eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

Pokaż Swój Sklep [PSS] Ewelina Stadnicka, Dedekor.pl

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją. Tym razem na pytania odpowiada Ewelina Stadnicka, która swój pomysł na e-biznes realizuje w sklepie Dedekor.pl.

Barbara Skórzewska (eKomercyjnie.pl): Czym zajmowałaś się przed uruchomieniem sklepu?
Ewelina Stadnicka (Dedekor.pl): Jak większość młodych dziewczyn po maturze poszłam na studia, początkowo była to psychologia, później próbowałam sił w dziedzinie kosmetologii, jednak nie widziałam w tym swojej przyszłości. Następnym krokiem było otworzenie własnej działalności i początkowo sprzedaż na aukcjach internetowych.

Dlaczego zdecydowałaś się na sklep internetowy?
Na pewno w dużym stopniu zaraził mnie tym mój mąż, który dużo wcześniej zaczął prowadzić inne sklepy internetowe. Wskazał mi kilka stron oraz blogów, skąd można zaczerpnąć informację dotyczące e-marketingu, no i tak się zaczęło. Początkowo czytanie w internecie pod kątem e-commerce. Poza tym od zawsze marzyłam o własnej firmie, a założenie sklepu stacjonarnego w naszym małym mieście nie dałoby mi szans się utrzymać. Brak innych perspektyw sprawił, że zdecydowałam spróbować się w e-sprzedaży i teraz widzę, że była to rzeczywiście trafna decyzja.

Ile trwało uruchomienie sklepu?
Niestety długo. Nie chciałam startować z kilkoma produktami i już na samym początku zrazić klientów małą ofertą sklepu. Dodawanie produktów na szybko ze skąpymi opisami też nie wchodziło w grę. Poza tym, dość sporo czasu zajęła nam optymalizacja grafiki pod względem usability, którą do dzisiaj „dopieszczamy”.

Czy napotkałaś na jakieś trudności w trakcie tworzenia sklepu?
Dużą uwagę przykładałam do kwestii grafiki sklepu oraz jego użyteczności. Miało być ładnie, ale jak najbardziej usability. No i tutaj często już na etapie projektu rodzą się małe problemy z grafikami, które nie do końca tak jak to sobie wyobrażasz, interpretują Twoje założenia. Na szczęście udało się dojść do kompromisów i myślę, że efekt nie jest najgorszy. Dla mnie budowa e-sklepu nie jest nigdy zakończonym tematem. Ciągle staram się obserwować wyniki i tak optymalizować funkcjonalności oraz układ, aby coś jeszcze „wycisnąć” dla samej konwersji zakupu.

Jakim budżetem dysponowałaś na początku działalności?
Do dyspozycji na początku miałam około 10 tys. zł, które przeznaczyłam głównie na zakup pierwszych produktów do sklepu, grafikę oraz logo.

Dlaczego wybrałaś właśnie taki asortyment? Skąd pomysł na sprzedawanie akcesoriów do wnętrz?
Zapewne poniekąd wpływ na to miała moja pasja. Jak każda kobieta lubię ładne rzeczy, ale niekoniecznie lubię drogo za nie płacić. Uznałam także, że w tej branży będę mogła tworzyć owocne relacje z klientami – wystarczy tylko ich nie zawieść. Mieszkanie czy dom wyposaża się przecież całe życie. Jeśli ktoś będzie zadowolony z Twojej obsługi, to zapewne zaufa Ci jeszcze nie raz. Tak też jest w moim przypadku. Staram się, aby ilość powracających klientów była coraz większa.

Czym wyróżniasz się na tle konkurencji?
Założenie jest takie, aby sprzedawać tylko dobre jakościowo produkty oraz tylko w przystępnych cenach. Nie chcemy mieć garnków za kilka tysięcy złotych czy solniczki za 500 zł. Staram się tak kreować sklep, aby klient wiedział, że na stronie dedekor.pl znajdzie dobrą jakość bez chińskich podróbek i zawsze w przystępnej cenie. Świadomie rezygnuję często z wprowadzania drogich, ale dobrych jakościowo marek, aby trzymać się ustalonych założeń. Sporą uwagę przykładam także do opisów produktów. Nie ma mowy o kopiowaniu ich od producenta czy wstawieniu na szybko 150 znaków. Opisy w tej branży sprzedają się bardzo dobrze i jest to jeden z naszych priorytetów wraz ze zdjęciami produktowymi, które także robimy głównie sami.

Jak promujesz swój sklep?
Raczej standardowe działania: porównywarki, pozycjonowanie, systemy kontekstowe typu Adwords. Nie mam zbyt wielkiego budżetu na reklamę, więc staram się trzymać takich miejsc, gdzie koszt konwersji nie spędza mi snu z powiek.

Czy zdecydowałaś się na gotową platformę sklepową czy stworzyłaś własną?
Korzystam z gotowej platformy sklepowej. Niestety stworzenie własnego skryptu e-sklepu na tym etapie działalności jest bardzo kosztowne, a każdy na początku swojej działalności liczy się z inwestycjami.

Ile zamówień pojawiło się w Twoim sklepie w pierwszym tygodniu po starcie?
Z pewnością nie było ich więcej niż 2-3, ale na to byłam akurat przygotowana. Niestety w e-commerce nie wystarczy włączyć sklepu, dodać kilku produktów i czekać na efekt. Dopiero powoli wdrażane, świadome działania marketingowe przynoszą z czasem oczekiwane efekty.

Jakie masz plany związane z rozwojem sklepu?
Z pewnością chciałabym jeszcze bardziej poszerzyć asortyment, nie zapominając jednak o tym, że działamy w branży wyposażenia wnętrz. Nie będziemy zatem sprzedawać np. rowerów czy zabawek dla dzieci i tworzyć kolejnego e-hipermarketu. Zależy mi także na zwiększeniu własnych stanów magazynowych. Im więcej produktów u siebie, tym szybsza wysyłka do klienta. Poza tym, kilka mniejszych działań, które już są w trakcie, takie jak otwarcie wersji m-sklepu, oficjalny blog oraz działania społecznościowe – w tym także chciałabym się sprawdzić :)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

SEM studio

Krótki opis: SEM studio to firma świadcząca usługi SEO i SEM. Jedną ze specjalizacji firmy jest pozycjonowanie i kampanie AdWords dla sklepów internetowych.

Oferta firmy: Oferta SEM studio dla sklepów internetowych:

  • audyt SEO
  • pomoc w doborze słów
  • optymalizacja
  • pozycjonowanie „long tail”
  • pozycjonowanie konkurencyjnych słów kluczowych

W zakresie cen i metod rozliczeń do każdego klienta podchodzimy indywidualnie i na podstawie wspólnych ustaleń dobieramy dla danego klienta najlepszą strategię oraz formę rozliczeń. Stosowane przez nas formy rozliczeń w przypadku kampanii SEO:

  • efekt (płatność za pozycje 1-10)
  • efekt (opłata za ruch lub konwersję)
  • abonament
  • mix (abonament + efekt)

Wyszukiwarki: Google

Pozycjonowanie stron www: Tak

Kampanie AdWords: Tak

Audyt SEO i optymalizacja stron www: Tak

Web Analitycs: Tak

Modele rozliczeń: efekt, abonament

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

EuroFlorist – biznes kwitnie z certyfikatem Trusted Shops

Dzień Matki tuż tuż… Warto pomyśleć o prezencie dla Mamy nawet jeśli już dawno opuściliśmy rodzinne gniazdo. Wiele osób korzysta dziś z usług kwiaciarni internetowych. Pojawiają się jednak obawy jaką firmę wybrać, aby mieć pewność, że nie stracimy pieniędzy. Oto ważna informacja dla konsumentów. EuroFlorist, kwiaciarnia umożliwiająca wysyłkę kwiatów do dowolnego miejsca w Polsce i na świecie, uzyskała certyfikat Trusted Shops i dołączyła do grona zaufanych sprzedawców.

Branża, w której działa EuroFlorist, charakteryzuje się wyraźnymi skokami zainteresowania usługami związanymi z ważnymi w kalendarzu świętami. Najpopularniejsze daty to nadchodzący Dzień Matki, Dzień Kobiet oraz niektóre imieniny, na przykład Anny w lipcu. Interesujące dane na temat preferencji zakupowych klientów pokazują przeprowadzone niedawno badania . Jak pokazują analizy transakcji dla okresu Dnia Matki, około 80% zamówień pochodzi z Polski, pozostałe 20% z zagranicy. Co ciekawe, aż ponad 72% zamawiających to kobiety.

Najchętniej wybierane są bukiety z kolorowych kwiatów oraz klasyczne bukiety z róż. Dużym powodzeniem cieszą się również kompozycje niestandardowe, wykonywane na życzenie klienta. Ponad połowa konsumentów oprócz kwiatów wybiera jeszcze dodatek – kartkę z życzeniami, czekoladki, odżywkę do kwiatów czy kosz owoców. EuroFlorist uważnie przygląda się tym trendom i stara się na bieżąco dostosowywać oferowane usługi do zmieniających się nawyków klientów. Dla konsumentów bardzo duże znaczenie ma również bezpieczeństwo zakupów w kwiaciarni internetowej. Firma EuroFlorist postanowiła wyjść na przeciw tym oczekiwaniom.

EuroFlorist działa w oparciu o doświadczenia skandynawskiej sieci EuroFlorist, która jest największą siecią kwiaciarni w Europie. Jako biznes internetowy firma potrzebowała jednak wyróżnika, dzięki któremu zbuduje zaufanie do swojej marki i produktów. Jednym z celów kwiaciarni internetowej EuroFlorist było podniesienie jakości usług, tak aby stały się jeszcze bardziej przyjazne klientowi. Dodatkowo, spora część zamawiających usługi EuroFlorist to mieszkańcy innych krajów, którzy wysyłają kwiaty do osób prywatnych i firm w Polsce. Dlatego tak ważnym atutem znaku jakości Trusted Shops był jego europejski charakter i rozpoznawalność zarówno w Polsce, jak i w Europie.

Bacznie obserwujemy branżę e-commerce i zauważyliśmy, że największe sklepy internetowe, takie jak Vobis czy Neo24.pl już dawno postawiły na zaufanie i mają certyfikat Trusted Shops. Zależało nam na uzyskaniu znaku jakości, który będzie miał rzeczywistą wartość dla klienta. Dzięki certyfikatowi Trusted Shops nasi klienci wiedzą, że kupują w wiarygodnym sklepie, który przestrzega praw konsumenta. Mogą również poznać opinie innych klientów naszej kwiaciarni, co często ułatwia im podjęcie właściwej decyzji zakupowej – wyjaśnia Anna Burzyńska, EuroFlorist Polska.

Kwiaciarnia internetowa EuroFlorist zamierza w najbliższym czasie poszerzyć ofertę dla klientów biznesowych. Będzie to odpowiedzią na zapotrzebowanie na usługi wysyłki kwiatowej dla firm. Jednocześnie firma będzie pracować nad budowaniem zaufania do swoich produktów i usług.

Liczymy, że certyfikat Trusted Shops pomoże nam zrealizować nasze długoterminowe plany biznesowe oraz pozwoli umocnić pozycję na rynku wysyłki kwiatowej – podsumowuje Anna Burzyńska, EuroFlorist Polska.

Źródło: Trusted Shops

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)