eKomercyjnie.pl

Start DaWanda.com w Polsce przekroczył nasze oczekiwania – Marcin Szałek odpowiada na pytania eKomercyjnie.pl

Tydzień temu wystartowała polska wersja serwisu DaWanda.com, który jest platformą handlową dla unikalnych, ręcznie robionych rzeczy. Za działalność witryny w Polsce odpowiada Marcin Szałek, którego sporo osób może kojarzyć z kierowania polskim Grouponem (pracę skończył tam w styczniu br). Z okazji premiery DaWanda.com w naszym kraju poprosiłem Marcina o krótką rozmowę na ten temat. Zapraszam do przeczytania wywiadu.

Krzysztof Bartnik (eKomercyjnie.pl): Kto wpadł na pomysł stworzenia polskiej wersji DaWanda.com?

Marcin Szałek (Country Manager DaWanda.com w Polsce): Przede wszystkim założyciele DaWandy: Claudia Helming i Michael Puetz, a także inwestorzy serwisu. Polska jest największym rynkiem Europy Środkowo-Wschodniej i jak podkreślali twórcy DaWandy – Polacy potrafią szybko budować społeczność online i są niezwykle przedsiębiorczy.

DaWanda to społeczność ludzi zafascynowanych unikalnymi produktami, ale i projektanci budujący własne marki biznesowe. Dlatego zarówno potencjał w internecie, jak i przedsiębiorczość była istotnym elementem, który w dużym stopniu zadecydował o wyborze Polski.

Ile trwały przygotowania do uruchomienia serwisu?

Przygotowywaliśmy się przez około dwa miesiace. Najpierw szukaliśmy doświadczonego zespołu, później wdrożyliśmy dobry system CRM (pracujemy na systemie SalesForce), następnie tłumaczyliśmy i lokalizowaliśmy portal na język polski. Ważnym punktem było wdrożenie możliwości rozliczania w polskiej walucie, ponieważ platforma działała wcześniej tylko w euro. Ostatnim etapem była zamknięta faza beta, którą wykorzystaliśmy do zbudowania bazy danych projektantów w Polsce i zaproszenia ich na DaWandę. Otworzyliśmy platformę trzeciego września.

Ile osób jest obecnie zaangażowanych w projekt?

Oczywiście cały polski zespół, czyli dziewięć osób w Polsce i dwie w Niemczech. Przy starcie w Polsce częściowo współpracuje z nami cały zespół developerski w Berlinie. Zespół w Polsce zajmuje się business development i marketingiem.

Ile ofert macie w serwisie?

Po trwającej miesiąc fazie beta jest już ponad 9 tysięcy ofert, wystawionych przez niemal 800 projektantów. To przekroczyło nasze oczekiwania.

Jak chcecie konkurować z polskimi odpowiednikami DaWandy, np. Pakamera.pl?

Poza innymi plusami DaWanda ma dwa najważniejsze: niespotykanie niska prowizja (5% versus 20-30%) oraz szerokie możliwości ekspansji za granicą. Tak niska prowizja umożliwia projektantom myślenie o projektowaniu jak o biznesie i utrzymywaniu się z ich pasji, a osobom, które dopiero myślą o rozpoczęciu przygody z projektowaniem – pozwala na start praktycznie bez kosztów inwestycji w sklep internetowy i marketing. Marki, które już odniosły sukces mają możliwość rozwoju na rynkach zagranicznych, często bardziej świadomych produktów handmade i design niż Polska.

Podczas rozmów z polskimi projektantami słyszymy, że ich obrót sięga kilku, kilkunastu tysięcy miesięcznie. Sprzedawcy na DaWandzie, dzięki dostępowi do innych rynków, mają obrót nawet do 100 tysięcy złotych miesięcznie. To niska prowizja i międzynarodowość portalu, a także szeroka promocja projektantów w Polsce i za granicą to te elementy, którymi chcemy przekonać do siebie projektantów.

Jak chcecie promować serwis, do jakiego użytkownika docierać?

W najbliższych miesiącach koncentrujemy się na budowaniu rynku. Naszą ambicją jest wyprowadzenie przedmiotów handmade i design z niszy i przekonanie klientów, że te produkty mogą być alternatywą dla sieciówek. Dlatego DaWanda będzie widoczna na reklamach w internecie, ale i intensywnie będziemy wykorzystywać narzędzia Public Relations.


Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o DaWanda.com w polskiej wersji. Czekamy na Wasze opinie!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Wakacje 2012: więcej wyjazdów za pośrednictwem zakupów grupowych

CiTeam.plRośnie liczba Polaków korzystających z ofert turystycznych za pośrednictwem serwisów zakupów grupowych, jak wynika z danych Citeam.pl. Tego lata sprzedano niemal trzykrotnie więcej kuponów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zwiększeniu uległa również kwota transakcji – użytkownicy wydali na zakup oferty średnio 20 proc. więcej.

Lipiec to bezapelacyjnie najlepszy miesiąc dla kategorii Podróże na serwisach zakupów grupowych. „Już w ubiegłym roku zanotowaliśmy w tym okresie znaczący wzrost sprzedaży ofert wakacyjnych, czyli noclegów, wycieczek czy turnusów pobytowych. Także w tym roku najwięcej użytkowników właśnie w lipcu skorzystało z turystycznych ofert na naszym serwisie” – mówi Marta Krauze, dyrektor Citeam.pl.

W tym roku można zaobserwować znaczący wzrost osób, które kupowały w kategorii Podróże na serwisie. „Porównując lato 2012 do analogicznego okresu w ubiegłym roku, liczba sprzedanych ofert turystycznych wzrosła aż o 180 proc.” wyjaśnia Marta Krauze z Citeam.pl.

Wzrost wydatków na oferty turystyczne z zakupów grupowych

Tego lata kupującym na zakupach grupowych najbardziej przypadły do gustu wyjazdy w tereny górskie, które stanowiły niemal 40 proc. sprzedanych kuponów. Nieco niżej w rankingu popularnych destynacji uplasował się wypoczynek nad morzem, gdzie swój urlop spędzili nabywcy co czwartej oferty na Citeam.pl. Co ciekawe, Polacy w ten sposób organizowali swój wypoczynek nie tylko poza miastem – co ósmy sprzedany kupon w kategorii Podróże dotyczył lokalizacji miejskich, np. noclegów w Krakowie, Trójmieście czy Wrocławiu.

W okresie wakacyjnym użytkownicy zakupów grupowych przeznaczyli również nieco więcej funduszy na zakup ofert turystycznych. „Średnia kwota kuponu nabywanego w tej kategorii wzrosła o ok. 95 zł w porównaniu do ubiegłorocznych wakacji. Tego lata użytkownicy nabywali oferty turystyczne średnio za kwotę ponad 471 zł” – wyjaśnia Marta Krauze z Citeam.pl. Ogółem co ósmy kupon sprzedawany na serwisie pochodzi z kategorii Podróże.

Hity sprzedażowe – najpopularniejsze oferty turystyczne

W trendy związane z najpopularniejszymi destynacjami wyjazdów wpisują się również hity sprzedażowe tegorocznych wakacji. Na podium znalazły się wyłącznie oferty z woj. małopolskiego, w tym aż dwie z Zakopanego – nocleg ze śniadaniem w hostelu (ponad 460 nabywców) oraz trzydniowy pobyt w hotelowym apartamencie dla dwojga (ponad 420 sprzedanych ofert). Na pierwszym miejscu uplasowała się jednak oferta z pobytem w średniowiecznej warowni i parku miniatur w Inwałdzie wraz z noclegiem dla dwóch osób. Oferta znalazła ponad 530 nabywców.

Dotychczas w pierwszej dziesiątce topowych ofert w kategorii Podróże na serwisie Citeam.pl znalazły się również m.in. takie propozycje: 270 zł za 3 dni ze śniadaniem dla dwojga w hotelu*** w Łebie (401 sprzedanych), 79 zł za 3 dni z wyżywieniem w Karpaczu (383 sprzedanych), 450 zł za weekend ze śniadaniami i SPA dla dwojga w hotelu***** w Gdańsku (363 sprzedanych), 149 zł za 3 dni dla dwojga w beskidzkim Ustroniu (354 sprzedanych) czy 240 zł za 3 dni dla dwóch osób z wyżywieniem w Jastrzębiej Górze. Powyższe oferty znajdowały jednorazowo od 300 do 500 nabywców.

Obecnie na serwisie znajduje się niemal 100 aktualnych ofert turystycznych. Propozycje wyjazdów można segregować pod względem poszczególnych kryteriów, jak: morze, góry, zagranica, poza miastem czy miasto.

Źródło: Citeam.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Świętokrzyskie forum innowacji „E-commerce – nowoczesne technologie dla firm”

W dniu 20 września, w ramach Świętokrzyskich Dni Innowacji, odbędzie się forum „E-commerce – nowoczesne technologie dla firm”, organizowane przez Biuro Innowacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach. Wydarzenie będzie miało miejsce w Centrum Kongresowym Targów Kielce.

Wśród prelegentów forum wystąpią m.in. Hubert Turaj, kierownik działu interakcji w Edisondzie, który opowie o innowacyjnych metodach zwiększających e-sprzedaż, pani Anna Rak – na co dzień zatrudniona jako Country Manager w Trusted Shops, przedstawi kwestię certyfikacji sklepów internetowych. Współzałożyciel serwisu Manubia.pl zaprezentuje narzędzia do mierzenia efektywności dla e-sklepów, natomiast Marcin Walocha – Prezes zarządu Netpistols sp. z o.o. przybliży temat budowania i wdrażania systemów sprzedaży internetowej, płatności internetowych oraz wymiany danych pomiędzy różnego typu systemami B2B”.

To jedyne jak do tej pory tego typu spotkanie w województwie świętokrzyskim. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, konieczna jest tylko rejestracja na stronie www.spinno.pl

Źródło: Spinno.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)