eKomercyjnie.pl

Stowarzyszenie Sprawiedliwi i Moralni PROkonsumenci vs MałyPorządnySklep.pl (fragment)

W moim zawodzie dzwonek do drzwi w piątkowy wieczór rzadko wróży coś dobrego. Otwierając drzwi, nie spodziewałem się jednak mojego sąsiada Mateusza z naręczem kopert. – Marcin, wybacz że tak późno, ale słyszałeś może o Stowarzyszeniu Sprawiedliwi i Moralni PROkonsumenci? Właśnie dostałem od nich osiem pozwów! – rzekł, wyraźnie przejęty, właściciel firmy MałyPorządnySklep.pl.

Oczywiście, że słyszałem! Chyba tylko nieliczni właściciele e-sklepów nie słyszeli o tej „zacnej” organizacji „prokonsumenckiej” polującej na zakazane klauzule w regulaminach i pozywającej najczęściej mikroprzedsiębiorców…

Reklama

Mateusz był jednym z wielu. Jego MałyPorządnySklep.pl to sklepik hobbystyczny prowadzony po godzinach pracy i realizujący od dziesięciu do pięcdziesięciu zamówień miesięcznie. W kilku zdaniach wytłumaczyłem mu, z kim ma do czynienia i o co został pozwany. Mateusz niemal na moim progu przeszedł w ekspresowym tempie wszystkie sześć faz posttraumatycznych…

 

1. Szoku: To oni tak mogą pozywać kogo chcą, nawet jak nic nie kupili?!

2. Zaprzeczenia: Nie, to niemożliwe, aby prawo na to pozwalało! To jakiś absurd! Najpewniej pomylili sklepy, wiesz, to się zdarza!

3. Rozpaczy: Co ja zrobię? Przecież ja się nie znam na prawie! Właściwie, to cały czas dokładam do tego interesu! Skąd wezmę na prawnika? Ile to mnie będzie kosztować? 20-30 tysięcy? Nigdy tego nie odrobię!

4. Poczucia krzywdy: Nic złego nie zrobiłem, a Ci „Sprawiedliwi i Moralni PROkonsumenci” mnie pozywają osiem razy za błędy w regulaminie?! To się teraz nazywa sprawiedliwość?

5. Agresji: Nie! Wezmę prawnika i będę się bronić w sądzie! Do upadłego! Na każdego można coś znaleźć! Znajdę i pożałują, że mnie pozwali!

6. Pogodzenia: Trudno. Zapłacę. Szkoda nerwów. Biednemu wiatr zawsze w oczy. Mam nauczkę, po co mi ten sklep? Zamknę, spłacę i będę miał spokój.

Biorę od Mateusza naręcze listów i odsyłam do domu. Obiecuję, że zajmę się „sprawą”. Przeglądam pozew po pozwie. Wszystkie wymieniane zapisy znajdują się w rejestrze klauzul zakazanych. Uzasadnienia są „soczyste” i bezbłędne. W oczy kole wniosek o rozpatrywanie pod nieobecność powoda… Nie tylko są pewni siebie, ale oszczędni – przecież nie będą tracić czasu w warszawskim sądzie i wydawać pieniędzy na dojazd!

Mateusz, niestety, jak wielu właścicieli małych e-sklepów, zbagatelizował prawne aspekty prowadzenia biznesu online. Pozostawił tym samym sobie niewielkie pole manewru i naraził się na poważne straty. W odpowiedzi na pozew mogę jedynie wnioskować w jego imieniu o połączenie wszystkich spraw w jedną ze względu na tożsamość stron i przedmiotu sporu (niezgodność regulaminu z prawem), starając się ograniczyć koszty związane z reprezentacją prawną Stowarzyszenia Sprawiedliwi i Moralni PROkonsumenci z ośmiu do jednej stawki.

Wnioskuję o odrzucenie pozwu w całości na podstawie Art.5 k.c (nadużycie prawa podmiotowego). Powołuję się na brak uprzedniego kontaktu, który zapewniłby realizację statutowego celu, jakim jest ochrona konsumentów. Złożenie nie jednego, a kilku pozwów, co ze względu na koszty procesowe również nie jest praktykowane w innych sprawach oraz oczywistą sprzeczność celów statutowych z „interesem” Stowarzyszenia Sprawiedliwi i Moralni PROkonsumenci.

Mam jednak świadomość, że argumentacja ta…

(…)

Powyższy tekst to fragment ósmego rozdziału naszego poradnika, pt. Prawne aspekty sprzedaży w Internecie. Zapraszam Cię do zapoznania się z tą publikacją – znajdziesz w niej wszystkie najważniejsze informacje dotyczące przepisów prawnych w kontekście sprzedaży online! Oprócz tego, udostępniamy w nim wzór odpowiedzi na ewentualny pozew.

Poradnik w trzech najpopularniejszych formatach elektronicznych (PDF, ePub i Mobi) dostępny jest do kupienia w naszym sklepie.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

KurierPolska

Krótki opis: KurierPolska jest firmą brokerską, w zakresie przyjmowania zleceń transportu przesyłek kurierskich. Zamawiając u nas kuriera, faktycznie zamawia się go w znanej firmie kurierskiej, tylko DUŻO TANIEJ.

Oferta firmy:

KAŻDY MOŻE ZAMÓWIĆ U NAS KURIERA BEZ LOGOWANIA W SYSTEMIE I BEZ UMOWY!

Nasza usługa adresowana jest do osób fizycznych, firm i instytucji, które chcą nadać przesyłkę za pośrednictwem znanej firmy kurierskiej, oczekując szybkiej dostawy i niskich kosztów, bez konieczności podpisywania umów i deklaracji ilości miesięcznych wysyłek.

Przesyłkę może nadać każdy, kto złoży zlecenie przez naszą stronę www.kurierpolska.pl i dokona zapłaty za usługę. Zlecenia wraz z dowodem wpłaty można przesyłać również na nr faks. Wszystko, co potrzebne, aby zostać naszym klientem, to komputer z dostępem do Internetu lub faks.

Wszystkie przesyłki krajowe objęte są ubezpieczeniem do wysokości 10.000zł., zagraniczne do 5.000 zł., koszt ubezpieczenia wliczony jest w cenę przesyłki.

Oferujemy również możliwość wysyłania przesyłek za pobraniem. Wystarczy, że w formularzu podasz numer konta i wprowadzisz kwotę pobrania. Pieniądze trafią na twoje konto w trzecim lub siódmym dniu roboczym od doręczenia przesyłki do adresata (w zależności od wybranej opcji).

OBSŁUGUJEMY TEREN CAŁEGO KRAJU ORAZ UNII EUROPEJSKIEJ.

Oferujemy:

  • Przesyłki krajowe i zagraniczne,
  • Przesyłki standardowe oraz niestandardowe,
  • Przesyłki dłużycowe,
  • Transport motocykla, skutera, quada.

Nasze usługi:

  • Zamawianie kuriera przez Internet oraz faks,
  • Kalkulator kosztów – przejrzyste ceny, bez ukrytych kosztów!
  • Śledzenie przesyłki: możliwość kontrolowania statusu nadanej przesyłki.

Serdecznie zapraszamy do współpracy!

Dodatkowe możliwości: zamawianie kuriera za pośrednictwem naszej strony internetowej, faksu oraz możliwość nadania przesyłek pobraniowych.

Dostępne firmy kurierskie:
K-EX, DPD

Opłaty abonamentowe:

Opłaty za nadanie paczki:

Konieczność podpisania umowy: Nie

Czas potrzebny na rozpoczęcie współpracy: natychmiast po złożeniu zlecenia

Forma współpracy: zamawianie usługi bezpośrednio na stronie www.kurierpolska.pl, szczegóły w regulaminie.

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

ONTP.NET i Platforma SerwerSMS.pl dla firm transportowych i spedycyjnych

Firmy ONTP.NET i Platforma SerwerSMS.pl przygotowały model abonamentu na usługi wysyłki i odbioru SMS dedykowany dla firm transportowych i spedycyjnych. Powiadomienia SMS zostały zintegrowane z oprogramowaniem iCargo, które umożliwia skuteczne zarządzanie firmą spedycyjną i transportową lub działem odpowiedzialnym za logistykę w każdej firmie.

iCargo to produkt polskiej firmy ONTP.NET Sp. z o.o., która już od ponad 11 lat dostarcza skutecznie rozwiązania dla branży TSL. Oprogramowanie udostępniane jest w dwóch modelach: opłat miesięcznych i zakupu licencji. iCargo umożliwia obsługę zleceń spedycyjnych i transportowych, wizualizację na mapach Google, fakturowanie zleceń, fakturowanie innej sprzedaży, zapisywanie faktur zakupu oraz obsługę płatności. Oprogramowanie wspiera również windykację. Wbudowane funkcje intranetu, dysku sieciowego, czy też CRM poszerzają użytkowe możliwości programu.

„Współpraca z Platformą SerwerSMS.pl pozwoliła nam na uzupełnienie rozbudowanych funkcji komunikacyjnych oprogramowanie iCargo takich jak: e-mail, fax, Jabber, Google Talk o nowy kanał komunikacji: SMS. Dzięki temu jeszcze łatwiej i sprawniej można utrzymać relacje z kierowcami i klientami. W opinii naszych klientów iCargo jest systemem bardzo przydatnym, posiadającym wiele funkcji, ale jednocześnie łatwym w obsłudze.” – powiedział Tomasz Karczewski, Prezes ONTP.NET Sp. z o.o.

Coraz więcej firm transportowych i spedycyjnych wyposaża swoje pojazdy w urządzenia do mobilnej komunikacji. W większości przypadków pracownicy działu Back Office komunikują się ze swoją flotą przy użyciu sieci mobilnych, umożliwiających przesył danych, najczęściej GPRS (General Packet Radio Service). Niestety kierowcy, którzy są najczęściej w ruchu mogą znajdować się na terenie pozbawionym dostępu do mobilnych sieci szerokopasmowych. Dużo szerszy zasięg posiada sieć komórkowa, dzięki której można nawiązywać połączenia głosowe oraz odbierać i wysyłać SMS-y. Dlatego wykorzystywanie powiadomień SMS w łączności między spedytorem, flotą a klientami jest bardziej niezawodne i skuteczne, niż w modelu komunikacji opartej wyłącznie o sieć mobilną.

„Wykorzystanie SMS-ów w branży spedycyjno-transportowej wpływa na obniżenie kosztów połączeń telefonicznych oraz zwiększenie efektywności realizacji usług. Bardzo ważne dla przedsiębiorstw działających w tym obszarze są również kwestie bezpieczeństwa kierowców, całej floty oraz powierzonych przesyłek. Dzięki możliwość prowadzenia dwukierunkowej komunikacji alarmowej z wykorzystaniem SMS-ów spedytor może szybko podjąć działania związane z ochroną pracowników oraz mienia. Dzięki wprowadzeniu komunikacji SMS firma zwiększa swoją konkurencyjność, ponieważ poprawia się satysfakcja z realizacji usług logistycznych zarówno po stronie nadawcy, jak i odbiorcy.” – powiedział Artur Sadowski, Menadżer ds. Rozwoju, Platforma SerwerSMS.pl

Sprawne zarządzanie transportem wymaga efektywnego przepływu informacji. Zmieniające się warunki na drodze, utrudnienia w ruchu, awarie taboru, wypadki i kolizje, absencja kierowców – to wszystko sprawia, że masowa komunikacja SMS od dyspozytorów do kierowców może znacząco usprawnić realizowanie usług spedycyjnych i transportowych.

Źródło: SerwerSMS.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)