Amazon chwali się wynikami sprzedaży z końca 2012 roku

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 4 stycznia 2013
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

Za nami grudzień 2012, a co za tym idzie nadszedł czas podsumowań. Amazon.com udostępnił informację prasową, w której ujawniono statystyki dotyczące sprzedaży w 2012 roku. Trzeba przyznać, że liczby jakie podano we wspomnianej notce są imponujące. Okazuje się, że nie tylko „czarny piątek” ale i „cyfrowy poniedziałek” stały się dniami podczas, których klienci chętniej niż zwykle wydawali pieniądze. Poniżej kilka faktów.

  • 26 listopada Amazon sprzedał ponad 26,5 miliona produktów, co daje 306 zamówionych rzeczy na sekundę.
  • Kindle Fire HD, Kindle Fire, Kindle Paperwhite oraz Kindle nadal utrzymują się w pierwszej czwórce najlepiej sprzedających się produktów od czasu ich premiery.
  • Cyfrowy poniedziałek był najlepszym w historii dniem „światowej sprzedaży” Kindle.
  • Biblioteka książek dla Kindle’a rozrosła się do 250,000 pozycji. W 2011 roku było to „zaledwie” 75,000.
  • 23 autorów wydających bezpośrednio dla Kindle’a sprzedało ponad 250,000 kopi swoich książek w 2012 roku.
  • Kindle Fire HD jest najlepiej sprzedającym się, najczęściej zamawianym jako prezent oraz najczęściej dodawanym do listy życzeń produktem, od czasu jego premiery, która odbyła się 15 tygodni temu.
  • Sprzedaż aplikacji i gier w okresie świątecznym była o 250% wyższa niż w zeszłym roku w tym samym okresie.
  • W najgorętszym dniu Amazon wysłał ponad 15.6 miliona produktów do kupujących na całym świecie.
  • W czasie świąt, klienci dodali do swoich list życzeń ponad 15 milionów zabawek.

Podano także kilka ciekawostek:

  • Łączna waga wszystkich „Bond 50” – pełnej filmografii z przygodami Agenta 007 wyniosła tyle ile waży Daniel Craig i jego 800 sobowtórów.
  • Liczba telewizorów zakupionych przez klientów była tak duża, że wystarczyła by na zakrycie wszystkich stadionów NFL w USA.
  • Ilość płyt winylowych Beatlesów jaką zamówiono poprzez Amazon pozwoliła by zakryć całą Abbey Road 20 razy.

Oraz najlepiej sprzedających się produktów:

  • Elektronika: Kindle Fire HD 7”; Kindle Fire; i Kindle Fire HD 8.9”
  • Telewizory: VIZIO 60-cali Razor LED Smart HDTV; Panasonic VIERA 55-cali 3D Plasma TV;  Samsung 32-cali LED HDTV
  • Gry wideo: Just Dance 4; Call of Duty: Black Ops II;  Assassin’s Creed III
  • Książki: trylogia “Fifty Shades of Grey”
  • Filmy: Dr. Seuss' The Lorax” (DVD); “The Dark Knight Rises” (Blu-ray/DVD combo); “The Dark Knight” Trilogy (Blu-ray)

To oczywiście tylko kilka wybranych pozycji. Cały raport dostępny jest na stronie Amazon (link). Całość warto potraktować jako ciekawostkę i poczekać na podanie wyników finansowych za 2012 rok.

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!