eKomercyjnie.pl

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Łukasz Waszkiewicz, chouette-redesign.pl

chouette-redesign-logo„Przerabianie ubrań to moja pasja i sposób na życie. Ludzie coraz częściej przekonują się do nadawania drugiego życia ubraniom.”

Z pytaniami z serii Pokaż Swój Sklep tym razem zmierzył się 25-letni projektant Łukasz Waszkiewicz ze sklepu internetowego chouette-redesign.pl.

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją.

Dlaczego zdecydowałeś się uruchomić sklep internetowy?
W dzisiejszych czasach Internet odgrywa bardzo dużą rolę w naszym życiu. Powstaje coraz więcej portali, sklepów internetowych i to świadczy o tym, że grono ludzi odnajduje się w tej rzeczywistości. Ponadto sklep internetowy daje dużo więcej możliwości niż tradycyjny, stacjonarny – jest otwarty 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, nawet w Święta, a dla mnie to duży plus. Sklep daje mi także możliwość pogrupowania wszystkich swoich produktów w jedną, konkretną całość. Jest przejrzyście.

1

Czym zajmowałeś się przed uruchomieniem sklepu?
Pracowałem na etacie, zajmowałem się stylizacją i przez ten cały czas starałem się sprzedawać swoje unikatowe produkty na aukcjach internetowych. Gdy zobaczyłem, że cieszą się coraz większą popularnością, zdecydowałem się rozkręcać biznes.

Ile trwało uruchomienie sklepu?
Tak naprawdę bardzo niedługo. Wszystkie przygotowania: opisy, zdjęcia produktów  itp. pogrupowałem w tydzień. Jako, że większość moich produktów to ubrania niepowtarzalne, wchodząc na sklep można mieć wrażenie, że jego „półki” są puste. Ale na bieżąco są dodawane nowe produkty.

2

Dlaczego wybrałeś właśnie tę branżę i tak specyficzny asortyment?
Przerabianie ubrań to moja pasja i sposób na życie. Ludzie coraz częściej przekonują się do nadawania drugiego życia ubraniom. Podobają im się moje projekty i chętnie je kupują.

3

Jakim budżetem dysponowałeś na początku e-handlowej działalności?
Niewielkim. Od momentu założenia działalności nie miałem własnego sklepu internetowego, a produkty sprzedawałem na rożnych serwisach dla artystów handmade. Duże koszty stanowił sam towar. Na dzień dzisiejszy nie potrafię podać jednej, konkretnej kwoty.

Co wyróżnia Twój sklep na tle konkurencji?
Sklepów odzieżowych powstaje coraz więcej, są one do siebie podobne i oferują prawie taki sam asortyment. Większość moich projektów to ubrania unikatowe (szorty, kamizelki, kurtki, spodnie, tuniki) – Chouette tym właśnie wyróżnia się najbardziej. Przyjmujemy również zamówienia indywidualne. Do mojego sklepu przyciągają również ceny.

4

Czy zdecydowałeś się na gotową platformę sklepową czy stworzyłeś własną?
Pół na pół. Skorzystałem z gotowej platformy, która w bardzo fajny i prosty sposób pozwala na indywidualne zmiany. Jest przejrzyście. Na początku chciałem stworzyć cały sklep od podstaw według mojego projektu, niestety, nie mogłem sobie na to pozwolić. Z czasem pojawiło się ciekawe rozwiązanie stworzenia sklepu, co mnie bardzo ucieszyło.

Ile zamówień pojawiło się w Twoim sklepie w pierwszym dniu/tygodniu po starcie?
Dokładnie już nie pamiętam, ale ok. 10 zamówień. Nie były to zamówienia pojedyncze. Łącznie pierwszego dnia sprzedało się 14 sztuk rożnego typu produktów. Dla mnie to świetny wynik. Sklep nie był jeszcze rozreklamowany, jedynie poprzez fb.

9

Jakie działania marketingowe są najbardziej skuteczne w Twoim sklepie/w przypadku tego asortymentu?
Naszą grupą docelową są młode dziewczyny i kobiety (oczywiście nie tylko). Współpracujemy z blogerkami modowymi, wykupujemy reklamę na portalach modowych/plotkarskich. Jeździmy na różne targi, na których informujemy, że sprzedaż odbywa się za pomocą sklepu internetowego. Organizujemy różne konkursy, w których do wygrania są niepowtarzalne szorty czy koszulki.

W jaki sposób planujesz rozwijać swój e-biznes?
Chciałbym wprowadzić coraz więcej produktów do sprzedaży. Coraz częściej myślę nad linią biżuterii. Projektuję nową kolekcję. Od nowego miesiąca stawiam na większą reklamę.


Łukasz Waszkiewicz – projektant młodego pokolenia oraz pomysłodawca i założyciel Chouette Vintage. Pochodzi z Rudy Śląskiej, gdzie tworzy i oddaje się swoim pasjom. Oprócz projektowania, szycia i przerabiania ubrań, zajmuje się stylizowaniem modelek do sesji zdjęciowych. Jedną z jego specjalności jest redesign. Własnoręcznie przerabia ubrania vintage, nadając im nowatorski charakter i znajdując dla nich nowych właścicieli. Inspirację czerpie z otaczającego go świata, muzyki oraz jak sam twierdzi –  z wciąż zaskakującej go własnej wyobraźni. Właśnie ona sprawia, że jego projekty i stylizacje są tak barwne i wyjątkowe. Znakiem rozpoznawczym Waszkiewicza są ręcznie barwione szorty.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Lekki koszyk – łączy klientów i sprzedawców

lekki koszyk logoW idealnym świecie e-commerce klient w prosty sposób znajduje odpowiadający mu towar w świetnej cenie, później wrzuca go do koszyka, płaci i oczekuje na przesyłkę. Sprzedający zaś zawsze może być pewny, że to do niego trafią kupujący, którzy mają zamiar nabyć produkt i to u niego zostawią gotówkę. Niestety, na polskim rynku nie jest już tak dobrze jakbyśmy sobie tego życzyli. Niezdrowa konkurencja i nieuczciwi Sprzedawcy powodują, że często obawiamy się robić zakupy w sieci. Co w takim razie może ich przekonać do zapełnienia wirtualnego koszyka? Na pomoc przychodzi interaktywna platforma handlowa LekkiKoszyk.pl

Ten, stworzony przez grupę osób pracujących w branży e-commerce, portal ma być nową jakością na polskim rynku zakupów online. To miejsce, które ma pomóc kupującemu w podjęciu decyzji zakupowej, a sprzedającemu sprzedać swoje towary. Twórcy sami o swoim dziele mówią:

„Podjęliśmy się misji budowy serwisu gwarantującego wygodę dla Sprzedawców i bezpieczeństwo dla Kupujących. Naszym najważniejszym założeniem jest by profity płynące z korzystania z naszej platformy rozkładały się zarówno dla firm wystawiających swoją ofertę, jak i dla kupujących. Mamy nadzieję, że nasza platforma spełni oczekiwania użytkowników.”

 

screen

 

Co w takim razie oferuje platforma kupującym?
Przede wszystkim każdy klient, który zrobi zakupy poprzez platformę, otrzyma zwrot (Cashback) wartości 4% swojego całego koszyka. Ponadto twórcy postawili na bezpieczeństwo i jawność informacji. Do programu mogą przystąpić tylko sprawdzeni, rzetelni sprzedawcy, a wszystkie ich dane są jawne, dzięki czemu kupujący nie musi obawiać się, że po zapłaceniu za towar, sklep nagle rozpłynie się w powietrzu. Każdą transakcję możemy ocenić i w ten sposób „poinformować” innych klientów, jak bardzo zadowoleni jesteśmy z całego procesu zakupowego.

rotacja

Jakie korzyści oferuje Lekki Koszyk sprzedającym?
Przede wszystkim mamy możliwość darmowego dołączenia do grona najlepszych i sprawdzonych sprzedawców w Internecie i dzięki temu promowania swoich produktów przez LekkiKoszyk.pl. Integracja z portalem jest bezpłatna, może odbyć się na dwa sposoby: poprzez plik XML, który „zaciąga” wszystkie potrzebne dane ze sklepu internetowego, bądź manualnie, gdzie sprzedający sam może dodać swoje produkty oraz ich opisy. Aktualizacja oferty i integracja zamówień ze sklepem możliwa jest za pomocą wciąż rozwijanego Web-Api, dzięki czemu obsługa LekkiKoszyk.pl może być w pełni automatyczna.  Sklepy uczestniczące w programie mogą liczyć na darmową reklamę w ramach portalu oraz na promowanie wybranych produktów. Niska prowizja pobierana w momencie sprzedaży produktu to jedyny koszt, jaki ponosi sprzedający. Wartość prowizji to suma dwóch składników: 1% koszt administracyjne związane z utrzymaniem platformy + 4% Cashback dla kupującego.

Warto zwrócić uwagę na regionalizację ofert, bowiem w ten sposób sprzedawcy trafią także do tych lokalnych klientów, którzy nie zawsze wiedzą o istnieniu ich e-biznesów. Platforma wystartowała w kwietniu 2013 roku. W chwili obecnej do programu dołączyło ponad 200 najlepszych sklepów, które „wystawiły” 326 tysięcy produktów.

Autor wpisu

4 komentarzy do tekstu

  1. Bez szans na sukces, zero sensownego wyróżnika dla konsumentów, no może 4% cashback, ale to i tak w cenę zostanie wrzucone, czyli tak jak na allegro dzisiaj sprzedaje się drożej niż w swoim sklepie…

    Odpowiedz ↓

    1. Wyróżnikiem dla konsumentów jest 4% cashback które możesz wykorzystać na dowolne zakupy na platformie, jakbyś przejrzał ceny na sklepach i na lekkim koszyku to w 95% są te same. Platforma istnieje miesiąc czasu zintegrowanych sklepów jest już ponad 200, a zakupów przybywa z dnia na dzień.

      Odpowiedz ↓

    2. Zaletą tego serwisu jest umieszczanie oferty za pomocą pliku xml. W ten sposób nie trzeba się męczyć z dodawaniem swojej oferty ręcznie jak na allegro(owszem, na allegro można użyć webapi, ale nie każdy umie korzystać z webapi).

      Prowizja od sprzedaży niższa niż na allegro, brak prowizji od wystawienia oferty(na allegro prowizja jest). Na allegro nie ma darmowej promocji produktów, tam jest.

      Dla osób chcących dodać ofertę jest przyjemniej niż na allegro. Dla ludzi którzy chcą dokonać zakupów też jest miło i przyjemnie, cashback 4% – zawsze to pieniądz.

      Dodatkowo: wielokrotnie na allegro szukałem karbidu, nie udało mi się go tam znaleźć. Za to na lekkikoszyk karbid jest :)

      Pozdrawiam

      Odpowiedz ↓

  2. Piotr Janek

    Obstawiam, że prędzej Świstak więcej sprzedawców Allegro może przyciągnąć.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Urszula Malewska, Dariusz Kurczyński, szarabluza.pl

szara-bluza-logoW wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją. Tym razem na pytania odpowiedzieli Urszula Malewska i Dariusz Kurczyński ze sklepu internetowego szarabluza.pl.

Dlaczego zdecydowaliście się uruchomić sklep internetowy?
Zdecydowaliśmy się na otwarcie sklepu internetowego, bo Internet to olbrzymie medium, zasięg, elastyczność i możliwości. To też niskie koszty wejścia, a nie stać nas było (i nadal niestety tak jest) na otwarcie sklepu stacjonarnego.

szara-bluza-screen1

Czym zajmowaliście się przed uruchomieniem sklepu?
Zajmowaliśmy i zajmujemy, ponieważ nie zrezygnowaliśmy z naszej dotychczasowej pracy. Darek pracuje 8 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu, czyli na tzw. etacie. Ja mam trochę luźniej, bo pracuję freelancersko, dzięki czemu więcej czasu mogę poświęcić Szarej Bluzie.

Ile trwało uruchomienie sklepu?
Przysłowiową „chwilę“, ponieważ zdecydowaliśmy się na gotowe rozwiązanie. Zdecydowanie więcej czasu zajmuje nam przygotowanie bluz, wzorów, sesje zdjęciowe, czy targi odzieżowe.

Dlaczego wybraliście właśnie tę branżę i tak specyficzny asortyment?
Wybraliśmy branżę odzieżową ze względu na jej specyfikę i urok. Daje pole do wykazania się kreatywnością, umożliwią pracę z artystami, ale także projektantami i innymi małymi markami odzieżowymi, daje możliwość uczestniczenia w wydarzeniach modowych. To jest po prostu fajne. Szara Bluza początkowo funkcjonowała jako profil na Facebooku, skupiający społeczność fanów tej części garderoby. Lajków z dnia na dzień przybywało, ludzie pytali o nasze autorskie wzory, których my nie mieliśmy, bo wszystko co publikowaliśmy to były produkty innych marek (czasami znanych, czasami nie). To był pierwszy bodziec do rozpoczęcia własnej działalności.

szara-bluza-screen2

Jakim budżetem dysponowaliście na początku e-handlowej działalności?
Cały nasz budżet pochłonęła produkcja bluz i materiały marketingowe – było to kilka tysięcy złotych. Na działalność w Internecie nie wydaliśmy jeszcze ani przysłowiowej złotówki.

Czy zdecydowaliście się na gotową platformę sklepową czy stworzyliście własną?
Zdecydowaliśmy się na bardzo wygodne rozwiązanie, które oferuje platforma modowa Shwrm.com. Niestety, ma ona pewne ograniczenia i wbrew pozorom nie jest za darmo, bo dzielimy się z Showroomem naszym zyskiem ze sprzedaży. Niewykluczone, że w przyszłości zdecydujemy się na coś innego, przygotowanego specjalnie dla nas.

Ile zamówień pojawiło się w Waszym sklepie w pierwszym dniu/tygodniu po starcie?
To było raptem kilka sztuk, ale tak jak mówiłam nie zainwestowaliśmy żadnych pieniędzy w reklamę, jedynie nasz czas w promocję pocztą pantoflową i oczywiście Facebooka.

szara-bluza-screen3

Jakie działania marketingowe są najbardziej skuteczne w Waszym sklepie i w przypadku tego asortymentu?
Naszym najsilniejszym i jedynym na razie narzędziem marketingowym jest Facebook. Już wkrótce ruszamy z e-mail marketingiem, bo wiemy, że to jedna ze skuteczniejszych form komunikacji marketingowej.

Gdybyście mieli teraz robić Wasz e-sklep, to co zrobilibyście inaczej?
W obecnym rozwiązaniu niczego nam nie brakuje – może poza oryginalnością. Działamy na gotowym rozwiązaniu, wiec mimo innego logo i asortymentu, nasz sklep wygląda jak ok. 500 innych sklepów w Internecie. Gdybyśmy teraz mieli zaczynać, postawilibyśmy na niepowtarzalność i nieszablonowość, może nawet na coś szalonego.

Jak wygląda proces składania zamówień?
Aby złożyć zamówienie w naszym sklepie należy wybrać produkt, kliknięciem dodać go do koszyka, zaznaczyć sposób dostawy i dokonać internetowej płatności. Proces rejestracji jest naprawdę prosty. Produkty wysyłamy przesyłką kurierską, umożliwiamy też odbiór osobisty.

szara-bluza-screen4

W jaki sposób planujecie rozwijać swoją markę i swój sklep?
Na pewno na poziomie asortymentu i współpracy z ludźmi, z którymi będziemy tworzyć kolejne projekty nadruków. Chcielibyśmy również więcej czasu i pieniędzy przeznaczyć na reklamę w Internecie, np. w Google.

Urszula Malewska – absolwentka Wydziału Zarządzania UW, freelancer. W Internecie od 2000 roku, w temacie mody od 5 roku życia. W Szarej Bluzie zajmuje się prawie wszystkim.

Dariusz Kurczyński – pracuje w dużej firmie z branży medialnej. Stoi jedną nogą w świecie IT, a drugą w rzeczywistości rozrywkowo-kulturalnej. W Internecie od 2001 roku. Założyciel fanpage’a Szara Bluza na Facebooku.

Autor wpisu

2 komentarzy do tekstu

  1. Skąd macie taką niesamowitą liczbę fanów na FB ?

    Odpowiedz ↓

  2. Wywiad interesujący, wielki szacunek za uruchomienie sklepu i zdobycie ponad 12000 lajków!. Zastanawia mnie tylko jak można tego dokonać?. Czy autorzy zdradzą jak udało im się zdobyć taką ilość fanów ?.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)