eKomercyjnie.pl

Przegląd prasy ecommerce 8-9 sierpnia 2011

W dzisiejszym przeglądzie prasy ecommerce: Za przesyłkę płaci e-sklep, a nie kupujący – Od 11 sierpnia opinie z Cokupić.pl w Allegro – E-sklep spożywczy – wysokie nakłady, niewielkie zyski – Powstał dekalog internetowego sprzedawcy – Dziesięć Przykazań E-Sprzedawcy – E-commerce a logistyka.

Za przesyłkę płaci e-sklep, a nie kupujący »
UOKiK wydał ostatnie dwie decyzje, które mówią o tym, że korzystając z prawa do zwrotu, klient płaci więc jedynie za jego odesłanie do sklepu. Sprawa dla wielu sprzedawców ciężka i niezrozumiała, a ja chciałbym dowiedzieć się, na jakiej podstawie podjęto takie decyzje? Mam już dość robienia z e-handlu chłopców do bicia.

Od 11 sierpnia opinie z Cokupić.pl w Allegro »
11 sierpnia w Allegro pojawią się oceny produktów z opiniami z Cokupić.pl. Już od jakiegoś czasu zastanawiałem się, kiedy to nastąpi, bo przecież współpraca Allegro z Ceneo wypadła dla nich bardzo dobrze.

E-sklep spożywczy – wysokie nakłady, niewielkie zyski »
Fajna riposta Pawła Lipca na tekst, który podałem w piątkowym przeglądzie prasy. Autor pisze trochę ogólnie (co nie znaczy, że celnie punktuje przytoczony artykuł), a ja w ramach uzupełnienia odsyłam do raportu rocznego spółki odpowiedzialnej za e-sklep spożywczy Fresh24.pl (tutaj) – wtedy od razu widać, że to nie jest prosty biznes dla każdego.

Powstał dekalog internetowego sprzedawcy »
Grupa robocza ecommerce w IAB Polska opublikowała dekalog internetowego sprzedawcy, który składa się z 15 zasad (!). Przyznam szczerze, że co do sensowności zapisów nie ma wątpliwości, ale jak to niby zapamiętać i szybko przekazać w rozmowie z innymi właścicielami sklepów? Szkoda też, że te zasady „klepnęły” tylko dwa sklepy.

Dziesięć Przykazań E-Sprzedawcy »
Marcin Cisek przychodzi z odpowiedzią na postawione powyżej pytanie. Lista skrócona do najważneiejszych rzeczy. Ale zaraz, mam jeszcze jedną refleksję: czy takie rzeczy nie powinny być dla sprzedawców OCZYWISTE? Czy budowanie biznesu nie powinno być oparte właśnie na takich fundamentach?

E-commerce a logistyka »
Krótki, ogólny tekst o logistyce w naszej kochanej branży. Końcówka smutna, ale prawdziwa: „w branży e-commerce panuje silna konkurencja cenowa i często to nie jakość obsługi ale niski poziom ceny stanowi kryterium wyboru i sprzedawcy i operatora logistycznego.”

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Manubia oblicza, ile sprzedawcy płacą Allegro

Manubia, lider systemów monitorujących aukcje internetowe w Polsce, rozbudowuje swoje narzędzie o wyliczanie kosztów ponoszonych przez sprzedawców. Funkcja sumuje koszty wystawienia aukcji, promocji oraz prowizji od sprzedaży pobieranej przez serwis aukcyjny. Jest to kolejna po „grafach” usługa realnie wspierająca sprzedawców internetowych.

Zgodnie z zapowiedziami twórcy Manubia.pl co dwa tygodnie prezentują kolejne funkcje. Jest to proces przygotowywania systemu na szalony okres handlowy „Back to School” oraz „Boże Narodzenie”. Nowe funkcje pozwolą w pełniejszy sposób analizować dane i uczyć się sprzedaży.

„Zaprezentowane niedawno ”grafy” oraz dzisiejsza premiera „obliczania kosztów” to wybory z naszej strony nieprzypadkowe. Zależy nam na oferowaniu narzędzi, które pozwalają budować sprzedawcom przewagę konkurencyjną. Dbamy o to, aby nasz system pokazywał precyzyjne, prawdziwe dane i pomagał wyciągać wnioski przyczyniające się do zwiększenia zysków sprzedawców.” – mówi Konrad Latkowski, PR Manubia.pl.

Obliczanie kosztów

Funkcja pozwala obliczyć dla dowolnej aukcji koszty promocji oraz prowizji aukcyjnych. Początkujący sprzedawcy mogą porównać koszty konkurencji i ocenić, czy na przykład lepiej wystawiać zwykłe aukcje, czy w ramach Sklepów Allegro. Zaawansowani mogą obserwować jakie formy promocji przynoszą najlepsze efekty i optymalizować swoje koszty. Obliczanie kosztów działa obecne tylko dla monitorowania Allegro.pl.

„Prezentacja kosztów w dość namacalny sposób pokazuje, że dla początkującego e-sprzedawcy Allegro może być nie tylko szkołą e-handlu, ale także bardzo opłacalnym kanałem sprzedaży.” – mówi Konrad Latkowski.

Grafy

To narzędzie w czytelny sposób prezentuje koszyk danego sprzedawcy. Na grafie prezentowane są produkty i powiązania między nimi. Czy klient przy zakupie komputera zdecydował się także na myszkę u tego samego sprzedawcy? Może zdecydował się na inny zakup? Prezentację działania grafów można zobaczyć pod tym adresem. Co ważne, grafy działają zarówno dla usługi Manubia jak i ManubiaGlobal, czyli pozwalają porównać dobór produktów przez klientów zarówno w Polsce, jak i innych krajach.

W ostatnich tygodniach pojawiły się także takie funkcje jak:

  • Możliwość wysłania swojego konta w serwisie Manubia na urlop. Dzięki temu sprzedawcy wypoczywający nie muszą płacić za czas, kiedy nie korzystają z serwisu, a jednocześnie nie tracą swoich rabatów, które dochodzą nawet do 30%.
  • Uruchomienie abonamentów ManubiaGlobal, które oferują możliwość monitorowania sprzedaży we wszystkich zagranicznych serwisach aukcyjnych Grupy Allegro.

Zgodnie z zapowiedziami twórców sierpień ma być miesiącem wdrażania usług związanych raportami indywidualnymi – ManubioPro. Jest to zestaw rozwiązań skierowanych do najbardziej wymagających klientów, oczekujących analizy całych kategorii, konkretnych produktów lub setek sprzedawców równocześnie.

Źródło: Manubia.pl

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy ecommerce 5 sierpnia 2011

W dzisiejszym przeglądzie prasy ecommerce: Okazja nie tak okazyjna – Gadu-Gadu i Allegro łączą siły – Kiedy jest odpowiedni moment na m-commerce? – Analiza ścieżek konwersji (praktyczne przykłady analiz) – Jak założyć e-sklep spożywczy? – 5 powodów, dla których opłaca się e-Faktura.

Okazja nie tak okazyjna »
Bardzo dobry tekst Rzeczpospolitej o turystycznych zakupach grupowych, od razu z wypuntkowaniem konkretnych ofert. Deklarowane rabaty 50% nijak mają się do rzeczywistości, a klienci korzystający z wyjątkowych okazji nie mogą liczyć na taką obsługę jak normalni. Dalej kuleje weryfikacja sprzedawców, a kupujący tylko się zniechęcają do zakupów online.

Gadu-Gadu i Allegro łączą siły »
GG Network oraz Grupa Allegro łączą siły w zakresie sprzedaży reklam w Internecie. Warto pamiętać, że obie firmy należą do jednego właściciela – Naspers Ltd.

Kiedy jest odpowiedni moment na m-commerce? »
No właśnie, kiedy startować z wersją mobilną? Moim zdaniem warto to przetestować ją najszybciej (w miarę możliwości oczywiście).

Analiza ścieżek konwersji – praktyczne przykłady analiz »
Obok takich wpisów nie można przechodzić obojętnie, choć dla bardziej zaawansowanych osób mogą być tylko prostym wprowadzeniem do tematu. Agencja Bluerank na swoim blogu przedstawiła na czym polega analityka internetowa. Zrozumienie użytkownika (zwłaszcza w sklepie internetowych) jest naprawdę ważne.

Jak założyć e-sklep spożywczy? »
Tekst z cyklu, jakie prowadzanie sklepu internetowego jest proste i przyjemne (i w ogóle!). Ciekawe szacunki zarobków – 20 tys. miesięcznie za sprzedaż powierzchni na witrynie pod reklamę innych produktów? Gdzie mam podpisać? :) Jeżeli dużo osób inspiruje się takimi wpisami, to nic dziwnego, że później mogą być problemy z utrzymaniem sklepu na sensownym poziomie.

5 powodów, dla których opłaca się e-Faktura »
Ogólny tekst na temat tego, że wersje cyfrowe dokumentów są lepsze niż papierowe. Jestem za, a jak ktoś potrzebuje dodatkowych argumentów to znajdzie je w tym materiale.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)