eKomercyjnie.pl

Roadshow Akademii Empathy, czyli e-commerce bez tajemnic

Dlaczego warto wybrać się na roadshow Akademii Empathy? Każdy, kto trafi na jeden z cyklu seminariów E-commerce w Praktyce, zostanie uzbrojony w pakiet kluczowych informacji dotyczących sprzedaży internetowej. Eksperci i praktycy branży dotrą tym razem aż do pięciu polskich miast. Akademia Empathy startuje 19 września w Krakowie. Począwszy od spotkania pod Wawelem, przez Wrocław, Poznań, Gdańsk aż po Warszawę. Dzisiaj poznaliśmy tematy wystąpień.

W gąszczu prawa, chwytów marketingowych i nowinek technologicznych

Podobno w miłości i na wojnie wszystko jest dozwolone. W walce z konkurencją, zdecydowanie należy trzymać się zasad. Prowadzenie sprzedaży internetowej wiąże się bowiem z szeregiem przepisów i norm prawnych. Odnaleźć się w tym świecie, pozwoli pierwsza pula poruszanych zagadnień – prawo i finanse. Wykłady w tym zakresie poprowadzi radca prawny Marianna Poproch-Wesołowska. W swoich wystąpieniach dotknie m.in. tematu regulaminów sklepów internetowych, prawa autorskiego w wirtualnym świecie oraz dobrych zasad e-commerce.

Kiedy przepisy przestaną być już tajemnicą, przyjdzie pora na kolejny tematy biznesowe i marketingowe. W tym czasie, uczestnicy spotkań wysłuchają prelekcji Anny Rak z Trusted Shops na temat podstawowych zagadnień w sektorze e-commerce jak identyfikacja sprzedawcy, obowiązki administratora danych, czy kwestia zdobycia i utrzymania zaufania klienta w sieci.

W Krakowie gościć będzie również Tomasz Tybon z Shoper.pl, który wyjaśni specyfikę gotowych sklepów internetowych, a o dropshippingu jako modelu logistycznym korzystnym dla e-biznesu opowie Tomasz Wesołowski z Empathy Internet Software House. W innych miastach – o trendach i wizjach e-commerce będzie mówił Piotr Przybyłkiewicz. Całościowe spojrzenie na branżę umożliwi też wystąpienie eksperci Home.pl – „7 wizji e-commerce”.

Ostatnie w kolejności zostaną wzięte pod lupę zagadnienia technologiczne. Tu gwiazdą będzie m.in. twórca Edisondy – Hubert Turaj, który przybliży temat użyteczności w serwisach e-commerce. Eksperci Unizeto opowiedzą o bezpieczeństwie w sprzedaży internetowej, a PayByNet naświetli możliwości instrumentów płatniczych w handlu elektronicznym. O użyteczności opowie też Anna Boguska z Użyteczna Strona.

Swoje spostrzeżenia na temat e-commerce wymienią również eksperci z mediów – Krzysztof Bartnik (ekomercyjnie.pl) na seminarium w Krakowie, oraz Paweł Lipiec (ecommerce.edu.pl) w Warszawie. Uzupełnieniem zamykającego cykl seminarium w Warszawie będzie wystąpienie Konrada Latkowskiego, który opowie jak sklepy internetowe mogą budować relacje z mediami.

Ucz się od najlepszych, zgarniaj nagrody

To nie koniec atrakcji. Każde ze spotkań zamkną goście specjalni, którzy podzielą się z uczestnikami historią swojej drogi do sukcesu, wśród nich m.in. twórcy Answear.com (w Krakowie), Brand24 (Wrocław) Motoricusa (Warszawa) i Mebli VOX (Poznań). To świetna okazja do konfrontacji własnych pomysłów.

Organizatorzy przygotowali dla uczestników wiele nagród o łącznej wartości 36 tys. zł. W czasie seminariów będzie możliwość przeprowadzenia mini-audytu Trusted Shops, a jako nagrody – oprócz pozycji książkowych, rozlosowane zostaną m.in. analizy biznesowo-technologiczne oraz analizy i badania użyteczności. Przypominamy, że aby wziąć udział w seminariach, należy zarejestrować się na stronie www.ecommerce.evenea.pl.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Aspekty prawne w ecommerce – pytania i odpowiedzi #2: Dodatkowa opłata dla klienta za prowizje pobierane przez systemy płatności?

Pytanie: Czy w świetle prawa wolno pobierać dodatkowe opłaty od klienta, aby zrekompensować sobie prowizję pobieraną przez pośredników płatności finansowych (online)? Przykładowo, płacimy firmie 2% prowizji (stawka jest 0% VAT), a klienta obciążamy dodatkową opłatą +2,46% (powiększoną o 23% VAT).

Odpowiedź kancelarii prawnej:
Nie ma przeszkód aby taką opłatą obciążyć ostatecznego Klienta (np. konsumenta), ale do tego musi istnieć podstawa prawna np. wynikająca z zawartej z Klientem umowy, czy też zaakceptowanego regulaminu lub cennika.

Innym rozwiązaniem jest doliczenie takiej dodatkowej opłaty do marży handlowej pobieranej przez sklep, czyli powiększenie o tą opłatę dodatkową ostatecznej ceny towaru. Wydaje się, że to rozwiązanie jest prostsze.

Należy jednak zaznaczyć, że taką opłatą dodatkową nie można będzie obciążyć np. dostawcy towarów dla sklepu internetowego czyli innego przedsiębiorcy bowiem zgodnie z art. 15 ust. 1 pkt 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku, w szczególności przez pobieranie innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towaru do sprzedaży. Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 12 czerwca 2008 r. (III CSK 23/2008) uznał, iż przedmiotowym deliktem będzie nie tylko dokonywanie czynności o charakterze faktycznym ale również zawieranie porozumień obligujących producenta do spełnienia świadczeń dodatkowych (poza świadczeniem głównym). Nadto zgodnie z art. 3 tej ustawy, czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta.Wynika z tego, że wiele zależy także od regulaminu sklepu internetowego oraz umowy pomiędzy sprzedającym a sklepem, w której określone są zasady pobierania prowizji.

Prowizję 2,46% proponowaną przez pytającego można dodać do produktu tylko wtedy, gdy kupujący będzie o tym wiedział w trakcie zamawiania tego produktu (a więc zostanie mu przedstawiona cena produktu, potencjalne kwoty, jakie zapłaci za przesyłkę oraz dodatkowo przedstawiona zostanie ta prowizja).

Najprostszym jednak i najbezpieczniejszym prawnie rozwiązaniem jest włączenie tej prowizji do ceny produktu, tak by po konieczności zapłaty opłaty za wystawienie w sklepie możliwe było jeszcze osiągnięcie zysku przez sprzedającego.


Odpowiedzi udziela kancelaria prawna Sebastian Wawrzyniak i Wspólnicy Spółka komandytowa z Poznania, Os. Zwycięstwa 14, 61-647 Poznań, biuro: Sadowa 32, 61-657 Poznań, kancelaria@swlex.pl, (61) 827-00-17. Świadczy ona usługi na rzecz podmiotów gospodarczych, w szczególności spółek prawa handlowego – start-upów, podmiotów branży e-commerce, funduszów inwestycyjnych, w branży przede wszystkim IT, nowych technologii, konsultingu, PR.


Odpowiedź była możliwa dzięki firmom: Dwiepaczki.pl (usługi kurierskie) oraz Speed-Up Group (inwestor).

Pozostałe wpisy z serii Aspekty prawne w ecommerce – pytania i odpowiedzi:

WAŻNE! Niniejsze odpowiedzi nie stanowią porady prawnej, konsultacji prawnej ani opinii prawnej, a mają jedynie charakter konsultacyjny. Wydanie porady prawnej, konsultacji prawnej lub opinii prawnej wymaga wnikliwej analizy stanu faktycznego, w tym dokładnego zakresu działalności przedsiębiorstwa lub osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, a także uzyskania niekiedy informacji, które mają charakter tajemnicy przedsiębiorstwa. Mając na uwadze powyższe, spółka nie doradza żadnych zachowań zgodnych lub niezgodnych z treścią wpisu i informuje, że podjęcie lub niepodjęcie określonych działań w indywidualnej sprawie musi zostać poddane ocenie jedynie w przypadku oceny stanu faktycznego oraz prawnego dotyczącego tej sprawy. Ani spółka, ani serwis, na którym umieszczona zostaje odpowiedź nie składa żadnych zapewnień, wyraźnych czy domniemanych, co do rezultatów uzyskanych przez jakąkolwiek osobę lub podmiot w wyniku wykorzystania tejże odpowiedzi, w tym zapewnień o przydatności do określonego celu. W żadnym wypadku ani spółki, ani serwis nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za utratę korzyści lub szkody wtórne powstałe w wyniku wykorzystywania tychże odpowiedzi.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy ecommerce 13 września 2011

W dzisiejszym przeglądzie prasy ecommerce: Chcesz zarobić na handlu w internecie? Nie używaj zdrobnień | Rok 2011 rokiem grupowych zakupów | Akademia Allegro rozpoczyna nowy sezon | Węgrzy będą płacić w sieci z PayU | Czym jest SEO? Dowiedz się w 3 minuty.

Chcesz zarobić na handlu w internecie? Nie używaj zdrobnień »
Osoby kupujące na aukcjach internetowych gotowe są zapłacić za „buciki” mniej niż za „buty”, mimo że w rzeczywistości to ten sam produkt. Ciekawe informacje, do których warto się stosować, by zarabiać więcej.

Rok 2011 rokiem grupowych zakupów »
Kolejny materiał na temat zakupów grupowych, ale nie ma się co dziwić – dawno w światowym ecommerce nie było projektów, które rosną tak szybko. Z drugiej strony tekstów o tych serwisach zaczyna być za dużo i można mieć ich już dość.

Akademia Allegro rozpoczyna nowy sezon »
Spotkania branżowe mogą się nudzić, chyba, że można coś z nich wyciągnąć dla swojego biznesu. Akademia Allegro znów zabiera się za szkolenia – dobra wiedza dla początkujących.

Węgrzy będą płacić w sieci z PayU »
Węgry są kolejnym krajem – po Czechach, Polsce i Rumunii – w którym będzie można realizować płatności w sieci za pośrednictwem PayU (dawne Platnosci.pl). Co ciekawe, na Węgrzech zarejestrowanych jest 2700 sklepów internetowych (dopiero).

Czym jest SEO? Odpowiedź w 3 minuty »
Krótki filmik (po angielsku) dokładnie wyjaśniający, czym jest SEO (search engine optimization).

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)