eKomercyjnie.pl

Zapraszamy Ciebie i Twój sklep do udziału w akcji Dzień Darmowej Dostawy 2016! Zgłoś się już teraz »

Trzynasty numer magazynu eKomercyjnie.pl – zapraszamy do lektury!

Zapraszamy wszystkich Czytelników serwisu do lektury najnowszego, trzynastego już numeru magazynu eKomercyjnie.pl. Tym razem przygotowaliśmy blisko 60 stron ciekawych materiałów o e-commerce.

Nasze pismo ukazuje się jako miesięcznik i jest dedykowane branży e-commerce ze wskazaniem na właścicieli sklepów internetowych. Dużo praktycznej wiedzy o e-handlu gwarantowane.

Pobierz numer, przycisk
Czytaj online, przycisk

Zapraszamy do lektury!

SPIS TREŚCI – eKomercyjnie #13 – wrzesień 2012:

  • Wstępniak
  • Przegląd prasy e-commerce
  • Platformy sklepowe – przegląd nowości

BIZNES:

  • Pasjonat zawsze będzie lepszy od rzemieślnika
    Wywiad z Pawłem Królakiem, Tolle.pl
  • Gdyby zdobył się Pan na odrobinę kooperacji…
    Marcin A. Dobkowski
  • 7 narzędzi, które powinien znać każdy Ekomersiak
    Wojciech Latoszek
  • Znaleźliśmy odpowiednią niszę
    Wywiad z Krzysztofem Tomysem, Polskimarket.nl
  • O krok od cyfrowej rewolucji
    Dawid Marut
  • Siła Pingwina
    Marcin A. Dobkowski
  • Artystyczne miejsce w sieci
    Wywiad z Mateuszem Wojczakowskim, Pakamera.pl
  • Czy leci z nami pilot?! Czyli jak zadziała e-sklep bez e-maila
    Piotr Krupa
  • Na co zwracać uwagę, projektując kartę produktu?
    Andrzej Bogatko

PROMOCJA:

  • E-sklepu nie stać na przerwę
    Tomasz Kuźniar, Monit24.pl
  • Katalog Firm E-commerce

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Serwisy satelickie w e-marketingu. Startuje jestKlient.pl

“Nie trzymaj wszystkich jajek w jednym koszyku” to jedna z kluczowych zasad inwestowania. Równie nierozsądne jak lokowanie wszystkich pieniędzy w jednej inwestycji jest opieranie internetowej obecności przedsiębiorstwa na jednym źródle ruchu. Jednak by dywersyfikacja była opłacalna, dodatkowe źródła nie mogą angażować zbyt wiele czasu i środków przedsiębiorstwa. W tej roli sprawdza się startująca niebawem usługa jestKlient.pl, stworzona przez założycieli Sprawnego Marketingu.

Niezależnie od tego czy mówimy o małym sprzedawcy obecnym na Allegro, czy o dużej korporacji mającej własną witrynę pozycjonowaną przez agencję SEO – ograniczanie się do jednego źródła ruchu jest ryzykowne. Allegro może zmienić regulamin lub prowizje a pozycjonowana witryna może dostać bana w Google – to tylko najbardziej oczywiste z czarnych scenariuszy.

Współgrają z tym przyzwyczajenia internautów, którzy coraz mocniej oczekują wyboru formy i miejsca konsumpcji oferty w internecie – na głównej witrynie firmy, w sieciach społecznościowych, na YouTube, na oddzielnych witrynach produktowych, witrynach powiązanych kampanii społecznych, czy po prostu na okazjonalnych landing page’ach. Model obecności: strona główna + przyczółki satelickie daje przewagę w Google i jest korzystny wizerunkowo.

Na taki satelicki przyczółek, uzupełniający główną witrynę, zdecydować się tym łatwiej im niższe koszty finansowe i czasowe wiążą się z jego zbudowaniem i utrzymaniem. To właśnie najmocniejsze punkty usługi jestKlient.pl, której start w nowej odsłonie przewidziano na pierwszą połowę października.

Usługa to pakiet dwóch elementów: gotowa witryna internetowa + ruchu rozliczany efektywnościowo. Jak to działa? Przedsiębiorca przychodzi do jestKlient.pl z własną domeną, wybiera wygląd witryny z listy proponowanych szablonów i ustala miesięczny budżet. Na utworzonej w ten sposób witrynie zamieszcza treść – od teraz wszystkim zajmują się specjaliści jestKlient.pl, a przedsiębiorcy pozostaje odbierać maile i telefony od klientów. Nie trzeba więc ponosić żadnych finansowych kosztów startowych, a koszty czasowe są minimalne. Budżet miesięczny rozliczany jest efektywnościowo, tj. w zależności od liczby wypełnionych formularzy kontaktowych, zapisów na newsletter, wizyt potencjalnych klientów odwiedzających stronę lub kontaktów telefonicznych.

JestKlient.pl zastępuje zatem usługi firm hostingowych, agencji interaktywnych i agencji SEM (SEO+PPC). Nie ograniczamy się do samego generatora witryn. Internet to nie telewizja, tutaj nie można udostępnić ofertę odbiorcom i liczyć, że się z nią zapoznają. Internautów trzeba aktywnie ściągać na witrynę i aktywnie zamieniać ich w klientów. Cel jestKlient.pl to integrowanie wszystkich tych komponentów przy minimalnym zaangażowaniu przedsiębiorcy.

W jestKlient.pl nie płacisz więc za wykonanie witryny ani za hosting. Wybierasz tylko odpowiedni do twoich celów szablon witryny z listy propozycji, a hosting zupełnie cię nie interesuje. Żeby pozyskać ruch, nie musisz podejmować współpracy z agencjami SEO ani samodzielnie konfigurować (często nieudolnie) kampanii AdWords, nie zastanawiasz się jaki ruch będzie najtańszy i najbardziej relewantny. Przychodzisz i płacisz tylko za efekt.

To intratna propozycja dla najróżniejszych typów przedsiębiorców. Dla drobnego przedsiębiorcy, takiego jak hydraulik czy serwisant pralek strona stworzona w jestKlient.pl będzie główną witryną, uzupełnianą tylko przez wizytówki w Google Maps i serwisach typu yellow pages. Dla sprzedawcy z Allegro będzie stanowić jego „drugą nogę”, częściowo uniezależniającą go od platformy i pozwalającą zbudować własną markę w internecie. Dla przedsiębiorstw posiadających witrynę internetową to prosty sposób na zbudowanie kolejnego satelickiego przyczółka w internecie, za pomocą którego łatwiej zdominować wyniki wyszukiwania w Google i zapewnić sobie stałą w nich obecność, niezależną od zawirowań w algorytmie.

JestKlient.pl przyda się także pośrednikom – agencjom reklamowym i agencjom SEO. Pierwsi użyją usługi jako prostego generatora landing page’y na różne okazje. Drudzy wykorzystają ją jako generator stron zapleczowych, do wygodnego zarządzania nimi i zarządzania obecnymi na nich reklamami – tym bardziej, że witryny uczestniczące w usłudze jestKlient.pl wykorzystują wewnętrzny system automatycznego promowania się.

Ważne funkcje usługi jestKlient.pl:

  • jako jedna z pierwszych w Polsce usług jestKlient.pl mierzy tzw. tele-leady, które precyzyjnie wskazują źródło pozyskania klienta w kanale telefonicznym,
  • optymalizacja szablonów witryn, pod konkretne branże i grupy docelowe,
  • możliwość prezentacji swojej oferty produktowej na podstawie wygenerowanego z serwisu Ceneo.pl pliku xml,
  • integracja systemu z popularnymi narzędziami do e-mail marketingu: Freshmailem i GetResponse,
  • automatyzacja tworzenia dużych kampanii produktowych w Google AdWords.

Przed startem nowej odsłony serwisu jestKlient.pl daje wszystkim osobom zainteresowanym promocją swojego biznesu w Internecie dodatkowe benefity w postaci specjalistycznej wiedzy. Są nimi: możliwość wzięcia udziału w szkoleniach z cyklu SearchMarketingWeek.com z wykorzystaniem specjalnych kuponów rabatowych oraz poszerzenia swojej wiedzy z zakresu handlu na Allegro poprzez pobranie darmowego poradnika.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

InPost jeszcze w tym roku wprowadzi terminale pocztowe

Zapowiada się, że InPost po raz kolejny – po swoich flagowych Paczkomatach, które szturmem opanowują cały świat – wprowadzi ciekawą nowość w branży pocztowej. W przeddzień liberalizacji polskiego sektora, firma wprowadza na europejski rynek automatyczne terminale, mogące w przyszłości zastąpić tradycyjne placówki pocztowe.

Najnowszą propozycją firmy InPost – jedyną i pionierską jak dotąd na świecie – jest automatyczny terminal pocztowy, łączący funkcjonalność paczkomatu, listomatu i bankomatu. Projekt realizowany jest wspólnie z firmą NCR, światowym liderem w produkcji bankomatów. Urządzenie zostało zaprezentowane po raz pierwszy w dniach 18-20 września podczas targów PostExpo w Brukseli. Międzynarodowi operatorzy pocztowi wykazywali duże zainteresowanie najnowszą propozycją Grupy Integer.pl i będą testować pierwsze terminale tego typu jeszcze w 2012 roku.

Ideą automatycznego terminala pocztowego jest przede wszystkim poprawa efektywności operatorów pocztowych, a docelowo – również zastępowanie klasycznych placówek pocztowych. Automat umożliwia nie tylko odbiór listów oraz paczek, ale pozwala również na wpłatę i wypłatę gotówki oraz realizację prostych usług finansowych takich jak płacenie rachunków czy transfery pieniężne. Funkcjonalność urządzenia zapewni całodobowy system obsługi. Automatyczne terminale pocztowe będą działać – podobnie, jak Paczkomaty – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej dla klientów lokalizacji.

„Automaty pocztowe to rozwiązanie bardzo przyjazne i intuicyjne w obsłudze. Tworzymy świat prostych rozwiązań, wykraczając daleko poza zakres tradycyjnych usług pocztowych. Jesteśmy przekonani, że koncepcja automatycznych terminali pocztowych – wypracowana przez InPost wspólnie z firmą NCR – wzbudzi na rynku równie duże zainteresowanie, jak zdobywające uznanie na całym świecie Paczkomaty InPost” – zapowiada Rafał Brzoska, prezes InPost.

Automat pocztowy to z jednej strony gwarancja realizacji usług pocztowo-kurierskich, bazujących na zaawansowanych technologicznie rozwiązaniach, a z drugiej – możliwość korzystania z produktu tak prostego w obsłudze, jak tradycyjny bankomat.

„Widzimy rosnące zapotrzebowanie organizacji pocztowych na samoobsługowe rozwiązania, zapewniające znaczne oszczędności operacyjne oraz poprawiające satysfakcję klientów. NCR jako wiodący dostawca samoobsługowych rozwiązań wspiera handel, usługi finansowe, usługi turystyczne i wiele innych gałęzi przemysłu, a teraz może dzielić się najlepszymi praktykami również z sektorem pocztowym. Jesteśmy przekonani, że automatyczny terminal pocztowy zrewolucjonizuje oblicze placówek pocztowych w ciągu najbliższych kilku lat” – mówi Wolfgang Kneilmann, wiceprezes NCR na region Europy Środkowej i Wschodniej.

Aktualnie – ze względu na ogromną liczbę nierentownych placówek pocztowych na całym świecie – potencjał rynku, na którym mogą być wdrożone automaty pocztowe obejmuje około 670 tys. punktów. Ze względu na powszechny charakter świadczonych tam usług, nie mogą być one – zgodnie z przepisami prawa – zamykane. Urządzenia – wdrażane wspólnie przez InPost oraz NCR – mogą stać się zatem doskonałym rozwiązaniem dla operatorów narodowych. Tym samym mają szansę zapoczątkować nieuniknione zmiany w regulacjach poszczególnych państw, ograniczające aktualnie możliwość wdrażania innowacji w obszarze tradycyjnych usług pocztowych.

„Paradoksalnie automat pocztowy to usługa, która nie tylko rewolucjonizuje – z perspektywy klientów indywidualnych – sektor pocztowy, ale przede wszystkim ma ogromne szanse przyczynić się do ograniczenia kosztów funkcjonowania Poczty Polskiej. Automatyczny terminal pocztowy z powodzeniem może zastąpić niewielką placówkę, zlokalizowaną np. na terenach wiejskich lub być doskonałym uzupełnieniem funkcjonujących placówek, źródłem wartości dodanej dostarczanej Klientom. InPost zobowiązuje się do ponoszenia kosztów wdrożenia i serwisowania sieci automatów pocztowych, natomiast Poczta Polska będzie odprowadzała nam jedynie określony procent z opłaty za realizację danej usługi. Jestem przekonany, że to genialne rozwiązanie, zwłaszcza w kontekście trudności finansowych operatora narodowego, związanych z utrzymywaniem małych, nierentownych placówek” – przekonuje Brzoska.

Jednocześnie Grupa Integer.pl aktywnie kontynuuje zagraniczną ofensywę, związaną z wdrożeniem niemal w całej Europie do końca 2016 roku około 16 tys. urządzeń do samodzielnego, całodobowego nadawania i odbierania przesyłek. Do końca 2012 roku Grupa Integer.pl planuje przeznaczyć na rozwój usługi Paczkomaty InPost od 40 do 80 mln zł, a niemal pięcioletni projekt międzynarodowej ekspansji – realizowany wspólnie z PineBridge Investments, globalnym funduszem private equity – wyceniany jest na około 300 mln euro.

Źródło: Grupa Integer.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)