eKomercyjnie.pl

System mikropłatności YetiPay obchodzi swoje pierwsze urodziny

System mikropłatności YetiPay, który pozwala na szybkie płatności w sieci już od 2 groszy, obchodzi właśnie swoje pierwsze urodziny.

YetiPay przez rok udało się nawiązać współpracę m.in. z: Woblink MobiStore (zakup ebooków via Kindle), Virtualo, Bezkartek.pl, Wprost, IDG, Press (YetiPay umożliwia tam dostęp do pojedynczych artykułów), Interia.pl, Ipla, czy Ipley.

YetiPay okazał się także rozwiązaniem donacyjnym. Przycisk „doceń z Yeti” został umieszczony na Spider’s Web i około 600 innych blogach.

W ciągu roku przyłączyło się do systemu ponad 85 000 płacących w sieci użytkowników, którzy wykonali ponad 175 000 transakcji. Z okazji urodzin YetiPay podsumowało wszystkie osiągnięcia w postaci poniższej infografiki:

Źródło: YetiPay

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Co dalej z Agito.pl? Tomasz Sypuła o fuzji z Grupą Allegro

W najnowszym wydaniu magazynu CRN (dwutygodnik dla resellerów IT) pojawił się wywiad z Tomaszem Sypułą, prezesem zarządu Agito S.A. Czy opisywany sklep będzie teraz rywalizował ceną z rywalami i jakie ma plany na dalszy rozwój po wejściu w skład Grupy Allegro? Zapraszam do zapoznania się z najciekawszymi informacjami z tej rozmowy.

AdvertisementReklama

Według Tomasza Sypuły, Agito.pl skoncentruje się teraz na dostarczaniu klientom najwyższej jakości usług, a nie walce cenowej. Firma wprowadziła ostatnio zakupy bez rejestracji, a już niedługo ruszy również zaawansowany system rekomendacji produktów. Sklep dalej będzie inwestował w opisy produktów i wideo. Klienci mają dostać możliwość realizacji zamówień „jednym kliknięciem”, wprowadzone będą też nowe metody płatności (via PayU) i lepszy (szybszy) sposób na zakupy ratalne.

W wywiadzie warto też zwrócić uwagę na wypowiedź o tym, że Agito.pl będzie płacić identyczne prowizje jak inni partnerzy Grupy Allegro i nie jest w tym zakresie przez swojego właściciela faworyzowane (Hmmm?).

W 2011 roku Agito.pl miało 88 mln zł przychodów, z czego połowę wypracowano w IV kwartale poprzedniego roku. Tomasz Sypuła powiedział również, że 100% wzrost sprzedaży w stosunku do 2011 roku nie będzie stanowił teraz problemu.

Pełną treść rozmowy możecie znaleźć na stronach magazynu CRN- klikajcie tutaj.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Oficjalne oświadczenie Payment Network AG w sprawie doniesień o nieprawidłowościach w systemie sofortbanking

Payment Network AG

W ciągu ostatnich kilku dni w mediach internetowych pojawiły się informacje o tym, że system sofortbanking, którego właścicielem jest Payment Network AG jest niebezpieczny, korzysta z procedur budzących duże wątpliwości oraz umożliwia nieuczciwym klientom dokonywanie zakupów w e-sklepach bez płacenia. O wypowiedź na ten temat poprosiliśmy przedstawicieli Payment Network AG – poniżej znajdziecie oficjalne stanowisko firmy.

AdvertisementReklama

Gauting, dnia 24 maja 2012 roku

 

Szanowni Państwo,

w ostatnich dniach niektóre polskie media poinformowały o rzekomych lukach w bezpieczeństwie systemu sofortbanking, metodzie płatności Payment Network AG. Zarzuty są bezzasadne. Chcielibyśmy odnieść się do nich i na początku wyjaśnić: My jako Payment Network AG wiemy, że bezpieczeństwo w internetowym ruchu płatniczym ma największe znaczenie. Nasz model biznesowy opiera się, zarówno dla sprzedawców jak i dla kupujących, na bezpieczeństwie płatności.

1. Zarzut: sofortbanking jest niebezpieczny

Wręcz przeciwnie: sofortbanking jest jednym z nabezpieczniejszych metod płatności w Internecie. Wskaźnik awaryjności w stosunku do sprzedawcy wynosi 0,01-0,02 procent. To dowodzi, iż płatność metodą sofortbanking jest o wiele bardziej bezpieczna, niż na przykład płatności kartą kredytową lub portfele elektroniczne. Każdego dnia naszemu systemowi powierza zaufanie ponad 25000 sprzedawców w całej Europie, którzy miesięcznie przeprowadzają za pomocą naszego systemu ponad 1,5 miliona transakcji. Od powstania firmy w 2005 roku na 30 milionów transakcji nie doszło do żadnego przypadku nadużycia danych do logowania i jednorazowego kodu weryfikacyjnego klienta końcowego, które zostały podane poprzez systemy Payment Network AG. Przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych przez system Payment Network AG zostało sprawdzone i potwierdzone certyfikatem przez niezależną niemiecką jednostkę badawczą TÜV Saarland według ścisłych dyrektyw niemieckiej ustawy o ochronie danych osobowych („Atestowana ochrona danych”). Payment Network AG posiada również certyfikat TÜV – „Atestowany system płatniczy”. Payment Network AG jest regularnie audytowana przez TÜV. Ponadto pragniemy zapewnić, że w przypadku nadużycia danych osobowych Payment Network AG gwarantuje każdemu użytkownikowi, który podaje w systemie sofortbanking dane do logowania oraz jednorazowy kod weryfikacyjny, i staje się ofiarą nadużycia tych danych, odszkodowanie w nieograniczonej wysokości.

2. Zarzut: Serwery sofortbanking nie są bezpieczne

Wprost przeciwnie. Systemy IT Payment Network AG spełniają wysokie standardy zabezpieczeń, a firma kolokuje swoje serwery w bankowych centrach danych. Payment Network AG współpracuje w otwarty i przejrzysty sposób z urzędami ochrony danych osobowych.

3. Zarzut: Przelewy są przeprowadzane ręcznie i pracownicy mają dostęp do poufnych danych.

Nie jest to zgodne z prawdą. Wszystkie transfery są przeprowadzane przez oprogramowanie poprzez zaszyfrowane połączenie SSL, bez ingerencji człowieka. Klient ma możliwość dokonania zakupów w Internecie przy pomocy sofortbanking i swojego konta bankowości internetowej. W tym celu łączy się za pomocą oprogramowania sofortbanking ze swoim rachunkiem bankowym. Żaden pracownik sofortbanking (Payment Network AG) nie ma dostępu do sprawdzanych przez oprogramowanie danych użytkownika. Zapisywane są jedynie imię i nazwisko, numer konta, tytuł przelewu, kwota i data przelewu. Są to informacje, które sprzedawca i tak widzi na swoim wyciągu bankowym. Dla wyjaśnienia sposobu działania: sofortbanking jest tak zwaną metodą przelewu bezpośredniego. Środki przesyłane są bezpośrednio z konta klienta na konto bankowe sklepu. Klient po zakupie internetowym wybiera sofortbanking jako metodę płatności, wybiera bank, loguje się poprzez oprogramowanie sofortbanking do swojego konta i potwierdza przelew jednorazowym kodem weryfikacyjnym.

4. Zarzut: sofortbanking ma dostęp do rachunku konsumenta i weryfikuje historię transakcji.

Nieprawda, zarzut jest bezpodstawny. Oprogramowanie sofortbanking sprawdza w czasie rzeczywistym dostępne środki użytkowników. Z prostej przyczyny: Tylko ten, kto ma pieniądze na dokonanie zakupu, może za niego zapłacić. Ten proces jest analogiczny do automatycznego sprawdzania pokrycia konta podczas płatności kartą płatniczą, kiedy jest podawany PIN. Jest to zautomatyzowany proces w oprogramowaniu, który określa rzeczywiste saldo konta (dostępne środki). Dostępne środki lub inne informacje dotyczące zawartości konta nie są zapisywane. Ta procedura (weryfikacja dostępnych środków) jest konieczna, ponieważ niektóre banki nie księgują operacji w czasie rzeczywistym. Oprócz kontroli dostępnych środków oprogramowanie sprawdza czy klient w ostatnich 30 dniach zapłacił metodą sofortbanking i jeśli w grę wchodzi transakcja wysokiego ryzyka – automatycznie sprawdza również, czy poprzednie przelewy zlecone metodą sofortbanking zostały zaksięgowane na rachunku, czy też nie. Odpowiedź ma formę cyfrową: tak lub nie. Ten test przeprowadzany jest w celu wykluczenia powtarzających się oszustw.

5. Zarzut: Przy pomocy sofortbanking możliwe są systematyczne oszustwa.

Nasza metoda płatności należy do jednej z najbezpieczniejszych metod płatniczych w Europie. Dlatego jest stosowana szczególnie w branżach, które cechuje wysokie ryzyko wystąpienia oszustwa. Wiele znanych marek takich jak MediaMarkt, Conrad lub Emirates korzystają z metody sofortbanking. Wielokrotne oszustwa, tak jak w przypadku kart kredytowych, są systemowo wykluczone. Próby oszustwa mogą być bardzo łatwo karnoprawnie ścigane, ponieważ klient korzysta ze swojego konta bankowości internetowej.

6. Zarzut: Użytkownicy sofortbanking naruszają regulaminy swoich banków.

Ta wypowiedź jest nieprawidłowa. Klient wykorzystuje przy pomocy sofortbanking swoje konto bankowości internetowej, aby dokonać zakupu w sklepie internetowym. Dane dostępowe są podwójnie zaszyfrowane i przekazane do odpowiedniego banku. sofortbanking nie jest dlatego osobą trzecią, lecz pośrednikiem technicznym. Niektóre banki – np. w Niemczech – przedstawiają inny pogląd. Federalny Urząd Antymonopolowy (Bundeskartellamt) w październiku 2010r. wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko wszystkim niemieckim związkom banków. W lutym 2011r. Federalny Urząd Antymonopolowy (Bundeskartellamt) w pisemnym oświadczeniu wyjaśnił, że regulaminy banków (lub ich interpretacje), które zakazują korzystania z sofortbanking, uważa za naruszenie prawa antymonopolowego. Urząd antymonopolowy oczekuje rozwiązania, które umożliwi sofortbanking dostęp do rynku i jego utrzymanie.
Komisja Unii Europejskiej na podstawie skargi Payment Network AG wszczęła antymonopolowe postępowanie administracyjne przeciwko EPC (European Payment Council = rodzaj europejskiego związku banków), ponieważ obawiano się, że dostęp do rynku dla niezależnych od banków dostawców takich jak Payment Network AG jest utrudniany.

W międzyczasie wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i Komisarz ds. Konkurencji Joaquin Almunia w swoich wielu przemówieniach publicznych odnosił się do tego postępowania i podkreślał, że rynek dla niezależnych od banków usługodawców, takich jak sofortbanking, musi pozostać otwarty. Almunia w swoim przemówieniu wygłoszonym 28.02.2012r. przed komisją Parlamentu Europejskiego wyjaśnia:
“Last September, I launched an antitrust investigation against the European Payments Council – a self-regulatory body of Europe’s banking industry – to look into their on-going process to set the standards for payments over the internet. In particular, we have concerns that the standardisation process is not open and transparent enough and that the resulting standards might eventually exclude some innovative payment service providers from the market. We will make sure that this standardisation work keeps markets fully open to new entrants, and notably to alternative payment service providers.”

Georg Schardt, CMO der Payment Network AG
Dr. Jens Lütcke, CFO der Payment Network AG
Dagmara Kruszewska, Country Manager Poland Payment Network AG

Źródło: Payment Network AG

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)