Wyniki finansowe Grupy Empik Media & Fashion – przychody z e-commerce wzrosły o 51% w skali roku

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Grupa Empik Media & Fashion ujawniła dzisiaj informacje na temat realizacji planów i wyników finansowych w IV kwartale poprzedniego roku i całym 2011 roku. Firma zanotowała duże wzrosty w segmentach e-commerce oraz Empik Digital & Publishing (produkty cyfrowe). Poniżej wybrałem najciekawsze informacje z obszernej informacji prasowej na ten temat.

Dane ogólne

Przychody całej Grupy EM&F w IV kwartale były na poziomie 1,15 mld PLN, co pozwoliło osiągnąć w 2011 r. po raz pierwszy przekroczyć poziom 3 mld PLN przychodów. Zysk netto za poprzedni rok wyniósł 89 mln PLN i był o 9% wyższy, niż 2010 roku.

Wysoka dynamika sprzedaży jest zasługą dwucyfrowych wzrostów w Grupie Empik (wyższy zysk z salonów oraz uruchomienie nowych sklepów internetowych) oraz Grupie Smyk (wysoka sprzedaż i utrzymanie kosztów operacyjnych na niskim poziomie).

Łączne wydatki inwestycyjne w IV kwartale wyniosły 54 mln PLN, a w całym 2011 r. Grupa EM&F zainwestowała łącznie prawie 167 mln PLN. Wzrosły głównie wydatki na nowe punkty sprzedaży ze względu na rozwój sieci (+80 nowe sklepy w 2011 r.).

Segment e-commerce

W IV kwartale Grupa osiągnęła w segmencie e-commerce (składają się na niego sklepy internetowe empik.com, smyk.com, Gandalf.com.pl i empikfoto.pl) bardzo dobre wyniki finansowe, wykazując wysoką dynamikę sprzedaży połączoną ze wzrostem marży.

Przychody ze sprzedaży w segmencie e-commerce w IV kwartale wzrosły o 58% do 37 mln PLN, a w całym 2011 r. – wzrost o 51% do blisko 100 mln PLN.

W szczycie zamówień grudniowych sklepy empik.com i smyk.com odwiedzane były przez 300 tys. klientów dziennie, a ilość wysyłanych codziennie paczek przekraczała 15 tys. Dynamika sprzedaży miesiąc-do-miesiąca była większa niż 50%.

W IV kwartale sklep empik.com zanotował rekordowo wysoką liczbę odwiedzin – 13,7 mln, a liczba transakcji wyniosła 409 tys.

Empik Digital & Publishing

Na ten segment składają się spółki zajmujące się agregacją i dystrybucją kontentu cyfrowego: muzyki, książek, gier – e-Muzyka, Virtualo, GRY-OnLine – oraz w formie tradycyjnej (wydawnictwa Wilga, WAB, Buchmann oraz wydawca gier LEM).

Łączne przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2011 roku w tych spółkach wzrosły o 67% do 40 mln PLN, a zysk EBITDA 3 mln PLN. Do kluczowych wydarzeń zaliczono tutaj m.in.:

  • poszerzenie bazy e-booków i audio-booków do 93 tys. tytułów oraz uruchomienie sprzedaży w formacie MOBI, który m.in. jest odczytywany przez e-czytnik Kindle firmy Amazon.
  • wydanie przez tradycyjne wydawnictwa ponad 80 nowych tytułów i osiągnięcie sprzedaż na poziomie 18 mln PLN. Obecnie w ofercie wydawnictw jest już ponad 2,1 tys. pozycji, z czego w formacie cyfrowym 333 tytuły.
  • uruchomienie nowego serwisu i sklepu internetowego Virtualo.pl (e-booki, audiobooki, e-prasa) z funkcją „self-publishing”, aplikacjami na smartfony i wypożyczalnią.
  • uruchomienie detalicznej i hurtowej dystrybucji cyfrowej gier video przy współpracy z serwisem ZTORM (światowy lider w dystrybucji treści cyfrowych).
  • rozszerzenie oferowanego przez LEM asortymentu o akcesoria do gier.
  • podpisanie umowy na dostawę treści oraz produktów dla wiodącego serwisu z grami torpedia.pl.
  • podpisanie przez e-Muzyka umowy z Polskimi Nagraniami, co poszerzyło bazę plików o cenny katalog w docelowej ilości 44 tys. utworów.
  • podpisanie umowy z Merlin.pl na sprzedaż e-booków i audio-booków.

Plany rozwoju w I kwartale 2012 r.

Na początku marca br. odbędzie się premiera nowego e-czytnika niemieckiej firmy TrekStor w niezwykle atrakcyjnej cenie – 229,99 zł, który będzie dostępny w sieci salonów Empik i na empik.com. W tym samym miesiącu sklepy empik.com i smyk.com powinny również dołączyć do Programu Bonusowego PAYBACK.

Więcej informacji na temat wyników finansowych znajdziecie w oficjalnej informacji prasowej – klikajcie tutaj.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę