eKomercyjnie.pl

Zagrożenia związane z pozycjonowaniem – jak je minimalizować korzystając z narzędzi Google’a?

Od wielu miesięcy bardzo popularny jest temat zagrożeń związanych z pozycjonowaniem stron internetowych Działania które niegdyś przynosiły zamierzony efekt, teraz niekoniecznie będą dobrym sposobem na podnoszenie pozycji w wynikach wyszukiwania. Skąd takie przeświadczenie i jak w związku z tym minimalizować ryzyko nałożenia kary ze strony Google na nasza witrynę?

Jednym z zagrożeń z pewnością będzie nienaturalny profil linków przychodzących do witryny. Bardzo często pozycjonując serwis wiele osób skupia się tylko na linkach z anchorami na pozycjonowane frazy kluczowe zapominając, iż pozostałe ich rodzaje, jak nazwa domeny czy nazwa brandu są równie ważne. Gdy nasz profil linków jest zniekształcony i nie posiada prawidłowych proporcji w anchorach, np. gdy 90% to pozycjonowane słowa, wtedy narażeni jesteśmy na działania ręczne podjęte przez pracowników Google w stosunku do naszej witryny.

W wypadku gdy zauważymy drastyczny spadek pozycji w wynikach wyszukiwania, możemy podejrzewać że jest to związane z nałożonym filtrem, więc od razu powinniśmy zacząć działać. Do dyspozycji mamy „Google Narzędzia dla Webmasterów” (ang. Google Webmaster Tools) – pakiet użytecznych funkcji, które pozwalają na większą kontrolę kondycji i widoczności naszej witryny w wyszukiwarce. Możemy sprawdzić stan indeksacji podstron serwisu, pobrać listę przykładowych linków przychodzących do domeny, przeglądnąć statystyki wyszukiwanych fraz po których trafili do nas użytkownicy a także dowiedzieć się czy zostały podjęte jakiekolwiek ręczne działania w stosunku do naszego serwisu.

1

Monitorując linki zwrotne możemy sprawdzić, czy aby na pewno pochodzą one z dobrych źródeł a nie ze słabej jakości serwisów spamowych. W wypadku gdy nasz profil linków jest zaśmiecony a duża ich liczba pochodzi z niechcianych lokalizacji, zabieg wykluczenia jest jak najbardziej wskazany.

2

Disavow Tool to narzędzie wchodzące w skład pakietu Narzędzi dla Webmasterów, dzięki któremu możemy wykluczyć niechciane adresy URL a nawet całe domeny z których pochodzą linki prowadzące do naszej domeny. Listę takich przykładowych stron możemy pobrać z zakładki „Linki do Twojej witryny”.

3

Po analizie warto skontaktować się z właścicielami spamowych witryn w celu usunięcia z nich linków. Gdy to nie pomoże, pozostaje nam decyzja o zrzeknięciu się ich. Dokonamy tego wgrywając w Disavow Tool specjalnie przygotowany plik .txt z listą linków:

domain:spamowa-domena1.pl
domain:spamowa-domena2.pl
http://www.spamowa-domena.pl/podstrona1.html

Warto co jakiś czas przeglądać profil linków przychodzących, by w taki właśnie sposób minimalizować ryzyko związane z nałożeniem kary za nienaturalne bądź spamowe linki do naszej domeny.

Kolejna z przyczyn, dla których Google może obniżyć pozycje serwisu w wynikach wyszukiwania, dotyczy działań on-site, a mianowicie tzw. przeoptymalizowania. Wprowadzając zmiany pod kątem SEO wielu webmasterów chcąc polepszyć sytuację, tylko ją pogarsza. Sztuczne upychanie słów kluczowych w treściach (ang. Keyword Stuffing) może być powodem nałożonej kary i tym samym spadków pozycji. Optymalizując treści należy zachować umiar i zdrowy rozsądek przy nasycaniu ich słowami kluczowymi. Pamiętać należy o wartości merytorycznej i poprawnej polszczyźnie, stosowanie na potęgę wyrazów w formie nieodmienionej nie będzie najlepszym pomysłem. Również wszelkiego rodzaju ukrywanie tekstu przed użytkownikami, który widoczny jest tylko dla robota wyszukiwarki, prędzej czy później zostanie rozpoznane i ukarane. Tekst w kolorze tła strony czy ukrywanie tekstu pod obrazkami to również jedne z częstych powodów filtrów a nawet ban’ów ze strony Google.

Nie samym linkowaniem osiągniemy sukces

Ważne jest aby dostarczać użytkownikom wysokiej jakości treści które będą później rekomendowane. Właściciel strony powinien być ekspertem w swojej branży, powinien pomagać użytkownikom w rozwiązaniu ich problemów oferując interesujące porady np. w formie bloga firmowego. Dlatego tak ważne jest aby dostarczać unikalny content i dbać częstą aktualizację witryny. Coraz większy nacisk powinno się też kłaść na poprawną optymalizację serwisu. Właśnie w taki sposób zdobywając zaufanie użytkowników oraz wyszukiwarki, mamy szansę zaistnieć wysoko w wynikach wyszukiwania. Bo jak wiadomo – „content is the king!”.

Przeczytaj również:

 

Autorem powyższego artykułu jest Dawid Medwediuk, Specjalista ds. SEO, SEMAHEAD Agencja SEM Grupy Interia.pl.

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

iwoca

Krótki opis: iwoca oferuje kapitał niezbędny do rozwoju firm internetowych, takich jak Twoja. Dzięki bezpośredniej integracji z Allegro i innymi platformami możemy ocenić historię sprzedaży oraz opinie klientów, by rzetelnie oszacować Twój biznes i zaoferować fundusze w przeciągu 48 godzin – bez formularzy czy biznes planu.

AdvertisementReklama

iwoca

Oferta firmy:
Dostęp do kapitału to jeden z najważniejszych czynników rozwoju firm. Inwestycje w towar, nowe produkty, technologię lub pracowników są niezbędne do zwiększenia obrotów.

Pomogliśmy już tysiącom zadowolonych e-przedsiębiorców w Wielkiej Brytanii i Polsce, a opinie naszych klientów przemawiają same za siebie – jesteśmy najlepiej ocenianym pożyczkodawcą na niezależnym portalu Trustpilot.

Jak to działa:

Szybkość: Dostęp do 3 000 – 100 000 zł do 6 miesięcy, w 48 godzin.
Dogodność: Integracja z Allegro, eBay, Amazon i innymi platformami.
Elastyczność: Możliwość wcześniejszej spłaty i zaoszczędzenia – bez kar czy opłat.
Bezpieczeństwo: Najwyższe oceny klientów w Wielkiej Brytanii – teraz też w Polsce!
Nowoczesne rozwiązanie: Wygraliśmy szereg nagród za nasze innowacyjne podejście i pisały o nas największe światowe media (m.in. Bloomberg, Financial Times, The Huffington Post).

Aby uzyskać ofertę – teraz lub na przyszłość – wystarczy zarejestrować się w kilka minut na naszej stronie internetowej.

Opłaty za rejestrację: Brak
Opłaty za integrację: Brak
Konieczność podpisania umowy: Tak

Chętnie udzielimy więcej informacji lub odpowiemy na pytania – proszę napisać do nas na adres e-mail support@iwoca.pl, zadzwonić na 022 209 2528 lub zarejestrować się na naszej stronie, by zgłosić zainteresowanie.

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Jakub Małysza, zaproszenia-kaja.pl

zaproszenia-kaja.pl„(…) od zawsze chciałem mieć własną działalność” – z takim planem startował Jakub Małysza, opierając swój biznes na handlu internetowym. Szukając asortymentu, który miał sprzedawać, postawił na swoje zainteresowania: „Za namową Rodziny postanowiłem połączyć pasję z pracą, i takie połączenie to chyba najlepsze możliwe zajęcie.” – wyjaśnia. Co znajdziemy w Jego sklepie? Odpowiedź w dzisiejszej odsłonie cyklu Pokaż Swój Sklep.

AdvertisementReklama

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją.

Paulina Wawrzyczek (eKomercyjnie.pl): Dlaczego zdecydowałeś się uruchomić sklep internetowy?

Jakub Małysza (zaproszenia-kaja.pl): Od zawsze interesował mnie handel, chciałem posiadać własną działalność, a Internet jest rynkiem zdecydowanie większym, niż rynek lokalny. Dodatkowo posiada dużo większą i stale rosnącą liczbę potencjalnych klientów.

Czym zajmowałeś się przed uruchomieniem sklepu?

Przed uruchomieniem sklepu internetowego postawiłem na działalność stacjonarną, niestety ta branża oraz miasto liczące niespełna 30 tysięcy mieszkańców, nie dały oczekiwanych efektów, stąd decyzja o spróbowaniu sił w Internecie.

zaproszenia-kaja.pl

Ile trwało uruchomienie sklepu?

Uruchomienie sklepu, od momentu wybrania odpowiedniej platformy, trwało tylko chwilę. Co innego konfiguracja, dopasowanie ustawień, stron informacyjnych, dodanie produktów itd. Ten proces trwa cały czas od uruchomienia.

Dlaczego wybrałeś właśnie tę branżę?

Jak wspomniałem już powyżej, od zawsze chciałem mieć własną działalność. Dodatkowo, dużą satysfakcję sprawia mi wykonywanie – w moim przypadku – ręcznie robionych zaproszeń, realizowanych na indywidualne zamówienie klienta, a także obserwowanie ich entuzjazmu i zadowolenia. Za namową Rodziny postanowiłem połączyć pasję z pracą, i takie połączenie to chyba najlepsze możliwe zajęcie.

zaproszenia-kaja.pl

Jakim budżetem dysponowałeś na początku e-handlowej działalności?

Budżet był dość niski, poruszałem się całkowicie po omacku. Nie znając wszystkich zasad handlu internetowego, starałem się nie inwestować większych sum. Podsumowując: zdecydowanie więcej pomysłów, rozwiązań i motywacji zyskałem nie posiadając dużego budżetu.

Czy zdecydowałeś się na gotową platformę sklepową czy stworzyłeś własną?

Na początku działalności zdecydowałem się na gotową platformę, jednak w planach mam całkowicie indywidualny projekt sklepu oraz całego systemu sprzedaży.

zaproszenia-kaja.pl

Ile zamówień pojawiło się w Twoim sklepie w pierwszym dniu/tygodniu po starcie?

Pierwszy tydzień ani nawet miesiąc nie przyniósł żadnych zamówień. Pierwsze zamówienia pojawiły się niecałe pół roku od uruchomienia sklepu.

Dlaczego zdecydowałeś się na tak specyficzny asortyment?

Jak już wspomniałem wcześniej, asortymenty jest ściśle związany z moją pasją. Wybór wydał mi się oczywisty.

zaproszenia-kaja.pl

Jakie działania marketingowe są najbardziej skuteczne w Twoim sklepie/w przypadku tego asortymentu?

Najlepszą reklamą jest reklama szeptana, z polecenia. Reszta, tzn. płatne banery, stanową około 30% całego ruchu klientów.

Gdybyś miał teraz robić swój e-sklep, to co zrobiłbyś inaczej?

Można zaryzykować stwierdzenie, że wszystko. Pierwszy sklep pozwala zdobyć bezcenne doświadczenie, które zaowocuje w przyszłości.

Jak wygląda proces składania zamówień?

Proces składania zamówienia może wydawać się skomplikowany, ale staram się to uprościć maksymalnie. Klient wybiera interesujący wzór, model zaproszenia, następnie mailowo uzgadniamy z każdym klientem osobno wszystkie szczegóły zamówienia (kolory papieru, fakturę, wzór czcionki, ułożenie tekstu i inne niezbędne elementy). Najważniejsze dla mnie jest to, by klient czuł się dobrze podczas całego procesu transakcji, odpowiadam na każde pytanie, nawet te najbardziej oczywiste, oraz na te pytania, na które odpowiedzi umieszczone są na stronie sklepu. Do każdego podchodzę trzymając się prostej reguły „Obsługuję w sposób, w jaki chciałbym być ja obsłużony” i przynosi to dobre efekty.

Jaki odsetek zamówień pochodzi od klientów z zagranicy?

Z roku na rok ta liczba stale rośnie. Do opcji dostawy doszła możliwość wysyłki zagranicznej, co spowodowało wzrost zamówień z zagranicy. Obecnie jest to około 1/20 całości zamówień.

fotoJakub Małysza – mieszka w Opocznie. Od kilku lat fascynuje się zdrowym trybem życia, jednak jego największą pasją jest wykonywanie ręcznie zdobionych zaproszeń, realizowanych na indywidualne zamówienie każdego klienta. Dzięki swej determinacji i pozytywnemu nastawieniu do świata od 2 lat prowadzi własną działalność o kierunku artystycznym, która nie tylko jest spełnieniem jego ambicji, ale także oryginalnym sposobem na zarobek.





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)