eKomercyjnie.pl

91 sposobów na optymalizację konwersji w e-commerce – świetna infografika

Specjaliści z zachodniej firmy CueBlocks przygotowali świetną, wręcz rewelacyjną infografikę pt. Święty Graal optymalizacji konwersji w e-commerce, która zrobiona jest w stylu prostej gry planszowej i zawiera aż 91 konkretnych porad do zastosowania w sklepie internetowym.

Zaczynając od prostych kwestii (w stylu poznania swoich klientów czy optymalizacji drzewa kategorii), przez bardziej skomplikowane (optymalizacja procesu składania zamówień), aż po najtrudniejsze i często najbardziej kosztowne (retargeting, rozbudowa biura obsługi klienta) – na poniżej infografice znajdziecie wszystko.

Duża wersja infografiki jest dostępna tutaj. To jak? Zagracie w optymalizację konwersji? :)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Top Deals 2012 – Citeam.pl podsumowuje rekordowe rabaty (infografika)

CiTeam.plŻarówki LED, zdjęcia z Empikfoto oraz dania z PizzaPortal – to najchętniej kupowane oferty na Citeam.pl w 2012 roku, które znalazły nawet po kilkanaście tysięcy nabywców. W poszczególnych miastach hitem były zniżki do kina 5D, pierogarni czy wstęp na „Niewidzialną Wystawę”. Kategorię Podróże podbijały natomiast hotele i inne ośrodki wypoczynkowe zlokalizowane w polskich górach.

Niegdyś restauracje i usługi kosmetyczne, a dziś sklepy internetowe oraz inni usługodawcy z branży e-commerce – tak zmieniały się trendy w branży zakupów grupowych.

Obecnie co piąty kupon sprzedawany na serwisie jest wystawiany przez sklepy internetowe. Ponadto trzy rekordowe oferty z 2012 roku, które wygenerowały kilkadziesiąt tysięcy sprzedanych kuponów, również pochodzą od usługodawców internetowych – informuje Marta Krauze z serwisu Citeam.pl.

Co dziesiąty kupon nabywany na serwisie z rabatami dotyczy usług kosmetycznych oraz – w niemal równej mierze – kategorii Podróże. Podobne wyniki sprzedażowe generują oferty z zakresu zdrowia oraz sportu, a nieco mniej te pochodzące z branży gastronomicznej.

Oprócz żarówek LED dostępnych z rabatem 40 proc., niesłabnącą popularnością cieszyły się zniżki na wywoływanie zdjęć, m.in. w Empikfoto czy w FotoAs. Rekordowe deale umożliwiały zakup 100 odbitek zdjęć w formacie 10×15 z rabatem 69 proc.

Co ciekawe, do pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się ofert w 2012 roku przebojem wdarły się rogale świętomarcińskie wystawione na Citeam.pl przez Urząd Miasta Poznania. Przysmaki, po podaniu kodu zniżkowego z kuponu, można było zamówić na terenie całej Polski za pośrednictwem Allegro.

Top Deals w regionach – najpopularniejsze oferty z dużych miast

Z rabatów chętnie korzystali również mieszkańcy dużych miast poszukujący rozrywki w swoim regionie. Największą popularnością cieszyły się kupony do kin 5D Extreme, sieci zlokalizowanej w największych miastach – sprzedano ponad 9 tys. kuponów.

Na drugim miejscu znaleźli się poznaniacy, którzy szturmem wykupili niemal 5 tys. kuponów (zniżka na poziomie 50 proc.) do pierogarni „Chatka Babuni”. W zestawieniu Top Deals 2012 stolica zajęła dopiero trzecie miejsce – jedną z najpopularniejszych ofert z Warszawy była ta wystawiona przez organizatorów „Niewidzialnej Wystawy”, która jest promowana jako interaktywna wyprawa w głąb całkowitej ciemności. W cenie jednego biletu normalnego można było zakupić dwie wejściówki. Mieszkańcy stolicy bardzo chętnie wybierali się także na sushi za pół ceny.

Połowa najchętniej kupowanych ofert w regionach dotyczyła usług z kategorii Kultura oraz Rozrywka. Równie popularne są jednak rabaty do restauracji, które stanowią 40 proc. sprzedawanych kuponów w dużych miastach – wyjaśnia Marta Krauze z serwisu Citeam.pl.

Top Deals w kategorii Turystyka – góry najpopularniejsze

W kategorii Podróże bezkonkurencyjne okazały się oferty wystawiane przez hotele, pensjonaty oraz innych organizatorów turystyki z polskich gór. To właśnie ta lokalizacja była najchętniej wybierana przez fanów rabatów – propozycja wypoczynku za pół ceny nad morzem zachęciła już nieco mniej
nabywców. Trzecie miejsce na podium zajęły wyjazdy do polskich miast.

Choć górskie destynacje były wybierane najczęściej, to w zestawieniu Top Deals 2012 z kategorii Podróże pierwsze miejsce należy do usługodawcy z Łeby. Trzygwiazdkowy hotel z tej nadmorskiej miejscowości sprzedał łącznie niemal 900 kuponów z rabatem 50 proc. na 3 dni pobytu dla dwojga ze śniadaniami.

W dalszej kolejności ponad 800 kuponów sprzedał jeden z hosteli w Zakopanym, który kusił internautów ofertą noclegu ze śniadaniem w kwocie 17 zł. Z podobnym wynikiem sprzedażowym zakończyła się propozycja trzydniowego pobytu w Szklarskiej Porębie, ze śniadaniem oraz obiadokolacją w cenie 95 zł.

Źródło: Citeam.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Wielkie plany małych sprzedawców – wyniki ankiety

Rynek e-commerce to nie tylko ogromne sklepy internetowe, o których pisze i mówi się najczęściej, ale przede wszystkim mali sprzedawcy. Często są to jednoosobowe firmy, które prowadzą niszowe, dobrze prosperujące sklepy. Wielu z naszych Czytelników zalicza się właśnie do tej drugiej grupy i naszym nadrzędnym celem jest pomóc w rozwinięciu Waszych biznesów. Jakie są plany małych sklepów na 2013 rok? Na to pytanie odpowiadają przeprowadzone w grudniu badania.

Ankieta została stworzona przez Alibaba Group oraz Auctiva i Vendio. Są to firmy bardzo mocno związane ze światowym e-commerce. Badania przeprowadzono w grudniu 2012 roku na 600 małych sklepach z całego świata, ale największa grupa respondentów (aż 85%) pochodzi z USA. 80% ankietowanych sprzedaje swoje produkty tylko online, 82% miało przychody w 2012 roku rzędu 50 000 dolarów lub mniej.

Co ciekawe, 49% sprzedawców chce w tym roku zmienić wygląd swojej strony/sklepu internetowego. 14% będzie chciało wprowadzić stałą darmową przesyłkę a 42% już to zrobiło.

Na pytanie o dalsze działania po stworzeniu nowej strony ankietowani odpowiadali: 30% chce wprowadzić nowe produkty do oferty, 18% będzie chciało rozpocząć sprzedaż międzynarodową, 14% będzie tworzyło wersję mobilną strony internetowej, a 10% ma zamiar otworzyć stacjonarny punkt sprzedaży. Tylko 17% odpowiedziało, że już są przygotowani do m-commerce i posiadają mobilne wersje ich sklepów. Aż 87% ankietowanych chce przeprowadzić te zmiany bez zatrudnienia dodatkowych pracowników.

46% ankietowanych spodziewa się większych przychodów, niż w poprzednim roku. Aż 78% ma zamiar usprawnić procesy sprzedażowe i pozbyć się uciążliwych kosztów, z czego 46% jako zbędne koszty uważa reklamy Google. 38% ankietowanych uważa, że nie stać ich na reklamy Google.

Na pytanie o nowe rynki zbytu ankietowani odpowiedzieli następująco: 41% chce sprzedawać swoje towary na całym świecie, 29% myśli o Wielkiej Brytanii, na kolejnych miejscach są Chiny, Brazylia, Indie i Rosja.

Jako główny czynnik mający ogromny wpływ na rozwój interesów są wysokie podatki. Taką odpowiedź zaznaczyło aż 70% ankietowanych.

A jak jest u nas? Czy podzielacie zdanie zachodnich kolegów ze sklepów internetowych? Czekamy na Wasze opinie.

Źródło: Internet Retailer

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)