eKomercyjnie.pl

7 sprawdzonych sposobów na bezpieczne zakupy internetowe

Dzień darmowej dostawy już za dwa dni. Pewnie już sprawdzacie oferty sklepów i wybieracie produkty, które wrzucicie do koszyka. My mamy dla Was mały poradnik przygotowany przez Andrzeja Chechlińskiego z, Bank BGŻ BNP Paribas. Pokazuje on w nim, jak bezpiecznie robić zakupy online i na co zwracać uwagę podczas zakupowych szaleństw. Zapraszamy do lektury.


Chcesz dokonać płatności za zakupy online? Internet daje nam wiele możliwości, wśród których znajdują się: bankowość internetowa, płatność kartą, BLIK, pay-by-link i wiele innych. Jednakże, tak jak przy wszystkich operacjach związanych z pieniędzmi, należy zachować ostrożność.

Bądź bezpieczny

Przede wszystkim, aby uniknąć potencjalnie groźnych sytuacji, należy przestrzegać kilku prostych zasad dotyczących samej sieci i urządzeń, z których korzystamy:

  • łącz się z bankiem tylko wtedy, gdy połączenie jest zabezpieczone hasłem;
  • zawsze sprawdź, czy adres strony banku posiada tzw. kłódeczkę (certyfikat https);
  • unikaj publicznych sieci WiFi;
  • nadaj własnemu routerowi silne hasło, nie używaj dat urodzenia czy innych równie prostych kombinacji liczb lub liter.

Przyjrzyj się… swoim nawykom

Decydując się na przeprowadzanie transakcji internetowych, należy uważnie przyjrzeć się własnemu zachowaniu. Oszuści często wykorzystują nasze słabe punkty i przyzwyczajenia. Z ważniejszych zasad możemy wymienić:

  • nie otwieraj podejrzanych maili i załączników;
  • zwracaj uwagę, na jakie strony www wchodzisz;
  • nie instaluj aplikacji i programów z nieznanych ci źródeł;
  • korzystaj z programów chroniących komputery i urządzenia mobilne;
  • pamiętaj o instalacji rekomendowanych przez dostawców aktualizacji i poprawek bezpieczeństwa;
  • czytaj regulaminy, zanim je zaakceptujesz;
  • regularnie aktualizuj oprogramowanie;
  • stosuj skomplikowane hasła do poczty i stron, na których się logujesz.

Ponadto pamiętaj o jeszcze jednej ważnej sprawie: uważnym czytaniu maili. Poczta e-mail jest szczególnie narażona na ataki ze strony hakerów. Najczęstszą metodą wyłudzenia hasła do bankowości elektronicznej jest tzw. phishing, czyli wysyłka fałszywych maili lub przekierowanie na fałszywe strony internetowe. Dzięki temu przestępca może nakłonić użytkownika do ujawnienia informacji osobistych, takich jak hasła lub numery kart kredytowych, ubezpieczeń i kont bankowych. Warto pamiętać, że banki nigdy nie proszą w mailach o podanie loginu lub hasła do bankowości internetowej. Jeżeli zatem dostaniesz tego typu wiadomość, nie stosuj się do poleceń zawartych w niej i najlepiej poinformuj o takim incydencie swój bank.

Zachowaj ostrożność podczas płacenia kartą

Aby bezpiecznie płacić kartami w Internecie, sprawdź, czy strony, na których podajesz dane karty, są odpowiednio zabezpieczone – obok paska adresowego powinien znajdować się symbol zamkniętej kłódki. Jeżeli go nie ma lub po kliknięciu w niego wyświetla się komunikat o tym, że certyfikat wygasł albo jest niemożliwy do weryfikacji, zrezygnuj z dokonywania płatności na takiej stronie. Pamiętaj również o innych zasadach:

  • nigdy nie podawaj numeru PIN swojej karty na stronach internetowych;
  • pamiętaj, że bank nie wysyła maili z prośbą o podanie numeru PIN lub kodu CVV2/CVC2 twojej karty (czterech ostatnich cyfr na rewersie karty płatniczej);
  • unikaj korzystania z nieznanych komputerów;
  • nigdy nie udostępniaj karty osobom trzecim;
  • sprawdzaj historię transakcji na koncie osobistym lub koncie karty kredytowej w bankowości elektronicznej. W przypadku zidentyfikowania transakcji, których nie dokonaliśmy, warto jak najszybciej skontaktować się z bankiem;
  • korzystaj z usługi potwierdzania transakcji SMS-em, np. R-alert, bo dzięki temu masz pełną wiedzę na temat transakcji w czasie rzeczywistym.

Wybierz bank, oferujący 3D Secure

Warto wybierać karty wydane przez banki, które wdrożyły 3D Secure, czyli dodatkową autoryzację hasłem transakcji dokonywanych w Internecie. W Raiffeisen Polbank operacje kartami debetowymi i kredytowymi zawsze są autoryzowane jednorazowym hasłem przesyłanym na numer telefonu komórkowego zarejestrowany w systemie banku. Po wpisaniu danych karty na stronie sklepu zostaniemy dodatkowo poproszeni o podanie hasła, które zostało wysłane w wiadomości SMS. W przypadku podania błędnego hasła transakcja nie zostanie zrealizowana, co może nas uchronić przed użyciem karty przez osoby nieuprawnione.

Poznaj procedurę Chargeback

Jeśli płacisz w Internecie kartą kredytową lub debetową, to w razie problemów możesz złożyć reklamację transakcji kartowej i skorzystać z procedury Chargeback, która umożliwi odzyskanie środków z tytułu reklamowanej transakcji. Procedura ta będzie pomocna, jeśli twoje próby dochodzenia swoich praw bezpośrednio u sprzedawcy będą nieskuteczne. Reklamacji podlegają nie tylko płatności w Internecie, lecz także transakcje dokonane w bankomatach i sklepach stacjonarnych.

Przykładowe sytuacje, w których bank może skorzystać z procedury Chargeback, jeżeli dochodzenie zwrotu środków u sprzedawcy było nieskuteczne:

  • nie otrzymałeś środków wypłacanych z bankomatu (części lub całości);
  • transakcja została rozliczona dwa razy;
  • zakupiony produkt nie został dostarczony lub zamawiana usługa nie została zrealizowana;
  • nastąpiło rozliczenie transakcji, mimo jej uprzedniego anulowania;
  • zakupiony towar został zwrócony, a nie dokonano zwrotu pieniędzy.

Weryfikuj dane, dokonując przelewu internetowego

Sam bankowy przelew internetowy – zarówno szybki przelew pay-by-link (np. R-przelew), jak i ten standardowy w bankowości internetowej – zawsze jest bezpieczny. Musimy jednak pamiętać o wcześniejszej weryfikacji https oraz znaku kłódki w adresie strony banku, by sprawdzić, czy zawierają właściwy certyfikat. W dużej mierze to właśnie nieostrożne zachowanie użytkownika wpływa na obniżenie bezpieczeństwa przelewu internetowego. Największy błąd użytkowników Internetu polega na niesprawdzeniu tego, czy numer konta, na który przelewane są środki, jest właściwy. Taką weryfikację należy przeprowadzić zarówno w bankowości internetowej, jak i w SMS-ie potwierdzającym transakcję. Istnieją oprogramowania, które potrafią podmienić kopiowany numer konta na numer konta cyberprzestępcy.

Korzystaj z BLIK-a

System płatności mobilnych BLIK nie tylko umożliwia płatność za zakupy w Internecie, lecz także dba o nasze bezpieczeństwo. Aby płacić poprzez BLIK, wystarczy mieć zainstalowaną aplikację mobilną banku, wygenerować i wprowadzić 6-cyfrowy unikalny kod, a następnie zatwierdzić operację w aplikacji. Ze względów bezpieczeństwa na wprowadzenie kodu mamy zaledwie 2 minuty, następnie kod wygasa i nie można go ponownie użyć.

Ubezpiecz swoje zakupy online

Na rynku istnieją ubezpieczenia zakupów internetowych, których zakres obejmuje ryzyko niedostarczenia zamówionego towaru z winy sprzedającego bądź otrzymania towaru niezgodnego z zamówieniem (przysłowiowa cegła w paczce). Ubezpieczenia zazwyczaj oparte są o dwa mechanizmy. Pierwszy, oferowany od grudnia 2017 r. np. przez Raiffeisen Polbank, polega na opłacaniu niskiej miesięcznej składki za ubezpieczenie, w którym zakupy są ubezpieczone do określonej kwoty. Drugi mechanizm uzależnia wysokość składki od wartości zakupów – każdorazowo musisz ubezpieczyć swoje zakupy, płacąc określony procent wartości zamawianego towaru. Jeżeli sporo kupujesz online, to pierwsza opcja jest zdecydowanie korzystniejsza finansowo.


Artykuł pochodzi z wydania specjalnego „Magazynu e-komercyjnie” w którym możecie znaleźć wiele innych cennych i ciekawych porad. To prawie 150 stron czystej wiedzy. Przygotowane treści mają charakter edukacyjny, zawierają porady, dane liczbowe, analizy. Cały pdf liczy sobie 160 tysięcy znaków.

W środku poruszane są takie zagadnienia, jak: infrastruktura serwerowa, obsługa klienta, logistyka, opakowania, polityka cenowa, działania marketingowe, pozycjonowanie, automatyzacja procesów, doświadczenia klienta, płatności online i wiele, wiele innych.

Poniżej przedstawiamy listę artykułów oraz ich autorów:

  • Ponad 5 MLN produktów z darmową dostawą” – Krzysztof Bartnik
  • Dzień Darmowej Dostawy, sklepy pełne zamówień” – Karolina Bartnik-Kura, Shoper.pl
  • Delivery Automation – prostsza i tańsza logistyka” – Piotr Szymczak, Furgonetka.pl
  • Szybko dostarczona paczki a pozytywny customer experience. Jak odpowiednie przygotowanie paczek wspiera realizację celów biznesowych” – Lucyna Kozioł, GlobKurier.pl
  • Co każdy menedżer e-commerce powinien wiedzieć o chmurze w okresie spodziewanego wzrostu sprzedaży?” – Maciej Kuźniar, Oktawave
  • Płatności za pobraniem vs. płatności online” – Iga Mrowińska, Przelewy24.pl
  • 10 najważniejszych typów opakowań dla branży e-commerce w 2019 roku” – Łukasz Fryda, Rajapack Polska
  • Rozwój e-commerce w Polsce napędza rozwój usług logistycznych” – Łukasz Jankowski, Paczka w RUCHu
  • Przepis na sukces w e-commerce” – Karolina Bartnik-Kura, Shoper.pl
  • W jaki sposób zwiększyć liczbę transakcji w sklepie internetowym podczas gorących okresów sprzedażowych?” Aleksandra Batko, Sky-Shop.pl
  • Jak SMS wspiera e-commerce” – Andrzej Ogonowski, SMSAPI
  • 10 kroków do optymalizacji Twojego sklepu w Google” – zespół TOPONLINE
  • Oszczędzaj, mądrze dobierając narzędzia” – Marcin Woźniak, Unified Factory
  • Black Friday i inne „święta niskich cen”, a rzeczywistość. Jak je celebrować, żeby zarobić?” – Marta Komar, Dealavo
  • 7 Sprawdzonych sposobów na bezpieczne transakcje internetowe” – Andrzej Chechliński, Bank BGŻ BNP Paribas
  • Jak kupić, zaoszczędzić i nie zwariować” – Paulina Wawrzyczek

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Zalando miało 4200 transakcji na minutę w Black Friday (statystyki)

Wielomiesięczne przygotowania rozpoczęte zaraz po zeszłorocznym Black Friday opłaciły się. Zalando zakończyło jeden z najważniejszych eventów handlowych z rekordowymi wynikami około 2 000 000 zamówień.

W godzinach szczytu firma odnotowała ponad 4 200 transakcji na minutę, pobijając tym samym zeszłoroczny rekord 2 000 zamówień na minutę.

W sam tylko Black Friday Zalando pozyskało ponad 220 000 nowych klientów, co oznacza ponad dwukrotnie większą liczbę w porównaniu z rokiem 2017. Tegorocznym bestsellerem na platformie były czarne trampki.

  • Około 2 milionów zamówień podczas Black Friday 2018 – niemal dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym
  • Ponad 4 200 zamówień na minutę w godzinach szczytu
  • 220.000 nowych klientów w porównaniu do ponad 100.000 w Black Friday 2017

Odnotowując świetne wyniki na wszystkich naszych rynkach, odnieśliśmy wielki sukces podczas Black Friday i całego Cyber Week 2018. Od wypracowania strategii, poprzez zapewnienie obsługi technicznej, sprawnej logistyki – ciężko pracowaliśmy, aby zagwarantować naszym klientom doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie. Jestem dumny z tego, co osiągnęliśmy jako zespół i będziemy w przyszłości czerpać z tego doświadczenia – mówi Moritz Hahn,  Senior Vice President of Commercial Business w Zalando Fashion Store.

Więcej informacji na temat wyników Black Friday 2018 w Zalando w poniższej infografice:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Magazyn eKomercyjnie Wydanie Specjalne – Dzień Darmowej Dostawy 2017 (podsumowanie i zaproszenie do tegorocznej akcji)

Dzień Darmowej Dostawy 2017 jest już dawno za nami. Sklepy przygotowują się do nowej edycji. Lista sprzedawców się powiększa i każdego dnia na naszej stronie Dzień Darmowej Dostawy pojawiają się nowie sklepy, które dołączają do akcji.

Postanowiliśmy wraz z partnerami poprzedniej edycji stworzyć poradnik na temat tego, jak przygotować e-sklep na DDD2018. To prawie 150 stron czystej wiedzy. Przygotowane treści mają charakter edukacyjny, zawierają porady, dane liczbowe, analizy. Cały pdf liczy sobie 160 tysięcy znaków.

W środku poruszane są takie zagadnienia, jak: infrastruktura serwerowa, obsługa klienta, logistyka, opakowania, polityka cenowa, działania marketingowe, pozycjonowanie, automatyzacja procesów, doświadczenia klienta, płatności online i wiele, wiele innych.

Poniżej przedstawiamy listę artykułów oraz ich autorów:

  • Ponad 5 MLN produktów z darmową dostawą” – Krzysztof Bartnik
  • Dzień Darmowej Dostawy, sklepy pełne zamówień” – Karolina Bartnik-Kura, Shoper.pl
  • Delivery Automation – prostsza i tańsza logistyka” – Piotr Szymczak, Furgonetka.pl
  • Szybko dostarczona paczki a pozytywny customer experience. Jak odpowiednie przygotowanie paczek wspiera realizację celów biznesowych” – Lucyna Kozioł, GlobKurier.pl
  • Co każdy menedżer e-commerce powinien wiedzieć o chmurze w okresie spodziewanego wzrostu sprzedaży?” – Maciej Kuźniar, Oktawave
  • Płatności za pobraniem vs. płatności online” – Iga Mrowińska, Przelewy24.pl
  • 10 najważniejszych typów opakowań dla branży e-commerce w 2019 roku” – Łukasz Fryda, Rajapack Polska
  • Rozwój e-commerce w Polsce napędza rozwój usług logistycznych” – Łukasz Jankowski, Paczka w RUCHu
  • Przepis na sukces w e-commerce” – Karolina Bartnik-Kura, Shoper.pl
  • W jaki sposób zwiększyć liczbę transakcji w sklepie internetowym podczas gorących okresów sprzedażowych?” Aleksandra Batko, Sky-Shop.pl
  • Jak SMS wspiera e-commerce” – Andrzej Ogonowski, SMSAPI
  • 10 kroków do optymalizacji Twojego sklepu w Google” – zespół TOPONLINE
  • Oszczędzaj, mądrze dobierając narzędzia” – Marcin Woźniak, Unified Factory
  • Black Friday i inne „święta niskich cen”, a rzeczywistość. Jak je celebrować, żeby zarobić?” – Marta Komar, Dealavo
  • 7 Sprawdzonych sposobów na bezpieczne transakcje internetowe” – Andrzej Chechliński, Bank BGŻ BNP Paribas
  • Jak kupić, zaoszczędzić i nie zwariować” – Paulina Wawrzyczek

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)