fbpx

eKomercyjnie.pl

Przegląd prasy e-commerce 10 luty 2012

W dzisiejszym przeglądzie prasy e-commerce: Prezes InPost: Gdy jestem zestresowany to…szukam zajęć uwalniających adrenalinę | Perfumy z Grupera ze zniżką – kiepski interes? | Kłopoty Grouponu – nie spełnia obietnicy | Empik stawia na e-handel. Michał Grom w zarządzie | Amazon usuwa polskie ebooki | Trendy walentynkowe w serwisie Allegro | Siła content marketingu – Infografika.

Prezes InPost: Gdy jestem zestresowany to… szukam zajęć uwalniających adrenalinę »
Pytanie – odpowiedź prezesa zarządu InPost Rafała Brzoski, który opowiada m.in. o tym jak wspomina swoją pierwszą pracę, za co ceni konkurencję oraz jak odpoczywa w wolnym czasie.

Perfumy z Grupera ze zniżką – kiepski interes? »
Artykuł z Wyborczej.biz o przypadkach oszustwa na Gruperze. Niezadowoleni klienci domagają się zwrotu gotówki za otrzymane podróbki perfum od CentrumWyprzedazy.pl. Gruper informuje, że pieniądze za bony zniżkowe zwróci, ale dodatkowych kwot za zakup kolejnych perfum, klienci muszą się domagać sami.

Kłopoty Grouponu – nie spełnia obietnicy »
Mimo wysokich obrotów ze sprzedaży, Groupon ma gorsze wyniki na giełdzie. Mimo obietnicy poprawy danej inwestorom, od czasu wejścia na parkiet jego notowania ciągle spadają. Jak wynika z raportu, w ostatnim kwartale stracił 37 mln dolarów, w całym roku 350 mln dolarów, a cena akcji spadła o ponad 15%. O giełdowych kłopotach tego giganta pisaliśmy w artykule Wyniki finansowe Groupon.com za 2011 rok i ostatni kwartał: olbrzymie przychody i milionowe straty

Empik stawia na e-handel. Michał Grom w zarządzie »

Informacja prasowa o powołaniu Michała Groma do zarządu NFI Empik Media & Fashon. Grom będzie odpowiedzialny za rozwój e-handlu, który jest teraz jednym z najistotniejszych celów strategicznych grupy EM&F.

Amazon usuwa polskie ebooki »
Artykuł z bloga Piotra Lipińskiego, który pisze o swoich refleksjach związanych z wykluczeniem jego polskojęzycznego e-booka przez Amazon. Jest to przykra wiadomość dla autorów polskich książek. Miejmy nadzieję, że Amazon wkrótce rozszerzy listę akceptowalnych języków.

Trendy walentynkowe w serwisie Allegro »
Infografika od zespołu Allegro.pl o największych trendach wśród kupujących w okresie Walentynek. Okazuje się, że najpopularniejszą kategorią odwiedzaną przez zakochanych jest dział erotyki.

Siła content marketingu – Infografika »
Ciekawa infografika od Mashable polecana przez Łukasza Pluteckiego – o tym jak content marketing rośnie w siłę. Warto zerknąć.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Rynek zakupów grupowych w Polsce ciągle rośnie

Zakupy grupowe stają się coraz popularniejsze. Rośnie nie tylko oglądalność powstałych już witryn oferujących „deale”, ale także liczba podmiotów poszerzających swoją ofertę o serwisy z zakupami grupowymi. A co dla konsumentów najważniejsze – rośnie też liczba ofert prezentowanych na tych witrynach.

AdvertisementReklama

Z danych PBI wynika, że zakupy grupowe to jedno z najszerzej komentowanych zjawisk ostatnich kilkunastu miesięcy w polskiej sieci. Pierwsze serwisy Gruper.pl oraz CityDeal.pl (obecnie Groupon.pl) pojawiły się w Polsce w kwietniu 2010 roku. Zaraz po nich zaczęły się pojawiać kolejne witryny.

W ciągu kilkunastu miesięcy serwisy zakupów grupowych zyskały łącznie kilka milionów użytkowników, stając się tym samym jednymi z najczęściej odwiedzanych stron e-commercowych w Polsce. W październiku 2011 roku zasięg serwisów zakupów grupowych sięgał 31 proc., a łączna liczba ich użytkowników wyniosła prawie 6 mln.


Źródło danych: PBI, Megapanel PBI/Gemius, internauci w wieku 7+

Także znajomość serwisów zakupów grupowych wyraźnie się zwiększyła. W grudniu 2010 roku jedynie 29 proc. respondentów słyszało o serwisach zakupów grupowych, rok później było to już 78 proc. ankietowanych. Po przedstawieniu respondentowi listy serwisów zakupów grupowych jedynie 15 proc. respondentów zadeklarowało, że nie zna żadnego z serwisów. Rok wcześniej było to aż 50 proc.!


Źródło danych: sondaż PBI XII 2011, wszyscy badani (n=504)

Najwięcej wskazań notuje Groupon -75 proc. respondentów deklaruje, że zna ten serwis. Dalej plasuje się Citeam (49 proc. wskazań), Gruper (46 proc.) oraz Mydeal (33 proc.).

Źródło: Polskie Badania Internetu (PBI.org.pl)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Konkurencja pomiędzy dostawcami zawsze działa na korzyść sprzedawcy – rozmowa z Joanną Słoń z SuperPaczka.pl

Broker usług kurierskich SuperPaczka.pl wprowadził niedawno rozbudowane API skierowane firm działających w branży e-commerce. Po tej wiadomości zapytaliśmy Joannę Słoń, dyrektora marketingu Super Paczki, o dalsze plany rozwoju firmy oraz o to, jak ogólnie postrzega rynek pośredników kurierskich. Czy jest na nim miejsce na nowe podmioty? Czym SuperPaczka wyróżnia się wśród innych firm tego typu?

AdvertisementReklama

eKomercyjnie.pl: Jakie są Wasze szacunki odnośnie wielkości rynku przesyłek kurierskich związanych z handlem internetowym?

Joanna Słoń (dyrektor marketingu SuperPaczka.pl): To rynek, który szybko się rozwija, a nie jest jeszcze do końca zagospodarowany. Sklepów internetowych jest niemal 11 tysięcy, a w 2011 zostawiliśmy w nich około 7,5 miliarda złotych. Ten rynek rośnie o minimum kilkadziesiąt procent rocznie (w 2011 roku było to 33,5%), co oznacza, że jest i będzie miejsce dla firm obsługujących przesyłki kurierskie. Jesteśmy dobrej myśli:)

Na rynku działa kilkadziesiąt firm oferujących przesyłki kurierskie. Jak chcecie się wśród nich wyróżnić?

Jest ich nawet więcej niż kilkadziesiąt. To rynek, na którym panuje prawdziwy tłok. Co chwilę powstają nowi brokerzy. Jednak nie jest to rynek dojrzały. Większość z tych firm to jednoosobowe działalności, oparte na laptopie i telefonie komórkowym właściciela. Funkcjonują jako dodatkowe zajęcie i nie mają szans na przekształcenie się w profesjonalny biznes.

My mamy dobry produkt i ludzi, którzy rzeczywiście sumiennie pracują nad implementowaniem zmian w serwisie. Na bieżąco reagują na potrzeby klientów. To coś, czego brakuje u 99% brokerów. Nad Super Paczką pracuje zespół programistów, telefony od klientów odbierają przeszkolone osoby w Dziale Obsługi Klienta, a kolejny zespół przygotowuje oferty i zajmuje się marketingiem.

I co najważniejsze: słuchamy naszych użytkowników. Dzięki temu, że technologicznie jesteśmy samowystarczalni, jesteśmy w stanie wprowadzić indywidualne rozwiązania dla osób, które podejmują z nami stałą współpracę.

Komu można polecić usługi brokera takiego jak SuperPaczka.pl? Czy to rozwiązanie tylko dla początkujących sprzedawców?

Przede wszystkim to usługa skierowana do tych, którzy chcą wysyłać paczki kurierem, ale jednocześnie zwracają uwagę na koszt, który przy standardowych cenach wysyłek kurierskich nie jest najniższy. Takie ceny wynegocjowane bezpośrednio u kuriera, często przekraczają wartość zakupionego przedmiotu, co dla sklepów, szczególnie małego e-commerce (czyli naszego podstawowego klienta) jest znaczącym czynnikiem wpływającym na decyzję dotyczącą sposobu wysyłki.

Biznes opierający się na sprzedaży wysyłkowej ma wtedy dwa wyjścia – albo będzie korzystał z mało efektywnej, zwykłej poczty albo skorzysta z usług brokera, który za niższą cenę niż u kuriera X zaoferuje mu jakość tego właśnie kuriera. Rachunek jest prosty.

Wracając do drugiej części pytania, Super Paczka została tak zaprojektowana tak, aby maksymalnie ułatwić proces składania zamówienia. Zarówno pojedynczego jak i kilkunastu, czy kilkudziesięciu naraz, więc poza początkującymi sprzedawcami dajemy bardzo dobre narzędzie do wykorzystania także w dużym e-commerce. Dla sklepów mamy też zaawansowane API.

SuperPaczka.pl oferowała niższą cenę dla sklepów, które brały udział w Dniu Darmowej Dostawy 2011. Dlaczego zdecydowaliście się na wsparcie tej inicjatywy?

Dzień Darmowej Dostawy to wydarzenie, które bezpośrednio dotyczy naszych klientów czyli branży e-commerce. Wzięliśmy udział w DDD , dlatego, że jest to znakomita inicjatywa, która przynosi korzyści zarówno sklepom jak i klientom indywidualnym. Klienci kupują taniej, bo do ostatecznego kosztu nie wlicza się przesyłki kurierskiej, a dla sklepów internetowych jest to znakomita szansa na zdobycie klientów i promocję. Super Paczka jako broker usług kurierskich była naturalnym partnerem dla takiego przedsięwzięcia, dlatego właśnie zdecydowaliśmy się zaoferować sklepom biorącym udział w DDD niższą cenę na przesyłki kurierskie Podobnie jak sklepy internetowe chcemy zdobywać nowych klientów i promować swoje usługi.

Allegro przejęło firmę kurier-online.pl i uruchomili serwis SendIt. Co sądzicie o takim kierunku działań tej firmy? Idą w dobrą stronę?

Allegro znane jest ze swojej polityki stopniowego monopolizowania kolejnych obszarów działalności na swojej platformie. Czy to działanie w dobrym kierunku? Z punktu widzenia sprzedawców nie zawsze jest to najkorzystniejsze rozwiązanie. Allegro pobiera duże prowizje od transakcji dokonywanych poprzez ich platformę. Powstaje zatem pytanie, jak będzie w przypadku SendIt? Myślę, że dopóki sprzedający na Allegro będą mogli wybierać z kim chcą wysyłać swoje zamówienia sytuacja będzie dla nich najbardziej korzystna. Konkurencja pomiędzy dostawcami zawsze działa na korzyść klienta.


Jeżeli jesteście zainteresowani ofertą dla biznesu od SuperPaczka.pl to podczas kontaktu z opisywaną firmą (preferowany e-mail na adres wspolpraca@superpaczka.pl) podajcie hasło ekomercyjnie, a otrzymacie specjalną ofertę dla Czytelników.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)