eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

Piąty numer magazynu eKomercyjnie.pl dostępny do pobrania!

Zapraszamy wszystkich Czytelników serwisu do lektury najnowszego numeru magazynu eKomercyjnie.pl.

Pismo ukazuje się jako miesięcznik i jest dedykowane branży e-commerce ze wskazaniem na właścicieli sklepów internetowych. Stawiamy w nim na dłuższe, wartościowe materiały.

Partnerem tego wydania magazynu jest platforma iStore.pl (dziękujemy za wsparcie!). Dużo praktycznej wiedzy o e-handlu gwarantowane.

Pobierz numer, przyciskCzytaj online, przycisk

Zapraszamy do lektury!

 
SPIS TREŚCI – eKomercyjnie #5 – styczeń 2012:

  • Wstępniak
  • Przegląd prasy e-commerce
  • Platformy sklepowe – przegląd nowości
  • Lektury e-przedsiębiorcy
    Barbara Skórzewska

BIZNES:

  • Kieruje nami efektywność działania
    Wywiad z Tomaszem Dalachem z Gruper.pl
  • Uczmy się od mądrzejszych od siebie
    Robert Janeczek
  • Automatyzacja procesów w sklepie internetowym
    Paweł Małkowski
  • ABC kampanii Google AdWords
    Łukasz Plutecki
  • Klient nasz Pan!
    Marcin A. Dobkowski
  • Rodzaje wiadomości w kampaniach e-mail marketingowych, część 1
    Piotr Krupa
  • Gaszenie pożaru przy pomocy benzyny, czyli jak w e-commerce nie rozmawiać z zawiedzionym klientem
    Dawid Marut

KOLUMNY:

  • Jak chronić dane osobowe klientów w sklepie internetowym?
    Unizeto Technologies
  • Innowacje w e-commerce
    Dawid Makowski, mailPro
  • Sklep stacjonarny, czy powinien mieć swój odpowiednik w Internecie?
    Justyna Skorupska, imerge

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Jak wyglądał rynek e-commerce w Europie w 2011 roku? Polska rośnie najszybciej, ale daleko nam do liderów

E-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. W 2011 roku Europejczycy wydali na zakupy w sklepach internetowych łącznie 200,52 miliarda euro – tak wynika z raportu Centre for Retail Research zrealizowanego dla zachodniej porównywarki cen Kelkoo. Największymi detalistami online byli Wielka Brytania, Niemcy oraz Francja – którzy razem stanowili ponad 71% europejskiego rynku e-commerce.

W 2011 roku najwięcej pieniędzy w sieci wydali mieszkańcy Wielkiej Brytanii (59,42 mld euro), Niemiec (45,07 mld euro) i Francji (38,66 mld euro), a najmniej Danii (5,21 mld euro), Norwegii (4,88 mld euro) oraz Polski (4,51 mld euro).

Wydatki na zakupy online w Europie stanowiły w zeszłym roku 7,8% całkowitej wartości handlu. Najwyższe wskaźniki odnotowano kolejno w Wielkiej Brytanii (12%), Niemczech (9%), Szwajcarii (8,7%) i Norwegii (8,1%), a najniższe w Hiszpanii (3,5%), Polsce (3,1%) oraz we Włoszech (1,3%).

Nie biorąc pod uwagę zarobków w Europie, Polska wyróżniła się najwyższym wskaźnikiem wzrostu wartości rynku e-commerce, który w okresie 2010-2011 sięgnął 33,5%.

W ankiecie znalazły się jeszcze informacje o tym, że 70% kupujących zakłada, że w sieci znajdą większe zniżki, niż w tradycyjnych sklepach. 63% badanych planuje w tym roku wydać więcej na zakupy online, nawet pomimo pogarszającej się sytuacji ekonomicznej.

Z raportu wynika, że statystyczny Europejczyk wydał w zeszłym roku na zakupy online średnio 1221 euro i kupił 25 produktów. Pod względem wydatków na pierwszym miejscu znaleźli się Duńczycy (średnio 1897 euro), przed Norwegami (1734 euro) i Anglikami (1693 euro). Polacy znaleźli się na ostatnim miejscu w zestawieniu (458 euro), wyprzedzeni przez kraje Beneluksu (869 euro) i Hiszpanię (893 euro). Jeśli chodzi o liczbę produktów, najwięcej kupili Brytyjczycy (średnio 39), a najmniej Polacy (15).

Analitycy przewidują, że internetowa sprzedaż w Europie urośnie w tym roku o 16,1% do poziomu 232,76 miliarda euro. W 2011 r. tempo wzrostu było na poziomie 18,7%.

Według prognoz, najszybciej rozwijającym się krajem europejskim w branży e-commerce znowu będzie Polska.

Źródło: Centre for Retail Research / Internet Retailing / WirtualneMedia

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy e-commerce 27 stycznia 2012

W dzisiejszym przeglądzie prasy e-commerce: Alleprzetarg do kontroli. Działania skarbówki bezprawne? | Zagraniczne przesyłki to dla Fedeksu za mało. Teraz chce porządzić w Polsce | Dlaczego poniedziałki są ulubionym dniem tygodnia internetowych sprzedawców? | 2,3 tys. osób odejdzie z Poczty Polskiej | Poczta zmienia ofertę. Będzie jak w samoobsługowym sklepie | Miliardy wydawane w sieci | Wpływ social media na e-mail marketing | Czy social media wpływają na decyzje zakupowe?

Alleprzetarg do kontroli. Działania skarbówki bezprawne? »
Kontynuuacja naszego wczorajszego newsa o tym, że Allegro mówi NIE na zbieranie danych o aukcjach i Allegrowiczach. Przetarg Izby Skarbowej wygrała podwarszawska firma prowadząca serwis Allekontrola.pl. Właściciel tego serwisu twierdzi, że nie musi rejestrować zbiorów danych osobowych, z czym nie zgadzają się prawnicy. Więcej w tekście na Wyborcza.biz.

Zagraniczne przesyłki to dla Fedeksu za mało. Teraz chce porządzić w Polsce »
Jedna z największych amerykańskich firm przesyłkowych Fedex, przejmuje polską firmę kurierską Opak. Amerykanie chcą włączyć Opek w swoje struktury międzynarodowe jeszcze w pierwszym półroczu tego roku. Przedstawiciele polskiego przewoźnika nie komentują tej transakcji.

Dlaczego poniedziałki są ulubionym dniem tygodnia internetowych sprzedawców? »
Artykuł o tym dlaczego e-handlowcy ubijają największe targi w pierwszy dzień tygodnia i osiągają wtedy największe przychody. Więcej o dniu rekordowej sprzedaży pisaliśmy w Cyber Monday 2011. Jak jest w Waszym sklepie? Poniedziałki najlepsze?

2,3 tys. osób odejdzie z Poczty Polskiej »
Poważne zmiany szykują się w strukturach zatrudnienia Poczty Polskiej. Operator, aby zachęcić pracowników do odejścia z pracy wprowadził Program Dobrowolnych Odejść, w zamian za wysokie odprawy. Czy ta inicjatywa okaże się skutecznym sposobem na redukcję zatrudnienia w przedsiębiorstwie?

Poczta zmienia ofertę. Będzie jak w samoobsługowym sklepie »
News świetnie kontrastujący z powyższym. Z jednej strony Pocztę Polską czekają zwolnienia, z drugiej zapowiadane są rewolucyjne zmiany. To wszystko to jednak tylko pogoń za pozostałymi krajami w Europie – jak się okazuje, Poczta Polska jest ostatnim operatorem na Starym Kontynencie, który jeszcze nie przeszedł restrukturyzacji.

Miliardy wydawane w sieci »
Artykuł Piotra Mazurkiewicza na temat handlu internetowego, mającego z roku na rok coraz więcej zwolenników. Biznes na rynku e-commerce w przyszłości się opłaci, dlatego jest to szansa rozwoju szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Wpływ social media na e-mail marketing »
Ciekawe wyniki badań + infografika od bloga GetResponse, na temat popularności i efektywności udostępniania wysyłanych newsletterów na najpopularniejszych portalach społecznościowych. Okazuje się, że aż 91,6% udostępnianych wiadomości ukazuje się właśnie na Facebooku.

Czy social media wpływają na decyzje zakupowe? »
Łukasz Plutecki zamieścił na swoim blogu ciekawą infografikę dotyczącą tego, w jakim stopniu media społecznościowe wpływają na decyzję zakupowe. Zapraszam do obejrzenia.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)