eKomercyjnie.pl

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Karolina i Gustaw Wdowiarz, Babygiftshop.pl

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją. Tym razem na pytania odpowiedzieli Karolina i Gustaw Wdowiarz ze sklepu Babygiftshop.pl.

Reklama

Barbara Skórzewska (eKomercyjnie.pl): Czym zajmowaliście się przed uruchomieniem sklepu internetowego?

Karolina i Gustaw Wdowiarz (Babygiftshop.pl): Sklep jest typowym przedsięwzięciem hobbystycznym i powstał z potrzeby tworzenia, której nie byliśmy w stanie realizować w naszej dotychczasowej pracy. Traktujemy babygiftshop.pl jako odskocznię od codziennych obowiązków. Jednak jak dotąd jest to jedynie odskocznia, a nie podstawowe źródło naszych dochodów.

Dlaczego zdecydowaliście się na działalność w sieci?

Internet jest naturalnym wyborem, biorąc pod uwagę specyfikę naszego sklepu i jego unikatowe produkty. Nasza oferta nie jest skierowana do masowego odbiorcy, a do specyficznej grupy ludzi, którzy cenią sobie jakość i pomysłowość. Dlatego też internet umożliwia nam dotarcie do szerokiej grupy tego typu odbiorców.

Skąd wziął się pomysł na taki asortyment? Dlaczego akurat oryginalne body i ubranka dziecięce? Sami je tworzycie?

Pomysł na babygiftshop powstawał i ewoluował dość długo, około dwa lata odkąd powstały pierwsze zarysy do momentu zaistnienia sklepu w sieci. Oczywiście największym bodźcem do tworzenia tego typu projektów był nasz syn. Poza tym, również bunt i zdegustowanie wobec tego, co oferowało większość dużych sieciowych sklepów. Zdaliśmy sobie sprawę, że jeśli chcemy, aby nasze dziecko nosiło ciekawe ubranka, podkreślające jego charakter i nie będące w kolorze: róż lub błękit, (i żeby nie kosztowały majątku)to musimy je sami zaprojektować. Zaczęliśmy, więc projektować nadruki na body, i tu pojawił się pierwszy problem, znalezienie kontrahenta, który dostarczyłby nam gładkie body w nietypowym czarnym kolorze. Po długich poszukiwaniach wreszcie się udało, ograniczyliśmy kolorystykę do trzech kolorów: biały, czarny i czerwony. Rdzeniem naszych produktów jest projekt nadruku, starannie przemyślany i opracowany graficznie, który następnie przenosimy metodą termodruku na ubranka. W przyszłości mamy nadzieję na rozszerzenie asortymentu.

Jak długo szukaliście własnej niszy w polskim e-commerce?

Tak naprawdę, zakładając sklep nie przypuszczaliśmy, że jest to nisza. Dopiero z czasem okazało się, że nie ma zbyt wielu tego typu produktów w sieci i niejako to „nisza znalazła nas”. Pomysł okazał się trafiony również ze względu na to, że niespodziewanie wielu ludzi szuka gotowych i ciekawych rozwiązań i pomysłów na prezent dla maluszków, wiele osób ma z tym problem. Babygiftshop.pl wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom.

Czy zdecydowaliście się na gotową platformę, czy stworzyliście własną?

Po analizie kilku gotowych platform zdecydowaliśmy się na skorzystanie z platformy click shop pro, która wydała nam się odpowiednia do tego typu działalności i odpowiada naszym wymaganiom

Ile czasu minęło, zanim sklep zaczął generować zyski?

Około 6 miesięcy.

Ile czasu zajęło Wam kompletowanie bazy produktów?

Kompletowanie bazy produktów zaczęło się w momencie kiedy pojawił się pierwszy projekt, a za nim stopniowo pojawiały się następne, to trochę tak jak z pracą artysty, jak jest wena to w przeciągu jednej nocy powstaje wiele wspaniałych projektów, jak nie ma weny to jest kilka miesięcy przestoju. Ogółem cały proces kompletowania dotychczasowych produktów trwał około dwa lata.

Jakie macie plany związane z rozwojem e-sklepu?

W głównej mierze chcemy się skoncentrować na poszerzeniu asortymentu o inne oryginalne i ciekawe rzeczy, nie tylko ubranka. Życzylibyśmy sobie, aby babygiftshop.pl było miejscem, gdzie można będzie znaleźć wiele ciekawych pomysłów na przykład na prezent dla dzieci i niemowląt. Mamy także nadzieję na rozwój sprzedaży poza Polską.

Gdybyście mieli udzielić porady początkującym sprzedawcom internetowym, to co by to było?

Jeśli masz wątpliwości czy zacząć – nie wahaj się, zacznij!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Citeam.pl – mobilne oferty z Kup Blisko już na stronie www

CiTeam.plNa początku były drukowane kupony, potem wkroczyły aplikacje mobilne, a dziś rabaty z okolicy wyszukuje smartfon – wprowadzona przez Citeam.pl usługa Kup Blisko dosłownie prowadzi użytkownika na tańsze piwo czy pizzę, korzystając z geolokalizacji. Po pierwszych testach serwis udostępnił właśnie możliwość korzystania z ofert Kup Blisko na stronie www.

30 proc. zniżki na sushi w kamienicy za rogiem, 20 proc. rabatu na lunch w lokalu oddalonym zaledwie o kilkaset metrów czy promocyjna cena biletu na wieczorną imprezę do popularnego klubu w mieście – m. in. takie oferty można znaleźć w ramach Kup Blisko. Lokalni usługodawcy oferują rabaty na poziomie co najmniej 10 proc. lub dodatkowe promocje, np. 2 usługi w cenie 1.

Usługa wprowadzona przez serwis zakupów grupowych Citeam.pl to inwestycja w rozwój obszaru m commerce oraz ukłon w stronę użytkowników smartfonów. Ci ostatni mogą obecnie wybierać spośród 1400 aktywnych rabatów – co trzecia oferta wystawiana w ramach Kup Blisko wpisuje się w kategorię Restauracje. Serwis opracował również film instruktażowy o tym, jak korzystać z Kup Blisko za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Mobilne Kup Blisko również na stronie www

Rabaty Kup Blisko są przeznaczone dla użytkowników urządzeń mobilnych. Jednak obecnie Citeam.pl wprowadził ten rodzaj zniżek również na stronę www.citeam.pl, aby w ten sposób propagować nową usługę wśród stałych użytkowników serwisu. „Odwróciliśmy proces i udostępniliśmy rozwiązanie dedykowane urządzeniom mobilnym także na stronie z tradycyjnymi ofertami. Użytkownik docelowo znajdzie tam wszystkie aktywne rabaty z 10 największych miast. Na stronie będzie mógł przejrzeć aktualną ofertę, jednak zachęcamy, aby realizacja rabatu odbyła się dopiero po pobraniu kuponu na telefon.” – wyjaśnia Marta Krauze z Citeam.pl.

Obecnie oferty Kup Blisko można już przeglądać na stronie głównej. Po przejściu do nowej zakładki, użytkownik jest proszony o udostępnienie informacji o aktualnym położeniu geograficznym. System od razu wyświetla na ekranie komputera aktywne oferty z okolicy.

Usługodawca sam wystawia ofertę na Kup Blisko

Wystawienie oferty w ramach usługi Kup Blisko jest dla usługodawców bezpłatne i bardzo proste – Citeam.pl umożliwia samodzielne dodanie oferty za pośrednictwem strony internetowej. Właściciel restauracji czy klubu wypełnia internetowy formularz, w którym musi wskazać m.in. takie dane, jak: nazwa firmy, kontakt, typ oferty, kategoria (np. restauracje, hotele, motoryzacja, zdrowie, sport etc.). Usługodawca określa również warunki oferty oraz przesyła zdjęcie do galerii. Po krótkiej weryfikacji zgłoszenia, oferta staje się aktywna.

Osoba, która skorzysta z rabatu w ramach Kup Blisko, pobiera kupon, który potem okazuje na ekranie telefonu w lokalu. Usługodawca sprzedaje produkt po obniżonej cenie. „Kup Blisko to nasz pomysł na popularyzację usług mobilnych w Polsce oraz propozycja dla osób, które chcą spontanicznie korzystać z rabatów, bez umawiania się na termin realizacji kuponu.” – dodaje Marta Krauze z serwisu Citeam.pl.

Od kiedy wystartowała nowa usługa, mobilne rabaty udostępniło już ok. tysiąca wystawiających. Najbardziej rozbudowana oferta zniżek w ramach Kup Blisko jest dostępna w Warszawie oraz Poznaniu.

Najwięcej pobrań z Samsunga i iPhone’a

Po uruchomieniu w telefonie aplikacji Citeam.pl lub strony mobilnej rabaty wyświetlają się w zależności od oddalenia lokalu od miejsca aktualnego pobytu. Największe możliwości korzystania z Kup Blisko otwierają się przed użytkownikami urządzeń z funkcją GPS. W takim przypadku smartfon wytycza mapę dojścia do wybranego lokalu i krok po kroku kieruje użytkownika na tańsze piwo czy pizzę.

Do tej pory rabaty najczęściej pobierali posiadacze telefonów marki Samsung, szczególnie takich modeli, jak: Galaxy S II, Galaxy S Plus oraz Ace. Fanom Samsunga nie ustępowali również użytkownicy iPhone’a oraz w nieco mniejszym stopniu HTC Desire oraz smartfonów Sony Ericsson Xperia Arc.

Źródło: Citeam.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Komunikacja w e-commerce

Według raportu e-commerce 2012 (IDG) e-handel rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie i systematycznie zwiększa swój udział w rynku. Obecnie w sieci można kupić prawie wszystko. Największy procent wśród e-sklepów to te z artkułami z kategorii dom i ogród – 18,6 %. Drugie miejsce zajmują sport i hobby – 13,88% oraz odzież i obuwie – 12,50%.

Ciekawy jest dynamiczny rozwój najmłodszej i najmniej popularnej branży, jaką są artykuły spożywcze sprzedawane w sieci (dzisiaj to udział w rynku na poziomie 0,91%). Według PMR rynek internetowych sklepów spożywczych wart jest 210 mln zł, a do 2014 roku jego wartość powinna wzrosnąć do 450 mln zł. Sklepy internetowe stają do poważnej walki konkurencyjnej, która wymusza nie tylko działania mające na celu podniesienie jakości usług, ale także nawiązania trwałych relacji z klientami.

Po pierwsze komunikacja i logistyka

Jeszcze do niedawna o marketingu mobilnym na usługach branży e-commerce mówiono raczej jak o rozwiązaniu dodatkowym, pobocznym, dostępnym tylko dla nielicznych i największych graczy na rynku. Tymczasem włączenie kanału mobilnego do działań marketingowych oraz komunikacji z otoczeniem jest rozwiązaniem łatwo dostępnym dla wszystkich i może znacznie usprawnić funkcjonowanie każdego e-sklepu.

Ważne informacje przesyłane bezpośrednio na telefon komórkowy osoby zainteresowanej w formie powiadomień SMS sprawdzają się w małych i średnich firmach oraz w dużych sieciach sklepów o rozbudowanej strukturze. Dzięki SMS-owym powiadomieniom np. o statusie złożonego zamówienia, komunikacja z e-klientami nabiera płynności. Kanał mobilny jest szybki i wygodny, pozwala dotrzeć bezpośrednio do klienta w dokładnie zaplanowanym czasie. Dzięki wiadomościom tekstowym otrzymywanym bezpośrednio na komórkę, kupujący może na bieżąco śledzić przebieg transakcji, monitorować proces zakupowy, otrzymywać informacje o dokładnym terminie dostarczenia przesyłki pod wskazany adres, a także o ewentualnym opóźnieniu w dostawie. SMS jako nośnik informacji ma również przewagę nad innymi kanałami uczestniczącymi w komunikacji z e-klientami.

Atutem krótkich wiadomości tekstowych w porównaniu z popularnym w e-commerce e-mailem jest chociażby wysokie prawdopodobieństwo odczytania informacji przez odbiorcę w bardzo krótkim czasie. E-klient, nawet jeśli realizuje zakupy poprzez sieć, nie przebywa w Internecie przez cały czas. Natomiast komórkę ma niemal zawsze pod ręką. Oznacza to, że nawet biznes, który z założenia prowadzony jest online, może wykraczać poza sieć, do świata offline, aby być bliżej swojego klienta.

Powiadomienia SMS mogą także pełnić dodatkową funkcję w przypadku firm o rozbudowanej strukturze wewnętrznej, ułatwiając komunikację w obrębie własnej organizacji. SMS-y rozsyłane wewnątrz firmy, podobnie jak te przeznaczone dla klientów, można targetować do wybranych grup, np. kierując wiadomości tylko do działu handlowego z informacją o realizacji celów czy KPI [ang. Key Performance Indicator – kluczowe wskaźniki efektywności].

Maciej Marchwicki, zastępca dyrektora sprzedaży elektronicznej w sklepach Mixelectronix, zadowolenie.pl i ElectroWorld, tak komentuje swoje doświadczenie z komunikacją SMS w e-branży: „We wszystkich sklepach internetowych naszych marek wdrożyliśmy kanał mobilny, który jest ważnym narzędziem komunikacji z Klientami. Wiadomości tekstowe służą przede wszystkim celom informacyjnym. Szczególnie ważne jest dla nas informowanie o możliwości podjęcia zamówienia z wybranego sklepu. Warto podkreślić, że Klienci, którzy zdecydowali się skorzystać z usługi powiadamiania SMS, odbierają swoje zamówienia ponad dwukrotnie szybciej niż pozostali.”

W dobie marketingu relacji

Już samo uaktywnienie mobilnego kanału komunikacji jako wsparcia dla procesów logistycznych i komunikacyjnych w e-sklepie jest działaniem, które przekłada się bezpośrednio na wymierne korzyści. Dodatkowo podjęcie takiej inicjatywy może stać się także punktem wyjścia dla przeprowadzenia innych działań, jak na przykład spersonalizowane kampanie marketingowe czy targetowane do wybranych grup klientów. Działanie to jest uproszczone dlatego, że kupujący pozostawiając swój numer telefonu i jednocześnie wyrażając zgodę na otrzymanie wiadomości reklamowych, sami budują bardzo wartościową dla e-sklepu bazę odbiorców. Taka baza danych jest potężnym (i niewymagającym dodatkowych nakładów finansowych) narzędziem, za pomocą którego można informować wszystkich zainteresowanych o okresowych promocjach, nowych usługach i podtrzymywać kontakt z dotychczasowymi klientami, np. przesyłając m-kupon z życzeniami urodzinowymi. Warto podkreślić, że wysyłka m-kuponów (SMS lub MMS) do baz własnych klientów jest jednym z działań marketingowych, które cechują się najwyższą efektywnością.

„Z doświadczenia naszych klientów wynika, że kampania SMS targetowana do klientów, którzy korzystali już wcześniej z usług e-sklepu, osiąga skuteczność nawet do 20-30%. Dla porównania efektywność kampanii skierowanej do zakupionej bazy danych (odbiorcy bez znajomości marki) to zaledwie 1-2%. Przy prowadzeniu masowych wysyłek wiadomości SMS do odbiorców, którzy nie wyrazili zainteresowania marką, nie można także wykluczyć sytuacji, w której kampania nie przyniesie absolutnie żadnych efektów (skuteczność na poziomie 0%).” – komentuje Andrzej Ogonowski, Dyrektor marketingu SMSAPI.pl „Dodatkowo, takie działanie może wpłynąć negatywnie na postrzeganie marki, która nie potrafi właściwie koordynować swoich działań reklamowych i narusza prywatną przestrzeń konsumenta. Zgromadzenie własnych baz danych jest podstawowym elementem odróżniającym dobrą kampanię mobilną od SMS-owego spamu.” – dodaje

Mobile w e-commerce to nie luksus

Uaktywnienie komunikacji SMS-owej w obrębie swojej działalności może stanowić pierwszy krok na drodze do pełnego wdrożenia mobile-commerce i tym samym okazać się kluczem do sukcesu firmy oraz uzyskania znaczącej przewagi nad konkurencją. Jak twierdzi Tomasz Kozłowski, wiceprezes zarządu MixMedia: „Przez pierwsze dwa lata działalności nie korzystaliśmy z powiadomień SMS, ponieważ uważaliśmy je za dodatkowe koszty dla przedsiębiorstwa. Teraz już wiemy, że tak nie jest. Wysyłanie SMS-ów to pewien wydatek, jednak pozwala także na wprowadzenie oszczędności (np. krótszy czas oczekiwania towarów w magazynie). Dodatkowo, są jeszcze aspekty nie związane bezpośrednio ze sferą ekonomii, a raczej wizerunkiem. Oferujemy najwyższej jakości produkty AGD i RTV, dlatego sami również chcemy korzystać z nowoczesnych metod promocji i komunikacji, być krok przed konkurencją.”

Źródło: SMSAPI

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)