eKomercyjnie.pl

Nowe funkcjonalności platformy Sotrender

Narzędzie Sotrender, umożliwiające analizę, raportowanie i optymalizację działań marek na Facebooku, zostało wzbogacone o nowe funkcjonalności: zaawansowaną obsługę fanpage’ów międzynarodowych, targetowanych na kraje, integrację z panelem Facebook Insights, większe możliwości administracji kontem firmowym – oraz płatności internetowe poprzez system PayLane.

Strony międzynarodowe

Najnowsze rozszerzenia Sotrendera umożliwiają m.in. dokładne analizy aktywności i zaangażowania na międzynarodowych profilach firm, gdzie treści są targetowane na poszczególne kraje. W oparciu o autorski algorytm dostarczamy dane o najbardziej zaangażowanych użytkownikach czy też najatrakcyjniejszych treściach z danego kraju. Rozwiązanie to było testowane z administratorami takich międzynarodowych marek, jak: Carlsberg, Bacardi czy Mattel.

Ponadto, dzięki zintegrowaniu statystyk Sotrendera z danymi Facebook Insights, wszystkie niezbędne informacje o monitorowanych fanpage’ach są teraz widoczne w jednym miejscu – bez konieczności wychodzenia z platformy Sotrender.

Sotrender

Większe możliwości administracji konta

Firmy korzystające z narzędzia Sotrender mogą od dzisiaj na bieżąco administrować swoim kontem, w tym śledzić historię dokonywanych zmian, dodawać nowe strony czy nowych użytkowników panelu i przypisywać im określone uprawnienia. To usprawnienie jest przewidziane przede wszystkim dla dużych firm, agencji i domów mediowych, które śledzą wiele kampanii i różnicują dostęp dla zespołów pracujących nad poszczególnymi markami.

Płatności online

Dzięki współpracy z dostawcą usług płatności internetowych PayLane, Sotrender uruchamia dzisiaj opcję płatności kartami płatniczymi Visa, MasterCard i Maestro. Mając świadomość tego, iż zapewnienie bezpieczeństwa dokonywania płatności internetowych jest niezwykle ważne, autorzy narzędzia skorzystali z systemu płatniczego, który pozwala m.in. na zaawansowany proces weryfikacji kart kredytowych i debetowych.

Co istotne, PayLane wykorzystuje takie systemy zapobiegające próbom oszustwa jak: Address Veri-fication System (AVS), GeoIP oraz kody CVV2 i CVC2. Zarówno weryfikacja, jak i przetwarzanie płatności odbywają się w ramach jednej, kompleksowej usługi, bez dodatkowych przekierowań do systemów innych dostawców. Dzięki temu cały proces płatności przebiega szybciej, wyłącznie na stronie Sotrendera.

Z płatności kartami Visa, MasterCard lub Maestro mogą korzystać użytkownicy na całym świecie. Na chwilę obecną Sotrender analizuje aktywności na stronach na Facebooku dla klientów z 16 krajów.

Źródło: Sotrender

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Czy sklepom internetowym potrzebny jest PR?

Autorką poniższego artykułu jest Agnieszka Kuźma-Filipek, właścicielka agencji Lawenda Public Relations.

Firmy działające w Internecie z powodzeniem mogą realizować działania public relations, dzięki którym można promować biznes, docierać do klientów i opinii publicznej. Stosowanie tradycyjnych narzędzi PR pozwoli dotrzeć do odbiorcy, który funkcjonuje przecież w realnym świecie, sięga po tradycyjną prasę i słucha radia.

Definicji public relations można znaleźć wiele, dla mnie najbliższym określeniem istoty public relations jest takie zarządzanie informacją, aby móc zaistnieć w przestrzeni publicznej z przekazem o firmie, o tym co dla niej, jej klientów i kontrahentów jest ważne. PR to zarządzanie reputacją firmy, świadome dbanie o jej wizerunek.

Małym firmom często się wydaje, że nie mają potencjału komunikacyjnego i nie dzieje się nic na tyle ciekawego, co mogłoby zainteresować media czy opinię publiczną. Takie myślenie może być zrozumiałe, gdy przeglądamy prasę i czytamy o wielomilionowych kontraktach czy zmianach właścicielskich rynkowych liderów. Prawdą jest też to, że spółki publiczne – notowane na giełdzie, czy wykonujące duże i prestiżowe zlecenia – będą w kręgu stałego zainteresowania mediów.

Podobne myślenie może mieć miejsce w kontekście e-biznesów, które w pierwszej kolejności będą skupiały się na działaniach promocyjnych w Internecie. Jest to na pewno naturalny kierunek, lecz moim zdaniem działania takie dotrą do węższego grona odbiorców, niż mogłyby. Promocję w sieci warto wesprzeć działaniami public relations, gdyż dają one szereg dodatkowych możliwości dotarcia do klienta, który funkcjonuje przecież w realnym świecie, w dalszym ciągu czyta tradycyjną prasę oraz słucha radia.

Każda firma ma w sobie potencjał komunikacyjny

Stawiając sklepy internetowe obok dużych graczy na rynku, zarządzający nimi mogą stworzyć w sobie przekonanie, że nie mają czym konkurować ani nie przebiją się do mediów z ciekawą informacją. Jest to zasadniczy błąd w myśleniu i postrzeganiu potencjału informacyjnego mniejszego przedsiębiorstwa. Każda firma i organizacja ma w sobie potencjał to tego, aby kreować dobry wizerunek i być dobrze postrzeganą w swoim otoczeniu. Te możliwości trzeba odkryć, dobrze przemyśleć, ukierunkować, a następnie zadbać o ich odpowiednią prezentację.

Nie od razu przecież trzeba zaistnieć w czołowych tytułach, radiu czy telewizji. Istnieją interesujące sposoby i miejsca prezentacji adekwatne dla wielkości, rodzaju i znaczenia firmy. Pierwszym krokiem powinno być zastanowienie się nad tym, jakie są mocne strony, co chcemy pokazać, jakie są priorytety biznesowe i czym je możemy wzmocnić. Trzeba spojrzeć na unikalne umiejętności czy niszowe usługi. PR ma budować i wspierać wizerunek oraz pozycję firmy na rynku, a więc wspomagać cele biznesowe i rozwijać firmę.

Może partner branżowy, a może medialny

Jednym ze sposobów silniejszego zaznaczenia obecności firmy w branży może być pozyskanie do współpracy właściwych partnerów branżowych czy merytorycznych, którzy stanowią autorytet w danym biznesie i mają na niego wpływ. Nawiązanie takiej współpracy może przybierać różne formy, zależą już one od specyfiki działania firmy i możliwości partnera. Moje doświadczenie pokazuje, że otwartość w rozmowach i jasność intencji, iż zależy nam na promowaniu firmy i wzmacnianiu jej wizerunku, może uruchamiać ciekawe i często niestandardowe formy współpracy korzystne dla obu stron.

Innym przykładem działań PR dla sklepu internetowego może być poszukanie partnera medialnego do ciekawej i przemyślanej akcji PR. Trzeba być kreatywnym, ale niewątpliwie leży to w granicach możliwości e-sklepu, aby zorganizować istotne dla społeczności wydarzenie, aby pozyskać do jego wsparcia patrona medialnego, który pomoże nagłośnić akcję.

Przykłady wykorzystania public relations w e-biznesach

Przykładem biznesu działającego w Internecie, a korzystającego z działań PR może być portal turystyczny www.wakacje.pl. „W internetowych działaniach skupiamy się na umacnianiu wizerunku za pomocą przesyłania komunikatów prasowych kreujących trendy, przekazujących zachowania rynkowe klientów (na podstawie własnych danych sprzedażowych) oraz odpowiedniej prezentacji informacji w centrum prasowym. W sektorze e-commerce skupiamy się na aktywizacji eksperckiej w różnych sektorach: biletów lotniczych, usług hotelowych, wypoczynku na świecie – publikujemy informacje oraz newsy sprzedażowe. Przesyłamy informacje o bieżących wydarzeniach wewnątrz spółki, a także utrzymujemy kontakty ze stacjami radiowymi i telewizyjnymi celem opiniowania aktualnych wydarzeń w branży.” – mówi Patrycja Rodziewicz, PR manager Enovatis S.A. Takie podejście pokazuje, jaką wartość ma potencjał informacyjny płynący z samej firmy, z jej podstawowych działań. Umiejętnie przedstawione dane sprzedażowe będą z pewnością ciekawym materiałem dla dziennikarzy ekonomicznych i branżowych.

W przypadku księgarni internetowej www.gandalf.com.pl działania PR są realizowane doraźnie. Marzena Mikołajczyk, specjalista ds. marketingu, określa je w następujący sposób: „Nie są to stałe aktywności na tym polu, jednakże jeżeli już podejmujemy takowe, są to działania mocno zintensyfikowane. Dotyczą one kluczowych, strategicznych spraw, tematów i wydarzeń w księgarni. Przykładem takich działań może być zmiana szaty graficznej strony, wprowadzenie nowej funkcjonalności czy też roczne podsumowanie.” Działania PR skupiające się na konkretnych wydarzeniach stanowią istotną wartość dla otoczenia firmy. Ważną zasadą jest to, że komunikujemy rzeczy istotne, nie ma nic bardziej zniechęcającego dla dziennikarzy, jak zasypywanie ich nudnymi i nic nie wnoszącymi informacjami.

Metoda małych kroków

W tym materiale pragnę zwrócić uwagę na praktyczną stronę działań PR dla e-biznesów w obszarach tradycyjnego PR. W przypadku każdej firmy niezbędne jest określenie konkretnej strategii działań, które doprowadzą do zamierzonych celów. Aby to się udało, kluczowa jest świadomość i wiedza zarządzających, co jest dla firmy najważniejsze oraz co jest jej potrzebne dzisiaj, aby w perspektywie osiągnąć założone cele.

Obecnie większość firm dysponuje ograniczonymi budżetami na promocję czy działania PR, stąd niezwykle istotne jest podjęcie wspólnej decyzji dotyczącej priorytetów, razem z doradcami public relations, a zarazem omówienie możliwości ich realizacji. Może być to medialne związanie się z jakimś podmiotem, np. stacją radiową, lokalną gazetą lub portalem. Dobrym rozwiązaniem jest też zaistnienie w świadomości mediów jako ekspert w danym temacie. Firma działająca w Internecie powinna stawiać kroki w realizacji działań rozważnie, stopniowo i bez pośpiechu. Mając świadomość swojej podatności na wahania rynkowe czy ewentualne sytuacje kryzysowe, metoda małych kroków może pozwolić na znacznie większe osiągnięcia niż początkowo zakładane.

Przyszłość PR dla e-biznesów

Zdaniem Patrycji Rodziewicz z portalu www.wakacje.pl, rola public relations dla sklepów internetowych będzie coraz większa. Dodaje ona także, iż przemyślana strategia pozwoli na efektywne wykorzystywanie działań PR do budowania świadomości marki i podtrzymywania zainteresowania klientów.
Przedstawicielka księgarni www.gandalf.com.pl Marzena Mikołajczak jest przekonana, że PR będzie odgrywał coraz większą rolę w dialogu społecznym, co ma związek z pojawianiem się coraz to nowszych technik komunikowania się oraz możliwością docierania do różnych grup społecznych. „PR będzie również kluczową bronią w zarządzaniu kryzysowym. Już dziś można zobaczyć jak wiele może stracić marka, która popełni błąd i źle lub w porę nie zareaguje na zgłaszane przez użytkowników problemy” – dodaje.

Podsumowując, świadome działania PR są właściwe dla każdej firmy, nawet tej najmniejszej czy działającej tylko w sieci. Trzeba tylko twórczo podejść do tego, co jest dla niej kluczowe, określić spójną wizję zarządzających co do jej postrzegania i wspólnie ze specjalistami wyznaczyć kroki, które pozwolą osiągnąć zamierzony efekt wizerunkowy.

Agnieszka Kuźma-Filipek – od 2000 roku związana jest z public relations. Doświadczenie zdobywała m.in. w Grupie Mostostal Warszawa (część międzynarodowego koncernu Acciona), gdzie odpowiadała za działania PR oraz pełniła funkcję rzecznika prasowego. Od 2010 roku rozwija agencję Lawenda Public Relations, która realizuje projekty PR m.in. dla firm w branżach consumer finance, wydawniczej, szkoleniowej, zdrowotnej, dziecięcej. Jej pasją jest żeglarstwo i kontakt z przyrodą.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Platformy sklepowe – przegląd nowości (czerwiec 2012)

Czas na nową listę najważniejszych nowości wdrażanych w ramach platform sklepowych, które działają na polskim rynku. Dzięki poniższemu zestawieniu możemy wspólnie śledzić rozwój konkretnego oprogramowania, co bez wątpienia ma duże znaczenie podczas jego wyboru dla swojej firmy. Zapraszamy wszystkich dostawców rozwiązań e-commerce do kontaktu z nami.

iStore.pl
Platforma sklepowa iStore.pl kontynnuje cykl szkoleń online dla wszystkich osób korzystających z tego rozwiązania. Konferencje są podzielone na cykle tematyczne. Do tej pory omówiono m.in. podstawową konfigurację sklepów, wysyłkę paczek poprzez brokera SendIt oraz korzystanie z systemu płatności PayU. Wszystkie webinaria są całkowicie bezpłatne, ale obowiązują zapisy przez krótki formularz (ograniczona liczba miejsc).

IAI-Shop.com
Sklepy działające na platformie IAI-Shop.com otrzymały integrację z Facebookiem w zakresie możliwości komentowania towarów i wybranych stron. Wystarczy tylko posiadanie konta w tym największym na świecie serwisie społecznościowym, by zostawić swoją opinię o produkcie i podyskutować z innymi klientami. Firma wprowadziła nową wyszukiwarkę zaawansowaną (dowolna konfiguracja i przyspieszone działanie) oraz rozszerzyła opcję zarządzania domenami (ustawianie przekierowań dla całych domen). Spółka IAI została też finalistą konkursu European Business Awards – startuje w kategorii The Infosys Business of the Year Award with Turnover of €0-25m, czyli dla firm informatycznych z obrotami rocznymi do 25 milinów euro.

Selly.pl
W systemie Selly Shop pojawiła się dwukierunkowa integracja sklepów z serwisem aukcyjnym eBay. Bezpłatny moduł pozwala na wygodne wystawianie aukcji oraz pobieranie zamówień do sklepu bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego. Integracja z aukcjami eBay obejmuje wystawianie przedmiotów w serwisie polskim, a dla sklepów sprzedających w walucie euro także w serwisach zagranicznych. Firma wprowadziła też system płatności Sofortbanking, szczegółową integrację z Paczkomatami InPost oraz udostępniła dwanaście nowych, darmowych szablonów sklepów do dowolnego wykorzystania.

AtomStore.pl
W czerwcu zespół AtomStore przygotował kilka nowych funkcji i ulepszeń systemu. Dodano moduł landing pages umożliwiający tworzenie stron docelowych dla akcji promocyjnych – w treści strony można umieścić baner, tekst reklamowy oraz dowolną liczbę produktów. Wykonano też moduł integracji z DHL (generowanie i drukowanie listów przewozowych oraz zamawianie kuriera). Wydruki zamówień poszerzono o możliwość druku kodów kreskowych (usprawnienie pracy magazynu), informacje o promocjach oraz kuponach rabatowych. W programie lojalnościowym dodano opcje konfiguracji darmowej przesyłki za punkty, informacje w mailach o przyznanych i wykorzystanych punktach oraz automatyczne usuwanie punktów w przypadku anulowania zamówienia. Funkcje odpowiadające za generowanie list produktów w kategorii poszerzono o możliwość stronicowania i filtrowania w AJAX.

RedCart.pl
W oprogramowaniu RedCart.pl zaimplementowano integrację z Elektronicznym Nadawcą (automatyzacja procesów związanych z realizacją wysyłek za pośrednictwem Poczty Polskiej). Dodatkowo, wprowadzono system płatności Skrill (Moneybookers), a także rozbudowano eksport danych do kuriera DPD poprzez WebService. W ciągu najbliższych dni uruchomiona będzie też opcja logowania w sklepie kontami Facebook, Google i OpenID oraz integracja z systemem płatności Sofortbanking.

i-sklep.pl
Twórcy oprogramowania i-sklep.pl postawili na rozwój nowych integracji. Wprowadzono m.in. powiązania z systemem ERP CDNXL oraz z programem księgowym działającym w chmurze iFirma, co daje możliwość pracy na programie z dowolnego miejsca.

iComarch24.pl
Comarch w najnowszej wersji Comarch iSklep24 6.3 udostępnił nowe funkcjonalności dedykowane zarówno sprzedaży B2C, jak i B2B. Wśród nowych funkcji znalazły się m.in. dostęp do e-sklepu wyłącznie dla klientów zalogowanych, sprzedaż towarów w cenach netto, poprawa mechanizmów pozycjonowania, czy też dowolna modyfikacja wyglądu poprzez edycję HTML stron sklepu (funkcjonalność BETA). Na oficjalnej stronie pojawiła się też nowa wersja demonstracyjna omawianego rozwiązania.

eCommerce24h.pl
W oprogramowaniu eCommerce24h.pl wprowadzono pierwszą odsłonę mobilnej wersji sklepów w ustandaryzowanym wyglądzie graficznym. Pojawił się też nowy mechanizm integracji z firmą kurierską K-EX bazujący na API, które pozwala w 100% zautomatyzować proces generowania listów przewozowych. W celu usprawnienia obsługi klienta, właściciele platformy przygotowali nową aplikację do obsługi zleceń oraz zgłaszania ewentualnych usterek dotyczących funkcjonowania oprogramowania.

Powyższy artykuł pochodzi z Magazynu eKomercyjnie #10. Zapraszamy do przeczytania całego numeru!





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)