eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

Najpopularniejsze witryny ecommerce w Polsce (luty 2011)

Zapraszam do przejrzenia kolejnego zestawienia dwudziestu najpopularniejszych stron ecommerce w Polsce w lutym 2011 roku. Wyniki pochodzą oczywiście z badania Megapanel PBI/Gemius, a dla lepszego rozeznania przygotowałem też oddzielne listy dla najpopularniejszych polskich sklepów, porównywarek oraz pozostałych stron (aukcje i inne).

Wygląda na to, że Groupon już na stałe awansował na drugie miejsce wszystkich ecommerce’owych stron w Polsce, tuż za Allegro. Znacznie zwiększył też dystans nad swoim rywalem – Gruper.pl (różnica wynosi aż 2,2 mln użytkowników w skali miesiąca!).

Warto też zwrócić uwagę na wysokie miejsca porównywarki Okazje.info, serwisów z grupy Spolecznosci.pl (w tym np. Szafa.pl) oraz ArchiwumAllegro.pl. Najpopularniejszym sklepem internetowym jest obecnie BonPrix. Za nim są kolejno: Euro.com.pl, Merlin.pl i Empik.com.

Zapraszam do zapoznania się z poszczególnymi zestawieniami:

Top 20 najpopularniejszych witryn ecommerce w Polsce (luty 2011):

  1. Grupa Allegro – E-commerce (11 471 915 użytkowników)
  2. Groupon.pl (3 021 248 użytkowników)
  3. Nokaut.pl (2 609 850 użytkowników)
  4. Okazje.info.pl (1 978 648 użytkowników)
  5. Grupa Społeczności.pl – E-commerce (1 979 676 użytkowników)
  6. ArchiwumAllegro.pl (1 958 823 użytkowników)
  7. Grupa Onet.pl – E-commerce (1 945 720 użytkowników)
  8. BonPrix.pl (1 786 625 użytkowników)
  9. Aukcjoner.pl (1 742 518 użytkowników)
  10. Skąpiec.pl (1 490 278 użytkowników)
  11. Euro.com.pl (1 375 733 użytkowników)
  12. Merlin.pl (1 287 005 użytkowników)
  13. Grupa eBay (1 219 871 użytkowników)
  14. Empik.com (953 868 użytkowników)
  15. Doz.pl (952 102 użytkowników)
  16. Grupa o2.pl – E-commerce (937 486 użytkowników)
  17. Grupa Wirtualna Polska – E-commerce (933 515 użytkowników)
  18. Grupa RD – E-commerce (878 996 użytkowników)
  19. Twenga.pl (849 054 użytkowników)
  20. Gruper.pl (811 872 użytkowników)

Najpopularniejsze sklepy internetowe w Polsce (luty 2011):

  • BonPrix.pl
  • Euro.com.pl
  • Merlin.pl
  • Empik.com
  • Doz.pl

Najpopularniejsze porównywarki cen w Polsce (luty 2011):

  • Ceneo.pl (Grupa Allegro)
  • Nokaut.pl
  • Okazje.info.pl
  • Skapiec.pl
  • Radar.pl (Grupa o2.pl – E-commerce)
  • Tanio.pl (Grupa WP.pl – E-commerce)
  • Twenga.pl

Najpopularniejsze serwisy ecommerce pozostałe (serwisy aukcyjne i inne, luty 2011):

  • Allegro.pl
  • Groupon.pl
  • Świstak.pl / Szafa.pl (Grupa Społeczności.pl – E-commerce)
  • Archiwumallegro.pl
  • Aukcjoner.pl
  • eBay.com
  • Gruper.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

ShopCamp 2.4 Sopot – wszystkie prezentacje w jednym miejscu

Zapraszam do przejrzenia wszystkich prezentacji z ShopCampu w Sopocie, który odbył się w ostatnią sobotę (16 kwietnia). To było już dziewiąte z kolei (i jak się dowiedziałem przedostatnie w drugiej serii) spotkanie właścicieli sklepów internetowych oraz osób zainteresowanych ecommerce.

Łukasz Brzeziński, ilogic.pl: „Nettbutikk, czyli jak się robi e-commerce w Norwegii”:

Michał Laskowski, UG, autor bloga laskowski.edu.pl: „Społecznościowe kanały sprzedaży”:

Marta Laskowska, Personal PR: „Jak nas widzi klient w social media?”:

Radosław Kreft, zoom360.pl: „1 obraz – 100 słów, zdjęcia obrotowe w e-commerce”:

Dodatkowo w trakcie imprezy odbyło się rozdanie nagród w konkursie na sklep roku zorganizowanym przez platformę SklepyFirmowe.pl:

Kilka firm zaprezentowało również swoje produkty i usługi w sekcji ShopCamp Arena – tutaj znajdziecie pozostałe materiały.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Trusted Shops po restarcie w Polsce – Groupon, IAI, Presto w gronie partnerów

Dawno temu, bo aż 1 października poprzedniego roku, informowałem was o wejściu na polski rynek systemu certyfikacji sklepów internetowych Trusted Shops. Usługa pojawiła się online, jednak niespodziewanie szybko zniknęła z radarów e-sprzedawców. Od dzisiaj ma się to jednak zmienić.

Na konferencji prasowej polskiego oddziału Trusted Shops dowiedziałem się, czym firma zajmowała się przez ostatnie miesiące i jakie ma plany na najbliższą przyszłość.

Nie chcę powtarzać całej informacji prasowej opublikowanej z tej okazji (znajdziecie ją tutaj), dlatego ograniczę się do wypunktowania najważniejszych rzeczy:

  • odznaka i ubezpieczenie Trusted Shops pojawiają się na początku maja na stronach polskiego Groupona (3,2 mln użytkowników w styczniu 2011 roku według Megapanel PBI/Gemius, drugie miejsce w kategorii ecommerce w Polsce za Allegro)
  • IAI-Shop.com jako pierwsza platforma sklepowa w pełni zintegrowała się z Trusted Shops, dzięki czemu sprzedawcy będą mogli szybko wdrożyć tę usługę
  • Niedługo TS niedługo pojawi się także dla firm korzystających z Tradoro oraz SOTE
  • Jednym z pierwszych sklepów, które posiadają certyfikat TS i pomyślnie przeszły wymagający audyt jest Sklep-Presto.pl (zobaczcie sami, jak to działa i wygląda)
  • Trusted Shops ma już ponad 9 tys. klientów w całej Europie (głównie w Niemczech), zaś około tysiąca sklepów znajduje się obecne w procesie audytowania

Kwestie związane z bezpieczeństwem danych osobowych i potwierdzoną rzetelnością sprzedawcy są bardzo istotne podczas zakupów online. Trusted Shops ma zatem spore szanse na to, aby skutecznie wbić się pomiędzy klientów a sklepy internetowe – obu stronom transakcji oferuje bowiem udogodnienia w stylu dodatkowego ubezpieczenia, gwarancji zwrotu pieniędzy, wystawiania opinii, czy analizy problematycznych spraw.

Tym, co niekoniecznie może spodobać się rodzimym sprzedawcom jest cena usługi, uzależniona m.in. od wysokości obrotów (opłaty za pełny pakiet zaczynają się od 299 zł na miesiąc i rosną do 1499 zł przy przychodach na poziomie 6 mln zł i więcej).

Omawiana firma skutecznie wykorzystała czas, kiedy w mediach było o niej cicho. Dzięki współpracy z Grouponem dość szybko w głowach internetowych klientów zacznie pojawiać się odznaka Trusted Shops, która będzie gwarancją udanych zakupów (w skrócie). Wtedy konsumenci zaczną szukać tego znaczka na stronach sklepów…

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)