eKomercyjnie.pl

Allegro wędką na klientów e-sklepu

AukcjeNie rozumiem sprzedawców, którzy posiadają swój sklep i jednocześnie traktują Allegro jako główny kanał sprzedaży. Według mnie, aukcje powinny być wyłącznie sposobem na przyciągnięcie kolejnych klientów do sklepu.

Wysokie opłaty i inne powody wymienione m.in. we wpisie Aukcje hamulcem dla e-handlu? na blogu ecommerce.blox.pl sprawiają, że już dawno przestałem traktować Allegro jako sposób na konkretny zarobek. Specyficzna (można powiedzieć, że monopolistyczna) pozycja rynkowa tego serwisu w naszym kraju sprawiła, że na aukcjach sklep z normalnej branży (takiej z marżą 20%, a nie 200%) może co najwyżej zwiększać swoje obroty. Na większości zamówień zdobytych za pośrednictwem Allegro i tak wychodzi się na zero lub na minimalny plus. Znam też sporo osób, które ciągle na aukcjach tracą, ale wierzą, że ich los się odmieni.

Sam nie podzielam ich zdania i wspomniany serwis traktuję jako sposób reklamy (tak samo jak zamieszczanie tekstowych boksów w wynikach wyszukiwania Google czy prezentowanie swojej oferty na łamach porównywarek cenowych). Patrząc na to z tej perspektywy, kwoty jakie co miesiąc przelewam na konto QXL Poland Sp. z o.o. nie męczą mnie tak jak wcześniej.

Aukcje służą jako sposób na „złowienie” potencjalnego klienta do sklepu. Po nawiązaniu kontaktu / udanej sprzedaży każdą osobę można z powodzeniem przekonać do robienia zakupów bezpośrednio u nas. Sposoby są różne: umieszczać adres sklepu w sygnaturce e-maila, jaką wysyłamy jako odpowiedź na pytania w sprawie aukcji czy np. dołączać drobny bonus do wysyłanego towaru z namiarami na sklep (ulotka, wizytówka, kupon rabatowy na kolejne zakupy, etc.).

Jeżeli ktoś zdecydował się na zakup naszych na Allegro i jest zadowolony z zamówienia, to dołączenie różnych gratisów utrwalających markę i nazwę sklepu sprawi, że później ten ktoś niekoniecznie będzie od razu leciał na platformę aukcyjną w poszukiwaniu naszych produktów. Wtedy może zawitać od razu do sklepu, co pozwoli nam uniknąć konieczności płacenia wysokiej prowizji za transakcję i – finalnie – da sklepowi zarobić. Bo przecież o to w e-handlu chodzi.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Allegro – to wielki bazar gdzie można kupić wszystko. Dla kupujących i owszem wygoda i może tnio coś uda się kupić. Dla sprzedających masakra. Proszę sprawdzić algorytm wyliczania prowizji dla Allegro – to jakiś koszmar. Wysokie prowizje i jak tu zarobić jak realna marża na np. elektronikę to 3%. Może ma ktoś pomysł jak to ogarnąć. Pozdrawiam

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

[PRASA] Poczta Polska sama oddaje pole walkowerem

pocztaNiezależni operatorzy pocztowi ostrzą sobie zęby na obsługę aukcji internetowych. Już teraz, dzięki nim, nie trzeba ruszać się z domu, żeby wysłać pismo do sądu lub rozliczenie do urzędu skarbowego. Wystarczy zadzwonić po listonosza – pisze dzisiejszy Dziennik.

Wybrane fragmenty:

Poczta Polska sama oddaje pole walkowerem. Najnowsze przykłady to paraliż spowodowany przez lawinę kartek i paczek świątecznych, które nie dotarły na czas, a także wzrost cen za nadanie przesyłek o niestandardowych rozmiarach. Pracownicy godzinami je mierzą i ważą, a w tym czasie rośnie ogonek zniecierpliwionych klientów. A to woda na młyn konkurencji, która chce jak najwięcej uszczknąć z rynku usług pocztowych szacowanego na 7 miliardów złotych rocznie.

Sytuację zamierzają wykorzystać prywatni operatorzy pocztowi: InPost i Polska Agencja Finansowa. InPost usługi przygotowane pod e-handel chce wprowadzić w ciągu kilku miesięcy. Ale ofertę wciąż trzyma w tajemnicy.

PAF z kolei testuje rynek. Marek Sadowski, rzecznik prasowy firmy, nie podaje jeszcze ostatecznego cennika usług, ale ma być na tyle atrakcyjny, że spółka odbierze poczcie nawet kilkanaście procent rynku dostarczania paczek. Agencja bowiem, oprócz prostej dystrybucji, zaoferuje też kontrolę przesyłek.

Co na to Poczta Polska? Unowocześnia sortownie, co ma przyspieszyć dostarczanie paczek. Rzecznik PP Radosław Kazimierski przyznaje, że rzeczywiście śledzenie trasy przesyłek nie działa jeszcze, ale… „Cały czas się zmieniamy. Nie tyle ze względu na konkurencję, co na potrzeby naszych klientów” – dodaje rzecznik.

Cały artykuł znajdziecie tutaj.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

[PRASA] Szlaban na e-handel lekami w internecie?

lekiApteki internetowe padną – twierdzi Sławomir Dudek z Cefarmu Białystok, do którego należy jedna z największych e-aptek w kraju. Artykuł w tej sprawie możemy znaleźć na łamach Gazety Wyborczej.

Temat jest szczególnie ciekawy dla wszystkich, którzy rozważali uruchomienie własnej apteki w sieci. Sprawa skomplikowała się jeszcze za czasów „panowania” poprzedniej ekipy rządzącej, a ta obecna dziwnym trafem nie kwapi się do wyprostowania tego, co obiecywała jeszcze przed wyborami.

Zainteresowanych odsyłam pod ten odnośnik.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)