4 największe ograniczenia Shopify i jak sobie z nimi poradzić

Shopify
Matt Mortek

Matt Mortek

CTO
b2storefront.com

Shopify to gigant, ramię w ramię z takimi platformami jak WooCommerce, BigCommerce, Prestashop. Jest mnóstwo zalet korzystania z gotowych platform, w tym szybki proces wstępnej konfiguracji. Ale oprócz zalet Shopify ma również swoje ograniczenia i słabości, tak jak każdy gotowy produkt. W jaki sposób dostosowanie gotowego motywu Shopify może mieć negatywny wpływ na twoją stronę?

Spis treści:

  1. Rodzaje szablonów Shopify
  2. Ograniczenia motywów Shopify
  3. Jak headless pozwala stworzyć lepszy sklep od platform e-commerce?

Rodzaje szablonów Shopify

Jeśli chodzi o tworzenie sklepu, Shopify oferuje trzy opcje.

1. Gotowy motyw Shopify

Te motywy są szybkie w konfiguracji i mogą być darmowe lub płatne, przy czym te ostatnie kosztują do 50 USD. Zostały one zaprojektowane z myślą o ścieżce użytkownika, zoptymalizowane pod kątem konwersji i tworzone przez profesjonalnych projektantów. Są łatwe w instalacji i konfiguracji, co pozwala na szybkie uruchomienie sklepu. Nie musisz programować, aby skorzystać z gotowych motywów. Wystarczy wybrać motyw, który najlepiej odpowiada branży i preferencjom, a następnie dostosować go do własnych potrzeb. Gotowe motywy Shopify mają kilka minusów. Po pierwsze, brak unikalności może wpływać na rozpoznawalność marki. Po drugie, istnieją ograniczenia personalizacji, co może frustrujące dla właścicieli biznesów. Po trzecie, zależność od aktualizacji i wsparcia może prowadzić do problemów technicznych. Po czwarte, konieczne mogą być kompromisy w zakresie praktyczności i estetyki. Na koniec, ograniczenia rozszerzalności mogą utrudniać rozbudowę twojej platformy sprzedażowej.

2. Motyw Premium Shopify

Jeśli gotowy motyw nie zawiera wszystkiego, czego chcą lub potrzebują właściciele stron, często uciekają się do dostosowywania gotowego motywu. Za wyższą cenę wynoszącą około 200 USD motyw premium zawiera funkcje, które normalnie byłyby osiągalne tylko za pośrednictwem zewnętrznej aplikacji. I chociaż motywy premium mogą uzyskać oczekiwany wygląd i funkcje, wiąże się to z kosztami. I to nie tylko finansowymi! Dostosowanie motywu Shopify może kosztować tysiące dolarów, ale to, co zyskujesz na estetyce, tracisz na użyteczności. Gdy zmodyfikujesz gotowy motyw, straci on kompatybilność, nie otrzymujesz aktualizacji dla programistów.

3. W pełni niestandardowy, personalizowany motyw

Dla ambitnych jest jeszcze trzecia opcja – zbudowanie własnego motywu Shopify. To ogromne przedsięwzięcie i jeśli nie jesteś programistą frontendowym i backendowym, grafikiem i nie znasz Liquid, będziesz musiał zatrudnić profesjonalistów. Jak można się domyślić, robi się drogo. Wymaga to inwestycji w zatrudnienie profesjonalistów lub współpracę z agencją deweloperską, która ma doświadczenie w projektowaniu niestandardowych rozwiązań dla platformy Shopify. Honoraria programistów, grafików i innych specjalistów mogą być znaczne, co stanowi koszt dla właścicieli biznesów.

Ograniczenia motywów Shopify

Shopify może być wspaniałym punktem wyjścia dla mniejszych sprzedawców detalicznych, którzy muszą szybko wejść do sieci, by zacząć sprzedawać online. Ale korzystanie z Shopify może być mieczem obosiecznym. Przyjrzyjmy się niektórym słabościom motywów Shopify.

1. Utrata aktualizacji deweloperskich po dostosowaniu

Jak wspomnieliśmy wcześniej, po zmodyfikowaniu niestandardowego motywu tracisz możliwość otrzymywania aktualizacji. Te aktualizacje są niezwykle ważne! Obejmują one poprawki błędów i nowe funkcje — rzeczy, których potrzebujesz. Co gorsza, twoja strona może nie wyświetlać się poprawnie na najnowszych urządzeniach, przeglądarkach i systemach operacyjnych bez niezbędnych aktualizacji.

2. Twój e-commerce wygląda dokładnie tak samo jak inne sklepy (mimo włożonej pracy i środków)

Z ponad 500 000 aktywnych sklepów Shopify, bez względu na to, ile niestandardowych kodów włożyli w nie właściciele, sklepy zaczynają wyglądać dobrze… tak samo. Istnieje pewna estetyka Shopify, której przestrzegają wszystkie e-commercy, a nawet z opcjami dostosowywania twoja strona wygląda w rezultacie tak, jak wszystkie inne strony danej platformy.

3. Jesteś zamknięty w modelu biznesowym Shopify

Model biznesowy Shopify zachęca do uaktualnienia do Shopify Plus. Jednak mimo uaktualnienia do Shopify Plus, wciąż masz ograniczone możliwości personalizacji i dostosowania. Nie masz pełnej swobody w tworzeniu unikalnego wyglądu i funkcjonalności, które idealnie pasują do Twojej marki i strategii biznesowej. Jest to szczególnie istotne dla sklepów o bardziej zaawansowanych potrzebach i specjalnych wymaganiach. Ponadto, model biznesowy Shopify ma swoje własne limity i zasady, które musisz przestrzegać. Na przykład, istnieją ograniczenia dotyczące sprzedaży niektórych produktów lub usług, jak również polityki dotyczące obsługi płatności i przetwarzania zamówień. Niezależnie od tego, jakie są Twoje indywidualne potrzeby i cele biznesowe, musisz działać w ramach wyznaczonych przez Shopify granic.

4. Niestandardowe motywy są drogie i czasochłonne

Chociaż powinieneś zainwestować trochę kapitału w swój sklep, płynny lub w pełni niestandardowy motyw Shopify jest często poza zasięgiem finansowym większości właścicieli sklepów. Czas potrzebny na zbudowanie niestandardowego motywu to kolejny ważny czynnik, często nie jest wart wyniku. W końcu zajmujesz się sprzedażą produktów, a nie kodowaniem i tworzeniem niestandardowych stron Shopify.

Jeśli chcesz stworzyć sklep swoich marzeń, Headless Commerce lub Storefront, jak to się czasem określa, jest znacznie lepszą inwestycją niż tworzenie własnego motywu Shopify.

Dzięki płatnym opcjom Shopify zyskujesz tylko jedną główną korzyść — możliwość dostosowania procesu realizacji zakupu. Sprzedawcy powinni rozważyć Storefronts jako dodatek do Shopify Plus, ponieważ mogą z nich korzystać bez konieczności aktualizacji do niestandardowego kodu lub do wyższego poziomu Shopify. Headless Commerce to rozwiązanie, do którego coraz częściej zwracają się sfrustrowani właściciele sklepów internetowych. Daje wiele możliwości takich jak integracje API, optymalizacja SEO, niezależny serwer i hosting, elastyczny panel zarządzania, swobodne wdrożenie zmian, pełny dostęp do kodu, możliwość pracy z doświadczonymi developerami oraz rozwiązaniami SaaS.

Jak headless pozwala stworzyć lepszy sklep od platform e-commerce?

Marzeniem każdego właściciela firmy jest widzieć, jak jego firma rozwija się. Mając na uwadze przyszłość, chcesz, aby Twoja firma rosła, gdy nadejdzie czas. Utrzymywanie otwartych opcji rozwoju jest kluczowe i właśnie to może zrobić Headless eCommerce. Nie jesteś już przywiązany do żadnego dostawcy platformy, czy to Shopify, WooCommerce czy BigCommerce.

Być może jednym z najbardziej atrakcyjnych aspektów Headless jest swoboda projektowania, które oferuje sklepom internetowym. Ponieważ back-end i front-end strony są całkowicie oddzielone, Twój sklep może wyglądać i działać dokładnie tak, jak chcesz, bez kłopotliwego kodowania i aplikacji. Motywy są usuwane, aktualizacje przebiegają bezproblemowo, a Ty odzyskujesz kontrolę nad swoim sklepem, wciąż polegając na przydatnych funkcjach Shopify.

Reklama

Przeczytaj również:

Artykuł
11.12.2023

Ile kosztuje sklep na Shopify?

Matt Mortek

Matt Mortek

CTO
b2storefront.com

Artykuł
07.08.2023

Jak zbudować MVP sklepu internetowego na Shopify?

Krzysztof Stola

Krzysztof Stola

CEO
blueowl.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę