eKomercyjnie.pl

Wyniki rankingu Zaufane Opinie 2012 – najlepiej oceniane sklepy w ramach Ceneo.pl

Serwis Ceneo.pl już po raz trzeci przygotował ranking najlepiej ocenianych i najbezpieczniejszych sklepów internetowych. Sklepy te, w ramach programu „Zaufane Opinie” uzyskały najlepsze oceny od kupujących. Wraz z rankingiem sklepów został opublikowany obszerny raport „Bezpieczeństwo i zaufanie – filary polskiego e-commerce”. W raporcie zostały przedstawione wyniki badania przeprowadzonego w styczniu 2013 roku wśród osób kupujących w Internecie, oraz wśród e-sklepów.

„Z badań wynika, że atrakcyjna cena produktu to jeszcze nie wszystko, pomimo tego, że aż ponad 60% badanych wskazało na nią jako na kluczowy czynnik przy wyborze sklepu przez klienta. Warto pamiętać, że bez dbałości o bezpieczeństwo i dobrą jakość obsługi klienta, nawet najniższa cena nie zagwarantuje sprzedawcom większej liczby kupujących” – mówi Joanna Bilińska, Dyrektor Sprzedaży i Wsparcia Biznesu.

„Kupując w sklepach internetowych należy oczywiście zwracać uwagę na opinie o sklepach i źródło tych komentarzy. W celu dostarczenia wiarygodnych i obiektywnych informacji w 2009 roku wprowadziliśmy system »Zaufane Opinie«. I to właśnie na podstawie ankiet wypełnionych przez kupujących powstał nasz ranking” – dodaje.

Sklepy zostały podzielone na sześć kategorii, pierwsze miejsca przypadły sklepom:

Elektronika użytkowa:

  1. Hurt.com.pl
  2. OleOle.pl
  3. Zadowolenie.pl

Motoryzacja:

  1. AbcGps.pl
  2. Motostrada.pl
  3. SwiatKierowcy.pl

Multimedia:

  1. Weltbild.pl
  2. Madbooks.pl
  3. Matras.pl

Styl życia:

  1. Zooexpress.pl
  2. NaStopy.pl
  3. KrainaZabawy.pl

Świat komputerów i gier:

  1. X-KOM.PL
  2. Gram.pl
  3. Saturion.pl

Zdrowie i uroda

  1. Perfumeria.pl
  2. E-glamour.pl
  3. iPerfumy.pl

Gratulujemy wszystkim wyróżnionym sklepom!

Pod uwagę zostały wzięte m.in. jakość obsługi klienta, ocena dostawy towaru czy procent kupujących polecających innym zakupy w danym sklepie. Ranking powstał na podstawie kilkuset tysięcy ankiet wysłanych do kupujących w ramach programu Zaufane Opinie od stycznia do grudnia 2012 roku.

Patronat nad wydarzeniem objęły serwis Bankier.pl, tygodnik WPROST, portal Interia.pl oraz IAB Polska (Związek Pracodawców Branży Internetowej), Izba Gospodarki Elektronicznej „E-Commerce Polska”, portale branżowe eKomercyjnie.pl i ecommerce.edu.pl.

Raport można pobrać pod tym linkiem: „Bezpieczeństwo i Zaufanie – filary polskiego e-commerce” (w raporcie znajduje się pełen ranking sklepów).

Poniżej dwa wykresy na zachętę (zwłaszcza ten drugi dedykowany sprzedawcom):

Źródło: Ceneo.pl / Grupa Allegro

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Jak wygląda chińki rynek e-commerce? Infografika od Alibaba Group

Ostatnio mamy istny wysyp infografik, z których dowiemy się wielu ciekawych rzeczy dotyczących światowego e-commerce. Tym razem w ręce wpadły nam informacje na temat Azji, a dokładniej Chin. Nie ma co ukrywać, jest to jeden z najmocniejszych sektorów branży w sieci, głównie ze względu na potencjał nabywczy tamtejszej ludności. Według obliczeń, to właśnie ten rynek może stać się największym w 2013 roku.

Świadczą o tym dane zbierane w ciągu ostatnich lat. Alibaba Group podaje, że w 2012 roku wielkość zakupów online zrobiona przez chińskich użytkowników wyniosła 265 miliardów dolarów.

Zakupy zrobiło 242 miliony użytkowników, co stanowi o 75 milionów klientów więcej, niż w USA. 48% kupujących to kobiety, zaś 52% to mężczyźni. 44% osób przy podjęciu decyzji kieruje się sieciami społecznościowymi, a 12% do zakupów używa telefonów komórkowych. Średnia wartość zakupów na osobę w 2012 wyniosła 1054 dolary, co jest kwotą o 300 dolarów mniejszą, niż średnia rynku amerykańskiego.  60% kupujących ma przychody poniżej 320 dolarów miesięcznie. 9 na 10 osób za zakupy płaci, poprzez systemy płatności elektronicznych. 61% klientów ma od 18 do 30 lat.

Jeśli zapytamy, dlaczego Chińczycy kupują w sieci, otrzymamy następujące odpowiedzi:

  • Produkt jest tańszy niż w sklepie stacjonarnym – 52%
  • Wygoda – 19%
  • Większy wybór produktów – 16%
  • Więcej informacji na temat produktu – 6%

Z drugiej strony aż 66% kupujących obawia się złej jakości produktu.

Najczęściej wybieranymi sklepami są: Tmall – 54% i 360buy – 17%.

Najczęściej kupowanymi rzeczami są:

  • Ubrania – 68%
  • Wyposażenie mieszkań – 39%
  • Produkty cyfrowe – 39%
  • Elektronika – 37%
  • Książki – 33%
  • Kosmetyki – 30%

Jak widać poniżej, rynek ten prężnie się rozwija – do 2015 roku będzie prawie dwa razy większy, niż rynek amerykański.
Zobacz całą infografikę:

Źródło: Alibaba.com

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Jakie były przychody i zyski Groupon.com w 2012 roku?

Po relatywnie dobrym trzecim kwartale 2012 roku (568 mln USD przychodów i 25 mln USD zysku), Groupon opublikował swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał oraz cały poprzedni rok kalendarzowy. Niestety, na zaprezentowane rezultaty rynek zareagował bardzo dużym, ponad 20% spadkiem cen akcji.

Skąd takie nastawienie inwestorów giełdowych? Groupon poinformował, że pomimo wzrostu przychodów w Q4 2012 do poziomu 638 mln dolarów (30% wzrost w porównaniu do Q4 2011), firma miała w tym czasie stratę 12,9 mln dolarów (rok wcześniej strata wyniosła 15 mln USD). To oczywiście wyniki, które nie uwzględniają jeszcze wszystkich zwrotów środków za kupony do ich nabywców czy firm, z którymi Groupon współpracuje.

Przeczytaj też: Zakupy grupowe w 2012 roku – podsumowanie wyników badania Megapanel »

Jeżeli chodzi o cały 2012 rok, to firma prowadzona przez Andrew Masona wygenerowała przychody w wysokości 2,33 miliarda dolarów (wzrost o 35%) oraz zysk operacyjne na poziomie 98,7 mln USD (rok wcześniej strata wyniosła 233,4 mln USD).

Groupon pochwalił się przy okazji 41 milionową bazą aktywnych klientów oraz wzrostem liczby aktywnych ofert w Stanach Zjednoczonych do 37 tysięcy. Firma jest zachwycona rozwojem zakupów poprzez urządzenia mobilne i pochwaliła się też większą sprzedażą poszczególnych ofert na początku 2013 roku.

Źródło: TechCrunch / VentureBeat / IR

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)