Siedem podstawowych zasad promocji sklepu w social media

Autor tekstu Krzysztof Bartnik
Opublikowano 13 grudnia 2009
Kategoria 📕 Poradniki
Czas czytania: < 1 min

Szukasz nowych możliwości promocji swojego sklepu internetowego? Na horyzoncie pojawiły się social media (mikroblogi, społecznościówki) i wydaje Ci się, że to jest to? Oto siedem podstawowych zasad, które każdy sprzedawca powinien znać i przestrzegać jeżeli chce skutecznie budować społeczność wokół swojej marki i zwiększać sprzedaż.

Oto 7 podstawowych zasad promocji sklepu w social media:

  1. Dobrze zastanów się, zanim zdecydujesz się na promocję w social media – to nie jest praca od 9 do 17.
  2. Wybierz platformę, która będzie Ci odpowiadać (poszczególne narzędzia mają rożne interfejsy i opcje).
  3. Nie dodawaj do social media suchych informacji o swoich ofertach, gdyż to może być odebrane jako spam.
  4. Komunikuj się z użytkownikami. Odpowiadaj ZAWSZE gdy zadają pytania. Jeżeli znajdziesz ciekawy temat poza profilem swojego – udzielaj się w dyskusji. Bądź aktywny.
  5. Pokaż co się dzieje w Twojej firmie (zdjęcia, ciekawe wydarzenia) – nie będziesz nudny.
  6. Jeżeli ktoś zarzuci Ci błędy, to nie uciekaj – przyznaj się do nich (jeśli były) i poinformuj użytkowników, że jest są już poprawione i załoga sklepu zrobi wszystko, by się więcej nie powtórzyły. W ten sposób zadbasz o swój wizerunek.
  7. Bądź sobą.

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!