eKomercyjnie.pl

Nowa Szafa.pl

Szafa.pl, czołowy w polskim internecie serwis społecznościowo-modowy, przewietrzył „swoje wnętrza”. Od kilku dni szafiarki korzystają z serwisu w nowym layoucie – „Szafy Glamour”. Wraz z wyglądem strony, odświeżony został też logotyp serwisu.

Decyzja o zmianie wyglądu serwisu dorastała w zespole Szafa.pl od dłuższego czasu: „Szafa.pl potrzebowała odświeżenia, redesignu. Pracę nad serwisem rozpoczęliśmy od researchu wśród naszych harduser’ek, chcieliśmy bowiem stworzyć serwis przyjazny użytkowniczkom. W kolejnym etapie wytypowaliśmy grupę fokusową, która na bieżąco konsultowała wszystkie zmiany. Jednak z lekkimi obawami podchodziliśmy do tej, jakby nie było, dużej zmiany. Aby upewnić się, że zmiana zostanie dobrze odebrana, oddaliśmy wybranej grupie użytkowniczek wersję testową ‚nowej szafy’. Już po pierwszych opiniach upewniliśmy się, że zmiany na pewno będą na lepsze!” – mówi Andrzej Domagała, prezes zarządu Szafa.pl Sp. z o.o.

Potwierdzają to też pierwsze opinie zebrane z fanpage’a Szafa.pl na Facebook.com (link).

„Opinie zadowolonych użytkowniczek to dla nas powód do dumy oraz dowód słuszności zmian. Mamy serwis nie tylko o modzie, ale i modny!”
- kontynuuje Domagała. „Serwis zawsze był tworzony dla użytkowników i przede wszystkim z nimi. Nic się w tej relacji nie mogło zmienić.”

Nie zabrakło też opinii użytkowniczek, którym nowy layout nie przypadł do gustu z myślą o nich serwis przygotował miłą niespodziankę: możliwość łatwego powrotu do starej ‚skórki’, która teraz znajduje się pod adresem stara.szafa.pl. Jak zapowiadają twórcy serwisu to nie koniec zmian: wkrótce oddane zostaną nowe funkcjonalności oraz alternatywna skórka, utrzymana w odmiennej tonacji kolorystycznej.

Szafa.pl to wiodący serwis społecznościowy o charakterze e-commerce, w którym zarejestrowanych jest już ponad pół miliona kont. W czerwcu 2011r. serwis Szafa.pl odwiedziło 1077504 użytkowników (RU), którzy wygenerowali przeszło 53 miliony odsłon (wg Megapanel PBI/Gemius).

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Salesbooster ma zwiększyć sprzedaż w sklepach internetowych

Afilo wraz z firmą Quartic z Grupy Divante opracowały innowacyjny produkt, pozwalający na zwiększenie sprzedaży w sklepach internetowych – Salesbooster. Jest połączeniem możliwości inteligentnego systemu personalizowanych rekomendacji dla e-biznesu Quartic oraz technologii retargetingu reklam internetowych, którą dostarcza Afilo.

Salesbooster to produkt skierowany przede wszystkim do dużych i średnich sklepów internetowych. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych algorytmów eksploracji danych (data mining) i sztucznej inteligencji, system gromadzi i analizuje informacje o zachowaniach użytkowników sklepu internetowego, identyfikuje ich potrzeby oraz preferencje zakupowe. Na tej podstawie tworzy indywidualne rekomendacje dla każdego klienta. Afilo zaś „oznacza” użytkowników sklepu, a następnie emituje im reklamy na innych stronach internetowych, których treść jest indywidualnie dopasowana do historii poruszania się danej osoby po sklepie.

Blisko 98 % użytkowników opuszcza sklep internetowy nie dokonując zakupu. Salesbooster pomaga odnaleźć ich w sieci, zainteresować ponownie ofertą sklepu i przekonać do zakupu – wyjaśnia Adam Dyba z Afilo.

Od pewnego czasu poszukiwaliśmy silnego partnera z branży reklamowej, z którym moglibyśmy zaproponować na rynku e-commerce nową usługę, polegającą na wykorzystaniu personalizowanych rekomendacji i systemu Quartic w reklamie internetowej. Synergia działań i wykorzystanie możliwości Quartic i Afilo, umożliwi zbudowanie bardzo skutecznego produktu, który pomoże naszym Klientom zwiększyć sprzedaż i wyznaczy nowy standard na rynku– mówi Paweł Wyborski, prezes zarządu Quartic.

Reklamy generowane przez Salesbooster są personalizowane w czasie rzeczywistym i dostosowane do potrzeb konkretnego użytkownika. Kreacje tworzone są z gotowych elementów, dobieranych na podstawie danych z systemu. Dodatkowo są optymalizowane pod względem generowanych konwersji. System pozwala na sterowanie zawartością reklam. Wyklucza na przykład produkty, które użytkownik już widział, albo kupił. Rekomenduje mu natomiast produkty podobne do ostatnio oglądanych oraz produkty komplementarne do zakupionych, inspirując go do zakupów. W systemie dostępnych jest wiele strategii personalizacji reklamy, w wybór odpowiedniej zależy od specyfiki danego biznesu.

Salesbooster został wprowadzony na rynek 21 września 2011. Produkt sprzedaje Afilo we współpracy z Quartic. Oferta dostępna jest w podstawowym modelu rozliczeń – CPC (cost per click). Po okresie testowym możliwe jest przejście na rozliczanie w modelu cost per sale.

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Pozycjonowanie i optymalizacja stron www: Dobór fraz i słów kluczowych przez Google Keyword Tool

Poniższy tekst to fragment najnowszego, trzeciego już wydania książki Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie III autorstwa Bartosza Danowskiego i Michała Makaruka, która ostatnio ukazała się nakładem wydawnictwa Helion.pl.

Przystępując do pozycjonowania strony, w pierwszej kolejności musisz zadbać o to, aby wybrać odpowiednie frazy i słowa kluczowe. Krótko mówiąc, musisz postawić się w roli osoby poszukującej treści, które oferujesz na swojej stronie, i wybrać słowa najlepiej oddające jej zawartość. Dobór fraz i słów kluczowych to nie wszystko — trzeba jeszcze odpowiednio rozmieścić wybrane słowa kluczowe w treści strony i kodzie dokumentu.

Dobór słów

Prowadzenie serwisu internetowego polega również na wypracowaniu sobie jak największej liczby wartościowych odwiedzin. Wartościowy odwiedzający to taki, który wszedł na naszą stronę w określonym celu i znalazł na niej to, czego szukał. Weźmy jako przykład stronę http://www.zamking.pl i jej ofertę. Jeżeli odwiedzający wchodzi na stronę w poszukiwaniu suwaka do spodni, a znajduje dmuchane zamki we wszystkich kolorach tęczy, to nie można uznać tej wizyty za wartościową. Taki odwiedzający albo zamknie okno przeglądarki, albo cofnie się do wyników wyszukiwania i otworzy inną stronę, albo zada inne pytanie.

Myśl jak potencjalny gość, a nie jak właściciel strony

Wielu właścicieli stron internetowych zazwyczaj nie potrafi obiektywnie spojrzeć na własny serwis, a tym bardziej na dobór słów kluczowych. Przy ustalaniu słów kluczowych, na które strona ma być pozycjonowana, musimy się zastanowić, w jaki sposób naszej strony będzie szukał statystyczny internauta. Wiadomo, że hasła wpisywane przez ludzi w wyszukiwarkach często różnią się od tych, które nam przychodzą na myśl. Bardzo często są to duże, opisowe zapytania, których się nawet nie spodziewamy, np. „jak samemu złożyć komputer”. Dlatego trzeba koniecznie postawić się w roli internauty, a nie twórcy strony, i zastanowić się, jak można by szukać informacji zawartych na danej stronie.

Dobrym sposobem na zorientowanie się w nawykach osób szukających jest zapytanie znajomych czy członków rodziny o to, co by wpisali w wyszukiwarkę w celu znalezienia danych informacji. Pamiętaj o zapisywaniu każdego hasła, które usłyszysz.

Możesz stworzyć odpowiednią listę w arkuszu kalkulacyjnym, a następnie dokładnie ją przeanalizować. Zapisuj wszystkie słowa i frazy, które przyjdą Ci do głowy. Naszym zdaniem lepiej mieć więcej słów i wybrać najbardziej odpowiednie, niż mieć ich za mało.

Skorzystaj z rankingów najczęściej wyszukiwanych haseł

W sieci dostępnych jest kilka narzędzi zbierających słowa kluczowe. Dzięki nim można dowiedzieć się, jakie słowa ludzie najczęściej wpisują w wyszukiwarki, i, co ważniejsze, rozpoznać hasła podobne do naszych. Omówimy tutaj tylko niektóre z nich, te najbardziej popularne (w sieci jest ich dużo więcej).

Google Keyword Tool

Wyszukiwarka Google udostępnia narzędzie, które przedstawia nam propozycje słów kluczowych dla usługi AdWords. Można jednak z tego narzędzia korzystać, nie mając konta Google AdWords, zatem doskonale nadaje się ono do tworzenia własnej listy słów i fraz.

Google Keyword Tool jest prawdopodobnie najlepszym narzędziem służącym do doboru słów kluczowych, ponieważ zawiera wiele przydatnych funkcji i zwraca nawet 200 wyników. Warto nadmienić, że rozwiązanie udostępnione przez Google doskonale współpracuje z polskimi stronami i komunikuje się z użytkownikiem w języku polskim.

Po otwarciu strony https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal widzimy krótki opis narzędzia. Szczególną uwagę należy zwrócić na ostatnią linijkę opisu, która informuje o dopasowaniu wyników do danego kraju.

Dopasowanie wyników do danego kraju i języka jest bardzo przydatne, zwłaszcza jeżeli słowa kluczowe są identyczne w różnych językach, a serwis jest adresowany akurat do internautów z Polski. Przykładami takich słów mogą być: „Google”, „Microsoft”, „Windows” itp.

Jeżeli klikniemy znaczki X obok zdefiniowanych lokalizacji i języka, to wybór zostanie usunięty i zastąpiony przez wszystkie. Możemy zmienić dopasowanie kraju i języka, klikając odnośnik Opcje zaawansowane.

Pojawiają się dwie ramki wyboru: w górnej możemy wybrać lokalizację, a w dolnej język. Można zaznaczyć opcję Wszystkie kraje lub Wszystkie języki albo wybrać z listy interesujący nas kraj oraz język. Można też wybrać kilka języków, zaznaczając je lewym przyciskiem myszy z wciśniętym klawiszem Ctrl. Powyżej widać wskazane języki: angielski, japoński, niemiecki oraz portugalski w Brazylii.

W Opcjach zaawansowanych możemy również ustalić, czy chcemy otrzymać propozycje treści dla dorosłych, czy nie.

Kolejną zaawansowaną opcją jest wybór urządzeń, dla których chcemy otrzymać propozycje słów i statystyki. Na potrzeby pozycjonowania najbardziej nadaje się opcja domyślna, czyli Komputery stacjonarne i laptopy. Pozostałe opcje to: Wszystkie urządzenia przenośne, Urządzenia przenośne WAP, Urządzenia przenośne wyposażone w przeglądarki internetowe z pełną funkcjonalnością.

Ostatni w Opcjach zaawansowanych jest Filtr słów kluczowych. Dzięki ustawieniu filtrów możemy zawęzić propozycje i uzyskać jakościowo lepsze słowa kluczowe. Do wyboru mamy tu: Udział w reklamach, Miesięczne wyszukiwania — lokalnie, Miesięczne wyszukiwania — globalnie, Konkurencja, Udział w wyszukiwaniach oraz Szacowany średni CPC. Możemy ustawić kilka filtrów, klikając link Dodaj kolejny.

W tabeli możemy zobaczyć, jak różnią się wyniki dla hasła microsoft w zależności od kraju i języka.

Kraj: Polska, Język: polski Kraj: USA, Język: angielski
microsoft
microsoft word 2007 pobierz
pobierz microsoft word 2007
microsoft word 2003 pobierz za darmo
microsoft word 2007 do pobrania
microsoft word pobierz 2007
microsoft word 2007 pobierz za darmo
microsoft word 2007 pl download
microsoft word 2007 download za darmo
microsoft word 2007 program
microsoft
microsoft updates
microsoft word trial
free microsoft word trial
microsoft office
free microsoft word
free microsoft word 2007
free trial microsoft word
microsoft 2007 free trial
microsoft word 2007 product key

Jak widać, są duże różnice w hasłach wpisywanych w różnych krajach i językach. Podane wyniki zebrano przy wyłączonej opcji Wyświetl tylko propozycje ściśle powiązane z moimi wyszukiwanymi hasłami. Jeżeli zaznaczymy tę opcję, otrzymane wyniki będą zawierały w sobie słowo, które wpisaliśmy. Różnica między wynikami z włączoną i wyłączoną tą opcją dla hasła informatyka jest widoczna w kolejnej tabeli:

Opcja włączona Opcja wyłączona
informatyka
algorytmy informatyka
informatyka europejczyka helion
informatyka i ekonometria
praktyki informatyka
informatyka szczecin
informatyka stosowana
informatyka europejczyka
informatyka europejczyka gimnazjum
matura informatyka 2010
informatyka
co to jest informatyka
informatyka europejczyka
informatyka warszawa
technologia informacyjna
algorytmy informatyka
informatyka europejczyka helion
informatyka śledcza
matura informatyka
informatyka stosowana

Wynik piąty w hasłach z wyłączoną opcją, czyli technologia informacyjna, nie zawiera słowa informatyka, tylko jego pochodną. W przypadku włączonej opcji wszystkie propozycje zawierają słowo, o które pytaliśmy. Poza tym przykładem widać też różnice w samych hasłach, dlatego warto sprawdzać zawsze propozycje z obiema opcjami.

Omawiane narzędzie pozwala jeszcze na wyświetlanie:

  • konkurencji reklamodawcy,
  • przybliżonej liczby wyszukiwań miesięcznie (średnia z 12 miesięcy),
  • prognozowanej pozycji reklamy,
  • udziału w reklamach,
  • udziału w wyszukiwaniach.

Oczywiście nie wszystkie wymienione powyżej możliwości przydają się podczas tworzenia własnej listy słów kluczowych. Nie zmienia to jednak faktu, że narzędzie Google stanowi nieodzowne wyposażenie każdego, kto poważnie myśli o pozycjonowaniu strony.

Poniżej znajdziecie przykładowe propozycje słów kluczowych dla hasła pozycjonowanie w domyślnym zestawie wyświetlanych opcji. Należy pamiętać o tym, że haseł można wprowadzać więcej. Jeżeli dysponujemy już jakąś listą haseł, to każde z nich można wpisać w osobnej linijce w polu zapytania i otrzymamy propozycje uwzględniające wszystkie hasła.

Domyślny zestaw opcji zawiera następujące kolumny: Słowa kluczowe, Konkurencja, Miesięczne wyszukiwania — globalnie oraz Miesięczne wyszukiwania — lokalnie.

Konkurencja reklamodawcy pokazuje nam skalę konkurencyjności reklam dotyczących danego hasła. Przy ustawieniu myszki nad paskiem w tej kolumnie pojawi się chmurka określająca konkurencję reklamodawcy jako: Duża konkurencja, Średnia konkurencja lub Niska konkurencja. Opcja Miesięczne wyszukiwania — globalnie pozwala dowiedzieć się, jak często dane hasło jest wyszukiwane przez internautów korzystających z wyszukiwarki Google, natomiast Miesięcznie wyszukiwania — lokalnie zawęża ten wynik do ustawień kraju i języka, o ile takie wprowadziliśmy.

Poza domyślnymi opcjami, w pozyskiwaniu słów kluczowych przydaje się opcja Trendy intensywności wyszukiwania.

Kolejną funkcją Google Keyword Tool jest wyszukiwanie potencjalnych słów kluczowych poprzez analizę danej strony. Korzystanie z tej funkcji jest bardzo proste. W górnej części strony znajdują się dwie ramki: jedna z nich to Słowo lub wyrażenie, gdzie wpisujemy słowa kluczowe, a druga to Witryna, gdzie wpisujemy adres strony, co zaznaczyliśmy czarnym obramowaniem:

Uzyskiwane wyniki są przedstawione w takiej samej formie jak propozycje dla słów kluczowych.

Głównym celem, dla którego Google udostępnia opisane tutaj narzędzie, jest ułatwienie tworzenia kampanii reklamowych w AdWords. Dzięki dodaniu słów kluczowych — opcja Dodaj słowa kluczowe — można później przejść do tworzenia kampanii reklamowej z tymi słowami.

Na uwagę zasługuje również fakt, że możliwy jest eksport wyników do formatu tekstowego albo CSV (na potrzeby Excela) lub prognozowanie ruchu w sieci wyszukiwania. Te opcje są dostępne na pasku nad propozycjami haseł, co przedstawia obramowanie na kolejnym zrzucie:

Na koniec przypominamy, że narzędzie Google Keyword Tool jest dostępne pod tym adresem.

Powyższy tekst pochodzi z książki „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie III. Książkę można kupić w księgarni Helion.pl (link). Podczas składania zamówienia użyjcie kodu ekomercyjnie, aby otrzymać 10 zł zniżki.

 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)