eKomercyjnie.pl

Zarządzanie sytuacją kryzysową w sklepie internetowym: awaria serwera

W sklepie internetowym kryzys może przyjąć różne postaci. Dla jednych będzie to awaria centrali telefonicznej, dla drugich spóźnienia dostaw, a dla jeszcze innych słaba jakość obsługi klienta. Każdą sytuację można rozwiązać na kilka sposobów, jednak najlepiej jest starać się jej zapobiec.

Warto analizować, jak działa nasz sklep, szukać jego mocnych i słabych stron, a gdy takie znajdziemy – zarządzać zasobami w taki sposób, aby jak najszybciej zniwelować wszelkie braki. Dzięki dbałości o wszystkie aspekty prowadzenia biznesu zaoszczędzimy dużo czasu, a także pieniędzy, które będą mogły być przeznaczone na inne wydatki.

Aby nasz sklep internetowy działał sprawnie potrzebujemy oprogramowania, serwerów oraz domeny. W jednym ze sklepów, dla których miałem okazję pracować, domena, poczta i serwery obsługiwane były przez małą firmę hostingową. Nikt nie zwrócił uwagi na jeden mały szkopuł: firma nie oferowała 24-godzinnego supportu. Mimo wielokrotnych prób przekonania zarządu do zmiany developera nie wskórano niczego. Pech chciał, że kilka tygodni po rozmowie na temat hostingu, w sobotę około godziny 11 rano strona sklepu i poczta firmowa przestały działać. Zauważył to jeden z pracowników, który przyszedł na dyżur do sklepu stacjonarnego.

Postanowiliśmy działać szybko, gdyż w piątek przeważnie puszczaliśmy mailingi z promocjami weekendowymi. Dzięki temu w weekendy klienci potrafili zakupić towar wart kilka tysięcy złotych. Niestety nie tym razem. Z powodu braku jakiegokolwiek kontaktu z firmą świadczącą usługę hostingową, sklep przez 2 dni był wyłączony. Jedynym źródłem kontaktu z klientami pozostał Facebook, na którym podaliśmy awaryjny adres mailowy oraz prowadziliśmy dialog z klientami. Cała sprawa zakończyła się rozwiązaniem umowy z firmą hostingową i przeniesieniem domeny do innego dostawcy.

Jak reagować w takiej sytuacji?

  • W przypadku, gdy nasza strona nie jest aktywna, warto zamieścić informację o problemach na Facebooku lub innym serwisie, za pośrednictwem którego komunikujemy się z klientami. Musimy śledzić profil i odpowiadać na wszelkie pytania zadawane przez użytkowników. Unikajmy sytuacji, jakie często zdarzają się nawet “dużym graczom”, gdy podczas awarii z walla firmowego znikają administratorzy, a klienci zostają bez informacji.
     
  • Jeśli mamy taką możliwość, zróbmy podstronę, na którą przekierowani będą klienci naszego sklepu. Zawrzyjmy w niej awaryjny adres email i telefon, na które mogą kontaktować się nasi klienci. Uspokoi to na pewno nowych klientów, którzy mogli złożyć zamówienia na kilka chwil przed awarią.
     
  • Warto przy zakładaniu sklepu i wyborze hosta zwracać uwagę na to, czy posiada on 24-godzinny support. W obecnej chwili staje się to już powszechne, ale nadal możemy spotkać się z jego brakiem. Unikajmy małych “firm-krzaków” – jeśli nawet zaoszczędzimy na opłatach za hosting, możemy ponieść koszty związane z nie działającymi serwerami i brakiem zamówień w naszym sklepie.
     
  • Trzeba zwrócić uwagę na umowę, jaką podpisujemy z firmą hostingową. Warto sprawdzić, czy zawarte są w niej kary umowne za brak świadczenia usługi.
     

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Sprzedawaj na Facebooku dzięki Selly.pl

Oprogramowanie sklepu internetowego Selly.pl umożliwia uruchamianie i prowa-dzenie w pełni funkcjonalnych witryn sprzedażowych na Facebooku, największym portalu społecznościowym na świecie.

Na Facebooka zagląda miesięcznie ponad 12 milionów użytkowników w Polsce (dane Megapanel PBI/Gemius, listopada 2011 roku). To olbrzymi potencjał sprzedażowy i osoby prowadzące handel w sieci nie powinny przechodzić obok tego obojętnie. Platforma Selly.pl dostarczyła wszystkim swoim sklepom kompleksowe rozwiązanie, dzięki któremu sprzedaż na Facebooku staje się prostsza.

Facebookowe sklepy Selly.pl posiadają pełną funkcjonalność sklepu standardowego, co daje ogromne możliwości w ich promocji. Oprócz tradycyjnego modelu zakupów, platforma zdecydowała się także na wprowadzenie opcji Aukcji na Facebooku, które sprawią, że użytkownicy powinni chętniej wracać na strony sklepów.

Efektywna sprzedaż na Facebooku to spore wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy handlującego w sieci – mówi Mariusz Połowczuk, właściciel Selly.pl – Dzięki oferowanym przez nas narzędziom przetestowanie tego kanału jest bardzo proste i szybko można przekonać się, czy Facebook to dobre źródło pozyskiwania nowych klientów.

Standardowa szata graficzna sklepu Selly.pl na Facebooku jest uniwersalna, elegancka i nowoczesna. Istnieje oczywiście możliwość stworzenia nowego projektu i wdrożenia indywidualnych szat graficznych. Sklep Selly.pl na Facebooku jest domyślnie podłączony pod sklep podstawowy, nie wymaga więc osobnego zarządzania, co pozwala też na skuteczne monitorowanie stanów magazynowych oferowanych produktów. Można też uruchomić go jako sklep dodatkowy, aby osobno administrować produktami i kategoriami – tutaj właściciele sklepów mają pełną dowolność.

Selly.pl uruchamia sklepy na Facebooku pobierając jedynie niewielką opłatę aktywacyjną (49 zł netto). W planach abonamentowych Selly Standard i wyższych utrzymanie sklepu na Facebooku jest całkowicie bezpłatne. W najtańszym abonamencie opłaty za sklep kosztują jedyne 20 zł netto na miesiąc.

Więcej informacji o sklepach na Facebooku oferowanych przez Selly.pl można znaleźć na oficjalnej stronie platformy sklepowej.

Źródło: Selly.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Najpopularniejsze witryny e-commerce w Polsce (listopad 2011)

Przed Wami najnowsze zestawienie dwudziestu najpopularniejszych stron e-commerce w Polsce (według Megapanel PBI/Gemius). Ranking obejmuje listopad poprzedniego roku, a dla lepszego rozeznania standardowo już przygotowujemy oddzielne listy dla najpopularniejszych polskich sklepów, porównywarek, serwisów zakupów grupowych oraz pozostałych stron (aukcje i inne). Zapraszam do zapoznania się z poszczególnymi rankingami.

Top 20 najpopularniejszych witryn e-commerce w Polsce (lisotpad 2011):

  1. Grupa Allegro – E-commerce (11 341 177 użytkowników)
  2. Groupon.pl (3 502 931 użytkowników)
  3. Nokaut.pl (2 826 805 użytkowników)
  4. Citeam.pl (2 393 915 użytkowników)
  5. Skąpiec.pl (1 798 444 użytkowników)
  6. Grupa Okazje.info.pl (1 758 826 użytkowników)
  7. Gruper.pl (1 734 088 użytkowników)
  8. Grupa Wirtualna Polska – Orange – E-commerce (1 712 408 użytkowników)
  9. BonPrix.pl (1 677 693 użytkowników)
  10. Merlin.pl (1 549 341 użytkowników)
  11. Grupa Społeczności.pl – E-commerce (1 514 910 użytkowników)
  12. Aukcjoner.pl (1 497 388 użytkowników)
  13. Euro.com.pl (1 473 662 użytkowników)
  14. Empik.com (1 300 215 użytkowników)
  15. Grupa Onet.pl – E-commerce (1 284 168 użytkowników)
  16. ArchiwumAllegro.pl (1 209 589 użytkowników)
  17. Grupa eBay (1 139 002 użytkowników)
  18. Tchibo.pl (951 727 użytkowników)
  19. Grupa Interia.pl – E-commerce (878 860 użytkowników)
  20. Doz.pl (861 445 użytkowników)

Najpopularniejsze sklepy internetowe w Polsce (listopad 2011):

  • BonPrix.pl
  • Merlin.pl
  • Euro.com.pl
  • Empik.com
  • Tchibo.pl
  • Doz.pl

Najpopularniejsze porównywarki cen w Polsce (listopad 2011):

  • Ceneo.pl (Grupa Allegro)
  • Nokaut.pl
  • Skapiec.pl
  • Okazje.info.pl

Najpopularniejsze serwisy zakupów grupowych w Polsce (listopad 2011):

  • Groupon.pl
  • Citeam.pl
  • Gruper.pl

Najpopularniejsze serwisy e-commerce pozostałe (serwisy aukcyjne i inne, listopad 2011):

  • Allegro.pl
  • Szafa.pl / Świstak.pl (Grupa Społeczności.pl – E-commerce)
  • Aukcjoner.pl
  • Archiwumallegro.pl
  • eBay.com

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)