Amazon Prime Day 2020 w kilku liczbach – jak wypada święto zakupów w wydaniu giganta e-commerce?

Autor tekstu Krzysztof Bartnik
Opublikowano 4 listopada 2020
Kategoria 🛒 E-commerce
Czas czytania: < 1 min

Amazon co roku organizuje swoje święto zakupów o nazwie Prime Day. Zwykle data tego wydarzenia przypadała na lipiec, ale w tym roku ze względu na pandemię COVID-19 zostało przesunięte na 13-14 października. Patrząc na wyniki sprzedażowe, ten krok był bardzo dobrym posunięciem.

Amazon sprzedał podczas Prime Day 2020 produkty o wartości 10,4 miliarda dolarów, czyli aż o 45,2% więcej niż rok temu. Serwis DigitalCommerce360 zebrał więcej informacji i danych dotyczących tego wydarzenia.

Sprzedaż w kolejnych edycjach Prime Day wygląda następująco:

Bestsellerami była elektronika, ze wskazaniem na produkty własne Amazonu, czyli asystent Alexa czy czytnik Kindle.

Ciekawie prezentuje się też wynik samego Prime Day w odniesieniu do innych „świąt sprzedażowych” w skali roku:

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że aż 62% ankietowanych osób powiedziało, że wykorzystało Prime Day 2020 (październik) do zrobienia zakupów świątecznych. W takich ciekawych czasach żyjemy.

Więcej informacji i wykresów do przejrzenia znajdziecie tutaj: Amazon Prime Day 2020 analysis in charts »

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!