunkować.

Jak wygląda proces składania zamówień?

W naszym sklepie Klienci nie czekają długo na towar. Z reguły od 1 do maksymalnie 7 dni.
To, czego nie mamy akurat na stanie, sprowadzamy bardzo szybko z hurtowni. W przypadku naszej branży nie zdarzają się raczej zamówienia niestandardowe.

Jaki odsetek zamówień pochodzi od klientów z zagranicy?

Staramy się realizować zamówienia z Europy. Mamy stałych klientów np. w Danii. Nie wysyłamy towaru poza Unię Europejską. Chociaż świat staje się coraz mniejszy, a usługi transportowe tańsze, więc kto wie być może zrealizujemy niedługo zamówienie np. do Zjednoczonych Emiratów Arabskich – niech poznają jak piękna jest Polska bielizna.

 

fotoAnna Bazyluk – jej największą „miłością” jest ogólnie pojęty rynek nieruchomości. Kształciła się między innymi w Wyższej Szkole Gospodarowania Nieruchomościami i przez jakiś czas była zawodowo związana z tą branżą, bardzo mile wspominając ten okres. Pasjonuje ją także architektura i dekoracja wnętrz. Ma wyobraźnię przestrzenną i już na etapie deweloperskim wyobraża sobie ostateczny kształt i wygląd wnętrza. Swoje życie zawodowe związała jednak z mediami, w których 16 lat pracuje. Właścicielka sklepów dorianna.pl, Lamore.pl.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Klauzule niedozwolone w regulaminach sklepów internetowych – grudzień 2013 i styczeń 2014

uokik-logoGrudzień, styczeń i początek lutego w zasadzie nie przyniosły żadnych niespodziewanych zapisów w rejestrze klauzul niedozwolonych, który prowadzi UOKiK. Nowe wpisy dotyczącą dobrze znanych tematów związanych z siedzibą sądu czy zwrotem kosztów płatności przy odstąpieniu od umowy. Dzięki naszym produktom – Regulaminy dla sklepów internetowych – ciągle sprawdzamy dla Was rejestr klauzul niedozwolonych i przedstawiamy regularne zestawienia na ten temat.

Należy mieć jednak świadomość, że najpóźniej 13 czerwca wejdą w życie przepisu ujednolicające prawa konsumenta dokonującego internetowego zakupu na terenie Unii Europejskiej. Wydłużony zostanie okres prawa do odstąpienia od umowy (z 10 do 14 dni) i warunkowo zostaną nim objęte produkty cyfrowe (nawet te użyte!). Sprzedający będzie zobligowany do znacznie szerszego i dokładniejszego informowania konsumenta o jego prawach. Uporządkowanych zostanie szereg kwestii, które do tej pory były przedmiotem sporów np. zasady rozliczania kosztów dostawy przy odstąpieniu od umowy.

Niezależnie, czy zmiany te ocenimy jako pozytywne, czy negatywne, nie ulega wątpliwości, że koniecznym będzie dostosowanie się do nich już w dniu ich wejścia w życie. Nowe przepisy skutkować będą nową falą pozwów, gdyż tego typu zmiana nie obędzie się bez wątpliwości i nietrafnych interpretacji.

Nasi prawnicy kończą już opracowywać regulamin zgodny z najnowszymi wytycznymi, który po pozytywnej weryfikacji w dniu opublikowaniu tekstu ustawy, będzie dostępny dla osób posiadających nasz regulamin jako aktualizacja 5.0.

Tymczasem zapraszamy do zapoznania się z najnowszym zestawieniem klauzul niedozwolonych, które obejmuje grudzień 2013 i styczeń 2014 roku.

Zaznaczone na czerwono zapisy naruszają prawa klienta, gdyż zawierają zastrzeżenia i rozwiązania mniej korzystne niż uregulowania ustawowe. Na zielono oznaczyliśmy nasze porady odnośnie klauzul.

Dane techniczne, opisy i zdjęcia

„Pomimo dołożenia wszelkich starań, aby publikowane informacje były aktualne, nie gwarantujemy, że nie zawierają one uchybień lub błędów, które nie mogą być jednak podstawą do roszczeń.

„Mimo dołożenia wszelkich starań nie gwarantujemy, że publikowane dane produktów nie zawierają uchybień lub błędów, które nie mogą jednak być podstawą roszczeń.

„(…) Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do ewentualnych błędów.

Warto zapamiętać:

  • nie możemy zastrzegać prawa do błędu w opisie;
  • nie możemy zastrzegać prawa do błędu w danych technicznych;
  • nie możemy zastrzegać prawa do różnic pomiędzy zdjęciami, a sprzedawanym produktem;
  • nie możemy wyłączyć odpowiedzialności za powyższe błędy w regulaminie;
  • w przypadku błędu klient ma prawo nie do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni, a roszczenie ze względu na niezgodność towaru z umową.

 

Masz już dość sprawdzania klauzul niedozwolonych?

  • Chcesz mieć bezpieczny i sprawdzony przez prawników regulamin w swoim sklepie internetowym?
  • Nie chcesz być pozwany do UOKiK za klauzule niedozwolone?
  • Nie stać Cię na usługę prawnika za 2 tysiące złotych?

Jeśli cztery razy odpowiadasz „tak”, to eKomercyjnie.pl przygotowało dla Ciebie
Wzór regulaminu sklepu internetowego »


Dostawa czas i odpowiedzialność

„Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne towaru powstałe podczas przewozu.

„Właściciel internetowego [XXX] nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowe dostarczenie przesyłki przez firmę kurierską lub Pocztę Polską.”

„W przypadku reklamacji związanych z uszkodzeniami przesyłki, które powstały podczas transportu, rozpatrywane będą wyłącznie reklamacje potwierdzone protokołem szkodowym potwierdzonym przez przewoźnika przesyłki (Pocztę Polską lub kuriera).”

„Jeżeli po otrzymaniu towaru kupujący znajdzie w nim wady techniczne lub uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien w obecności kuriera spisać protokół szkody, w którym ujęta będzie data, godzina doręczenia oraz opis uszkodzeń lub zauważonych braków. Wymiana produktu na nowy możliwa jest tylko na podstawie spisanego protokołu.

„Wszystkie paczki są zabezpieczone z taką samą jak produkty z innych kategorii, jednak nie bierzemy odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia powstałe w transporcie z racji tego iż są to ostatnie egzemplarze.

„W przypadku gdy zawartość paczki zostanie uszkodzona w transporcie reklamacje uwzględniamy wyłącznie z protokołem szkody sporządzonym przez kuriera.

Warto zapamiętać:

  • nie możemy domagać się spisania protokołu szkody;
  • nie możemy uzależniać przyjęcia reklamacji od przedstawienia protokołu szkody;
  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności za czas dostawy;
  • nie możemy zastrzegać, ani ograniczać naszej odpowiedzialności za szkodę powstałą do momentu wydania/dostarczenia przesyłki klientowi.

Reklamacje i zwroty

Zwrot produktów przez Klienta jest możliwy wyłącznie wtedy, gdy produkt nie był używany. Zwracane przez Klienta produkty muszą być kompletne, jeśli były zabezpieczone fabrycznie przed otwarciem nie mogą być zwrócone po zdjęciu folii, usunięciu zabezpieczeń, zniszczeniu pudełka. Płyty CD, płyty DVD, kasety MC muszą być zwracane w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu tj. z oryginalną nie usuniętą folią i niezniszczonym pudełkiem.”

„Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej cenie towaru. Koszt dostawy…. nie podlega zwrotowi.

Warto zapamiętać:

  • nie możemy potrącać kosztów manipulacyjnych;
  • nie możemy wymagać dołączenia dowodu zakupu (paragon/faktura/rachunek);
  • nie możemy domagać się spełnienia innych warunków niż ustawowe np. numeru RMA
  • koszt dostawy ulega zwrotowi w takim zakresie w jakim zmieniła się po odstąpieniu treść umowy;
  • nie możemy wymagać zwrotu w oryginalnym opakowaniu;
  • nie możemy wymagać zwrotu produktu nieużywanego – produkt może nosić normalne ślady zużycia;
  • nie ograniczać prawa do reklamacji lub ograniczaj swojej odpowiedzialności/udziału w procesie reklamacji;
  • nie możemy wydłużać ustawowych terminów;
  • nie kreować dla siebie praw naruszających prawa konsumenta;

UWAGA! Zwracany nie może być jednak produkt, który powinien być zwrócony w ramach reklamacji.


Sąd właściwy dla sporu

„Sądem właściwym do rozpatrywania ewentualnych reklamacji, sporów itp. jest Sąd właściwy Sprzedającego w Pabianicach.”

„W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania kwestii spornych rozpatruje je sąd właściwy dla siedziby Sklepu.”

„Spory dotyczące wykonania umowy sprzedaży, które nie zostaną rozwiązane polubownie, rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla [XXX].”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy w jakikolwiek sposób zastrzegać określonej właściwości sądu;
  • sądem właściwym jest zawsze sąd właściwy rzeczowo i miejscowo dla rozstrzygnięcia sporu.

Zmiana regulaminu lub istotnych elementów umowy

„Składając zamówienie Klient jednocześnie potwierdza, że zapoznał się z regulaminem sklepu i go akceptuje.”

„Zastrzegamy sobie prawo do zmian w naszej polityce prywatności. Osoby odwiedzające nasz sklep obowiązuje zawsze aktualnie obowiązująca jej wersja, dostępna na tej stronie.”

„Właściciel internetowego [XXX] zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w niniejszym regulaminie bez konieczności powiadamiania użytkowników. Odwiedzający naszą witrynę użytkownik akceptuje aktualne postanowienia Regulaminu, powinien zatem co jakiś czas sprawdzać Regulamin.”

Warto zapamiętać:

  • nie możemy zmieniać postanowień i zasad „gry” w trakcie „gry”;
  • nie możemy zastrzegać prawa do zmian w regulaminie bez przedstawienia mechanizmu zmiany nie naruszającego praw nabytych klientów.

? czyli inne lub dziwne zapisy

„W przypadku nieodebrania przesyłki za pobraniem Klient zostanie obciążony kosztami przesyłki, kosztami przesyłki zwrotnej oraz opłatą karną w wysokości 500 pln związaną z dodatkową obsługą zamówienia (opłata windykacyjna).

Warto zapamiętać:

  • należy poświęcić szczególną uwagę momentowi zawarcia umowy, gdyż z chwilą zawarcia umowy prawa i obowiązki stron są dokładnie uregulowane w obowiązujących przepisach;
  • złożenie zamówienia jest złożeniem zamówienia, a nie akceptacją regulaminu, czy zgoda na otrzymywanie informacji handlowych (na to należy odebrać osobne zgody).

UWAGA! Regulamin nie jest miejscem do umieszczania w nim wszystkiego co nam do głowy wpadnie! W regulaminie powinno znajdować się prawem przewidziane minimum i nic więcej.

 

Masz już dość sprawdzania klauzul niedozwolonych?

  • Chcesz mieć bezpieczny i sprawdzony przez prawników regulamin w swoim sklepie internetowym?
  • Nie chcesz być pozwany do UOKiK za klauzule niedozwolone?
  • Nie stać Cię na usługę prawnika za 2 tysiące złotych?

Jeśli cztery razy odpowiadasz „tak”, to eKomercyjnie.pl przygotowało dla Ciebie
Wzór regulaminu sklepu internetowego »

Autor wpisu

Tagi

2 komentarzy do tekstu

  1. Katarzyna K.

    Witam,
    proszę o wyjaśnienie tematu „Składając zamówienie Klient jednocześnie potwierdza, że zapoznał się z regulaminem sklepu i go akceptuje.” Klient nie musi potwierdzać zapoznania się z regulaminem sklepu?

    Odpowiedz ↓

    1. Niektóre z tych paragrafów jest niezrozumiała, nie tylko ten o którym napisałaś.
      Nie rozumiem tego „nie możemy wymagać dołączenia dowodu zakupu (paragon/faktura/rachunek);”
      W takim razie, na jakiej podstawie zidentyfikuje, to że dany towar był kupiony w moim sklepie?

      Bardzo dobrze, że walczy się z klauzulami niedozwolonymi, ale powinno robić się to z głową. Źle stworzone prawo pozwala na nadużycia czy to przez sklepy czy też przez klientów.

      Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)