eKomercyjnie.pl

Allegro podnosi opłaty i prowizje

21 sierpnia Grupa Allegro wprowadzi kilka zmian w cenniku swojego serwisu oraz Sklepów Allegro. Przez zmiany oczywiście trzeba rozumieć podwyżkę opłat za niektóre opcje oraz większe kwoty prowizji (m.in. o 1% więcej trzeba będzie zapłacić za sprzedaż produktów w pierwszym progu cenowym – do 100 zł).

Allegro komunikuje podwyżki w następujący sposób:

Opłata za wystawianie przedmiotów nie ulegnie zmianie. Jednak w przypadku sprzedaży przedmiotu, opłata za jego wystawienie nie zostanie zwrócona.

Zmienią się prowizje od sprzedaży. O 1 punkt procentowy wzrośnie opłata w pierwszym progu cenowym. Podwyżka dotyczyć będzie tylko niektórych kategorii pierwszego rzędu i wybranych kategorii drugiego rzędu.

Zmienią się także opłaty za opcję dodatkową wystawiania ofert na 14 dni. Ponadto wysokość opłaty zależeć będzie od tego czy transakcja została oznaczona ikoną Standardu Allegro.

Zmieni się również cennik Sklepów Allegro. O 1 punkt procentowy zwiększymy prowizję w pierwszym progu cenowym. Podwyżka dotyczyć będzie tylko niektórych kategorii pierwszego oraz wybranych kategorii drugiego rzędu.

Ponadto w Sklepach Allegro opłata za opcję wyróżnienia (czyli umieszczenia swojej oferty na górze listy przedmiotów, przed ofertami niewyróżnionymi) zostanie podniesiona tylko dla transakcji nieoznaczonych ikoną Standardu Allegro.

Szczegóły na temat zmian w opłatach Allegro można znaleźć TUTAJ. Jeżeli na powyższej stronie brakuje danej kategorii to znaczy, że prowizje nie ulegają w niej zmianie.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Nowe zasady etykietowania żywności wyzwaniem dla e-commerce

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011, z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, wprowadza wiele zmian w zakresie etykietowania żywności. Producenci produktów spożywczych, będą mieli 3 lata na dostosowanie się do nowych zasad. Sprawa obejmuje jednak nie tylko producentów, ale również handlowców, a w szczególności coraz chętniej odwiedzane sklepy internetowe.

Według rozporządzenia, etykietowanie żywności ma zostać ujednolicone i jednoznacznie informować konsumentów o tym, jaki jest skład danego produktu. Celem nadrzędnym, jest ochrona zdrowia i interesów konsumentów, którzy do tej pory z powodu braku części informacji o produkcie, bardzo często byli niedoinformowani, a nawet wprowadzani w błąd.

Nowe zasady, stanowią duże wyzwanie dla sektora e-commerce, który stanowi w naszym kraju 3,8% całego handlu, a jego udział wciąż dynamicznie rośnie. Właściciele sklepów internetowych, podobnie jak producenci produktów spożywczych, będą zobowiązani do przedstawienia pełnych i dokładnych informacji o produkcie, dodatkowo opatrzonymi odpowiednimi zdjęciami produktu. Istotną kwestią w tej sprawie, będzie współpraca między dostawcami informacji o produktach, a producentami tak, aby w efekcie właściciel sklepu internetowego otrzymał pełną, zgodną z nowymi wymogami, informację o produkcie, którą zamieści na e-opakowaniu na stronie.

Tak jak w sklepach stacjonarnych, za dostosowanie się do nowych zasad i dostarczenie pełnej informacji o produkcie, będą odpowiedzialni jego producenci – tak w e-commerce, ta odpowiedzialność zostanie przeniesiona na właścicieli sklepów internetowych, których zadaniem będzie dokładne odwzorowanie informacji z etykiety na e-opakowaniu. Sklepom zależeć więc będzie na współpracy z producentami, którzy mają wdrożone odpowiednie rozwiązania, usprawniające proces tworzenia, zarządzania i dystrybucji danych produktowych. Producenci artykułów spożywczych, mogą skorzystać w tym zakresie z outsourcingu. Usługi takie świadczy np. firma Brandbank, która współpracuje zarówno z producentami, jak i największymi sieciami handlowymi takimi jak Tesco.

W czasach, gdy konsumenci robią zakupy w internecie intuicyjnie, wyszukując i rozpoznając potrzebne im produkty po ich opakowaniach, należy szczególną uwagę zwrócić na to, aby oferowane w sklepach towary były właściwie przedstawione.

Jak widać bardzo słusznie, na dostosowanie się do nowych wymogów, producenci dostali aż trzy lata. Rzecz dotyczy nie tylko dostosowania opakowań do zasad zawartych w rozporządzeniu. Pojawiają się także inne wyzwania, właśnie takie jak np. zmiany we współpracy z handlowcami internetowymi i potrzeba wdrożenia odpowiednich rozwiązań.

Źródło: Brandbank

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Gratka.pl i Okazje.info rozszerzają współpracę

Na stronach należącego do Polskapresse serwisu Sklepy.gratka.pl, pojawiła się oferta porównywarki Okazje.info. Podpisana umowa rozszerza dotychczasowy zakres współpracy obu firm. Jest to kolejna umowa partnerska Okazje.info zawarta w ostatnim czasie. W pierwszej połowie roku Porównywarka podpisała umowę między innymi z Agora S.A. oraz z brytyjskim oddziałem sklepu Amazon.

„Okazje.info z 12 milionami ofert produktów to duży potencjał i szansa na wzmocnienie naszej pozycji w segmencie e-commerce.” – mówi Eliza Słoma-Górska, zastępca dyrektora sprzedaży pionu Internet Grupy Polskapresse „Współpraca obydwu serwisów wzbogaca ofertę kierowaną do naszych użytkowników, których potrzeby są dla nas najważniejsze.”

„Cieszymy się, że dotychczasowa współpraca z silnym partnerem, jakim jest Gratka.pl ulega dalszemu rozszerzeniu. Serwis Gratka.pl jest liderem wśród portali ogłoszeniowych w Polsce, dlatego zacieśnianie kontaktów to szansa na zdobycie jeszcze większego niż dotychczas zasięgu oraz zrealizowanie określonych na ten rok celów promocyjnych. Dodatkowe miejsca prezentacji oznaczają też wymierne korzyści i szersze możliwości dla naszych klientów biznesowych” – mówi Wojciech Karwowski, Key Account Manager w Okazje.info.

Według statystyk majowych podanych przez Megapanel PBI/Gemius* Grupa Okazje.info zajmuje czwarte miejsce pod względem zasięgu w kategorii e-commerce. Grupa Polskapresse, właściciel serwisów Gratka.pl znajduje się w czołówce rankingu PBI, a serwisy, które wchodzą w jej skład zajmują wysokie miejsca w kategoriach: „budownictwo- nieruchomości”, „informacje i publicystyka” oraz „motoryzacja”.

Źródło: Okazje.info

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)