eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

Trzy ważne aspekty SEO w e-commerce, które musisz przemyśleć

Działania SEO w segmencie e-commerce wymagają specyficznego podejścia i automatyzacji wielu elementów. Warto zatem pomyśleć o optymalizacji stosowanych rozwiązań w zakresie zmian produktowych, w zarządzaniu treścią i przy wykorzystaniu wewnętrznych danych. Z poniższego poradnika dowiesz się, co należy zrobić z niedostępnymi produktami w sklepie internetowym, jak zarządzać treścią tysięcy produktów oraz jak optymalnie wykorzystać wewnętrzną wyszukiwarkę serwisu.

# 1 Co zrobić z niedostępnymi produktami?

W zależności od kontekstu możemy mieć kilka przypadków:

  • Jeśli wiesz, że produkt będzie dostępny, pozostaw podstronę tak jak jest. Nie używaj przekierowań, nie usuwaj adresów, nie ukrywaj informacji. Poinformuj użytkowników o przewidywanej dacie dostawy. Udostępnij możliwość pozostawienia adresu e-mail, na który wyślesz wiadomość jak tylko produkt wróci do oferty. Przemyśl też możliwość przedsprzedaży wzmacniając wyjątkowość oferty.
  • Jeśli produkt jest wycofany z oferty i nie ma szans na jego powrót, pozostaje kilka rozwiązań, których wybór zależy od konkretnej sytuacji:
    • Zastosuj przekierowanie 301. Jeśli wycofany produkt jest zastępowany przez nowszy model, to rozwiązanie przeniesie wartość SEO oraz pozwoli zachować ruch dla osób wchodzących bezpośrednio lub przez witryny odsyłające;
    • Przekieruj użytkowników do najbliższej kategorii. To pozwoli odpowiedzieć na intencję użytkowników i przenieść moc SEO. Idealnie, jeżeli zaproponujesz zbliżone produkty;
    • Użyj adresu URL ponownie lecz dla innego produktu, jeżeli sprzedajesz generyczne produkty, dla których id czy model nie jest istotny. To rozwiązanie pozwoli zachować 100% wartości SEO;
    • Pozostaw działający adres bezterminowo, jeśli podstrony wnoszą istotne dla użytkowników treści informacyjne, jak specyfikacje, manuale, dane serwisowe itd;
    • Usuń bezpowrotnie adres, jeśli nie ma w ofercie podobnych produktów. Wyszukiwarki zostaną w jasny sposób poinformowane o usuniętym adresie. Pamiętaj, aby zaktualizować linki wewnętrzne w taki sposób, aby nie prowadziły do nieistniejących stron.
  • Jeśli oferujesz sezonowe produkty, powinieneś skupić się na strukturze kategorii, oraz linkowaniu wewnętrznym. Najważniejszym produktom należy zapewnić maksymalny przepływ PageRank™. Można do tego wykorzystać linki ze strony głównej, ze stron kategorii oraz powiązanych produktów. W przypadku regularnych zmian możesz dodać datę w strukturze adresu, a następnie użyć przekierowania 301 na nowe wydanie, np. /moj-produkt-2013 na /moj-produkt-2014

# 2 Jak zarządzać treścią na tysiącach produktów?

Wciąż niewiele sklepów internetowych wychodzi poza generowanie treści z baz dystrybucyjnych, które powielone są na wielu innych witrynach. Myśląc długoterminowo, warto mieć na uwadze kilka sposobów, które pomogą rozbudować ten content:

  • Zidentyfikuj najważniejsze produkty, za pomocą wewnętrznej bazy danych lub narzędzia analitycznego. Stwórz dla nich dedykowany, unikalny content.
  • Skup się kategoriach. Bardzo trudne byłoby napisanie treści dla 200 000 produktów, ale możliwa jest optymalizacja linkowania wewnętrznego z kategorii czy wyświetlanie podobnych artykułów. Potraktuj kategorie jako swoiste „strony-główne” dla produktów jednorodnych tematycznie
  • Udostępnij kupującym możliwość tworzenia treści, to odwiedzający są najbardziej wartościowym źródłem contentu. Pamiętaj o komentarzach, opiniach czy recenzjach produktów. Zachęcaj użytkowników do pisania i dzielenia się spostrzeżeniami.
  • Opisz zdjęcia słowami związanymi z produktem za pomocą tagu ALT
  • Wykorzystaj dane statystyczne, ile osób kupiło produkt, od kiedy produkt jest w ofercie itd.
  • Dodaj produkty powiązane, stwórz propozycje zestawów.
  • Wykorzystaj fragmenty rozszerzone, aby wyświetlać dane szczegółowe o produkcie oraz opinie bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

# 3 Jak optymalnie wykorzystać wewnętrzną wyszukiwarkę?

Dane z wewnętrznej wyszukiwarki są idealnym źródłem informacji do rozbudowy treści, aktywności SEO czy kampanii PPC. Mogą również wskazywać na ważne elementy, które są trudno dostępne z poziomu nawigacji.

  • Skonfiguruj i włącz śledzenie wewnętrznego wyszukiwania. W Google Analytics wystarczy podać parametr, który odpowiada za wpisywane zapytanie.
  • Spójrz na najbardziej poszukiwane frazy. Takich właśnie treści poszukują klienci. Czy są one łatwo dostępne na stronie? Jak je wyróżnić?
  • Potraktuj wyniki wyszukiwania jako landing pages, które muszą odpowiadać na potrzeby użytkowników.
  • Włącz analizę wewnętrznego wyszukiwania do swojej strategii SEO/SEM. Wykorzystaj zebrane dane do rozbudowy i testowania kampanii. Zastanów się, czy nie warto rozbudować treści na stronie.
  • Upewnij się, że wyniki wyszukiwania nie są indeksowane przez wyszukiwarki. Zweryfikuj zawartość pliku robots.txt.
  • Testuj i optymalizuj działanie wyszukiwarki. Uzupełnij swój miesięczny plan SEO o analizę wyszukiwarki wewnętrznej. Dane odnośnie głębokości wyszukiwania, zawężeń czy wyjść podpowiedzą, jak ulepszyć oprogramowanie. Możesz również zweryfikować, czy użycie wyszukiwarki wpływa na współczynnik konwersji i generowane przychody.

upmoreAutorem powyższego poradnika jest Tomasz Starzyński – Managing Partner w Up & More, spółce zajmującej się online marketingiem w podejściu efektywnościowym.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Bardzo ciekawy artykuł – szczególnie wskazówki dotyczące optymalizacji wewnętrznej wyszukiwarki. Dzięki!

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Nowa, odświeżona strona ANSWEAR.com

Sklep ANSWEAR.com nieustannie podnosi sobie poprzeczkę, jeśli chodzi o wygodę i bezpieczeństwo zakupów internetowych oraz obsługę klienta. Aby usprawnić funkcjonowanie sklepu oraz uczynić go jeszcze bardziej przyjaznym miejscem dla klientów, niedawno dokonaliśmy gruntownej przebudowy naszej strony internetowej. Z dumą i radością przedstawiamy ANSWEAR 3.0.

Co się zmieniło? Naszym głównym celem było zwiększenie czytelności strony i intuicyjności obsługi. Odświeżyliśmy interfejs, grafiki i typografię, ukryliśmy funkcje i elementy, które nie muszą być widoczne przez cały czas. Bardzo ważną zmianą było zapewnienie doskonałej czytelności oraz zachowanie spójnego wyglądu strony i jej funkcjonowania na wszystkich urządzeniach, zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych, tak, by użytkownik nie tracił orientacji, zmieniając urządzenie i nie musiał „uczyć się serwisu na nowo”.

answear3-sg

Nowy ANSWEAR jest nie tylko ładniejszy, ale przede wszystkim także szybszy. Wyszukiwanie produktów i ładowanie się strony zostało znacznie przyspieszone dzięki nowemu silnikowi bazodanowemu.

Aby ułatwić poruszanie się w serwisie, oprócz zakładek: On, Ona, Dziecko dodaliśmy nową zakładkę z markami Premium, a także sekcję najczęściej wyszukiwanych marek i kategorii. Dzięki funkcji quick view klient przeglądający listę produktów może sprawdzić dostępne rozmiary danego modelu bez potrzeby wchodzenia na stronę produktu. Dodana została także opcja ukrycia marek, które klienta nie interesują.

answear-kategoria

Na karcie produktu widoczne są teraz dwa duże zdjęcia (zamiast jednego) oraz szczegółowy opis (który dawniej był widoczny dopiero po rozwinięciu). Została również dodana informacja o ostatniej sztuce danego rozmiaru, a także możliwość otrzymania powiadomienia o powrocie wyprzedanego rozmiaru do sklepu.

Wiemy, że nasi klienci bardzo lubią korzystać ze schowka, dlatego wzbogaciliśmy go o kilka dodatkowych funkcji. Powiększyliśmy zdjęcia oraz dodaliśmy opcję sortowania według różnych filtrów (alfabetycznie lub według ceny). Klienci zyskali także możliwość otrzymywania powiadomień o przecenie lub powrocie wybranego produktu do sklepu oraz funkcję tworzenia „listy marzeń”, którą mogą przesłać bliskim.

answear-produkt

Wprowadziliśmy również nową opcję dostawy: teraz oprócz dostawy kurierem, za pośrednictwem Paczkomatów oraz odbioru osobistego w salonach Medicine i ANSWEAR można odbierać nasze paczki w kioskach RUCHu w całej Polsce. Uprościliśmy także procedurę zwrotów kurierem. Klienci nie muszą już drukować dokumentów przewozowych. Teraz kurier odbierający paczkę ma uzupełnione dokumenty ze sobą.

Po sygnałach, jakie otrzymujemy, widzimy, że „nowe szaty” ANSWEAR.com przypadły do gustu większości naszych stałych klientów. Mamy nadzieję, że przekonają także nowych, którzy ciągle z rezerwą podchodzą do zakupów przez internet.

To oczywiście nie koniec zmian. W najbliższych tygodniach stronę będziemy systematycznie udoskonalać, wprowadzając poprawki i kolejne funkcjonalności. Już teraz jednak serdecznie zapraszamy do wizyty w nowym, odświeżonym ANSWEAR.com: http://answear.com/

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. To mi się właśnie podoba, firma która pojawia się na rynku, jest bardzo silna ale jednocześnie patrzy na trendy i swoich klientów. Poprzednia odsłona strony była bardzo intuicyjna, bezpieczna i czytelna ale teraz jest jeszcze lepiej. Podobają mi się takie zmiany, które z bardzo dobrych idą w stronę doskonałych, nie spoczywając na laurach.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

5 pomysłów i aplikacji, które mogą podnieść Twoją sprzedaż

shoplo-logoNa rynku ecommerce swoje usługi oferuje wiele platform sklepowych, które pozornie nie różnią się od siebie niczym szczególnym. Ale tylko pozornie. Dlatego też pierwsze pytanie, jakie powinien zadać sobie każdy początkujący e-przedsiębiorca, powinno brzmieć następująco: „Jak generować coraz większą sprzedaż w moim sklepie oraz która platforma mi to umożliwi?”.

Aby pomóc Ci odpowiedzieć na te niezwykle istotne pytanie, przedstawiam Ci 5 aplikacji dostępnych w ramach platformy sklepowej Shoplo.com, które sprawią, że Twój sklep internetowy zacznie sprzedawać więcej.

1. Instock Reminder

1instock

Klient chciał kupić Twój produkt, ale zabrakło go na stanie? Nic straconego! Dzięki aplikacji Instock Reminder umożliwisz odwiedzającym zapisanie się na listę oczekujących, kiedy któregoś z produktów zabraknie na stanie magazynowym. Tym sposobem nie stracisz klienta, który w danym momencie nie będzie miał możliwości skorzystania z Twojej oferty. Osoby wpisane na listę zostaną poinformowane mailowo w momencie, kiedy produkt będzie znowu dostępny. W rezultacie, nie stracisz żadnego zamówienia, a tym samym zwiększysz swoją sprzedaż.

Aplikacja przyda Ci się także do monitorowania zainteresowania produktami, które aktualnie nie są dostępne. Teraz decyzje będziesz podejmować świadomie, wiedząc, które produkty oferować w przyszłości, aby Twoja sprzedaż pozostała na wysokim poziomie.

2. Up-sell

2upsell

Często zdarza Ci się sytuacja, gdy sprzedawca w sklepie stacjonarnym proponuje Ci kupno produktu komplementarnego? Wiele osób ulega pokusie i wydaje więcej pieniędzy ‘przy kasie’. Przenieś możliwość podobnego scenariusza do swojego sklepu internetowego i zwiększaj wartość zamówień klientów. Dzięki aplikacji Up-sell będziesz w stanie prowadzić kampanie up-sellingowe w sposób zautomatyzowany, oferując klientom zakup podobnych bądź komplementarnych produktów.

Jak to działa w praktyce? Załóżmy, że wypuściłeś właśnie nową kolekcję zimową. Jeśli klient dodał do koszyka ciepłą kurtkę, zobaczy okno z propozycją kupna czapki, szalika i rękawiczek z tej samej kolekcji. Sprytne, prawda? Takie podejście do dosprzedaży przynosi bardzo dobre efekty, ponieważ oferując komplementarne produkty, trafiasz wprost w zainteresowania konsumenta, a tym samym zwiększasz swoją szansę na powiększenie koszyka.

3. Cross-selling

3cross

Aplikacja Cross-selling działa nieco podobnie do opisanej wyżej aplikacji Up-sell. W tym wypadku klientów możesz jednak zachęcać do zakupu dodatkowych przedmiotów jeszcze z poziomu strony produktu. W ten sposób, nawet jeżeli użytkownik jedynie przegląda określony przedmiot, zobaczy również inne, podobne produkty i być może któryś z nich zakupi. Dzięki temu masz szansę nie tylko powiększyć wartość zamówienia, ale także sprawić, że klient w ogóle dokona u Ciebie zakupu.

Cross-selling jest możliwy dzięki specjalnemu widgetowi, który prezentuje produkty podobne do tego, który w danej chwili przegląda użytkownik. To Ty decydujesz, które przedmioty mają się w jego ramach wyświetlać. Mogą to być np. inne produkty, które są zazwyczaj kupowane razem z tą pozycją lub np. produkty, które są najrzadziej wybierane, a Ty chcesz zwiększyć ich sprzedaż. Zyskujesz więc pełną swobodę kształtowania sprzedaży w Twoim sklepie.

4. Produkty w subskrypcji

4subs

Pozwól swoim klientom zapisywać się na automatyczne zamawianie Twoich produktów. Dzięki temu wyjdziesz naprzeciw tym, którzy poszukują wygody i prostoty, jeśli chodzi o kupowanie w sieci. Twoi klienci określą, z jaką częstotliwością chcą otrzymywać produkt i nie będą musieli za każdym razem ręcznie składać zamówienia, a Ty zaczniesz generować stały zysk. Dodatkowo zaoszczędzisz czas (bez dodatkowych kosztów – w Shoplo.com aplikacja ta nic nie kosztuje), który będziesz mógł przeznaczyć na inne aspekty Twojego biznesu.

Przykładowo, jeśli prowadzisz działalność w branży gastronomicznej i posiadasz klientów, którzy co miesiąc zamawiają ten sam zestaw produktów spożywczych, sprzedaż w modelu subskrypcji okaże się idealną propozycją dla kupujących w Twoim sklepie. Zobacz, jak robi to jeden z klientów Shoplo.com – Cud Miód Box.

Przeczytaj też: Shoplo umożliwia sprzedaż w modelu subskrypcji »

5. Marketing Automation

Kampanie mailingowe to działania, które przerażają wielu początkujących e-przedsiębiorców. Niesłusznie. Z Shoplo.com za pomocą jednej aplikacji będziesz w stanie zautomatyzować wysyłkę czterech różnych typów maili. Dzięki wiadomości powitalnej oraz mailu z podziękowaniem po zakupie, zacieśnisz więź z klientem i zwiększysz prawdopodobieństwo tego, że do Ciebie powróci. Akcja porzucony koszyk pozwoli Ci z kolei podnieść konwersję, zachęcając użytkownika do sfinalizowania zamówienia. Dodatkowo, w przypadku, gdy klient przez dłuższy czas nie robił zakupów w Twoim sklepie, możesz mu wysłać przypomnienie, które zachęci go do ponownych odwiedzin Twojej strony, dołączając do niego na przykład nowości z Twojej oferty czy specjalny kupon rabatowy.

Wysyłka powyższych wiadomości dzięki aplikacji Marketing Automation pozwoli Ci zbudować relację z klientem i sprawi, że o Tobie nie zapomni. Co ważne, w ten sposób nie tylko zwiększysz swoją sprzedaż, ale również zrobisz to nie wydając złotówki i oszczędzając czas – wszystko będzie się bowiem działo automatycznie.

Podsumowanie

Jak widzisz, korzystanie z dodatkowych aplikacji to jeden z kluczowych czynników, wpływających na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Wybierając swoją platformę sklepową pamiętaj więc, aby dokładnie sprawdzić, do jakich dodatków uzyskasz na niej dostęp. Już dziś zobacz, z jakich aplikacji, zupełnie od ręki, możesz korzystać w Shoplo.com.

Źródło: Shoplo.com / artykuł sponsorowany

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)