eKomercyjnie.pl

Amazon.com przejmuje Kiva Systems – logistyka i zaplecze w handlu internetowym ma olbrzymie znaczenie

Już od dłuższego czasu w centrach logistycznych należących do Amazon.com pracowały roboty należące do firmy Kiva Systems i skutecznie usprawniały tam procesy związane z pakowaniem przesyłek. Dzisiaj oficjalnie ogłoszono zakup producenta robotów przez wspomnianego giganta e-commerce – firma Jeffa Bezosa zapłaci za Kiva Systems aż 775 milionów USD (w gotówce).

Rozwiązania Kiva Systems mają dalej usprawniać zaplecze logistyczne Amazon.com. Przedstawiciele obu podmiotów zapewniają, że Kiva dalej będzie obsługiwać zewnętrzne firmy, w których wykorzystywane są roboty. Sam skłaniam się bardziej ku temu, że ostatecznie z Kiva Systems będą korzystały jedynie marki należące do Amazonu, a zautomatyzowany w ten sposób magazyn będzie kolejnym elementem przewagi nad konkurencją. Według danych, do których udało mi się dotrzeć, firma Kiva Systems miała przychody roczne na poziomie ponad 100 milionów USD i rosła w tempie 80-100% w skali roku (zapotrzebowanie na usługi ciągle rośnie).

Jak roboty stworzone i zarządzane przez Kiva Systems działają w praktyce? Wszystko wyjaśnia poniższy filmik:

Roboty Kiva Systems są z powodzeniem wykorzystywane m.in. w należącej do Amazonu firmie Quidisi (właściciel Diapers.com)

a także w Zappos.com:

We wszystkich materiałach słychać wypowiedzi o tym, jak roboty z Kiva Systems znacząco usprawniły pracę w magazynach należących do gigantów e-commerce. Główne korzyści związane z wykorzystaniem tego systemu to:

  • Szybsze komplementowanie poszczególnych zamówień.
  • Mniej błędów związanych z rozkładaniem towaru na półkach i przy pakowaniu.
  • Mniej wypadków w magazynie.
  • DUŻE oszczędności na kosztach pracy ludzi (wypłaty, urlopy, itd.).

[AKTUALIZACJA] Zapraszam też do obejrzenia prezentacji Micka Mountza (Kiva Systems) z TEDx w Bostonie. Opowiada o logistyce w sklepie internetowym („jak to zrobić lepiej?”) i jeszcze dokładniej wyjaśnia zastosowanie robotów:

Źródło: Venture Beat / Mashable / Internet Retailer

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)